Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Ebay vinkit

(198 posts)

1. Olen miettinyt olisko Ebayn seuraamiseen ja ostamiseen jotain tehokkaampia tapoja. Ilmeisesti sinne saisi tehtyä filttereitä hakuihin ja joku iPhone sovelluskin kai on. Toinen asia mikä on tullut mieleen on ebayn kansainvälisten lähetysten jatkokuljetuspalvelut. Aika usein kuitenkin tulee viime tingassa huutokauppoihin osallituttua, joten ei ole aikaa ruveta selvittelemään lähettäiskö myyjä Suomeen. Ilmeisesti on toimijoita, joiden osoitteen kun laittaa gift-kenttään niin toimittavat eteenpäin uk, de ja us saiteilta tilattuja kamoja. Eli kertokaa viisaammat kun ei haullakaan oikein löytynyt mitään.

Lähetetty 9:29, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

JBidwatcher

En tiedä onko parempaa, mutta tuo käytössä kun jotakin olen ostamassa.

Lähetetty 9:38, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. W1N
    W1N
    Profiili

blend - 10:29, 20.7.2011  » 
    Olen miettinyt olisko Ebayn seuraamiseen ja ostamiseen jotain tehokkaampia tapoja. Ilmeisesti sinne saisi tehtyä filttereitä hakuihin ja joku iPhone sovelluskin kai on. Toinen asia mikä on tullut mieleen on ebayn kansainvälisten lähetysten jatkokuljetuspalvelut. Aika usein kuitenkin tulee viime tingassa huutokauppoihin osallituttua, joten ei ole aikaa ruveta selvittelemään lähettäiskö myyjä Suomeen. Ilmeisesti on toimijoita, joiden osoitteen kun laittaa gift-kenttään niin toimittavat eteenpäin uk, de ja us saiteilta tilattuja kamoja. Eli kertokaa viisaammat kun ei haullakaan oikein löytynyt mitään.

Itse olen ainakin luonut muutaman profiilin sinne, koska matkustelen työn puolesta silloin tällöin. Tavaran voi sitten tilata hotelliini kunhan vain laittaa osoitetietoihin ne päivät kun on hotellissa ja varmistuu, että tavara saapuu ennen kuin itse saapuu paikalle. Tälla tavalla olen onnistunut ainakin Jenkkilästä raahaam aika paljon roinaa Suomeen todella paljon halvemmalla. parin viikon päästä tulee jo kolmas runko mun mukana Suomeen. Säästö useita satoja euroja lähetyskuluissa yms.

Mulla on myös iPhone sovellus Ebaystä käytössä ja voin kyllä suositella jos aktiivisesti halajaa jotain lottovoittoja.

Lähetetty 10:20, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. fillarji
    fillarji
    Profiili

Kannattaa tietysti aina kysyä etukäteen lähettääkö suomeen. Ja jos epäröi tai aikoo vaivata myyjää liiallisella säätämisellä, kannattaa jättää huutamiset väliin.
    Jos ei myyjä suostu lähettää muualle kuin kotimaahansa, kannattaa kysyä mahdolliselta paikalliselta kaverilta jos hän on valmis vastaanottamaan tavaran.

Lähetetty 10:42, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. John_Amunet
    John_Amunet
    Profiili

^ Itse ostin juuri pyörän Bristolista ja kaveri ei ois ollu valmis lähettää. 20 puntaa vaivanrahaa myöhemmin kuitenkin olin huutanut pyörän ja Fed-Ex matkalla.

iPhone sovellus on kyllä ihan loistava ja iPad versio vielä parempi.

Itse tykkään filtteroida searcheja esim laittamalla description searchin päälle ja heittämällä hyviä avainsanoja kenttään. Esim kun tsekkailee vaikka Columbus Max description searchissa niin monesti löytyy aika hyviä diilejä.

rollrollrollrollrollrollrollroll
    Lähetetty 16:51, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

Mikäs se suurin hyöty tuossa bidwatcherissa, muu kuin että tuntee itsensä nörtiksi kun on FTP-clientin näköinen softa koko ajan auki?

"LEADER IS ALWAYS LEADING....LEADER DON'T CRASH"

Ois muuten NJS Kisapaita kaupan.
    Lähetetty 17:23, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. Miikka
    Miikka
    Profiili

iPhonesoftan paras ominaisuus lienee se, kun livauttaa sormen vahingossa "buy now" painikkeelle ja selaimen jumitusta ihmetellen näpäyttelee ruutua, jolloin tulee painaneeksi vielä vahvistustakin ja voila ylihintaiset shamalit ovat postitusta vaille sinun. Noh tästä selvittiin selvittelemällä ja kauppias suostui kaupat perumaan ilman ongelmia. Oma moka joo, mutta ostaminen on tehty kyllä ehkä liiankin "vaivattomaksi".

Lähetetty 23:42, 20.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. jerkku
    jerkku
    Profiili

Kysästään tässä topsussa: Ebayhin en pääse kirjautumaan, enkä vaihtamaan salasanaa. Onko muilla samaa ongelmaa? On tässä viel 11h aikaa ennen ku huuto loppuu, mut ahistaa..

Lähetetty 11:42, 23.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. mannine
    mannine
    Profiili

oli just jotai ongelmia mullaki, en päässy heti maksamaan juuri ostamaani tuotetta.
    näyttää vieläki että olis maksamatta ja että kaikki toiminnot ei o käytettävissä

Natural Born Käppä
    Lähetetty 11:46, 23.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. Konsta
    Konsta
    Profiili

Hehee. Kuvittelin olevani varsin edistyny eBay-käyttelijä. Mut sit luin tän vanhan postauksen. Oonki amatööri.

W1N - 11:20, 20.7.2011  » 
    Itse olen ainakin luonut muutaman profiilin sinne, koska matkustelen työn puolesta silloin tällöin. Tavaran voi sitten tilata hotelliini kunhan vain laittaa osoitetietoihin ne päivät kun on hotellissa ja varmistuu, että tavara saapuu ennen kuin itse saapuu paikalle. Tälla tavalla olen onnistunut ainakin Jenkkilästä raahaam aika paljon roinaa Suomeen todella paljon halvemmalla. parin viikon päästä tulee jo kolmas runko mun mukana Suomeen. Säästö useita satoja euroja lähetyskuluissa yms.
    Mulla on myös iPhone sovellus Ebaystä käytössä ja voin kyllä suositella jos aktiivisesti halajaa jotain lottovoittoja.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 11:51, 23.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. nyt ainaki itel toimii kaikki niiku pitääkin. mobiilikirjautuminen ei onnistunut pari tuntia sitte.

oon luonu amöriikan ostoja varten toisen paypalin(samalle kortille) ja lisänny vaa toisen osoitteen vanhan profiilin osoitteisiin. uutta profiilia en vaivautunut tekemään koska zero feedback on joillekin ongelma.

Lähetetty 12:35, 23.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. Mulle ei tuu enää sähköpostia jos joku ylitää mun bidauksen, ärsyttää. Mitä teen?

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 15:03, 24.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. ylikowski
    ylikowski
    Profiili

Lyö ekalla huudolla luulot pois.

Lähetetty 16:40, 24.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. Jonaster
    Jonaster
    Profiili

Onko kokeneemmilla heittää hyviä vinkkejä biddaamiseen? Runkoa olen hommaamassa britti-Ebaysta ja kävin lähinnä kokeilun vuoksi heittämässä tarjouksen. Kilpailija kävi korottamassa saman tien. Pitäiskö nyt

a) päättää etukäteen haluamani hinta ja käydä lyömässä se korotusautomaattiin samantien?
    b) oottaa aivan loppuhetkille asti ja löydä maksimihintani sisään?
    c)käyttää jotain ns. tarjous-bottia, joka lyö löylyä tarjouskilpailuun vasta aivan loppuhenkillä?

Lähetetty 14:37, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. Ite isken markat tiskiin viimisenä päivänä, jos oon koneella ni sit sillon ku päättyy jos en ni sillon ku pystyn.

Lähetetty 14:39, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. vasaraasialainen
    vasaraasialainen
    Profiili

No periaatteessa just niin kuin ylikowski sanoi: lyöt heti kehiin maksimimäärän, jonka olet valmis maksamaan. Jos olet periaatteen mies, homma on siinä. Jos ei riitä, minkäs teet.

Mutta liha on heikkoa, eli käytännössä sitä päätyy snaippaamaan viimeisen kymmenen sekunnin, tai niillä main, aikana.

monikko ja kuusikulmaista kääpiötä
    Lähetetty 14:42, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. tmar
    tmar
    Profiili

Laita maksimihintasi pari minuttia ennen. Jos joku biddaa yli niin ehdit korottamaan ja hankkimaan ylihintaisen tuotteen.

Lähetetty 14:56, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. Ole näätä ja osta ohi.

Huuda miljoonalla, maksa jos sait alle.

mitäs näitä oli..

Lähetetty 14:59, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. jos sulla on vastassa faffe niin hassama käytätkö bottia vai et sillä et voita kuitenkaan.

oma (joskin rajallinen) kokemus ebaystä suosittelisi ylikowskin esittämää shokki-taktiikka muiden huutajien karkoittamiseksi, sillä tuotteet joiden hinta nousee kovin nopeasti huudon alkumetreillä menettävät usein kiinnostuksensa ainakin mun silmissä.

jos taas tuote pysyy kovinkin alhaisena hinnaltaan aivan loppuun asti kerää se mielenkiintoa heittää loppuvaiheessa maxit tiskiin. tosin usein näin tekee myös joku muukin ja siitä se hinta vasta sitten pompsahtaakin.

elikkäs tiedolla, taidolla, tuurilla sekä hyvällä ymmärryksellä biddattavan tuotteen todellisesta arvosta (myös muiden silmissä) pääsee aika pitkälle.
    britti-ebayn tekee hankalaksi myös suhteellisen aktiivinen paikallinen skene(LFGSS). vaikea lähteä kilpailemaan opiskelijana paikallisen kanssa, kun hintaan lähtätään kymmeniä puntia lisää posteja.

ununu - 15:59, 31.10.2013  » 
    Ole näätä ja osta ohi.

myös tämä toimii

Lähetetty 15:07, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. Sirkus
    Sirkus
    Profiili

speksatkaa ranskista niin pääsette halvalla

en ole niin sisällä "skenessä", että olisi jargon hallussa.
    Lähetetty 15:18, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. Erik
    Erik
    Profiili

Mee parturiin just kun huuton on loppumassa. Ite sain parhaat huutokauppakiksit biddaillessa 110-olaakeria tämmösessä epäsovinnaisessa paikassa. Oletin saavani kamaa halvalla, mutta ostin lopulta ihan samaan hintaan (tai vähän kalliimmalla), kuin halvimmasta verkkokaupasta ois saanu. Iskin ensin maksimisumman, mut sit kun siitä heitettiin ohi, menin huumaan ja biddasin menemään.

Oikeesti parasta on ottaa aikaa tuotteen kaa ja iskee se maksimi miinus postit ja kattoo osuuko. Jos ei, niin uudestaan kun sama tuote tulee huutoon. Jos tuote on rare, eli sitä ei oo tulossa ihan heti uudestaan, ni on vaan maksettava sen mukaan miten paljon haluaa. Ja tietty parasta on metskata samaan aikaan monia eri tuotteita, koska sillon hyvii tai "hyvii" kauppoja tulee enemmän, eikä tuu semmonen olo, ettei ikinä muka löydy mitään.

En edes ymmärrä miksi hukkaatte aikaa tässä threadissa!

MYYNNISSÄ
    Lähetetty 15:43, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. Kännissä ei sit kannata huudella tai yrittää ostaa ohi.

Lähetetty 16:37, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Crusty - 17:37, 31.10.2013  » 
    Kännissä ei sit kannata huudella

joo ei todellakaan

Lähetetty 16:40, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. Erik
    Erik
    Profiili

Todellakin kannattaa. Suomi (ja tällä hetkellä myös Ruotsi) ois yhtä himoittua mustaa Gitanea köyhempi ilman jurrihuutelua ja kovaa ratapyöräkiimaa. En usko olevani yksin.

En edes ymmärrä miksi hukkaatte aikaa tässä threadissa!

MYYNNISSÄ
    Lähetetty 17:54, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. itsehän ostin duratecin kännissä, laitoin myyjälle aika käskevään sävyyn viestin että nyt myyt mulle ja täts it, aamulla kun luin sähköposteja en kehdannut enää kieltäytyä... Mut onhan se ihan kiva pyörä.

Lähetetty 17:56, 31.10.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: