Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Varo vaihteita! AMA Rossin Trofeo Crono -87

(87 posts)
  • Started 8 years ago by inforest
  • Latest reply from inforest

1. inforest
    inforest
    Profiili

Aloituskiusari:

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 15:01, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

^Muista, että mä ostan tän koska tahansa 50e kalliimmalla kuin sä hankit!

Lähetetty 15:04, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. No nyt on siipee!

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 15:13, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. oge
    oge
    Profiili

Suit you sir!

"If you go ride your bike, the internet will still be there when you return" - Abraham Lincoln
    Lähetetty 15:16, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. no hjuh! Kyl nyt on kirjaimellisesti teaseri. Odotan innolla tulevaa.

Vasaraasialainen:
    Mutta Nelson on kyllä hyvä. Likipitäen täydellinen moderni alukaturatarunko.
    Lähetetty 16:37, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

Tiiserit on mun mielestä niin väärin...

wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 16:40, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. inforest
    inforest
    Profiili

Hoshi aero

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 17:28, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Overdrive
    Overdrive
    Profiili

Mullekin olis tulossa noita. Veikkaan tietäväni mitkä kehät aiot laittaa. ;)

Lähetetty 17:46, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

^Siis tuo inforestin on kokonainen pyörä, ei pelkkä runko. Tulevista muutoksista en kyllä tiedä mitään.

Lähetetty 18:07, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Overdrive
    Overdrive
    Profiili

Mutta projektiksihan tuo on ilmoitettu. Ja ekan kuvan perusteella ei ihan pysty täysiä ajamaan.

Lähetetty 18:15, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. Hell Yeah!

I relax by taking my bicycle apart and putting it back together again.
    -Michelle Pfeiffer
    Lähetetty 20:39, 17.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. inforest
    inforest
    Profiili

Nettiscouttauksen tuloksen veikkaisin, että tämä on Rossin Trofeo Crono vuosimallia -88, Blue Quadro -maalauksin decalssein. Osasarja vaan ihmetyttää, kun vertasin katalookiin ja yllämainitussa mallissa pitäisi olla Campy C Recordia ja tässä on kaikki paitsi navat Gipiemmeä. Voipi siis olla että tuo katalooki jonka löysin on joku "aluekohtainen" tai kyseessä on vaan joku muu malli.

Kuten MikeNAS yllä maitnitsikin tämä oli mulle tullessaan kokonainen pyörä. Ei kylläkään ajokuntoinen tai sen näköinen että kehtaisin sen kanssa ulkona näyttäytyä. Joku oli aikanaan asentanut tähän sellaisen sukkulaohjaamohirvityksen eikä alkuperäisestä stemmistä tahi ohjaustankosta ole havaintoja. Nyt kun pyörä on purettu aj enimmät osat puhdistettu vuosien kuonasta, alkaa itsensä kanssa painiminen rungon kohtalosta. Toisaalta kun tämä kerran on maantieaika-ajopyörä ja kaikki hienot Gipiemmen osaset tähän löytyy, niin pitäisi vissiinkin restauroida entiseen loistoonsa. Toisaalta taas funnybiketouhut ainakin kokemuksena kiinnostaa, niin voisin ensin kasata originaaliksi vaihdemenijäksi ja laatia kuvaraportin ja heittää muutaman lenkin. Sitten voisi riisua kiinteävälitteiseksi.

Tämä kohta rungosta miellyttää ainakin mun silmää eniten:

edit. Joku Pää-ääliö oli muuten kiertänyt vetopuolen polkimen väärille kierteille ja kampi meni käyttökelvottomaksi poljinta irroittaessa. Onneksi Visa riensi apuun ja hänen kätköistä löytyi lähes samanlaiset Gipiemmen kammet.

Lähetetty 14:15, 23.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. miglos
    miglos
    Profiili

Volare SLX!

tästä tulee hiano.

hustlers game.
    Lähetetty 14:26, 23.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Sirkus
    Sirkus
    Profiili

Rossinit on Suomessa tupanneet olemaan aikaa sekalaisilla osilla mun kokemusten mukaan, ei ole harvinaista että osia löytyy samasta pyörästä esim. Gipiemmeltä, Ofmegalta ja Campalta. Myöskään noita Suomessa uaeammin esiintyviä malleja ei meinaa löytyä mistään katalogeista. Jostain pidemmän linjan pyöräliikkeestä voisi löytää suomikatalogeja, Tizumollakin oli niitä pari muistaakseni.
    Runko on upea ja oon tästä pyörästä todella kateellinen. Himottaisi hankkia jossain vaiheessa uusi Rossin-projekti, sen verran merkki kuitenkin kiehoo.

en ole niin sisällä "skenessä", että olisi jargon hallussa.
    Lähetetty 14:43, 23.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. vallengrach
    vallengrach
    Profiili

Saattaa muuten hyvinkin olla juuri se kampi, jota Visalla männäviikolla ihastelin. Olin etsimässä poolopaskaan uutta vetopuolen kampea ja ajattelin, että jätetäänpä toi johonkin hienompaan projektiin. Hyvältä näyttää - tits for the win.

Tom Ritchey swore he’d shave his moustache when Ritchey components stop winning races.

That was 41 years ago.
    Lähetetty 15:59, 23.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. Mulla oli joku ´86 tai ´88 Rossini Gipiemmen Chrono Sprint osasarjalla ja Maillardin navoilla. Ei noista osista ole mitään huonoa sanottavaa, mut ei todellakaan löydy paljoa infoa että minkä tasoiset osat on kyseessä, aika harvinaisia tuntuvat olevan...

Lähetetty 20:07, 23.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. inforest
    inforest
    Profiili

Kesä on inhottavaa aikaa. Joutuu ajeleen pyörällä yöt läpeensä ja toimittamaan muutakin ulkoilma-aktiviteettia. Ei kerkee ropaan näitä vanhoja teräskasoja. Nyt on kuitenkin ohjaamo.

Ensimmäinen ongelma ilmeni. Jouduin tosiaan vaihtamaan kammet ja alkuperäisen keskiön kanssa ei natsaa ketjulinja. Kun ketju on molemmissa päissä pienimmällä rattaalla, niin se hankaa eessä isoon rattaaseen. Pitänee löytää pidempi keskiöakseli.

Lähetetty 9:46, 22.7.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. Nyt alkaa jo yöt olemaan vähän viileitä, mitä tälle kuuluu?

Vasaraasialainen:
    Mutta Nelson on kyllä hyvä. Likipitäen täydellinen moderni alukaturatarunko.
    Lähetetty 15:12, 15.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. inforest
    inforest
    Profiili

Tämän kuvan rohkaisemana näyttää siltä, että puhtaaksi hinkatut vaihdeosat menee laatikkoon säilöön ja Rossin lipuu vielä tämän vuoden puolella Rauman öissä kiinteävälitteisenä. Jos kerran kaupastakin on saanut Rossin aika-ajopyöräkonversioita???, niin ei liene synti sellaista itse rakentaa.

Ollut kuitenkin kauheasti kaikkea muuta, niin kuin muuttoa ja kaljanjuontia, niin ei oo kerenny yhtään. Ei haluis kuitenkaan hutiloiden tehdä.

Lähetetty 15:19, 15.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. jussi
    jussi
    Profiili

^ Epäilen, että Tunturin/maahantuojan jäbät ovat kasanneet konversion studiossa kataloogikuvaa varten tjsp. Tai vaikea ymmärtää miksi tuossa lukee "rata-malli" vaikka kuvassa on selkeästi tavallinen maatierunko, eikä edes aika-ajosetti.

Lähetetty 16:14, 15.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. inforest
    inforest
    Profiili

^^^Jos kelejä piisaa niin lupaan ajaa Poriin näytille.

Lähetetty 18:39, 15.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. inforest
    inforest
    Profiili

Maanantaina sain tän lopulta kasaan ja oon kulkenu koulumatkat Rauman sykkivät ytimen läpi. (Täällä ei sierrakuskit ymmärrä, eikä edes mieti antavansa tietä.) En oo aikasemmin ajanut pursuit/TT-pyörillä (kun ei ole kellään oo ollu koskaan niin pientä) ja voin kertoa, että on huvittavin pyörä ajaa millä oon ikinä ajanu. Suoraan sanottuna levoton meininki varsinkin tolla bulliksen etuotteella. Aattelin koittaa jossain välissä vielä sitä riiseriä, jos se vähän rauhoittas.

Lähetetty 19:10, 26.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

^Ei mitään värikuvia olisi, vai onko siellä Raumalla pelkästään mustavalkoista?

Lähetetty 20:47, 26.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. inforest
    inforest
    Profiili

Täällä on aika sankka sellu ilmassa, mutta sain irrotettua tämmösen:

edit. Tämähän voisi olla samalla Rauman eka kuvarasti, jos joku paikallinen tätä seurailee.

Lähetetty 20:52, 26.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. inforest
    inforest
    Profiili

Yläilmoja tavoittelevat kiitokset Iivolle tästä rungosta ja purkuoperaatiosta. Itse asiassa takakiekkokin on Iivon kasaama, kun olin itse pyöränropauskiellossa. Tästä vielä makupala matkan varrelta.

Lähetetty 22:21, 26.8.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: