Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Voimaharjoittelu

(749 posts)
  • Started 10 years ago by molokki
  • Latest reply from Ismo Repi

  1. RTZ
    RTZ
    Profiili

    Lähinnä tulee mieleen, että aika pitkiä sarjoja ja paljon toistoja voimaharjoitteluksi, menee vahvasti hypertrofiatreenin puolelle.

    + ehkä ois fiksua lähteä siitä, että sarjat tehdään aina puhtailla toistoilla, niin loukkaantumisriski on pienempi.

    asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 14:08, 13.10.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  2. Hesekiel
    Hesekiel
    Profiili

    Klassinen 5x5 ohjelma esim.

    Lähetetty 14:33, 13.10.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  3. Jenssen
    Jenssen
    Profiili

    Jos voimaharjoittelu on tavotteena niin turha tehdä isoissa liikkeissä yli 6 toiston sarjoja, muuta kun lämmittelyssä, keventelyssä tai tommosessa. Kun menee tosiaan siihen hypertrofian puolelle niinkun mainittu.

    Lähetetty 16:10, 13.10.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  4. User has not uploaded an avatar
    Yyhoo
    Profiili

    ValleroX - 15:03, 13.10.2018  » 
    Miten ootte tehnyt tota painon lisäämistä?
    Itse tehnyt 3x12 työsarjoja, nostanut sarjojen määrää kun saa tehtyä sarjat puhtailla toistoilla ensin 4x12 ja sitten 5x12. Kun saan 5x12 menemään puhtaasti lisään 5-10kg ja teen taas 3x12, mutta menenkö perä edellä puuhun?

    Käsipainot käteen ja vuorotellen yhdenjalan kyykkyä takajalan voi nostaa penkille.
    Mavea samoin yhdellä jalalla,takajalka vapaana tasapainottamassa liikettä.Vaikeusastetta lisäämään tasapainolauta/lauta jalan alla.

    Lähetetty 18:47, 13.10.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  5. TheMiklu
    TheMiklu
    Profiili

    Meikä on kehonpainoreenilinjalla. Voi treenailla melkein milloin vain ja missä tahansa. Tämä on sellainen aika iso asia ruuhkavuosia elävälle. Enihuu, voimistelijoita aina ihaillut. Niillä on kovin tehopainosuhde.
    Nyt kun offisiisonilla oleskelen niin tästä olisi tarkoitus voimailua lisäillä ja pyöräilyä vähentää. Talvella se on hankalaa kun on läskeilykelit.

    Lähetetty 22:25, 13.10.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  6. kunba
    kunba
    Profiili

    Tahmatassu - 12:27, 6.12.2018  » 
    Tarkoitin enemmänkin sitä ajattelutapaa. Kesäisin kyykkyjä maksimivoiman nostoon, muuten en kehopainoharjoittelun ohella muuta tee. Lihasmassa on vain hidasteena yli 1min suorituksissa.

    Niin mut eihän voimaharjoittelun tarkoitus ole lisätä lihasmassaa.

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 12:37, 6.12.2018, 5 months sitten. # Login to Send PM
  7. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

    Ai no jos tarkoitettiin vaan voiman lisäämistä/ylläpitoa ilman massan lisäämista niin siitä olen kyllä kiinnostunut. Mutta kyllä sitä massaa jossain määrin kummiskin pakosti tulee pienestäkin treenistä.

    Lähetetty 12:43, 6.12.2018, 5 months sitten. # Login to Send PM
  8. User has not uploaded an avatar
    Yyhoo
    Profiili

    Tahmatassu - 12:43, 6.12.2018  » 
    Pudota protskut alas ja hiilarit vain treenin ympärille.Vähemmän lihasta enemmän kestävyyttä.Hyvä joulua
    Ai no jos tarkoitettiin vaan voiman lisäämistä/ylläpitoa ilman massan lisäämista niin siitä olen kyllä kiinnostunut. Mutta kyllä sitä massaa jossain määrin kummiskin pakosti tulee pienestäkin treenistä.

    Lähetetty 8:27, 9.12.2018, 5 months sitten. # Login to Send PM
  9. kunba
    kunba
    Profiili


    Tää niin vittumainen et alan treenaan.
    http://voimaharjoittelu.fi/artikkelit/vipunosto-olkanivelen-perusliike

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 16:10, 25.12.2018, 5 months sitten. # Login to Send PM
  10. attebern
    attebern
    Profiili

    Faktoja ja tilastoja niille, jotka pohtii miten yhdistää pyöräily ja voimaharjoittelu, ja onko siinä mitään järkeä:

    Miten yhdistän voima– ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

    Lähetetty 13:47, 4.1.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  11. kunba
    kunba
    Profiili

    Yyhoo - 18:47, 13.10.2018  » 

    ValleroX - 15:03, 13.10.2018  » 
    Miten ootte tehnyt tota painon lisäämistä?
    Itse tehnyt 3x12 työsarjoja, nostanut sarjojen määrää kun saa tehtyä sarjat puhtailla toistoilla ensin 4x12 ja sitten 5x12. Kun saan 5x12 menemään puhtaasti lisään 5-10kg ja teen taas 3x12, mutta menenkö perä edellä puuhun?

    Käsipainot käteen ja vuorotellen yhdenjalan kyykkyä takajalan voi nostaa penkille.
    Mavea samoin yhdellä jalalla,takajalka vapaana tasapainottamassa liikettä.Vaikeusastetta lisäämään tasapainolauta/lauta jalan alla.

    Helvetin hyvin vastattu kysymykseen. Mitä liikkeitä nämä 5*12 sarjat on?
    Painon määrän lisäyksestä oletan että moninivelliikkeitä. Jos näin niin mielummin 5*5 ja 2,5kg korotuksilla, jolloin tekniikka helpompi pitää hyvänä ja menee voimatreeninä.

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 8:42, 6.1.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  12. User has not uploaded an avatar
    Yyhoo
    Profiili

    TheMiklu - 22:25, 13.10.2018  » 
    Meikä on kehonpainoreenilinjalla. Voi treenailla melkein milloin vain ja missä tahansa. Tämä on sellainen aika iso asia ruuhkavuosia elävälle. Enihuu, voimistelijoita aina ihaillut. Niillä on kovin tehopainosuhde.
    Nyt kun offisiisonilla oleskelen niin tästä olisi tarkoitus voimailua lisäillä ja pyöräilyä vähentää. Talvella se on hankalaa kun on läskeilykelit.

    Voimistelijoilla voimaa tarvitaan pääosin vain käsissä/keskivartalossa pl.permanto.Ei vaan välity kuvista pitkien housujen alta.Itseasiassa kaikki massa jaloissa on vain tiellä.Ei niin esteettinen silmälle.Makuasioita?

    Lähetetty 17:14, 6.1.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  13. kunba
    kunba
    Profiili

    Get the Flash Videos

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 6:50, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  14. User has not uploaded an avatar
    irtokuula
    Profiili

    Huh huh, aikamoisia taakkoja porukka nostelee kun lukee tätä keskustelua takasinpäin.
    Minkälaisia duuneja teette kun tommosia voimia tarvii? Mulla ittellä rupee joku 40-50kg tavaroiden liikuttelu oleen pitemmän päälle jo aika epämiellyttävää. En ainakaan montaa putkeen viitsis kovin pitkälle kanniskella. Riippuu tietysti onko ämpäri vai laatikko vai joku koneen osa tms. ämpärit on ehkä helpompia nostaa vatsan korkeudelle ja kuljettaa kohteeseen.

    Loose Balls

    Eight days a W E A K
    Lähetetty 10:11, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  15. kunba
    kunba
    Profiili

    Vaikka joutunutkin hanttihommissa nosteleen painavan puoleisia juttuja niin tarvii sitä voimaa muuallakin, esim. pyöräilyssä tai muussa elämisessä.

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 15:03, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  16. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

    kunba - 15:03, 7.3.2019  » 
    esim. pyöräilyssä

    Paljos jäbän Pmax W/kg on?

    Lähetetty 15:10, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  17. kunba
    kunba
    Profiili

    ^ Ei mitään hajua.

    Ei perkele, taas numeroita.
    Lähetetty 15:22, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  18. User has not uploaded an avatar
    Keksironi
    Profiili

    Tahmatassu - 15:10, 7.3.2019  » 

    kunba - 15:03, 7.3.2019  » 
    esim. pyöräilyssä

    Paljos jäbän Pmax W/kg on?

    Paljos tahmatassu vo2ml/kg o?

    Lähetetty 17:52, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  19. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

    Tällä hetkellä mitä tahansa väliltä 70-74 kun viime kuntopyöräilyistä on jo aikaa. vo2max on mielestäni täysin turha lukema, vain w/kg on väliä sillä hyötysuhteesi ei auta jos toinen puskee enemmän watteja kuin sinä.

    Lähetetty 18:50, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  20. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    Jaa, onko oikein labrassa suoraan mitattua dataa? Minulla on, 68.

    Samalla perusteella w/kg on täysin turha lukema, vain w on väliä sillä Suomen pyöräilyssä ei auta jos toinen isompi puskee enemmän watteja kuin sinä.

    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 19:03, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  21. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

    Labrassa, mutta minä painan 62kg eli aika kaukana normaalipainoisista kun verrataan lukemia. Samanpainoiset ihmiset keillä on sama w/kg kynnysteho voivat poiketa hapenottokyvyltään jopa kymmenen yksikköä, hapenottokyky on mielestäni vain hyötysuhteen mittari. w/kg on huomattavasti tärkeämpi lukema sillä se kertoo raa'asta suorityskyvystä enemmän kuin mikään muu yksikkö. Tasamaalla pelkät watit on tietenkin tärkeämpiä jos ei ihan läski äijä ole sillä ilmanvastus nousee liikaa.

    Toki jos vedetään ihan ääritasolla niin voidaan alkaa miettiä hapenottokyvyn merkitystä, biomekaanista hyötysuhdetta ja lihasryhmien aktivointia eri suorituksen vaihdeissa.

    Lähetetty 19:18, 7.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  22. User has not uploaded an avatar
    irtokuula
    Profiili

    kunba - 15:03, 7.3.2019  » 
    tarvii sitä voimaa muuallakin, esim. pyöräilyssä

    Luulin että mun 12kg polkupyörä on painava, mutta ei kai se oo.

    Loose Balls

    Eight days a W E A K
    Lähetetty 9:52, 8.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  23. RTZ
    RTZ
    Profiili

    Esim. se aiemmin mainittu 40-50 kg:n liikuttelu pidemmän päälle helpottuu huomattavasti, jos yhden toiston maksimin nostaa vaikka 80 kg -> 120 kg. 33% maksimista nostoja jaksaa tehdä huomattavasti useampia kuin 50% maksimista. Eli harjoittelu vastuksilla, jotka on lajin mukaisessa suorituksessa kohdattavia vastuksia kovempia, on ihan hyödyllistä.

    asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 11:07, 8.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM
  24. Ismo Repi
    Ismo Repi
    Profiili

    painavat sanat
    huolis raskaat ajat
    jäbät jäbättelee jäbät älähtelee
    puhutaa numeroist
    grammoist väärist toistoist

    solmin nauhat katon käsii
    mä tulin tänne tekee must parempaa mua
    en mä tiiä mite se tehää
    talkkari sano tuu koittaa

    paino kolahtaa ajatus unohtuu
    tää hetki on tyhjä tää hetki on tärkee
    miksei kukaa sano mitää
    mä alotan alust

    jalat tärisee pääs kohisee
    salin valot himmenee
    lihaksii koskee
    mun pääs kirkkenee
    mä tulin tänne tekee must parempaa mua
    endot haippaa hengitys tasaantuu
    istun ilman sanoi
    rikki ja ehjä

    talkkari nyökkää
    mä tuun huomen takas

    en se minä ollut ja oli siellä muitakin
    Lähetetty 12:36, 8.3.2019, 2 months sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: