Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Pinarello - pyöräilymaailman ferrari

(17 posts)

  1. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

    Morot,

    Törmäsin mielenkiintoiseen rapsaa Pinarellon historiasta. Minä en tiennyt, tiesittekö te?

    Lähde: http://www.cyclecenter.fi/historiaa/pinarello/

    "
    Pinarello - pyöräilymaailman ferrari

    Legendaarisen pyörämerkin Pinarellon historia alkaa vuodesta 1922 jolloin merkin isä ja perustaja Giovanni Pinarello syntyi Pohjois-Italiassa pienessä Catena di Villorban kylässä lähellä Trevison kaupunkia. Pinarellon perhe ja naapurit olivat kaikki maanviljelijöitä ja perheen toimeentulo oli niukkaa ja elämä hyvin yksinkertaista. Kaikesta huolimatta perhe ja suku olivat olleet aina kiinnostuneita pyöräilystä ja niiden rakentamisesta. Giovannin serkku Alessandro oli erityisen lahjakas tällä alueella ja hän sai jopa työstään arvostetun palkinnon Milanon pyörämessuilla. Vaatimaton taustakaan ei jarruttanut nuoren Giovannin halua päästä luomaan ura pyöräilyn parissa. Hän osoittautui poikkeuksellisen lahjakkaaksi kehittämään ja rakentamaan pyöriä, joista ensimmäisen hän rakensi Pagliantin tehtaalle vain 15-vuotiaana.

    Giovanni Pinarello toteutti seuraavan haaveensa 17-vuotiaana ja osallistui ensimmäiseen kilpailuun juniorisarjassa. Kova into ja lahjakkuus toi saman tien tuloksia ja Giovanni voitti heti uransa alussa useita kilpailuja. Menestys jatkui erinomaisena myös aikuisten sarjassa ja viimeisenä amatöörivuotenaan hän oli voittanut peräti yli 60 kilpailua. Pinarellon tulevaisuuden kannalta oli merkittävää se että hän rakensi ja suunnitteli pyöriä koko amatööriuransa ajan. Pinarellon näkemys lajiin ja välineisiin syveni entisestään koska hänellä oli taito viedä käytännön kokemus pyörien kehitystyöhön.

    Giovanni Pinarello siirtyi ammattilaiseksi v. 1947 ja ura pyöräilijänä jatkui vielä seuraavat kuusi vuotta aina vuoteen 1953 saakka. Uran pahin pettymys tuli vuosi ennen kilpailu-uran päättymistä kun hänen silloinen talli Botteccia eväsi häneltä pääsyn Giro d´Italiaan. Talli oli päättänyt valita lopulliseen joukkueeseen nuoren lupauksen Pasqualino Fornaran, joten Pinarello ei päässyt urallaan koskaan ajamaan legendaarista etappikilpailua. Osittain tämän tapahtuman seurauksena hän päätti perustaa Trevisoon Italian ensimmäisen pyöräliikkeen joka toimii kaupungissa edelleen. Ammattilaisuralta jäi käteen viisi voittoa mutta ennen kaikkea hän oli luonut pyöräilymaailmaan merkittäviä kontakteja joista olisi jatkossa paljon hyötyä. Päätös siirtyä kokonaan liike-elämän pariin oli vaikea mutta väistämätön. Pyörämaailma tarvitsi Pinarellon tapaisia innovatiivisia persoonia, koska lajin vaatimukset olivat kasvaneet ja välineistöltä vaadittiin entistä enemmän.

    Pohjois-Italiassa oli 1950-luvulla paljon laadukkaita pyöränvalmistajia ja harrastajien sekä ammattilaisten ongelmana oli jo tällöin lajin välineiden kalleus. Pinarello päätti lähteä yhteistyöhön ensin pienten seurojen kanssa josta hän jatkoi myöhemmin ammattilaisten pariin. Ensimmäinen ammattilaistalli joka käytti Pinarellon pyöriä oli v. 1960 italialainen Mainetti. Talli tuli kuuluisaksi siitä että se tuotti lukuisia etappikilpailujen voittajia ja maailmanmestarin ( Marino Basson 1972 ).

    Kansainvälinen läpimurto antoi kuitenkin vielä odottaa itseään. Pitkä työ ja odotus palkittiin ensimmäisen kerran v.1966 kun Pinarellolla ajettiin etappivoitto arvostetussa Tour de l`Epargnen. Loistava italialainen kirimies Alessandro Petacci otti lukuisia voittoja eri ammattilaiskisoissa Pinarellon kalustolla samaten kuin teki hieman myöhemmin espanjalainen huippuajaja Alejandro Valverde.

    Giovanni Pinarellon aikoinaan perustama merkki on vakiinnuttanut asemansa yhtenä pyöräilymaailman suurimmista brändeistä. Tällä vuosituhannella Pinarellon asema, maine ja innovatiivisuus pyörän suunnittelussa on entisestään vahvistunut. Tästä hienona osoituksena arvostettu Bicycle Magazin on valinnut Pinarellon pyörän peräti kolme kertaa peräkkäin vuoden maantiepyöräksi. Kunniamaininnan sai kaksi kertaa peräkkäin Pinarello Prince ja viime kaudella valinta osui Pinarello Dogmaan.Kaudelle 2011 merkki on lanseerannut jälleen uuden loisteliaan malliston, jonka ehdoton johtotähti on Pinarello Dogma. Englantilainen huipputalli Sky luottaa kaudella 2011 Dogmaan ja pyörä on tuttu näky kaikkien suurten kilpailujen kiihkeissä taisteluissa.
    "

    Lähde: http://www.cyclecenter.fi/historiaa/pinarello/

    Anonymous: "Everything will be OK in the end. If it's not OK, it's not the end."
    Lähetetty 8:02, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. Ferrari-vertauksesta tul mieleen tää:

    Jukka "Ferrari" Vastaranta:

    Tätä ei saa ymmärtää väärin, mutta mietin tätä lausahdusta viikon päässäni kisassa. Olen kuin Ferrari. Jukka kulkee kovaa, kun palikat on kasassa, mutta Jukka tarvii Jukalle tarkoitettua merkkihuoltoa jatkuvasti. Muuten kone menee rikki.

    Pinarellon haarukathan ovat lähes täydellinen mielipiteenjakaja. Ite en oo nähnyt yhtään Saksalaisen insinöörin tekemää tutkimustulosta, joka suosittelisi tuota outoa muotoa perinteiseen yhdelle mutkalle väännettyyn haarukkaan verrattuna.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 10:11, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. fillarji
    fillarji
    Profiili

    Colnagohan on se pyörien ferrari

    Lähetetty 11:56, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

    oho, cycle center avannu toisen myymälän ihan velosportin viereen. kummaaa......

    lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 12:07, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. karmolis
    karmolis
    Profiili

    Oho, tää näiden käyttämä lyhenne nimestään on Unkarissa yhtä hauska kuin Suomessa Vitus.

    prémium rohanás
    Lähetetty 12:25, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

    No pakkohan se oli kattoo...

    http://ilmainensanakirja.fi/

    Anonymous: "Everything will be OK in the end. If it's not OK, it's not the end."
    Lähetetty 12:27, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. fillarji
    fillarji
    Profiili

    Afa - 13:07, 6.4.2011  » 
    oho, cycle center avannu toisen myymälän ihan velosportin viereen. kummaaa......

    On se ollut siellä jo jonkin aikaa. En kyllä yhtään tiedä kuinka järkevä valinta tuo paikka on bisneksen kannalta, kai niillä on sitten eri valikoimaa tarjolla kuin velosportissa.

    Lähetetty 12:30, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. 11361
    11361
    Profiili

    Asiakasvirrat olleet olemassa jo 30 vuotta samalle kadulle. Koko Suomen pyöräilevä kansanosa tietää Helsingistä ainakin Mäkelänkadun. Miten se voisi olla huono paikka?

    Lähetetty 13:46, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Musta tää kilpailuasetelma on ihan passeli. Ehkä se veloportin huhuttu paska palvelu - joka imho on nykyisin aika hyvin hoidettu - saa vielä lisää buustia.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 13:53, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. fillarji
    fillarji
    Profiili

    ^Koska velosport on sen verran vahvasti esillä juuri tuossa paikassa, mutta voi olla että oletin väärin.

    Lähetetty 13:54, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. villapaita
    villapaita
    Profiili

    Mun mielestä se on loistohomma että joku laittaa oman liikkeen Mekkaa vastapäätä. Onnea ja menestystä!

    Ainakin asiakaspalvelun on pakko parantua Velosportissa kun tien toisella puolella siihen on selvästi satsattu. Myymälän perällä on telkkari ja sohva jossa voi parkkeerata vaikkapa kesällä seuraamaan Touria. Kahviapuolikin on kuulemma tulossa. Olutta siellä ei varmaan saa myydä mutta kai nyt omia voi ottaa mukaan :)

    Lähetetty 14:27, 6.4.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. http://www.cyclingnews.com/news/louis-vuitton-set-to-buy-pinarello/

    LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, better known as LVMH Group, is set to purchase the Italian bike brand Pinarello, according to a report on Tuttobiciweb.it.

    :smoker:

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 8:44, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. ferrarihan on se autojen Colnago

    Lähetetty 9:04, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

    asb - 9:44, 18.10.2016  » 
    http://www.cyclingnews.com/news/louis-vuitton-set-to-buy-pinarello/

    LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, better known as LVMH Group, is set to purchase the Italian bike brand Pinarello, according to a report on Tuttobiciweb.it.

    :smoker:

    rip

    20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 10:32, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. Nostradamus ennusti, että seuraavaks menee Rapha.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 10:56, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. mohnomishe
    mohnomishe
    Profiili

    Fiximaailman louis vuitton hennessey

    Lähetetty 10:58, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. makko
    makko
    Profiili

    Luulin että ferrari on pyörämaailman ferrari

    Lähetetty 11:01, 18.10.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: