Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Ebay vinkit

(198 posts)

1. makko
    makko
    Profiili

Itse ostin kännissä vispin.

Lähetetty 18:43, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. Erik - 18:54, 31.10.2013  » 
    Todellakin kannattaa. Suomi (ja tällä hetkellä myös Ruotsi) ois yhtä himoittua mustaa Gitanea köyhempi ilman jurrihuutelua ja kovaa ratapyöräkiimaa. En usko olevani yksin.

Kiitos Jyri. En olisi sama mies ilman Gitanea.

Lähetetty 19:22, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. Lilliputti
    Lilliputti
    Profiili

Vittu. Huutelin tarvitsemani rungon brittien ebaysta suht käypällä hinnalla. Myyjällä ei tietenkään ollut optiota Suomeen lähettämiseen ja sitä näin jälkikäteen tiedustellessa sain tietää että hänen löytämistään halvin optio on 100,12 puntaa... Vittu satan, aina sama homma. Toisaalta normaalisti tuo on tuntunut olevan vain optio päästä eroon kaupoista kun tuote on mennyt liian halvalla, ehdotetaan törkyisiä posteja.

Eli, onko muilla kokemuksia mitä kuriiria tai postitusfirmaa voisi ehdottaa? Haluaisin nyt tuon rungon, mutta en niin paljon että alkaisin rungon verran posteja maksamaan.

Lähetetty 20:22, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. Suosittelen kysymään etukäteen noita posteja.

mutta nyt kun homma on menetetty ni ihan peruspostilla tullut £30-£70 runkoja briteistä suomeen.

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 20:23, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. Lilliputti
    Lilliputti
    Profiili

Etukäteen kyselinkin jo päivää ennen huutokaupan loppumista, vastausta ei kuulunut ja sitä sai ootella pari päivää vielä huutokaupan jälkeenkin, joten vähän veikkaan että kyse on tosiaan siitä että dude yrittää vain välttää omasta mielestään huonot kaupat. Nojoo, näinpä melkein odotinkin taas käyvän.

Lähetetty 20:33, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. mannine
    mannine
    Profiili

Kannattaa sit kiinan sijaan ostaa taiwanista jos hinta/tuote kohtaavat.
    erona näillä, kiina 2-4vk/tuote ei saavu vs. taiwan 7-12pv ja tuote saapuu 100%.

Natural Born Käppä
    Lähetetty 11:51, 18.11.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. pikku-antti
    pikku-antti
    Profiili

Onko oikeasti niin, ettei enää pysty hakemaan maa-/maanosakohtaisesti tavaria iibeistä?!? Vai enkö vaan osaa? Kiinnostais välillä katsella mitä palikoita euroopasta löytyy, että välttäis isot postit ja tullit, mut en jaksais selata kaikkia ilmoituksia läpi, kun 90% kivoista jutuista on japaniassa tai amerikassa. :(

Jos jollain konstilla onnistaa, olen kiitollinen ohjeista.

E: also, onko muilla ongelmia sen suhteen, että uus ebay-sivusto skaalautuu päin pyllyä ipadilla? Latasin nyt ton sovelluksen, kun sitä täällälin kehuttiin. Vähän jeesas, mut ihmetyttää miksi sivusto tekee tuollaista? :(

RTZ - 23:59, 11.9.2014  » 
    Tarakka ilman täyspitkiä on mun silmään vähän kuin viikset ilman nahkahousuja.
    Lähetetty 11:08, 10.12.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. Ipadilla ei ongelmaa kummankaan kanssa

Lähetetty 11:17, 10.12.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. pikku-antti
    pikku-antti
    Profiili

Sovellus siis toimii itsellänikin muy bueno, vaikken sitä aivan suvereenisti osaa vielä muutaman minuutin jälkeen käyttää. Ebay.com taasen näyttää tältä:

Sivu siis skaalautuu tolleen liian lähelle, ihan kuin ois zoomattu ja siksi osa tekstistä menee ruudun ulkopuolelle. Jostain kumman syystä tota sivustoa ei kuitenkaan ole mahdollista zoomata sisään tahi ulos. :O

E: kuvaa pienennetty, jotta rajaus on selkeämpi

Lähetetty 11:25, 10.12.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. Niin siis safarilla toimii hyvin, tosin käytän ebay.co.uk

Lähetetty 11:30, 10.12.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. juhani
    juhani
    Profiili

onko kenelläkään kokemuksia jenkki-ebayn global shipping programista? lyhykäisyydessään niin, että myyjä lähettää paketin jenkeissä pitney bowes inc.-nimiselle yritykselle, joka lähettää paketin merten yli. ostoksen yhteydessä maksetaan pbi:lle "import charges" ja näiden pitäis hoitaa paketti perille ilman, että täällä päässä tarvii enää maksaa tulleja.

googlailemalla aika surullista luettavaa muiden kokemuksista. pari pakettia ois tulossa tolleen ja nyt jännittää, että saankohan niitä ikinä. pakettien seuranta on jotenkin mahdotonta, eikä edes tiedä kenen toimitettavaks ne tulee kohdemaassa.

Lähetetty 21:46, 14.1.2014, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. netspider
    netspider
    Profiili

Googlaamalla löytää aina vain ne epäonnistuneet tapaukset. Yhden tuotteen olen tuota GSP:tä käyttäen tilannut ja se oli postiluukusta tulevaa mallia. Saksan kautta oli paketti tullut, sen päättelin tarroista paketissa.

Kun ajat, aja!
    Lähetetty 22:04, 14.1.2014, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. LRM
    LRM
    Profiili

Pari pakettia tuli GSP:n kautta ja oli kyllä erittäin mielenkiintoinen kokemus. Positiivistä tosin se, että tulliin ei jäänyt kuten ei pitänytkään. Alkuun epäilytti tämäkin, mutta onneksi näin.

...Saksan kautta omatkin paketit muistaakseni tuli. Toimituksen Suomessa omassa tapauksessani hoiti UPS. Seuranta tosiaankin oikeastaan mahdotonta, Suomessakaan seurantatunnuksella ei löytynyt mitään mistään.
    Hidasta oli. Tai no hidasta ja hidasta. Jotain aikahaarukkaa voin yrittää katsoa tuolle kohtapuolin. Hieman alle kuukausi lähetyksestä taisi mennä kunnes mulla oli tavara kourassa. UPS:llä oli kanssa hieman vaikeuksia toimittaa tavaroita mulle, koska kuriiri ei soittanut kertaakaan monena eri päivänä kun niitä oli yritetty toimittaa.
    ....Mutta kyllä ne tavarat sieltä vielä saapuvat sulle.

josbanse - 16:34, 22.2.2016  » 
    Suosittelisin itse rungon tilaamista puolasta, mutta mieleciltä. Sielä ei kämmätä.
    Lähetetty 22:23, 14.1.2014, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. faffe
    faffe
    Profiili

Ensimmäinen paketti jenkeistä global shippingin kautta. Osto ebaystä 10.1. Tänään lähipostissa. Seurantakin toimi erittäin pienen salapoliisityön jälkeen ihan hyvin. USPS:llä Saksaan. Sieltä UPS:n kyydillä Itellan huomaan.

Ei valittamista. Käytän uudestaan.

Lähetetty 8:55, 28.1.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  15. juhani
    juhani
    Profiili

^muuten ei valittamista mutta mun paketti oli avattu pitney bowesin toimesta ja pakattu uudelleen ennen lähettämistä. ebayn mobiiliapplikaatioilla pystyi seuraamaan vähän, että missä päin liikkuu. jossain vaiheessa puhelinnumerosta oli tipahtanut yks numero pois jolloin lähetti oli käyny pariin kertaan oven takana. ups:ltä pakettia ei löytyny millään. jätin ulko-oveen puhelinnumeron ja samana päivänä soitettiin postista, että paketti ois oven takana.
    hankalaa, mutta kyllä ne sieltä tulee. kestää kauemmin ja "veroja" saattaa joutua maksamaan enemmän ja seuranta on vaikeeta. saa olla aika hyvä diili, että kokeilen uudelleen.

Lähetetty 9:21, 28.1.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  16. Konsta
    Konsta
    Profiili

Yhhyh. Nyt pääsin sitten minäkin kosketuksiin pahamaineisen Global Shipping Programin kanssa. Oon jättäny monta eBay-ostosta tekemättä jos toi kyseinen GSP on postitusosiossa sanallakaan mainittu. Hämähäkkivaisto on aina varottanu.

Nyt kuitenkin erehdyin painamaan lopulta Buy It Now -nappulaa koska myyjän kanssa olin ensin edestakas meilaillut ja tämä vakuutti että niitä ylisuuria posteja ei tarvitse maksaa, hän hoitaa. No, refund muuttuikin yllättäen aika vaikeeks kun koko summa (joka oli siis pakko maksaa jos tavaran itselleen halusi) onkin jaettu PayPalissa automaattisesti kahtia myyjän ja Pitney Bowes -hirviön kesken.

Nyt kauhulla sitten odottelen, että minkäköhönlainen internetajan byrokraattinen painajainen on luvassa.

Onneks ei oo mikään iso summa mutta vittu ku ylimäärästä riesaa on elämässä ihan riittävästi muutenkin.

Yritykset. 3rd party osapuolet. Hyi saatana sentään.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 22:20, 12.2.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  17. Konsta
    Konsta
    Profiili

Päivitys edelliseen.

Myyjä refundas oman osuutensa. Suureksi helpotuksekseni samalla myös Pitney Bowesille mennyt maksu palautui takaisin. Eli sitä ei tarvinnut erikseen ruveta karhuamaan takas.

Helpotus. Puuh.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 10:42, 13.2.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  18. ebayn hajauttaminen eri maiden kesken siepoo

Lähetetty 13:28, 31.3.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  19. kurjistaja
    kurjistaja
    Profiili

Joo väärään topikkiin vilahti tämä ensin, mutta yritetäänpä nyt uudestaan:

Onko tiedossa Ebay-hakua, jossa sais lokaatiot rajattua n. EU alueelle, jotta ei tarvisi tullien ja verojen kanssa säätää? Ilmeisesti EU-rajaus on ollut aiemmin olemassa, koska siitä oli verkossa itkuisia keskusteluja, miksi ominaisuus on poistettu.

Sitten optiona tietty tavalliset myyntityyppi, "ships to Finland" + hakusanat + hintarajat, jotka jo about nyt onnistuu, mutta esim. iPhone sovellus unohtelee niitä, kun liikkuu näkymästä toiseen.

Kannattaako käyttää vain Saksan Ebaytä vai onko eurooppalaisten myyjien selailuun jotain hyviä neuvoja?

Itse kun tykkään näpytellä koodia, ajattelin myös että tekisi oman hakutyökalun Ebayn rajapinnan avulla. Ellei semmoinen jo ole kaikilla käytössä, niin olisiko 1V porukalla moiseen tarvetta?

meet you further on up the road..
    Lähetetty 16:02, 12.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  20. nalle wheelroos
    nalle wheelroos
    Profiili

Siellä vasemmalla on item location kohdassa valinta European union muiden muassa, ainakin ebay.co.uk:ssa? Siis ihan tietokoneella selatessa.

puheenvuoroni ei sisällä propositioita, väittämiä, omia näkemyksiä, mielipiteitä, mitään

bullhorn pride ry
    Lähetetty 16:34, 12.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  21. kurjistaja
    kurjistaja
    Profiili

Joo näköjään ebay.com ei listannut tuota optiota, kuten ebay.co.uk tekee.

Siitä EU-valinnasta kuitenkin seuraa, että samaan aikaan ei pysty valitsemaan "Available to Finland" eli näkyy listauksissa "vain nouto" ja "vain UK" myynnit.

meet you further on up the road..
    Lähetetty 9:29, 13.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  22. pikku-antti
    pikku-antti
    Profiili

Kysäisempä täällä, jos jollain vaikka olisi kokemuksia kreisishoppailun lisäksi myös kansainvälisestä myynnistä, eli:
    Miten käytännössä onnistuu myyjän näkökulmasta (en siis minä, vaan vanha setä jenkeissä) uuden hinnan laskenta? Siis kun tuotteen hinta on ilmoitettu ilman posteja, voitin kaupan ja nyt pitäisi saada uusi summa jossa on kansainväliset postit mukana. Ite oon vaan ostellu ja pyytäny aina voiton jälkeen uuden quoten, joka sisältää uudelleen lasketut, kansainväliset postit. Setä Saul ei nyt osaa enkä mä oikein osaa neuvoa, kun en ole ollut asian kanssa ikinä tekemisissä...

E: also, mikä on paras (hinta/toiminnallisuus) postitusmetodi Jenkeistä Suomeen? USPS? Nää on vähän hankalia, ku joskus runkosetin ilmoitetut postit on $80, toisinaan $650. Ilmeisesti toi USPS (= normaali posti?) on halvin ja fiksuin, sikäli mikäli setä jaksaa kiikuttaa paketin postiin, eikä vaadi kuriiria hakemaan sitä ovelta.

Lähetetty 10:34, 7.6.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  23. Tompsukka
    Tompsukka
    Profiili

Laitetaan nyt tännekin.

phil_the_power_taylor

Kaikki 40%-45% alessa.

Lähetetty 16:16, 7.6.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  24. fillarji
    fillarji
    Profiili

pikku-antti - 11:34, 7.6.2014  » 
    Kysäisempä täällä, jos jollain vaikka olisi kokemuksia kreisishoppailun lisäksi myös kansainvälisestä myynnistä, eli:
    Miten käytännössä onnistuu myyjän näkökulmasta (en siis minä, vaan vanha setä jenkeissä) uuden hinnan laskenta? Siis kun tuotteen hinta on ilmoitettu ilman posteja, voitin kaupan ja nyt pitäisi saada uusi summa jossa on kansainväliset postit mukana. Ite oon vaan ostellu ja pyytäny aina voiton jälkeen uuden quoten, joka sisältää uudelleen lasketut, kansainväliset postit. Setä Saul ei nyt osaa enkä mä oikein osaa neuvoa, kun en ole ollut asian kanssa ikinä tekemisissä...
    E: also, mikä on paras (hinta/toiminnallisuus) postitusmetodi Jenkeistä Suomeen? USPS? Nää on vähän hankalia, ku joskus runkosetin ilmoitetut postit on $80, toisinaan $650. Ilmeisesti toi USPS (= normaali posti?) on halvin ja fiksuin, sikäli mikäli setä jaksaa kiikuttaa paketin postiin, eikä vaadi kuriiria hakemaan sitä ovelta.

USPS paras ja halvin, niillä myös express mahdollisuus, pyydä uusi ebay invoice jossa on oikeat postikulut, ne näkyy int. calculatorilla uspsn sivuilla

Lähetetty 17:45, 7.6.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  25. pikku-antti
    pikku-antti
    Profiili

^ Ok, paljon kiitoksia.

Lähetetty 17:51, 7.6.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: