110% – Orlowski & Rychtarski -fiilistely/spekulaatio/kriittisyys

Se voi olla kämmi.
Tai sitte tarkoitus on ajaa fiksinä (voi vitu ei takajarru) tahi vaihteilla, jolloin jarrusatulan kiinnityskohta ei vaihtele ja näyttää vähän siistimmältä.

En olis ite tehnyt noin, mutta ei ole mitenkään tavatonta, että muut näkevät asiat eri tavoin.
Ei ole myöskään uusi juttu, että oman tottumusalueen ulkopuoliset asiat herättävät päässä äänen, joka huutaa: “VÄÄÄRIN!”

Nämä on harmaita ja tulkinnanvaraisia asioita.

Peltsip: en tiiä Paintista mut mulla on useampi fillari ratahaarukanpäillä ja säädettävällä takajarrun paikalla. Mikä ntkt-homma mulla on nyt jääny huomaamatta?

nyt ihan oikeesti.

kid_scientifik - 23:14, 21.2.2016 » oliko siis nyt niin, ettei tuolle korvakeratkaisulle lopulta löytynytkään ymmärtäjiä? kukas muuten kertoili joskus taannoin saaneensa rychtarskilta vastaukseksi kysymykseen putkisuosituksesta touring-runkoa varten "columbus spirit"?
meitsi.

annoin molemmille mahdollisuuden.

tilasin orlolta.

Hei tota saaks kysyy tähä väliin. En usko että koskaan oon semmosessa rahallisessa tilanteessa (eikä oo tietysti tarpeitakaan) jossa voisin tilata mittatilausrunkoa yhtään mistään tai keneltäkään. Mut mua on aina askarruttanu että JOS tilais. Nii mitenköhä ne rakentajat suhtautuis siihen että pyytäis jättämään kaikki niiden signaturet ja logot ja rumat keulamerkit pois? Käyks semmonen. Maksaaks se extraa?

en tuota tiiä

varmaan kostoksi vetäis miranolit pintaan ja tussais että sydäme:llä konstalle

pyysin semmoset logot jotka maistui itelle ja ite liimasin kotona.

oisin voinu olla liimaamattakin

välil kyl mietityttää toi koirulin ajatuksen juoksemattomuus

Konsta - 0:06, 22.2.2016 » Nii mitenköhä ne rakentajat suhtautuis siihen että pyytäis jättämään kaikki niiden signaturet ja logot ja rumat keulamerkit pois? Käyks semmonen. Maksaaks se extraa?
Biciolli - 19:26, 11.4.2014 » http://i871.photobucket.com/albums/ab278/biciolli/Duratec-runko-VGA_zps9d03290c.png No niin! Tässä tshekkiläistä huumoria :-) Se ainoa tyhjä paikka vaakaputkessa on se kohta, johon tilasin pienen Duratec-tarran. Haarukassa ei ole tekstiä, koska se on tilattu erikseen Planet-X:ltä.

tossa on kyllä muutakin vialla kuin logojen määrä

No hei kuvitelkaa nyt itte se puhelinkeskustelu.

Rakentaja: “Laitetaanko sitten nämä meidän tosimageet uudet typikset rosterisena ja laserleikattuna, söör? Kaikki on rakastaneet näitä.”
Sinä: “Ööö nii tota nehän on tosi hienot kyl mut…”
Rakentaja: “Eli haluatte ne kiillotettuna. Erinomainen valinta!”
Sinä: “EI SAATANASSA!! Tai siis. Eiku…”

no oisit sanonu et sulla on kommunikaatio-ongelma

kerro seuraavalla kerralla kun oot hoidattamas jotain tommosta niin voin puhua sun puolesta.

Voitko sä sitten hoitaa sen puhelun jos sen aika tulee.

voin kyllä. :slight_smile:

mul on yleensä kaks tapaa miten asiat hoidetaan näissä tilanteissa:

[ ] ne hoidetaan mun tavalla
[ ] niitä ei hoideta

Kiitos. Yks huoli vähemmän.

mä autan mielelläni kaikkia jotka tarvitsee apua niin palstalla kuin sen ulkopuolellakin.

veikkaan että aika moni muukin joka on joutunut kärsimään rungonrakentajan mokista olisi alunperin hyötynyt iiro-metodiata

Lumikko - 23:48, 21.2.2016 » http://surlybikes.com/blog/post/dont_be_a_dick
+1

Muistan kun ostin kustoomi-runkoa, vaihdoin 3 sähköpostia:
-1. oli että onnistuuko ja mitä maksaa, sekä mitkä kaikki speksit on valittavana.
-2. Ilmoitin speksit
-3. Läyhytys kun runko oli valmis ja sain meilissä kuvan valmiista rungosta.

Ensimmäisestä meilistä viimeiseen meni n. 3 kuukautta (Joulu oli välissä).

En nyt tietty halua kertoa, että voi kuinka paljon parempi putiikki valitsemani paikka oli, vaan en ihan ymmärrä näitä kommunikaatiohommeleita ja pyytämättömiä decaaleja ja muita erikoismiesten erikoishommia.

true!!

mutta joo ei meilläkään kovin vaikeeta ollut tilata tyttöystävän 650c runko, kun ei fiksissä nyt niin paljon selitettävää ole. Lähinnä vaihdettiin maileja dropouttien mallista, maalista ja decaaleista ja kyselin näkemystä 650c:n ohjausgeometriasta ja bb dropista.

aivan todella hyvä et orlowskilta sai tohon hintaan sen rungon, että ylipäätänsä saatiin sopiva pyörä hänelle ajoon.