Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

älypuhelinapplikaatiot ja tsygäily.

(263 posts)

1. basti
    basti
    Profiili

Koska haku ei tuottanut yllättävää kyllä tulosta, perustan threadin.

Lenkkien kartoittamiseen on varmaan tsiljardi älypuhelinapplikaatiota, itse otin runkeeperin ekaa kertaa käyttöön tänään. Vedän lenkit yleensä mututuntumalla kääntyillen aina sinne missä mielenkiintoisimmalta näyttää (Lahti ei ole vielä niin tuttu, että mulla ois keskusta-alueen ulkopuolella oikeastaan hajuakaan mihin olen menossa), ja sepäs olikin yllättävän siistiä päästä ihmettelemään tehtyjä valintoja sohvalla lenkistä raukeana makoillen.. Nyt kiinnostais tietää muiden mielipiteitä siitä, mikä maantielenkeille olis optimaalisin niskaanhengittäjä. Runkeeper kyllä vaikuttaa kaikin puolin jeessiltä, mitä nyt nettisivujen ja profiilinhallinnan käyttis on vähän kuranen ja vehje väittää mun polttaneen 32kilsan lenkillä keskarin jäädessä alle 25 melkeen 1000 kaloria, mikä kuulostaa maallikon korvaan melko isolta määrältä..

“Someday we'll find it, that rainbow connection,
    the lovers the dreamers and me.”
    -Kermit
    Lähetetty 0:16, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. User has not uploaded an avatar
    ichijiro
    Profiili

Androidille endomondo ja fixed gear.
    Endomdo lenkkien seuraamiseen ja fg speksaamiseen.

Lähetetty 0:39, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. Itellä iPhonessa ohjelma nimeltä imapmyride, joka on tämän kevään ajojen perusteella ollut melkoisen toimiva. Ohjelma mittaa keskarin, matkan pituuden sekä lähtö,- ja lopetusajat. (myös kalorimittari löytyy, mutta se ei tunnu toimivan kunnolla) Karttanaan käyttää google mapsia, joka toimii kivasti, ongelmana on tupannut olemaan se, että jos palaa samaa reittiä takaisin, ei ohjelma piirrä eriväristä viivaa=vaikea erottaa meno/paluu ajoa toisistaan. Lisäksi huippunopeuden mittaus puuttuu, joka olisi todella hassunhauska lisä. Asetuksia ja valintoja sekä ominaisuuksia on enemmän kuin reilusti, tässä nyt tuli sanottua ne oleellisimmat.
    Summa summarum:
    Ohjelma on ilmainen, joka lisää kehuja kummasti, jos olisin maksanut, voisi harmittaa.
    Joitakin piirteitä on tullut, joihin soisi muutosta, mutta saapa tästä lenkeillä ajettaessa kivasti dataa omasta ajosta.
    Niin ja sitten vielä sen verran, että ohjelma on mukavan helppo käyttääja aiemmat ajot löytyvät selkeästi jälkeenpäin.

Vasaraasialainen:
    Mutta Nelson on kyllä hyvä. Likipitäen täydellinen moderni alukaturatarunko.
    Lähetetty 1:09, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. msb
    msb
    Profiili

Omassa ZTE Bladessa tuntuu olevan Endomondolla vaikeuksia löytää satelliitteja, vaikka muut softat löytää kyllä sijainnin näppärästi.

Tuo käytetyn energian määrä taitaa olla melko karkea arvio sykkeenkin ollessa tiedossa, joten noilla tiedoilla kalorimäärä on vielä huonompi arvio.

The worst sin in an engineering material is not lack of strength or lack of stiffness, desirable as these properties are, but lack of toughness, that is to say, lack of resistance to the propagation of cracks. -J. E. Gordon
    Lähetetty 6:23, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. Lanssi
    Lanssi
    Profiili

Itellä kans Endomondo lenkkiseurantaa varten. Sit myös Bike Gears, jolla saa välityksiä vertailtua pirun helposti. Makso muistaakseni Apple storessa pari dollaria.

Lähetetty 8:29, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. parker
    parker
    Profiili

Huawein kiinaihmeellä on myös ollut ongelmaa löytää satelliitteja (myös mm. gmapsilla, andropaksella) syy lienee a-gps:n puute? HTC:n Androideilla ei kyllä ole ollu pienintäkään probleemaan viimeisimpänä Desire Z, jonka kuitenkin alkomahoolin vaikutuksen alaisena menin jokunen kuukausi sitten hukkaamaan.

Haussa siis halpa, pieni ja a-gps:llä varustettu Android-puhelin.

Endomondon Pro-versio on kyllä ollut hyvä sijoitus mm. akunsäästötoimintoineen. Vink: http://www.endomondo.com/teams/208688

Lähetetty 8:32, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. Ite käyttelen jos muistaa vaan laittaa lähtiessä päälle:

Get the Video Player

Syö tosin pitemmällä lenkillä akun tyhjäksi. Ihan kätevä jos kiinnostaa matkansa vaiheet. Tuo toimii jopa ihan taskun pohjalla ettei tarvi olla missään telineessä tangossa.

Projekti: Hiiliteräs
    Lähetetty 8:46, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Itsellä käytössä iPhonessa Cyclemeter ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Piirtää kartan, kertoo matkan ja paljon muuta tarpeellista/tarpeetonta ja kuluttaa ihmeen vähän akkua. Tohon joku nettiaplikaatio kylkeen jonne datan voisi kerätä, niin avot. Nyt exporttaan kamat Movescountiin, koska Suunnon GPS-pod edustaa kivikautta.

"Veä poika parhaat vermeet mitä rahalla saa ylles ja mennää kattelee miten se pöörä kulkee :D"
    Lähetetty 8:53, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

Androidille olen itse todennut parhaaksi SportsTrackLive:n.

Lähetetty 8:59, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. parker - 9:32, 17.5.2011  » 
    Endomondon Pro-versio on kyllä ollut hyvä sijoitus mm. akunsäästötoimintoineen.

Paljos tuo pidentää kutakuinkin käyttöaikaa verrattuna ilmaiseen?

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 9:08, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. parker
    parker
    Profiili

asb - 10:08, 17.5.2011  » 

parker - 9:32, 17.5.2011  » 
    Endomondon Pro-versio on kyllä ollut hyvä sijoitus mm. akunsäästötoimintoineen.

Paljos tuo pidentää kutakuinkin käyttöaikaa verrattuna ilmaiseen?

Perstuntumalla säästää, kun on seurannut akkupalkin kulumista käytössä. Varsinaista ajallista säästöä en osaa kyllä sanoa. Riippunee tämäkin puhelimesta.

Lähetetty 9:19, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. rmpe
    rmpe
    Profiili

Androidille löytyy myös perussimppeli My Tracks, joskaan mitään kovin hifiä statistiikkaa ei tarjoa puhelimessa. Importattua saa kuitenkin useaa tyyppiä (mm .gpx) jolloin voi nettipalveluissa yms. katsella tarkemmin. Useissa ohjelmissahan import toimii vain maksullisessa versiossa. Pausetuksen puute tosin harmittaa. Myös Open GPS Trackeria tullut testattua, sama yksinkertaisuus pätee tähän - pause löytyy

Lähetetty 9:29, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

Cardio Trainer käytössä Androidilla!

"LEADER IS ALWAYS LEADING....LEADER DON'T CRASH"

Ois muuten NJS Kisapaita kaupan.
    Lähetetty 10:18, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Iteltä kans pisteet cyclemeterille. Muita en ole testannutkaan, mut toi toimii ihan hiton hyvin

Lähetetty 10:45, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. milou
    milou
    Profiili

Kapteeni - 9:53, 17.5.2011  » 
    Itsellä käytössä iPhonessa Cyclemeter ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Piirtää kartan, kertoo matkan ja paljon muuta tarpeellista/tarpeetonta ja kuluttaa ihmeen vähän akkua. Tohon joku nettiaplikaatio kylkeen jonne datan voisi kerätä, niin avot. Nyt exporttaan kamat Movescountiin, koska Suunnon GPS-pod edustaa kivikautta.

Mä käytän kanssa Cyclemeteriä iPhonessa, omaan käyttöön ollut riittävät datat, vanhan 3G:n kanssa oli välillä ongelmia, hävitti helpommin yhteyden ym. 4:n kanssa pelittänyt moitteettomasti.

" Sadan tonnin bemarin kolhiminen vie keveästi muutaman vuoden opiskelurahat. "
    Lähetetty 10:45, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. User has not uploaded an avatar
    Rssi
    Profiili

En tiedä onko edelleen validia tietoa, mutta tälläinen tuli vastaan: iBike?

Lähetetty 11:50, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. ritvatukka
    ritvatukka
    Profiili

Mulla on n97:ssa Sports tracker toiminut kivasti. Mittaa keskinopeuden, huiput, korkeuden ja piirtää reitin. Pitäis olla tulossa ipuhelimelle ja android-luureihin piakkoin.

put the fun between your legs
    Lähetetty 14:40, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. tya
    tya
    Profiili

^ Sports tracker toimii kivasti halpa-noksuissakin kuten omassa 6730c:ssä. Hienot käyrät ja kartat tulee. Aika edullinen gps-tsygätietokone.

Lähetetty 15:17, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. Gopla
    Gopla
    Profiili

Onko Sports Trackerin ja Endomondon antamassa datassa jotain oleellista eroa? Endomondossa häiritsee oikeastaan vain se, että en saa siitä mitenkään helposti rajattua, että mikä oli keskinopeus jollain tietyllä kilometrin tai vaikka 10 kilometrin matkalla.

Lähetetty 15:59, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. tya
    tya
    Profiili

^ ST ainakin näyttää keskarit 0.5, 1, 2, 5 ja 10km pätkissä. Siinä mua on ärsyttänyt vain helvetin raskas Flash-nettisivu jolla noita tallennettuja harjoituksia tutkitaan, pitää olla tuore kone.

Lähetetty 16:31, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. Fiks-Ed
    Fiks-Ed
    Profiili

Toimiikos teillä tuo Endomondon maksiminopeuden mittaus? Mulla se väittää aina maksimiksi jotain ihan posketonta, aina yli 80 tai 90 kmh. Kivahan sitä olis tietysti uskoa.

Lähetetty 22:32, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. tya
    tya
    Profiili

^ Endomondosta ei henk. koht. kokemusta mutta tota käy myös ST:n kanssa, oletettavasti siksi että GPS-paikannus ei ole ihan tarkka, vaan luuri jää välillä ilman paikkatietoa, ja siksi luulee että pysähdyit ja sitten menitkin vikkelästi seuraavaan paikkaan josta se saa paikkatiedon. Luurin pitäminen avoimemmalla paikalla eli esim. paidantaskussa repunpohjan sijaan voi auttaa.

Lähetetty 23:39, 17.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. Gopla
    Gopla
    Profiili

Mulla Endomondo (Noksu N8) on piirtänyt reitit tarkasti ja antanut ihan realistisia nopeuksia.

Lähetetty 6:55, 18.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. Gopla
    Gopla
    Profiili

Lähetetty 6:55, 18.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. HraMoss
    HraMoss
    Profiili

Ostin every trail pro:n joskus iphonelle kun oli jossain halvennukisessa lähinnä koska siinä on tuki myös off-line kartoille ja olen sitä endomondon ohella joskus käyttänyt reitin tallentamiseen lenkeillä. Em. ongelmaa tolkukttomista huippunopeuksista on ilmennyt every traililla, huippunopeudeksi olen saanut jopa 300km/h, mitä vähän epäilen... Samoin jäljeltä päin reittiä tarkastellessa olen huomannut että piirretty reitti välillä poukkoili aika holtittomasti lähipelloille, takaisin tulosuuntaan jne. ja näiden ylimääräisinä piirtyneiden kiemuroiden takia normaalisti noin 77 kilometrin vakiolenkistä tuli yli 81km.

Lähetetty 8:06, 18.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: