Yksivaihde.net » Pyöräverstas

No pitihän sitä kokeilla: nippusiteistä lumiketju

(34 posts)

  1. Netissä ollut pinnalla idea siitä, että nippusiteistä saa el-cheapo lumiketjun. Pitihän se kokeilla, kun toi Nokian A10 ei mahdu solakkaan etuhaarukkaani... pyöräily on jäänyt duunimatka lyhyyden (<5min kävellen) vuoksi paitsioon niin en ole hankkinut erillistä talvihaarukkaa. Eli ei-niin-vakava totanoinnin innovaatio, jonka tavallaan haluaisin toimivan.

    Noniin, eli duunin jälkeen halvimmat nippusiteet kaupasta ja eikun kokeilemaan ja nippareita punomaan gumen ympäri.

    Raportti: noin kilsan testiajelulla puolentusinaa nipparia irtosi, ajelin Turun Hämeentiellä missä ei edes ole erityisen lumetonta vaan tollaista aurauksen jäljiltä pakkautunutta lunta. Eli ei skulaa oikein täydellsisesti. En tiedä meinaako noi loput nipparit pudota vai kestää.

    Nippareita harrastava tuttava sanoi, että idea hyvä, nippari väärät. Mustia hiponippareita alle niin pitäisi kestää kyllä.

    Muut kokeilleet tätä jo?

    .

    Pari muutakin kuvaa internebissä.

    Lähetetty 1:51, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  2. Zigura
    Zigura
    Profiili

    Mahtaako kumi ottaa tuosta runtua, kun kovat nippusiteet kalvavat sitä? Maybe, maybe not. Hauska idea kuitenkin. Tiedä vaikka toimisi, jos nippusiteet vain pysyisivät kiinni.

    OT: Mulla on muuten samanlainen Pögöt, vaihdeosilla tosin. Ajattelin laittaa sen myyntiin keväällä, kun on liian pieni minulle, mutta en osaa ajoittaa runkoa, enkä tiedä sen mallia. Onko sulla sattumoisin tietoa moisesta?

    Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 2:04, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  3. Tubbs
    Tubbs
    Profiili

    En tiiä onko sillä vaikutusta että toi Seattlen hemmo on laittanut noi siteet heti pinnojen viereen? Ei pitäs päästä liikkumaan niin pahasti ainakaan. Ja kappas toi on laittanut noi nippusiteiden "solmut" tohon reunalle että ne ottaa kiinni kun kääntyy..

    Lähetetty 2:41, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  4. karmolis
    karmolis
    Profiili

    Kerro sitten kauanko meni renkaanvaihtoon ku saat ekan flätin noiden nippareiden kanssa :D

    prémium rohanás
    Lähetetty 10:54, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  5. seattlen heebo oli laittanut joka toisen nipparin ikäänkuin nastaksi puolelleen. Ehkä nipparin asentaminen hiukka löysään gummiin ja asennuksen jälkeen ilmaa tankkaamalla vois saada nipparit jumittamaan paremmin paikalleen. Samalla tekniikalla asennettiin lumiketjut fillareihin aikoinaan.

    I relax by taking my bicycle apart and putting it back together again.
    -Michelle Pfeiffer
    Lähetetty 11:10, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  6. MrHat
    MrHat
    Profiili

    En kyllä luottaisi kaarteessa nipparin solmun tarjoamaan sivuttaispitoon pätkääkään. Nokian w240:n nastat ja nappulatkin pelottaa kovalla alustalla kaarteessa, niin sitten vielä liukaspintainen nippuside.

    Itse kylläkin harkitsen tätä järjestelyä kasauksessa olevaan talvirottaan. Nastat eteen ja nipparit taakse. Säästää kustannuksissa melkein sen yhden nastagummin verran ja takakiekolta kaipaakin enemmän sitä pitoa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

    Marlonin maintsemat vanhat fillarin lumiketjut kiinnosta. Kuulin omalta isältä niistä joulun aikoihin - samoin kuin siitä, että on itse penskana toiminut (kaupan) fillarilähettinä Kuopiossa.

    Lähetetty 11:47, 30.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  7. Zigura - 1:04, 30.12.2010  » 
    OT: Mulla on muuten samanlainen Pögöt, vaihdeosilla tosin. Ajattelin laittaa sen myyntiin keväällä, kun on liian pieni minulle, mutta en osaa ajoittaa runkoa, enkä tiedä sen mallia. Onko sulla sattumoisin tietoa moisesta?

    Mulla on runko ja keula noi Pösö ja satulatolppa myös (joka muuten ei lähe irti), muut osat on ryövätty Raleigh Rialtosta jolla ajelin jokusen vuoden. Nyt tarkemmin ajatellen tosta Raleighista on siis kammet, ratas ja stemmi, muut on sieltä-täältä (tuoli uutena ostettu Pruuksi, ketju ja takakiekko kaupasta, etukiekko Jussilta, 4€ polkimet Turun Aurinkotehtaalta, häkit Ekobikestä Töölöstä, ohjainlaakeri jostain Salolaisesta kaupasta jne... you know how it is).

    Ei ole tietoa tosta menopelistä. Tunnisteista päätellen toi on Peugeot Performance 20, mut toi 20=tuumakoko ku tää on tossa 50-52 kokoinen... ehkä sattumalta 20 voi olla myös niinku mallin numero tms.

    Ajattelisin että tää on joku ysärin lopun fillari, mut en kyl oikeesti tiedä. Sori. Jos heruis tietoo niin olis hauska, mut en oo jaksanu selvitellä kauheesti... edellinen omistaja (joku 190 pitkä tyyppi etti sattumalta vähän isompaa menopeliä) oli saanut jostain isänsä kaverilta tai jotain.

    Lähetetty 1:04, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  8. Sanoisin että toi nippareiden liikkuminen ei ole suuri ongelma, testaillessa jätin osan aika löysälle niin ne on liikkuneet. Katkeilu on se ongelma; laitoin joka väliin paitsi venttiilin kohtalle, mut kaikki putos. Mut joo, pinnoihin "nojaaminen" vois olla hyvä idea.

    Mäkin kokeilin ensin että mitä tapahtuisi jos tota solmua yrittäisi käyttää jonkinlaisena hampaana, mutta koska etuhaarukkani on ahtaan sorttinen, ei edes noi solmut mahdu soljumaan haarukan läpi. Ja loppujenlopuksi ne voi olla aika vittumaiset ajettavuudeltaan fiksissä tai muussa tämäntyyppisessä "fiilistelypyörässä" ne röpöttävät solmut. Noi nagin+vanteen ympäri menevät nipparit kuitenkin muodostaa tota "kuviota" ihan riittävästi sivuillekin.

    Kertokaas pliide kokemuksistanne jos koklailette tota. Mun mielestä tää on niin kreisi idea, että haluaisin että tää oikeasti toimisi myös.

    Mut ihan aikuistenoikeesti mun henk. koht. pitäisi hankkia valjempi haarugga talvksi.

    Lähetetty 1:11, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  9. Zigura - 1:04, 30.12.2010  » 
    OT: Mulla on muuten samanlainen Pögöt, vaihdeosilla tosin. Ajattelin laittaa sen myyntiin keväällä, kun on liian pieni minulle, mutta en osaa ajoittaa runkoa, enkä tiedä sen mallia. Onko sulla sattumoisin tietoa moisesta?

    Täähän meni nyt OT-wänkkäilyksi, mutta jäin selailemaan nettiä ja tälläinen tuli katsos Pösön UK katalogi vm. 2000 s. 20.

    Lähetetty 2:21, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  10. ibu
    ibu
    Profiili

    Onks noist nipareist mitään hyötyä sivusuunnassa? siis jos ei ole "solmukohtia" tien ja kumin välis. Harmi ku ei oo tarvetta kokeilla, jotenki haluu et toi toimis..

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
    Lähetetty 15:22, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  11. Luulin et koko tämä juttu oli ihan vaan läppä ja naureskelua talviamatööreille, mut taidattekin olla tosissanne?

    Lähetetty 15:25, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  12. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    ibu - 14:22, 31.12.2010  » 
    Onks noist nipareist mitään hyötyä sivusuunnassa? siis jos ei ole "solmukohtia" tien ja kumin välis. Harmi ku ei oo tarvetta kokeilla, jotenki haluu et toi toimis..

    Hankkii vaan tarpeeksi pitkän nipparin ja kietoo sen koko renkaan ympäri kumin suuntaisesti.

    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 15:50, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. @tnts yhtä tosissaan kuin aina, eli erittäin tosissaan XD

    Lähetetty 18:21, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. kim
    kim
    Profiili

    näin hollanissa

    -Wyld-
    Lähetetty 19:00, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. Vuosituhannen vaihteessa tällaisia sai vielä paikallisesta halpahallista (ei kylläkään tuolla Rousku-nimellä mutta kuitenkin):

    Tuli testattua maasturissa ja ihan kelpo pelit oli vaikka vähän pyrki heittämään sivusuunnassa :) Hinta oli joku 20 markkaa?

    Jos ei riitä nippusiteet niin miten olisi:


    http://www.ktrakcycle.com

    Lähetetty 21:09, 31.12.2010, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. Loput n. 35 nipparia putosi matkalla Turun tuomiokirkolta Kerttuun. Viimeiset taisin nähdä kävelykadulla. Eli ainakaan noi nibarit ei kyl kestä. Ehkä pitäisi investida vähän laadukkaampiin.

    Tai sit siihen haarukkaan.

    On muuten ihan oikeasti aika helvtin liukasta 23mm slikseillä. Laittakaas niitä talvigumeja alle tyypit oikeesti! :)

    Lähetetty 13:20, 2.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

    http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/30/hy2i2tib4h6rvz19.jpg

    ? ;D

    Minulla on vaihteellinen mopo ja syön lihaa.
    Lähetetty 11:41, 5.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. Sherpa
    Sherpa
    Profiili

    Miten toi ei olekaan tullut mieleen. Samperi. Kertokaa joku sitten kokemuksia jos ehditte kokeilla ennen mua. Noillahan voi samalla kiinniittää sellaiset katu-uskottavat poolosuojat kiinni Rimsseihin. OOSSOMIA! Lähden heti K-rautaan.

    -Liian vanha muussaamaan.
    Lähetetty 12:14, 5.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  19. ibu
    ibu
    Profiili

    Letkukiristin varmaankin syö vannetta aika kivasti. Mut anna mennä vaan!

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
    Lähetetty 12:58, 5.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  20. Nipareista tietävä tuttu vinkkas, että nämä olis hyviä:

    Tosi hyvä idea. Väärät nipparit. Metalli kielisellä tai tupla kielisellä saat hyvän otteen. esim : http://goo.gl/A6dXI tai http://goo.gl/zXSdn ja sit mustat on ihan välttämättömiä ulkokäyttöön, valkoiset lohkeilee jo pelkästä uv-säteilystä. Jos sivuttais pitoa ja kestävyyttä kaipaa niin kannattais ehkä harkita aallotettuja teräs siteitä http://goo.gl/Td9np

    Lähetetty 1:26, 6.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  21. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Nyt saatana.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013
    Lähetetty 15:27, 6.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  22. Laku
    Laku
    Profiili

    mace - 0:26, 6.1.2011  » 
    Nipareista tietävä tuttu vinkkas, että nämä olis hyviä:

    Tosi hyvä idea. Väärät nipparit. Metalli kielisellä tai tupla kielisellä saat hyvän otteen. esim : http://goo.gl/A6dXI tai http://goo.gl/zXSdn ja sit mustat on ihan välttämättömiä ulkokäyttöön, valkoiset lohkeilee jo pelkästä uv-säteilystä. Jos sivuttais pitoa ja kestävyyttä kaipaa niin kannattais ehkä harkita aallotettuja teräs siteitä http://goo.gl/Td9np

    Olen antanut kertoa ittelleni että metallikieliset ei kestä pakkasta. Koski ainakin Thomas Belts-merkkisiä, muista en tiedä, enkä muutenkaan ota kantaa tohonkaan, olen kyllä käyttänyt niitä lampun ja mittarin kiinnitykseen.

    Hmh, no siinä nytte ei oo mitään järkee.
    Lähetetty 17:52, 6.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  23. mites natolanka?

    a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 0:48, 7.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  24. SanttuT
    SanttuT
    Profiili

    Kokeilin omiin renkaisiini teräksisillä letkuklemmareilla. Open Sport-SB8 30mm-kombolle sopiva klemmarin koko oli 25-40mm. Laitoin aluksi vain yhden klemmarin jokaiseen pinnan väliin. Kuvista näkee ongelman, klemmari ulkonee renkaan pinnasta niin paljon, että kyyti on todella pomputtavaa. Ongelma ratkesi laittamalla tuplamäärän klemmareita.

    Renkaista tuli yllättävän hyvät, veto- ja jarrutuspito parani jääpolanteisella pinnalla huomattavasti ja kaarrepito samalla pinnalla sai lisää varmuutta. Enää rengas ei lähde niin yllättäen alta, vaan pyörällä pystyy jopa kanttaamaan.

    Suosittelen.

    +Pienellä vaivalla saa renkaasta kuin renkaasta talvikelpoisen
    -pyörivien massojen paino kasvaa

    ei kypäräpakolle
    radalle 49/13, 48/13, 47/13, 47/14, 49/15, 47/15
    kadulle 47/18
    Lähetetty 9:11, 7.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM
  25. Sherpa
    Sherpa
    Profiili

    UIUIUI!!! Meikä on kanssa fiilistellyt koko viikonlopun noita omia klemmareitani täällä. Parasta.

    -Liian vanha muussaamaan.
    Lähetetty 9:21, 7.1.2011, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: