Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

AMA: Keltane Leggero

(10 posts)

1. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

Kokoonpano: Dodici Leggero, Wound Up track, Cane Creek, Thomson, Deda, SRAM, Flite, Dura Ace/HKK Vertex/EAI, Time Atac, Mack/DT Revolution/Ambrosio Excellight, Continental. Välitys 47/17.

Paino ylipitkällä tolpalla n. 7,4kg.

Ruotoputki katkeaa joskus. Asento vaikuttaa sopivalta, mutta testailen vielä rauhassa.

Lähetetty 16:25, 18.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  2. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

stonga näyttää jotenki tosi daijulta. muuten tosi hieno peli,varsinki wound upit on täydellisyyyttä

lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 16:32, 18.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  3. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

Toinen Turussa, hienoa! Onko keula joku eBay halpalöytö vai mikä vika alkuperäisessä on? Leggero kyllä huutaa quillia!

Lähetetty 16:34, 18.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

Afa - 17:32, 18.9.2011  » 
    stonga näyttää jotenki tosi daijulta.

Valitsin bullhornin ajoasennon takia. Toinen vaihtoehto olisi ollut droppi kaksin kahvoin, ja kun rungossa ei ole edes paikkaa takajarrulle...

MikeNAS - 17:34, 18.9.2011  » 
    Onko keula joku eBay halpalöytö vai mikä vika alkuperäisessä on? Leggero kyllä huutaa quillia!

Keula tuli lisämaksusta Dodicilta rungon mukana "oman" keulan sijaan. Mielestäni normivaihtoehto olisi ollut tähän turhan siro (jarru ja kierteetön 1 1/8").

Lähetetty 17:12, 18.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  5. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

Vielä vähän painonvartijadataa (courtesy of biltsun keittiövaaka), vaikkei tämä mikään varsinainen keventelypyörä olekaan:

Runko koko 55 1 1/8" emäputkella: 1834g
    Etukiekko: napa 117g, 32h x3 messinkinippeleillä yht. 761g
    Takakiekko: napa 194g, 32h x3 messinkinippeleillä yht. 835g (molemmat lukemat yhdellä lukkorenkaalla)
    Kammet 170mm octalink: 456g , rattaan ja pulttien kanssa yht. 561g
    Keskiö: 255g
    Polkimet yht.: 343g
    Conti 4season taitettava 25mm: 216g / 221g
    Conti race light -sisurit: á 74g

Lähetetty 8:47, 23.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  6. jarkko
    jarkko
    Profiili

Varmasti ihan ajettava pyörä, eikä tuota painoa tarvitse hävetä. Lisäpisteitä järkevästä keulan valinnasta.

Lähetetty 8:58, 23.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  7. mun mielestä tää olis makee riserillä.

pt
    Lähetetty 9:32, 23.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  8. jussi
    jussi
    Profiili

Kukaan ei ole näköjään vielä uskaltanut huomauttaa, että runko näyttää tolpan ja ohjaamon asetusten perusteella mahdollisesti vähän pieneltä kuskilleen?

Makuasia tietty ja itsekin ajan mielummin liian pienellä kuin liian isolla pyörällä mutta kun/jos on ostamassa uutta ja voi valita suhteellisen vapaasti rungon mallin ja geometrian sekä koon niin miettisin itse ainakin aika tarkkaan tätä asiaa.

Mutta kiva runko ja erittäin asialliset osat on kyllä kehissä, erityisesti tuo keula.

Lähetetty 9:35, 23.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  9. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

jussi - 10:35, 23.9.2011  » 
    kun/jos on ostamassa uutta ja voi valita suhteellisen vapaasti rungon mallin ja geometrian sekä koon niin miettisin itse ainakin aika tarkkaan tätä asiaa.

Kyllä tuo mitoitus oli aika tarkkaan selvillä jo etukäteen. Pähkäilin asiaa hyvän tovin ennen tilausta, simuloin jopa verrattuna vanhaan pyörään. Mulla oli kriteereinä ainakin "stand over" -korkeus (joka on kohdallaan), pudotuksen määrä satulasta ohjaintankoon ja käsien tähtäys etunavan päälle. Tällä hetkellä tuntuu, että valinta osui nappiin, toki ei tuo ainoa mahdollinen mitoitus ole. Ulottuvuutta voisi tangossa olla ehkä sentti-pari vähemmän.

Itse olen tässä prosessin kuluessa tullut siihen tulokseen, että track/tarck -runkojen mitoituksessa joutuu tekemään jossain määrin hankalan kompromissin. Jos haluaa mukavan runkokorkeuden, voi joutua turvautumaan kammottuihin speissereihin tai nousevaan ohjainkannattimeen. Jos taas haluaa tyylikkään keulan, voi joutua valitsemaan kovin korkean rungon.

Lähetetty 10:01, 23.9.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  10. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

Lähinnä ohjaamoa olen vaihdellut. Pisimpään oli alkuperäistä katuratauskottavampi bullisasetus (profilen airwing ja stemmi -17-asteisena), välillä riseri (ei oikein tyydyttävä), ja nyt nappasin dropin toisesta pyörästä.

Lähetetty 8:31, 5.9.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: