Yksivaihde.net » Projektit

Tabu projekti (kun osia on liikaa)

(30 posts)
  • Started 8 years ago by Pineapple Force
  • Latest reply from Pineapple Force

  1. Pineapple Force
    Pineapple Force
    Profiili

    No niin, eli homma lähti siitä kun varastossa lojuu kaiken maailman palikoita ja sälää muista projekteista (tää voi olla tuttu tilanne monille) sitten kaiken sen tavaran takaa pilkistää vanha Inseran Cross Competition Runko vm. 2002-04 ?.

    Runko ikään kuin muistuttaa ajalta jolloin en tiennyt pyöristä yhtään mitään (en tosin tiedä vieläkään, mutta aina paikka paikoin yritän aina vähän). Sen verran muistan että, juuri tämä pyörä oli se marketti vaihdepyörien viimeinen pisara.. Vuodet 05->08 se on vain ollut varastossa ja 08 talvella se toimi sinkula kitillä talvi beatterina. Talven jälkeen runko on vain ollut, ikään kuin odottanut jonkinlaista uudelleen konvertointia, mutta koska siinä on pystysuorat takahaarukan päät niin en ole halunnut siihen rumbaan lähteä.

    Nyt kuitenkin oli osia suht.koht tarpeeksi päässyt kertymään niin halusin yrittää tavoittella palaa maagisuutta pienellä budjetilla. Ei se mikään kaunokainen ole, mutta menettelee beater/siirtymä ajoon. Välitys on vielä turhan iso joten sitä viilataan kunhan lumi tulee. Sen verran tähän väliin on pakko todeta että, pyörässä on uusia osia etuhaarukka, cantilever kaapeli pidikkeet (runkoon ja etuhaarukkaan) ja jarrut (tämä päivitys ei ollut pakollinen, mutta totesin että kai siihen nyt jotain kivaa saa ostaa)..

    Ja sitten se mitä se on syönyt..

    Runko: Insera Cross Competition / Alumium 7005 / vm 02-04 ??
    Kammet: Shimano
    Eturatas: Sugino 48t
    Etuhaarukka: Tohtorilta (hiilikuitua ja korjaava geometria)
    Jarrut: Cane Creek SCX-5
    Jarrukahvat: Shimano R600
    Ohjaus: Easton EA
    Kiekot: Eri paria :D (edessä linus jotainjotainjotain ja takana noname)
    Stemmi: Zoom 3D

    Ja niin kuin lopputulemasta näkee, vihreetä teippiä ja sinistä jarruvaijeria..ööö... ei nyt vältämättä se esteettisin valinta.. Vois olla myös parempi jos runkookin laittais muutaman teipin... :D omistaako joku jotain ylimääräisiä?

    Lähetetty 0:00, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. msb
    msb
    Profiili

    Runko on selvästikin päässyt Inseroiden taivaaseen. Pääasia, että toimii ja tuo tuskin lähtee ekana varkaan mukaan.

    The worst sin in an engineering material is not lack of strength or lack of stiffness, desirable as these properties are, but lack of toughness, that is to say, lack of resistance to the propagation of cracks. -J. E. Gordon
    Lähetetty 0:16, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Ihan asiallisen näkönen peli mun mielestä. Ei kai noi inseran alurungot sen kummempia ole, samoissa tehtaissa Kiinassa/Taiwanissa luultavasti tehdään kuin ns. laatumerkit. Saahan siitä markettimielleyhtymän pois ku repii tarrat irti.. Tai voihan inserakin nousta vielä arvoon arvaamattomaan..

    Tarrat poijes (ja jos joku kysyy ni sano et se on GT.) Jos sais vielä samanväriset vaijerikuoret ja satulan kuin tuo tankoteippi ni se on siinä.

    Lähetetty 0:22, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. :)

    edit: hmm, joo, jos noi on tarrat niin irti vaan.

    Lähetetty 0:24, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Niin ja vielä vihreet nakit. Green hornet. Tai sitte kaikki mustalla.
    Mutta se vihreä voisi olla kyllä siisti. Hommaa joku vanha satula ja päällystä se samanvärisellä tekonahalla. Multa löytyy jotain nyljettyjä sellen san marcoja tms.

    Lähetetty 0:26, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. Pineapple Force
    Pineapple Force
    Profiili

    Jos kyseessä olisi tarrat niin tilanne olis huomattavasti helpompi, mutta runko on Suomalaista Desingia (lukee muuten rungossakin, Designed In Finland ja pieni Suomen lippu :D ) niin toi teksti on maalattu.. Olis tietty se vaihtoehto, että veis tattikselle ja pyytäis hiekkapuhalluksen ja värjäis vaikka neon vihreäksi ??!! mutta se on tietty heti 100e lisää.. jos hiemisen tekis itse, niin pitäis jotenkin onnistua säilyttämään se pohjakerros maalista että väri tarttuu, vai onko joku hieno ja maalauttanu itse alumiini runkoa?

    "tuo tuskin lähtee ekana varkaan mukaan"
    :D juuri näin.. sen verran varkaatkin tunnistaa merkkejä.

    Lähetetty 0:40, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Mikä noissa Ineroissa muuten, yleisen markettipyöräinhon lisäksi mättää? Ohan ne salettiin huimasti parempia kuin esim. takavuosien hero-maasturit.

    Itse pidän vastenmielisenä nykyisenkaltaista kertakäyttökulttuuria että kun ostetaan uusi kämppä niin heivataan suurinpiirtein koko vanha irtaimisto siirtolavalle ja ikeasta uudet tilalle. Ku se marco siin tv-ohjelmassa teki niin Iiihanaan kämpän. Pyörien kanssa sama homma. Niillä ajellaan aikansa, yleensä huoltamatta, ja sitte ku joku spragaa ni eiku Prismasta uudet hypridit kehiin ja vanhat paaliin. Iskä ottaa ehkä semmosen "shimanon paremmilla osilla" ja pomppukepillä varustetun.

    Lähetetty 0:43, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Tee pelkkä hiekkapuhallus ja vedä lakka päälle. Tai nitromorssilla maalit pois.

    Runkohan on varmaan pulverimaalattu ja printit tehty silkkipainolla, luultavasti vielä lakka päällä. Joten noi tekstit voi saada helpostikin hienovaraisesti hiottua siitä pois. (Paitsi jätä se suomen lippu tietysti) Sitten vaan kiillotus ja avot.

    Lähetetty 0:46, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. nitrolla saattaa kans saada helposti sillee et tekstit lähtee mut maalit ei. Itellä ainakin vispilää putsatessa kävi niin et sitä maalia sai irrotella monta tuntia sen jälkeen kun oli jo tekstitön runko.

    Lähetetty 2:15, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. tle88
    tle88
    Profiili

    Minustakin on niin, että se nimi ei kyllä sitä runkoa pahenna. Rungossa on 8 putkea kiinni toisissaan. Noiden liittäminen yhteen hitsaamalla ja toimivaksi esineeksi ei ole mitään avaruustiedettä. Noin hyvissä maaleissakin eikä se edes ruostu. Ei muuta kuin ajoa vain. Sitä kannattaa jättää ne nyrpistelijät ihan omaan arvoonsa.

    Eikä mitään pinnan rääsimistä piloille millään hiekkapuhalluksella. Jos väri on aivan pakko vaihtaa, niin sitten nitromorssilla. Mutta musta on todella komea sekin. Aivan käsittämätön ajatus, että sen rungon valmistaja pitäisi jotenkin edes pimittää. Tätä asiaa kannattaa nyt miettiä itse kunkin ihan toisenkin kerran.

    Minä en tosiaankaan tekisi tuolle mitään muuta kuin ajaisin sillä. Voit lisäksi itse luokitella ihmisiä sen mukaan, miten he suhtautuvat tuohon hienoon pyörääsi. Siinä vaiheessa kun tuo Insera on jolle kulle ongelma, niin tuo Insera on tosiasiallisesti jo paljon arvokkaampi kuin se joku jolle se on ongelma. Näin se menee.

    Tuure

    -.-

    Kai tuo säätöstemmi on silleen hammastettu, ettei se voi notkahtaa ?

    Lähetetty 2:21, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

    Älä nyt sentään maalaa, harrasta vaiks vähän askartelua ja laita kirjainten In tilalle Que ja seran perään toinen sera.

    Ihan hieno peli :)

    wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 8:02, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. K-Mikko
    K-Mikko
    Profiili

    Rupes tekemään mieli Inseraa.. Näyttää hyvältä.

    Lähetetty 8:35, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. Torspo - 2010-11-08 00:43:57  » 
    Mikä noissa Ineroissa muuten, yleisen markettipyöräinhon lisäksi mättää? Ohan ne salettiin huimasti parempia kuin esim. takavuosien hero-maasturit.

    Rungon halpa hinta saadaan aikaan tinkimällä materiaaleista, hitsaajien ammattitaidosta ja laadunvarmistuksesta. Sekundaa päätyy myyntiin välillä, mutta voittomarginaalit taataan volyymillä, todennäköisyyksillä ja penseällä takuukorjaamon palvelulla. Siihen runkoon ei satsata yhtään enempää, kuin tarvitsee, koska siihen pyörään isketään kuitenkin kiinni palikat, jotka ovat niin halpoja, ettei niitä kannata huoltaa ja jotka hajoavat parissa vuodessa.

    Hyvällä tuurilla se runko voi olla ihan yhtä kestävä, kuin kalliimpikin. Huonolla tuurilla se hajoaa alta. Siksi niitä Inseroita inhotaan. Ja myös jälleenmyyntiketjun ala-arvoisen ja suorastaan vihamielisen palvelutason takia.

    BTW, jos katsoitte eilen ratapyöräilyn EM-kisoja Eurosportilta, niin ehkä huomasitte Saksan joukkueen, joka ajoi Corratec-merkkisillä ratapyörillä. Samalla logolla varustettuja, mutta halvemmalla valmistusprosessilla tehtyjä, pyöriä myydään myös tuolla Insera-kaupassa. Logojen alla olevat pyörät ovat kuin eri maailmasta.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 10:14, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Smurf
    Smurf
    Profiili

    jebu, tarroilla saadaan kaikkea aikaiseksi.

    Tuli muistiin se kerta kun Veikka Gustavssonin piti lähteä seikkailemaan ja Halti oli ponsorina. Veikka kävi katsomassa vehkeitä (majoistusvehkeitä ym.) ja ilmoitti Haltin edustajille, ettei noilla vehkeillä voi minnekään ylävuoristoon mennä. Veikalle hankittiin muistaakseni North Facen majoituskalusto ja liimattiin Halti-tarra kylkeen.

    Lähetetty 10:40, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Eikä mitään pinnan rääsimistä piloille millään hiekkapuhalluksella. Jos väri on aivan pakko vaihtaa, niin sitten nitromorssilla. Mutta musta on todella komea sekin. Aivan käsittämätön ajatus, että sen rungon valmistaja pitäisi jotenkin edes pimittää. Tätä asiaa kannattaa nyt miettiä itse kunkin ihan toisenkin kerran.

    No, vitsit vitsinä. Omasta mielestäni monissa uusissa pyörissä on vaan aika rumat grafiikat, tuossa sinällään ihan hillityt. Jos ne saa naavittua pois maalipintaa tärvelemättä niin itse tekisin monessa tapauksessa niin.

    EDIT. Mutta niinhän se menee että jos tossa kyljessä lukisi esim cannondale tai joku muu "arvostettu" merkki niin tätä keskustelua tuskin käytäisiin. Noi kannattaisi myydä marketeissa pirkka tai rainbow merkkisinä - tai euroshopper.

    Lähetetty 10:43, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Jäiks noi tekstit lukematta?

    Ei se mikään kaunokainen ole, mutta menettelee beater/siirtymä ajoon.

    Paskakeleille täydellinen ratkaisu.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 10:45, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. Torspo
    Torspo
    Profiili

    Voi paskallekin mennä tyylillä :)

    Lähetetty 10:47, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    Lisäksi toi valmistuksen laatu näkyy ilmeisesti myös siinä, kuinka hyvin runko on linjassa. Esim. ne Vispit ei tainnu sitte olla ihan niin justiin ja muutenkin tossa näyttää helposti olevan eroja, kun katsoo vaikka Cycling Plussan arvosteluja, joissa tapaavat mitata rungon suoruuden. Mutta onko tälläkään mitään merkitystä tässä tapauksessa.

    Onko toi runko pituudeltaan sopiva? Kun on ilmeisesti suunniteltu käytettäväksi raiserin kanssa jne.

    Ihan piristävää sotkemista tuo on sinänsä. Ketjunkiristäjän olisin laittanut.

    Lähetetty 10:48, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

    asb - 2010-11-08 10:14:41  » 

    Torspo - 2010-11-08 00:43:57  » 
    Mikä noissa Ineroissa muuten, yleisen markettipyöräinhon lisäksi mättää? Ohan ne salettiin huimasti parempia kuin esim. takavuosien hero-maasturit.

    Rungon halpa hinta saadaan aikaan tinkimällä materiaaleista, hitsaajien ammattitaidosta ja laadunvarmistuksesta. Sekundaa päätyy myyntiin välillä, mutta voittomarginaalit taataan volyymillä, todennäköisyyksillä ja penseällä takuukorjaamon palvelulla. Siihen runkoon ei satsata yhtään enempää, kuin tarvitsee, koska siihen pyörään isketään kuitenkin kiinni palikat, jotka ovat niin halpoja, ettei niitä kannata huoltaa ja jotka hajoavat parissa vuodessa.
    Hyvällä tuurilla se runko voi olla ihan yhtä kestävä, kuin kalliimpikin. Huonolla tuurilla se hajoaa alta. Siksi niitä Inseroita inhotaan.

    Joo, kuluttajien tuotteisiin liittämät merkitykset (lue: inhotaan/tykätään/arvostetaan/himoitaan) tyhjentyvät tuotteiden teknisiin ominaisuuksiin.

    Inseraa inhotaan(?) - toki teknisten puutteiden ohella ja myös niihin liittyen - lähinnä sen vuoksi, että se on massakulutushyödyke: ostamalla Inseran tekee itsestään "inserannäköisen".

    Ja mitä projektiin tulee, niin käyttiskonkelia kehnoille keleille - mikä tuossa nyt olisi niin kovin väärin. Itse puuhastelen parhaillaan palpa-Nakamura-rungon kanssa samantyyppinen käyttö mielessä..we're so rad..

    Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 12:08, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. tya
    tya
    Profiili

    Asennetta. Napsuuko ja notkuuko säätöstemmi? Niillä meinaan on tapana. En mä tossa muuten vikaa nää, mikäli se on omistajalleen kiva ajaa.

    Lähetetty 12:34, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. Pineapple Force
    Pineapple Force
    Profiili

    Siellä nähtiin aika taitavasti tuo pituus "ongelma".. Eli Stemmi on hyvä, ei naksu, mutta aavistuksen liian pitkä. Tossa stemmissä on se hyvä että siitä saa tollasen mutantin näkönen ja olosen jos sitä toivoo. Lisäksi se oli varatossa :D

    Mutta juuri tämä Inseran ennako inhoaminen on ollut aika huomattavaa. Onneksi täällä saa aikaan järkevää keskustelua asiasta. Tämän kun olis succis puolelle laittanut, BAM! Ban ja Ulos.. :D no ei nyt ehkä sentään, mutta paljon varmaan tullut enemmän turskaa...

    Inserahan on tehnyt lähinnä riserilla varustettuja keskiluokan vaihdepyöriä ja jokainen joka sellaisen on omistanut (oma kokemus on kahdesta, ensimmäinen noin. vm. 96?), tietää että niillä kasauksilla, vaihteet ja jarrut menee jossain vaiheessa vinksin vonksin, kun on käynyt korjauttamassa, tilanne on hetkellisesti parantunut, mutta vaikutelma on sellainen että kyseessä ei ollut alun alkaenkaan mikään pysyvä liitto.
    Palvelun olessa vähintäänkin vihamielinen..

    Maalin pidän varmaan tuollaisena, paitsi jos jossain vaiheessa innostun taas hiomaan.
    Ketjun kiristajästä halusin juuri tässä projektissa eroon, sillä se on turha ylimääräinen osa (ok, toimii toisissa projekteissa ihan hyvin) ja jos sen nyt haluaa laittaa niin laitan sitten samalla vaikka vaihteet. Ketju on tällä hetkellä todella kireä, joten pienellä ajolla varmaan venähtänee sopivaksi, rakennettu muuten half-link ratkasulla.

    Nyt vaan lunta, niin saadaan ajettua pyörä sisään...

    Lähetetty 13:30, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

    Näkisin asian niin, että tässä on toteutettu sekä kestävän kehityksen periaatetta että hyvää makua. Kyseisen kaltaisia konversioita soisin näkeväni liikenteessä enemmänkin, kaikenmaailman rämppänöiden sijaan. :)

    Lähetetty 18:25, 8.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. burm
    burm
    Profiili

    En pääse yli siitä miten mehukkaat noi tankonauhat on. Ei siinä ees mitään runkotekstejä enää huomaa.

    Lähetetty 13:37, 9.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. Laku
    Laku
    Profiili

    burm - 2010-11-09 13:37:53  » 
    Ei siinä ees mitään runkotekstejä enää huomaa.

    Näin tässä kerran semmosen polkupyörän johon oli vedetty n. 5cm leveet mustat teipit runkoon tekstien päälle. Siinä oli jo nähty vaivaa pyörän merkistä/mallista. Pyörä ei ollut musta.

    Hmh, no siinä nytte ei oo mitään järkee.
    Lähetetty 13:57, 9.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. Laku - 2010-11-09 13:57:27  » 

    burm - 2010-11-09 13:37:53  » 
    Ei siinä ees mitään runkotekstejä enää huomaa.

    Näin tässä kerran semmosen polkupyörän johon oli vedetty n. 5cm leveet mustat teipit runkoon tekstien päälle. Siinä oli jo nähty vaivaa pyörän merkistä/mallista. Pyörä ei ollut musta.

    itse olen tehnyt tuommoisen "tuunauksen" yhdelle Kuwaharalle, joka on nyt lainassa Haaga-Pasila -akselilla.

    Spoke Divider

    Spoke Divider
    Lähetetty 14:25, 9.11.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Projektit

Search with Google: