Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Genesis Day One

(10 posts)

1. Jii
    Jii
    Profiili

Tällainen tuli hommattua ja koska näistä ei kauheasti käyttäjäkokemuksia/käyttajien omia kuvia löydy netistä niin laitetaan näytille vaikkei tässä mitään nähtävää varsinaisesti ole.

Genesis Day One Cross vm 2011 on siis kyseessä. Hommasin syys/talvi/nastarengas/lokarirassiksi kun halvalla sain. Täysin stock-kunnossa lukuunottamatta Shimanon M540-polkima. Kivahan tuollakin on ajaa.

Kiinteänäkin olisi tarkoitus ajella jossain vaiheessa, nyt vapaarattaallinen.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 17:59, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. opqdonut
    opqdonut
    Profiili

mistä hankit ja paljonko maksoit?

Lähetetty 18:46, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. Jii
    Jii
    Profiili

Evansilta hommasin. Kotiin kannettuna 560 €, Evansin price match toimi niin kuin luvattiinkin, eli löysin netistä samankokoisen yksilön huomattavasti halvemmalla joten samaan hintaan irtosi Evansilta.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 19:28, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. matu187
    matu187
    Profiili

Pidän tästä :)

Lähetetty 19:32, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. oge
    oge
    Profiili

Millaisilla laakereilla orkkisnavat on varustettu?

"If you go ride your bike, the internet will still be there when you return" - Abraham Lincoln
    Lähetetty 20:41, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. villapaita
    villapaita
    Profiili

Hieno on. :D Mulla on samanlainen vm 2010, oranssina.
    Aivan loistopeli viime talven lumisohjossa, mutta mukava on näin kesälläkin.

Kiekoista sen verran että ne oli ainakin mun versiossa Alexrimssin taattua ja painavaa laatua, navoissa teksti "Genesis." Laakerit kesti sitten käyttöä muutaman viikon...
    Laitoin alle FixieIncin navat joilla olen ajellut kesät talvet varmaan 20000km, eikä mitään ongelmaa.

Lähetetty 22:22, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

Hyvä meininki.

Olen jostain syystä, ja vaikka kaikkea liian järkevää pyrinkin parhaani mukaan välttämään, pohtinut vastaavanlaisen pelin poistamista talveksi. 135-millinen takanapa näyttäis olevan ja tarjolla myös 8-pykäläisellä Alfinella varustettu levariversio. Napojen laakerointitapa kiinnostaa myös..

Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 22:37, 26.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Jii
    Jii
    Profiili

Navoissa näyttää hätäisesti vilkaistuna olevan urakuulalaakerit, avataan sitten kun aihetta siihen on. Hyvin ne vielä rullaa :)

Nyt kun kolmatta aamua tuolla polki töihin on todettava että hyvän valinnan tein. Olen nopeasti löytänyt hyvän ajoasennon ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Levarit kiinnostaisi tietty mutta alamäkitouhuissa hydraulisiin tottuneena en näe mekaanisia niin paljon mini-v-jarruja parempina että niihin kannattaisi järkipyörässä panostaa. Ulkonäöllisesti levarit tietty pesee vannejarrut menen tullen ja tietty vanteet kuluu nopeammin vannejarruilla mutta se on sen ajan murhe se.

Semi-OT: Genesikseltä on kaudella 2012 tulossa myös 11-vaihteinen Alfine-malli Day Onesta. Sen mitä olen Alfinesta ja sen toimintavarmuudesta lukenut ei ainakaan minua ole vakuuttunut harkitsemaan napavaihdetta perinteisen sijasta.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 7:33, 28.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. cuppis
    cuppis
    Profiili

Jii - 8:33, 28.7.2011  » 
    ...
    Semi-OT: Genesikseltä on kaudella 2012 tulossa myös 11-vaihteinen Alfine-malli Day Onesta. Sen mitä olen Alfinesta ja sen toimintavarmuudesta lukenut ei ainakaan minua ole vakuuttunut harkitsemaan napavaihdetta perinteisen sijasta.

Millaista juttua olet Alfinesta lukenut? Itselläni 8-vaihteinen Alfine toimi täysin moitteetta koko viime talven työmatka-ajossa, ja oli muuten ihan kunnon talvi. Tänä kesänäkin sillä on tullut ajeltua maastossa, eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. Tällä kokemuksella olen valmis suosittelemaan Alfinea sen huoltotarpeen vähyyden ja talvitoimivuuden vuoksi.

Lähetetty 8:39, 28.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Jii
    Jii
    Profiili

Vaihteet ei kytkeydy kunnolla, huolto on vaikeata, kelikestävyysongelmia ja niin edelleen. Tietty interwepsissä valitetaan herkemmin kuin ylistetään joten "virallista totuutta" on vaikea saada irti. Mut tarpeeksi vaihdejutuista eiks jeh?

Yksi vaihe.
    Lähetetty 8:49, 28.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: