Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Vanteiden maalaus

(49 posts)
  • Started 8 years ago by pabs
  • Latest reply from Mull Dundane

1. miten porukka piilottaa jarrupinnat?
    mul on musta mavicin vanne, mut siin on machined sidewalls JA wear indicator.
    haluun makeen vanteen joka näyttää nonmachinedilta.
    otanko vaan purkin gloss blackia ja spreijaan koko vanteen? -entä lakka?

pt
    Lähetetty 1:34, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. (pulveri)

Lähetetty 2:38, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. MrHat
    MrHat
    Profiili

Kun kerran kysytään, niin vastataan.
    Jos aiot käyttää jarruja, niin älä maalaa. Kuluu pois ja on vielä rumempi.
    Jos et aio käyttää jarruja, niin osta mieleisen väriset KEHÄT.
    Jos olet sitä mieltä, että aiot maalata, niin sen kus maalaat. Maalataan ihan niin kuin normaalit metalliosat muutenkin. Kaiken varalta muistutan, että kannattaa maalata pelkät kehät, eli purkaa mahdollisesti paikoillaan olevat nippelit ja pinnat pois.

...jos ei jarru, niin miksi ei jarru?

Lähetetty 6:19, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. en käytä jarruja.
    olen jo ostnut tämän kehän ja ostaisin uuden jos löytyisi yhtä halvalla kokomusta 650c.
    en maalaa nippeleitä enkä pinnoja.
    ei oo jarruu kos haluun olla kova jätkä.

mietin vaan enimäkseen et kos se on vaan jarrupinta jonka haluun mustaksi niinkuin muu vanne jo on, niin gloss taitaa olla paras vaihto ehto kunhan en osta mtn paskaa gloss prayta.
    eroaako sen vanteen pulveri musta hirveesti spraymustasta?

pt
    Lähetetty 12:35, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. zykkeli
    zykkeli
    Profiili

jos meinaat oikeasti myös ajaa pyörällä niin kuka sitä niin tarkkaan näkee. eturenkaan ominaisuus on, että se pyörii suhteellisen kovaa ajaessa ja sävyjen hahmottaminen on haasteellista.

musta kuin musta.

- Judda -
    Lähetetty 12:37, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. mulla ois valmiskiekot, joiden jarrupintojen maalaamista olen harkinnut alusta asti tyylisyistä. En aio purkaa kiekkoja sitä varten, mutta nykyisen maalipinnan teippaamista olen harkinnut. Sit vähän hiontaa pinnoille, puhdistus ja pohja-/+pintammaali päälle. jos laittais kiekon pyörimään ja antais sprayn sumuttaa 20cm päästä parikiekkaa. tietty jos pyöräyttäs kunnon kierrokset, niin valumat lentäis kaaressa.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 12:43, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. niinp.
    ehkä vaan käyn hakee sen maalin ja hoidan sen tyhmän jarrupinnan piiloon.

pt
    Lähetetty 12:44, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. ^^joo huomasin et olit miettiny sun motobecanen kiekkojen maalausta.
    ei mua haittais se hopeinen viiva niin hirveesti ellei siinä olis se tyhmä wearmark viiva.
    hiominen on hyvä pointti -ei tullu mieleen.
    kiitos

pt
    Lähetetty 12:49, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. User has not uploaded an avatar
    partsi
    Profiili

Mites maalitussi tai "vahatussi" olisi tuo suojaustyö ja teippaaminen tarpeetonta. Jos siis musta riittää, näyttelypyörään on tietty liian robusti.

Lähetetty 13:02, 6.6.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Zigura
    Zigura
    Profiili

Nostetaan. Tussivinkkejä jarrupinnan maalaukseen? Väri musta. Kokeilin yhdellä peruspermanentilla värittää, mutta sävystä tuli sellainen violetihko.

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 15:35, 5.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. MikeNASsilla on semmonen musta bitumitussi. Just hyvä.

Lähetetty 15:41, 5.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. JvG
    JvG
    Profiili

Oon vetässy noi jarrupinnat iha mustalla maalitussilla joita sain joskus isobroidilta. Toimii mut lähtee kulumaan jos hinkkaantuu johonkin. ja plussana helppo maalata kun kuivuu heti. varmaan saa tiimarista tai kirjakaupoista noita.

edit, kannattaa hommaa sit mahollisimman leveellä kärjellä jos hommaa.

En tiiä kannattaako ottaa tyylivinkkei foorumilta, jolla puolet pukeutuu camoshortseihin
    Lähetetty 15:52, 5.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. Itse tussasin keväällä ja totesin et ei kannata vetää tasaisella pyörityksellä vaan lyhyemmillä edestakaisilla vedoilla. Sit vaan niin monta kierrosta, et väri on tasainen. Sit alkaakin alamäki. Tussia en muista, mut kärki oli 5mm.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 16:14, 5.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. Labour
    Labour
    Profiili

Piti maalata jarrupinnat pois ja päädyin käyttämään spraytä. Eli käytössä oli pienoismallispray ja lopputulos tässä
    P8231510
    pinnasta tuli hyvä ja matta. Kaksi kertaa vedin ja katsotaan miten kestää, 50km aikana ei vielä mitään

Lähetetty 11:55, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. Leander
    Leander
    Profiili

^ kuvasta ei gyl saa yhtään mitään ideaa maalipinnan laadusta. Mutta mihinkäs se maali lähtisi, jos pohjatyöt on hyvin tehty.

Lähetetty 12:04, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. Labour
    Labour
    Profiili

Nyt vähän parempi kuva. Eihän se lähde silloin, vähän mietityttää jos olisi alle vetänyt ensin muuta kun sprayta. Helppo oli tehdä kun käänsi pyörän ja pyöritti kiekkoa tasaisesti pitämällä sprayta yhdessä kohdassa pari kierrosta

Lähetetty 12:14, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Tota jos toi on lopputulos niin ei oo hirveen hyvä maali. Itse ainakin erotan jarrupinnan aika selvästi. Vai missaanko mä jotain? Nevermind.

Joku salama tai muu valo vissiin vähän hämää.

Lähetetty 12:35, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. vanttera
    vanttera
    Profiili

Itsehän kannuttelin deepveestä jarrupinnat tos kesällä, samassa rytäkässä meni navatkin. Pyörä ylösalaisin, halvin mattamustamastoni naiselle ravisteltavaksi. Rööki palamaan ja nessulla pyyhkäisin suurimmat paskat navoista, jarrupintoihin en jaksanut koskea. Sit kiekko pyörimään vitu kovaa ja reteesti semmonen 10 sekunnin rykäisy napoihin per puoli, kehille riitti 5 sekkaa. Sit kännykällä yksivaihteesen idlailemaan viideksi minuutiksi, jonka jälkeen käsittely toistettiin. Pyörittelin kiekkoja ehkä vartin verran siinä samalla. Ihan ovat kuin kaupasta!

"Krooh pyyh alkoholi sitä tätä krooh pyyh join alkoholia krooh pyyh."
    -Konsta
    Lähetetty 12:40, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. paulos
    paulos
    Profiili

Valo heijastaa oikeassa kulmassa näkty vähän mustaa.

Crusty - 20:03, 15.12.2012 »
    Oon luullu et interneteissä on vaan vihollisia, lähen juomaan kaljaa.
    Lähetetty 12:43, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. Eilen laitettiin vähän aberdiinin tuoreen prinssin verta maalatun kehän tsippeihin, toimii.

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 13:55, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. Labour
    Labour
    Profiili

mankkis - 13:35, 23.8.2012  » 
    Tota jos toi on lopputulos niin ei oo hirveen hyvä maali. Itse ainakin erotan jarrupinnan aika selvästi. Vai missaanko mä jotain? Nevermind.
    Joku salama tai muu valo vissiin vähän hämää.

Joo asento hieman väärä ja valo ylhäältä. Väri on 95% sama eli hieman eroa on, kuitenkin omaan silmään tarpeeksi hyvä jos metrin päästä kattoo :) voi olla että tussi olisi parempi, ensi kiekot varmaan kuitenkin ilman jarrupintaa

Lähetetty 15:38, 23.8.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. User has not uploaded an avatar
    Rumu
    Profiili

Mikä on todettu hyväksi tussiksi jarrupintojen mustaukseen? kilikolilla ei kiinnostaisi vetää.

Lähetetty 14:52, 31.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Käytin Grogin buff proof inkillä varustettua, ei oo lähteny vielä.

Lähetetty 15:06, 31.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. LRM
    LRM
    Profiili

^ Mulla on samanlainen setti odottamssa mahdollista käyttöä, jos vaikka noi Alphat vaikka mustaisi. Grogin buff proof inkki ja 15mm Molotowin tussi.

josbanse - 16:34, 22.2.2016  » 
    Suosittelisin itse rungon tilaamista puolasta, mutta mieleciltä. Sielä ei kämmätä.
    Lähetetty 9:00, 1.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. ^15 millisellä tussasin pinnan yhdellä vanteen pyöräytyksellä, aikaa meni noin sekunti.

Lähetetty 10:57, 1.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: