Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Singular Peregrine

(31 posts)

1. Sugino Messenger, Progress Turbine disc, Specialized The Captain Control, DT Swiss 430, Avid bb7, Fizik, Ritchey Pro x 4, Cane Creek SCR-5C...

Muutaman vuoden vanhasta inho-järkevästä työmatkasinkulasta onkin kuoritunut vähemmän käytännöllinen, mutta sporttinen MONSTER CROSS!!

Lukkopolkimet vielä jostain...

Lähetetty 17:37, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jii
    Jii
    Profiili

Arvost arvost.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 17:47, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. miglos
    miglos
    Profiili

Juurikin jonkun tälläisen haluaisin duunimatkoille. Oikein hieno.

hustlers game.
    Lähetetty 17:50, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. Vintage-ukkokin pitää tästä :D

Member Since 11.6.2008 (7 years)
    http://www.retrokilpurit.fi
    Lähetetty 19:46, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. ripaus
    ripaus
    Profiili

Hieno on!

Skid rengas on jarrutuskestävämpi ja sen vahvemmat kumipinnoitet renunat kestävät

enemmän kulutusta, ei muuta kuin pohkeilla jarrut lukkoon, mitkä jarrut.
    Lähetetty 19:51, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. Zei
    Zei
    Profiili

Singular Swiftin omistajana tullu kateltua tuota runkoa pitkään...varsinkin nyt kun hankki viime kesäks jyyhkymmän trailifillarin.

29er swift vois hyvinkin väistyä Peregrinen tieltä. Tosin tekisin itse ehkä (gulp) vaihteellisen version. Yks frendi ajanut tollasella vaihteellisena kaksilla kiekoilla...aika kätevä setti kun muuntuu melkein mihin vaan (maantiestä jopa kohtuu tekniseen maastoajoon)

High Speed Low Tricks
    -Maastokuski on ihan metsässä kaupungissakin....-
    Lähetetty 20:36, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. 906
    906
    Profiili

Siis aewan ihana. Vissiin aika pieni koko? Saako kokeilla joskus jossain, vaikka keskareissa kesämmällä?

Ajelen, siis olen.
    Lähetetty 22:09, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

Todella, todella hieno. Mäkin haluun...

lyhyt allekirjoitus.
    Lähetetty 22:15, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

Varmaan aika mahtava kulkine loskakeleillekin. Äkkiseltään en näe tuossa mitään erityisellä tavalla epäkäytännöllistä ominaisuutta tai puutetta. Vapaaratas, levarit, stemmin kulma, ok.

terv. kiinteällä puoli montster krossilla skidaaja mies.

Lähetetty 22:19, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Smash
    Smash
    Profiili

Tää on kyllä komea. Tollanen peregrine houkuttais vähän turhan pahasti kun pitäisi siirtyä yhden pyörän taktiikkaan joksikin aikaa. Standover (seisontakorkeus?!) kuitenkin askarruttaa. Osaako joku sanoa, minkä verran tarvitsisi pituutta, että tota olisi järkeä edes harkita? Siis nimenomaan sitä pienintä (53CT) 700c kiekolla olevaa mallia.

Lähetetty 22:43, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. Kiitos kommenteista!

Zei: jep, 1x9 ollut mielessä myös sen jälkeen, kun kiekot napoineen hankin.

Mull Dandane: täysipitkät kurasuojat puuttuu ja kiekoissa pikalukot

906: Kokeilla saa kyllä. En toistaiseksi ole osallistunut keskareihin, mutta laita toki privaa, jos haluat koeajaa.

Smash: Ainoa pyörä itselläni... Standoveria en sen tarkemmin osaa kommentoida, mutta ei tosiaankaan ole kätevin pyörä maastossa - johtuu varmaan osin väityksistä, 42/17 ja surkeista henkilökohtaisista taidoista. Kyseessä on ilmeisesti vanha S-koko (top tube 56), itse olen 181 cm.

Lähetetty 23:32, 14.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. zykkeli
    zykkeli
    Profiili

Singularista olen kyllä diggaillut jo pitkään ja tämäkin siis hieno. Vahva epäilys on, että tulee itsellekin jossain vaiheessa hommattua talvi-/maastokulkineeksi.

- Judda -
    Lähetetty 8:29, 15.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. 906
    906
    Profiili

Jaa no onhan se liian iso mulle ihan huomattavasti, eli ei tartte kokeilla... Mutta varsin hieno edelleen.

Ajelen, siis olen.
    Lähetetty 8:48, 15.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

Tässä on pyörä jonka perään oon haikaillu hyvin pitkään, mutta lopulta kävi jurppimaan tuo vähän turhan moderni ulkonäkö ja tietty kova hinta, joten päädyin sitten etsimään toisenlaista runkoa.

Ja hyvän näköinenhän se kyllä on. Tuohon sopii brooksin jakkara ja teipit muuten siinä määrin hyvin että niitä näkee melkein joka jampalla.

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014 ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽
    Lähetetty 16:02, 15.3.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. 221020111555

Räkäinen kännykuva vpcx-ekskursion päätteeksi.
    Kammet, polkimet ja ohjainlaakeri päivitetty.

Lähetetty 22:15, 29.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  16. jarkko
    jarkko
    Profiili

Nätti fillari. Kannattaisi vaihtaa vielä satulatolppa suoraan, satulasta voi napsahtaa kiskot kun se on noin toispuoleisesti kiinni.

Lähetetty 6:12, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  17. User has not uploaded an avatar
    Risto Reipas
    Profiili

Peregrine on hieno tsygä, Philin epäkeskokeskiö ja kaikki. Itelleni pienin versio oli vaan kovin korkea, pituutta mulla on 175 cm ja sisäsaumaa en muista mutta lyhyet jalat anyway. Myin pois ja harmittelin kun ei löytyny vielä kokoa pienempää, suhtautuisko ton geometria moiseen kuinka? Allehan siis menee 29-nakit. Mun Peregrine oli kiinteällä välityksellä ja Panaracerin 45mm monsterinappuloilla.

EDIT: Jos joskus ois niin kroisos että pystyis tilaamaan mittatilausrungon niin Peregrine ois aika hyvä lähtökohta, juurikin laadukkaalla EBB:lla varustettuna. Bad Boyn EBB:n toiminta oli snadisti hasardia ja samaa oon kuullu muistakin vastaavista tuotteista. Phil pelitti kuin unelma.

Lähetetty 15:30, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  18. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Avainsana taitaa olla toe-overlap, jonka ratkominen monsterikumeilla ei ole kivaa, ainakin keulasta pitäisi tehdä varsin epästandardi chopper. Pitäisi kai myös laittaa satulaputkea mutkalle ja kun nuo kerran hitsautetaan halvalla kaukomailla niin ei enää onnistu.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 15:41, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  19. User has not uploaded an avatar
    Risto Reipas
    Profiili

Okei, ilmankos pienin P on niin karskin kokoinen. Muuuutta, jollekin arvioisin +178 pitkäjalalle jo hyvinkin passeli ja hieno pyörä. Täytynee ruveta fiilistelemään semmosta chopperihtavaa ja mutkikasta härökrossaria. Toisaalta mun kokoinen sais semmosen Karate Monkeysta jos iso vaakaputken slouppi vaan kelpaa. Ehkä toi Pompino nyt ensiks kasaan kuitenkin.

EDIT: Ebb:lla sais kampia siirreltyä taaksepäin suhteessa etukiekkoon mutta tämä saattais taas tuntua liian dramaattisesti voimansiirrossa, en tiedä.

Lähetetty 15:50, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  20. User has not uploaded an avatar
    Anonymous
    Profiili

Peregrine on upea peli, mutta runkospeksailujen osalta olen itse kääntymässä Singular Gryphonin tai Karate Monkeyn suuntaan. Pikkuisen epäoptimaaliset mitat on molemmissa itselleni. 29" droppitangolla on mahtipeli!

Lähetetty 15:57, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  21. jussi
    jussi
    Profiili

Hieno on, VPCX:ssä jo kiinnitin tähän huomiota mutta en muistanut että pyörähän oli jo täällä.

Näin tässä yhtenä aamuna työmatkalla toisen Peregrinen pieteetillä laitettuna perinteiseseen retkipyörämoodiin vaihteilla, Brooksilla, pakkarilla, lokasuojilla jne. ja näytti sekin nätiltä mutta kyllä tää monstercross-tyyli kolahtaa paljon kovemmin ainakin tähän aikaa vuodesta.

Lähetetty 19:50, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  22. Uudet kammet tosiaan aiheutti ongelmia ajoasennon suhteen. Eturieska hipoo alaputkea jo nyt ja kunhan ketjut löystyy niin saa taas pähkäillä tuon ebb:n asennon kanssa. Kammet on 170mm ja nekin käy läheltä alaputkea. Näistä syistä satula tuotu nyt noin eteen.

Suora satulaputki ois kiva, mut välillä sitä mieluiten pyöräilee huonommassakin asennossa kuin säätää himassa. Ylivarvastuskin on tällä hetkellä aika reipas, joten säätämistä riittää.

Peregrinejä taitaa nykyään löytyä pienempiäkin kokoja ja runko on muutenkin vuosien varrella muuttunut.

Lähetetty 22:33, 30.10.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  23. Mach-0 - 22:33, 30.10.2011  » 
    Peregrinejä taitaa nykyään löytyä pienempiäkin kokoja ja runko on muutenkin vuosien varrella muuttunut.

Jos jotakuta kiinnostaa nuo muutokset tarkemmin:
    Vanha geometria:
    http://www.flickr.com/photos/singularcycles/sets/72157627438721612/with/6045287329/

Uusi:
    http://www.singularcycles.com/peregrine.html

Esim. (Etu)haarukka lyhentynyt puolitoistasenttiä ja emäputki vastaavasti pidentynyt. Lisäksi chainstayt on uudessa versiossa s-mutkalla, eli esim. useammat maantiekammet mahtuu paremmin - ks. esim. http://www.flickr.com/photos/54958819@N04/5747280853 vs.
    http://www.flickr.com/photos/bikebiztokyo/5573887090 )

Ja XS kokoakin tosiaan tarjolla nykyään.

Lähetetty 14:52, 7.11.2011, 7 years sitten. # Login to Send PM
  24. wtpooh
    wtpooh
    Profiili

Uuhi.

Tällainen pyörä, ainakin yksi, on näkynyt satunnaisesti Oulun keskustassa. Saattaisin olla kiinnostunut kuulemaan minkä kokoinen tämä yksilö on, tai jopa uskaltautua kysymään mahdollista koeistuntaa. Runko hakusessa, koko yhtälailla. Sattuisikohan omistaja olemaan palstalaisia.

Lähetetty 16:10, 5.7.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  25. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

^ Jos nyt oikein muistan, tuollainen punainen ajokki löysi tiensä viimeisimmästä poliisin huutokaupasta Kempeleeseen. Vaihteet siinä taisi olla. Special Bikella näkyi joskus olevan joku siniharmaa runko, siellä saattaisi olla myös oikeaa tietämystä aiheesta.

Lähetetty 19:34, 5.7.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: