Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

(737 posts)

  1. fobba
    fobba
    Profiili

    Hei,

    Polkupyöräliikkeiden asiakaspalveluun liittyen.

    Eli miten se voi olla, että pyöräliikkeissä on aina niin *aska palvelu ?
    No näitä esimerkkejä on niin hitosti, mutta otetaan nyt tänänen keissi kun soitin polkypyörä.com:iin ja kysyin löytyykö mustaa 28" fiksikiekkoa taakse...löytyy 2kpl. Loistavaa, ajelen 20km sinne kuullakseni, ettei meillä niitä ole tällä hetkellä. Ei ollu kuulemma kuitenkaan mennyt tänään yhtään kappaletta. huoh...tilaus aika 2vko. Tilasin sen nyt sitten, mutta todennäkösesti perun tilauksen vaan koska kokemus liikkeessä oli niin surkea. Jos tilannetta olisi edes pahoiteltu tai ehdotettu tilaamista, mutta ei. Joutui oikeen ruinaamaan, että saanko tilata teiltä kiekon. Edellisen kerran kävin liikkeessä noin vuosi sitten ja asiakaspalvelun laatu oli samaa tasoa...piti fiilistellä, että sori kun olen täällä tuhlaamassa sun aikaa kun korjaat tuota pyörää.

    Oisko fillariliikkeiden muiden mielestä panostettava enemmän asiakaspalveluun ? Tuntuu, että monesti asiakas jää kakkoseksi ja ainakin itseäni tuollainen palvelun puute ahdistaa...eikä näitä fiksi kauppoja kovinkaan paljon ole, joten harmittaa, että menee maku näihin muutamaan.
    argh...helpotti

    Lähetetty 20:09, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. Arttu
    Arttu
    Profiili

    Se on kyllä kumman miten suurimmassa osassa pyöräliikkeitä palvelu voi olla niin ala-arvoista. Nelisen vuotta sitten sitten Tampereella eräässä liikkeessä eivät suostuneet myymään pinnoja koska ilmeisesti heidän mielestään en osaa kasata kiekkoja. Mainitsin että olen kyllä kasannut yli 10 kiekkoa (nyttemmin lähempänä 30) eikä yhdenkään kanssa ole ollut ongelmaa, mutta liikkeen omistajan vastaus oli tyyliin "joo varmaan olet tosi hyviä kiekkoja kasaillutkin".
    Huvittava seikka tässä oli myös se, että olin ollut samassa likkeessä 4 vuotta aiemmin yläasteikäisenä tutustumassa työelämään ja työtehtävät oli mm. purkaa liikkeen työtekijän väärän mittaisilla pinnoilla/väärällä kuviolla kasaamia kiekkoja.

    Lahdessa taas pinnaostoksilla kesätyöläinen myi 15mm liian lyhyet pinnat ja kun menin niitä vaihtamaan niin vanhempi myyjä vaan nyrpisteli nenäänsä anteeksipyynnön sijaan. (Tämä kyseinen kauppa on kyllä yleensä poikkeus sääntöön, taisi olla vaan paha päivä).

    Lähetetty 21:30, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. neliseiska
    neliseiska
    Profiili

    Itse olen useimmiten stadissa saanut hyvää palvelua liikkeistä, mutta vähän hämmentää nämä jostain kuullut huonot kokemukset...
    Paikkallista on mukava suosia koska yleensä 1) sieltä saa palvelua ja 2) tavaran saa heti. Nyt esim fobban tapauksessa kumpikaan edellisistä ei täyty joten en näe mitään syytä olla tilaamatta halvemmalla netistä ja jättää paikalliset liikkeet harmittelemaan huonouttaan. Ainakin on yritetty.

    "It saddens me that I’m part of a scene that can appreciate scootering."
    http://www.thefootdown.co.uk/2011/04/28/does-fixed-gear-freestyle-suck/
    Lähetetty 22:43, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. fillarji
    fillarji
    Profiili

    Onneksi on kuitenkin liikkeitä joissa ei ole asiakaspalvelun kannalta valittamista...

    Lähetetty 22:59, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. luonnolliset paineet asiakaslähtöisyyteen löytyy eli miks helvetissä palvelu sitten on niin paskaa silloin kun se on? asiakaspalveluala on hankala ja aina ei ammattitaito ja palvelualttius kohtaa. olen töissä kaupassa ja ei tulis mieleenkään vittuilla asiakkaille koska niin ei vain tehdä. asiakkaat tuo rahaa kauppaan ja pienen putiikin tapauksessa maksaa työntekijöiden palkan. mikäli ko. henkilö ei siis halua joutua työttömäksi on hänen palveltava asiakkaitaa heidän ansaitsemansa arvon mukaisesti. lisäksi mulle se on kunnia-asia että asiakas lähtee tyytyväisenä.

    omat kokemukset pyöräliikkeistä ovat olleet positiivisia/neutraaleja. Kumiluoti oli viime syksynä oikein mukava kun kävin siellä pariin otteeseen. ei pidetty idioottina tms. juttua riitti henkilökunnalla ja olivat avuliaita.

    Lähetetty 23:04, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. Laku
    Laku
    Profiili

    Suomen urheilupyörässä Nokialla on kyllä hyvä palvelu, muista en tiedä kun en muita liikkeitä ole käyttänyt. Siellä on välillä kolmenkin hengen voimin etsitty jotain parin euron nippeliä, mitä olen keksinyt tarvita. Aerodynamiikkakappale(tippakypärä) kaivettiin Tampereen liikkeen varastosta, ilmeisesti aika isolla vaivalla ja myytiin hyvin huokeasti. Liikkeestä löytyy välillä vanhempaakin roinaa, mitä saa edullisesti viedä. Eräskin Cinellin runko lähti hyvin huokealla matkaan, kun porukka tutkaili kahvitauolla TT-pyörääni ja se vanhempi rouva päätti tarjota vuosia toimistossa lojunutta kampetta, kun tykkään noista vanhoista rojuista.

    Hmh, no siinä nytte ei oo mitään järkee.
    Lähetetty 23:04, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. Turp kii! Lopettakaa se valittaminen!

    SNIKT!
    Lähetetty 23:18, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. ghz
    ghz
    Profiili

    kaverilla puhkes punavuoressa kumi. no, menipä kysäsemään green bikestä lenkkiä lainaan että sais kumin vaihdettua. myyjä oli tokassut että "minä käytän omia työkalujani, muut käyttävät omiaan." eipähän tarvii sinnekään päin kuin irvistellä :o)

    edit: onneks viereisellä raksalla olivat lainanneet räikkää ja 15mm hylsyä...

    <@makko> ei vispikää oo vispi jos sitä ei hitsais kasaa vammane lapsi
    Lähetetty 23:49, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. tya
    tya
    Profiili

    ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja jotka kuluu käytössä, jotka voi väärällä käytöllä rikkoa ja jotka on helppo pölliä, jotta he voisivat huoltaa pyöränsä itse. Sori nihkeys mut näin se on. Jos pyöräkaupassa lainaisi työkaluja kaikille pyytäjille, ei pian olisi töitä eikä työkaluja. Menisitkö parturiin lainaamaan saksia että voisit leikata tukkasi liikkeen ulkopuolella, ettei tartte maksaa?

    Lähetetty 23:52, 9.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

    Nyt saatana.

    Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 0:11, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. Vaara-Ali
    Vaara-Ali
    Profiili

    Jos kiintoavaimen saa rikki löysäämällä ja pahimmillaan myös kiristämällä ratamutterit, niin... No en mä edes keksi mitään jatkettavaa.
    Yksi kappale Muttereiden löysäys ja kiristys - TÄNÄÄN vain 20€ ostoskoriin.

    500 euroa rungosta...hmmmmmmmmmmm
    konkeli, 13:50, 22.9.2008
    Lähetetty 1:52, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. ghz
    ghz
    Profiili

    tya - 0:52, 10.6.2011  » 
    ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja jotka kuluu käytössä, jotka voi väärällä käytöllä rikkoa ja jotka on helppo pölliä, jotta he voisivat huoltaa pyöränsä itse. Sori nihkeys mut näin se on. Jos pyöräkaupassa lainaisi työkaluja kaikille pyytäjille, ei pian olisi töitä eikä työkaluja. Menisitkö parturiin lainaamaan saksia että voisit leikata tukkasi liikkeen ulkopuolella, ettei tartte maksaa?

    kirjottelin tästä pitkän jutun jonka väsymyspäissäni laitoin tyalle privaan, mutta joo. onhan se totta että pitäisi kantaa lenkkiä mukana JOS sattuu kumi puhkeamaan niin sen voi sitten paikata. yrityksen liiketoiminnan ja liikevaihdon kasvun kannalta olisi kannattanut pyytää vaikka euro vuokraksi lainasta mutta jaksaako huoltomies sitten euron takia ruveta kirjoittelemaan kuittia? mielestäni on vähän vittumaista olla lainaamatta työkalua, vielä kun kyseessä on näinkin yksinkertainen työkalu kuin lenkkiavain... itse olen saanut lainata työkaluja kysyessäni nätisti eri pyöräilyn erikoisliikkeistä ja jos olen pitkään ährännyt kyseisen työkalun kanssa niin joskus jopa tarjonnut rahaa vastineeksi. voisin mennä nukkumaan kun kirjoitan näin aivottomia fraaseja ja jopa hieman provosoivaa tekstiä toisten inboxiin (!).

    <@makko> ei vispikää oo vispi jos sitä ei hitsais kasaa vammane lapsi
    Lähetetty 2:25, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. fobba
    fobba
    Profiili

    Pitääpä tänään soittaa kumiluotiin ja kysellä heidän kiekko tarjontaa. En ole ennen liikkeessä asioinut.

    Propsit pitää antaa esim. hi5bikesille, jossa on aina mukava käydä...fiksien ollessa kyseessä ei löydy kyllä osia, mutta palvelu on hyvää. Saattavat muuttaa muuten piakkoin herttoniemeen ihan vain vinkkinä.

    Lähetetty 7:42, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. basti
    basti
    Profiili

    Miks te saatte niin paskaa palvelua?

    “Someday we'll find it, that rainbow connection,
    the lovers the dreamers and me.”
    -Kermit
    Lähetetty 7:46, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. tya - 0:52, 10.6.2011  » 
    ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja...

    Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua.

    Edit. Ja Bastille vastaan, että varmaan keskimäärin fillariliikkeiden palvelu on enempi hyvää kuin huonoa. Niistä huonoista kokemuksista vain kirjoitellaan usein internettiin.

    Lähetetty 7:58, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. fobba
    fobba
    Profiili

    b-veli - 8:58, 10.6.2011  » 
    Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua.
    Edit. Ja Bastille vastaan, että varmaan keskimäärin fillariliikkeiden palvelu on enempi hyvää kuin huonoa. Niistä huonoista kokemuksista vain kirjoitellaan usein internettiin.

    Totta tuokin ja itse ainakin on aina sellane innostunu ja jännitteävä fiilis mennä pyöräkauppaan ostamaan jotain jännää...sitten se pettymys on vaan niin tramaattinen kun myyjä totee, että nöösirukka...

    Lähetetty 8:15, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. tya
    tya
    Profiili

    b-veli - 8:58, 10.6.2011  » 

    tya - 0:52, 10.6.2011  » 
    ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja...

    Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua.

    Hyvä juoni. Juuri näin. Ostaa nyt edes sen sisäkumin jonka aikoo vaihtaa, ei maksa montaa euroa.

    Lähetetty 17:49, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. Kumiluodista ja Fillarikellarista olen aina saanut hyvää ja osaavaa palvelua.

    Lähetetty 18:33, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. jmv83
    jmv83
    Profiili

    Jostain Huhtikuusta Juhannuksen kieppeille ei kannata kummoista palvelua odottaa kun on huoltoralli pahimmillaan, kiihkein varaosamyynti ja uusien pyörien kauppa samaan aikaan. Tohon aikaan kun meet ostamaan sisärengasta niin huomaat olevasi 30 sekan päästä sisään astumisesta jo ulkona kuitin ja sisuripaketin kanssa. Talvella taas henkilökunta melkein kaipaa sitä jorisee niitä näitä hetken vaikka ostaisikin vain sen sisurin...

    Lähetetty 18:35, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. miglos
    miglos
    Profiili

    Mitäh? Työkaluthan kulkee aina mukana, vai?
    Sitäpaitsi fiksihän on huoltovapaa vai miten se meni... Old jokes

    hustlers game.
    Lähetetty 19:04, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. askopee
    askopee
    Profiili

    ^^ Tuo on kyllä varsin hyvä pointti. Tunnenpa pyöräkauppiaan joka alottaa duunit siinä tunti kaksi puolen yön jälkeen, koska silloin saa tehdä rauhassa. Kasin jälkeen tasainen asiakasvirta pitää huolen siitä, että töitä ei paljoa ehdi tekemään.

    "its som des top a det tue anyway im tired of bay when i hate you"
    Lähetetty 19:08, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. Zigura
    Zigura
    Profiili

    Kävin hakemassa Visalta pinnat kiekkoprojektiin, jonka huoltohommat ja muut kiireet keskeytyivät n. puoleksi tunniksi kun mittailitiin navat ja kehät, laskettiin pinnojen pituudet ja etsittiin pinnat. Myi aeropinnat normipinnojen hinnalla ja lupasi antaa sisurin "palkaksi", kun tulen näyttämään valmiita kiekkoja, koska "kiinnostaa nähdä millaisia kiekkoja ihmiset väsäävät". Ja hymy päällä koko ajan.

    Joka kerta, kun Berggrenillä olen käynyt, niin Joonas kehuu kypärääni, kyselee kuulumiset ja käy katsomassa mikä fillari on alla.

    Märkäkorvana fillariharrastusta aloittaessani kävin Nummen pyörästä ostamassa lukkoa vasta hankkimaani maantiepyörään. Olisin halunnut runkolukon, mutta nuori myyjä opasti kohteliaasti ja ilman vittuilua, miksei kannata kilpuriin asentaa runkolukkoa, ja auttoi valitsemaan sopivan U-lukon. Sääti stemmin korkeudenkin sopivaksi, kun vähän vihjasi asiasta.

    Otsikkohan on "pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)". Positiivista asiakaspalvelua on olemassa ja ainakin itse olen paikallisissa saanut hyvää palvelua paljon enemmän ja useammin kuin huonoa.

    Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 19:08, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. plussa berggenille täältäkin ja joonakselle erikseen kaksi. oli päässy unohtumaan ko. liikkeessä käynti. kuuma päivä ja aivot sulaa..

    Lähetetty 19:25, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. yucaracha
    yucaracha
    Profiili

    Kumiluodissa on aina kiva käydä, tänään kävin ostamassa lukon ja vaijerin, armoton helle, hauskaa jutustelua ja kaikin puolin mukavaa. Ja siitä Fredrikintorille kaffelle, jossa myös oli kivaa jengiä ja hyvää palvelua sekä hieno asuntovaunu.

    Retkipösö-konversio on mun fillareista paras ja huonoin.
    Lähetetty 20:04, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. walto
    walto
    Profiili

    Pitää kehua Lippajärven Tohtoria, jolta tänään kävin ostamassa reilun setin retkitavaraa ja olin varsin tyytyväinen ihan kaikkeen. Mies oli ilmeisesti juuri tullut joltain matkalta, mutta oli tosi skarppina ja ystävällisenä pyörittämässä bisneksiään.

    Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 21:17, 10.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: