Yksivaihde.net » Fillarikeskustelu – Bike talk

'Hupsista' topikki

(3095 posts)

1. N00bieMcN00bface
    N00bieMcN00bface
    Profiili

No totaa, kai tää lasketaan näihin "hupsista" asioihin nimittäin mulla on tollasen maantiepyörän laittaminen odottanu vähän yli vuoden kun tässä on ollut vähän kaikenlaista...

Mulla on emailissa kuitti, että oon ostanu vaihdepakan ja ketjun. Mulla on mielessä voimakas muistijälki kuinka pidän vuorotellen käsissäni pakkapakettia ja ketjupakettia. Paketti tuli postissa yli vuosi sitten. bike-discount.de on ihan jeppis mesta!

Vuodessa on tullut muutettua kerran ja samalla jaettiin lusikoita sun muuta, mutta mun uuteen osoitteeseen ne ketjut ja pakka lähti. Ja siis nyt kun sain tohon Lookinpaskaan uuden takakiekon ja siihen rämpsäytin sen vittusaatanan rataspakan niin se yks perkeleen pelkurikusipää on piilosilla. Vitun ketju. Kadonnut 47m2 kaksioon. Vitun tontut. Tai jotku muut henkiolennot saatana. Poltergeist tajus et en pelkää kuolemaa vaan henkisessä kivussa elämistä.

Mutta niinku hupvitunsista. Muutenki henkisiä ongelmia för helvete ja maanantait ja kaikkee ja se bitun ketju viä jotain ei satan.

Noh, vapaat loppuu tänään, työt alkaa huomenna eli Doug Stanhopen filosofian mukaan mun kannattaa tänään dogata nii oon krapulassa jonku muun ajalla...

Lähetetty 13:35, 20.7.2020, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  2. k_ma
    k_ma
    Profiili

^ täältä löytyy kivasti vertaistukea: http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=18161

Ei niin ketterä, mutta aina eri paikassa.

Muista, että käyttäytymistäsi kaduilla ja julkisilla paikoilla tarkkaavat tuhannet silmät ja että ihmiset siitä tekevät johtopäätöksiään.
    Lähetetty 19:47, 20.7.2020, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  3. onre
    onre
    Profiili

RIP proffa, olit hyvä proffa

Lähetetty 9:35, 23.7.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  4. rostfrid
    rostfrid
    Profiili

Vihdoin kävi se mitä olen kaikki nämä vuodet tiennyt pelätä. On hyvä mutta paha tapa jauhaa ksylitolipurkkaa aina työmatkoilla. Tänään otin ihan normi trackstandin Hämeentien ja Kustaa Vaasan valoihin kun köntsää yhtäkkiä ei ollutkaan enää missään. Sekunnissa ehdin miettiä ruokatorvi/henkitorvi split, tähän on moni kuollut, klipata spedut että kuolee nätimmin, päätyä siihen tulokseen että mälli on todellakin henkitorvessa ja lopulta saada yskittyä sen ulos. Jamais plus saatana.

E: Jensballe varmuuden vuoksi anatomian oppitunti ja mällin oletettu sijainti

车不如自行
    Lähetetty 9:59, 30.7.2020, 5 days sitten. # Login to Send PM
  5. Siis kuumottelit ksytolipurkan nielemistä? :D Muistan lapsena, kun varmaan 8-vuotiaaksi asti nielasin tahallaan kaikki ksysitolipurkat mitä jauhoin.
    Tänänkin vuonna oon pari kertaa nukahtanu purkka suussa, joskus ollu suussa herätessä, joskus niellyt vahingossa.

@jpjessenworks
    Lähetetty 10:09, 30.7.2020, 5 days sitten. # Login to Send PM
  6. Pyörästä kuului naps liikennevaloista lähtiessä. Hetken ihmeteltyä äänen lähdettä huomasin ketjun olevan lähes poikki, työkaluja ei tietenkään ole mukana ja kotimatkaa vielä 9km jäljellä.

Totesin, että jos talutan keskustasta Pispalaan, niin loppumatkalla ei ole enää suuria nousuja ja varovasti ajaen selviän perille. Kotona ketjua vaihtaessa huomasin, että sehän olikin murtunut vähän joka puolelta. Laskennan tuloksena 21 murtumaa :D

Lähetetty 9:25, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  7. Konsta
    Konsta
    Profiili

KMC?

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 9:44, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  8. Joo, X10EL.

Lähetetty 14:52, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  9. Konsta
    Konsta
    Profiili

Mun lapsen pyörästä murtu kans KMC:n kymppiketju tossa alkukesästä. Tais olla X10SL. Mutta siis uloimmissa levyissä tommoset kevennysreijät justiin. Sanoisin että tässä olis nyt kasassa ihan tarpeeks matskua että otan noi tommoset pois käytöstä.

Lähetetty 14:59, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  10. Taidan kans jättää X10SL asentamatta. Melko kuumottavaa. Varsinkin kun ajellut myös jonkun verran jarruttomalla fiksillä X9SL ketjuna. En taida enää.

Lähetetty 15:06, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  11. Konsta
    Konsta
    Profiili

Myy mulle!

Lähetetty 15:19, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  12. mannine
    mannine
    Profiili

ilmeeni kun sivun kuvat

Natural Born Käppä
    Lähetetty 20:04, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  13. Mr.Auer
    Mr.Auer
    Profiili

Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.
    Lähetetty 21:07, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  14. eonwe
    eonwe
    Profiili

Itsellä katkesi myös KMC:n ketju suht normaalissa ajossa viime elokuussa. Malli oli KMC X11-EL. Jos tilanne olisi ollut maasto maantien sijaan, voi olla että olisin mennyt suht mukkelis makkelis crossarilla.

Oon tämän jälkeen palannut pelkkään Shimppaan vaikka tykkäsinkin KMC:n moneen kertaan avattavista pikaliittimistä. Harmi ettei tullut otettua tarkempaa kuvaa katkenneesta ketjusta, mutta toisin kuin Harrilla, ketjussa oli vain yksi murtuma.

Vaihteet on kivoi. Myös muut jutut on kivoi.
    Lähetetty 22:41, 1.8.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  15. Mr.Auer
    Mr.Auer
    Profiili

Kokeiltiin kans sähköpyörissä viime vuonna Wippermannin ketjuja kun niitä jossain kestotestissä kehuttiin. No se oli ensimmäinen ketju minkä oon saanu murtumaan ajossa, ja kollegalla pamahti vauhdissa poikki niin kovaa et ruoski takahaarukkaankin melkoset jäljet pyöriessään. Palasin Shimanon XT 11v ketjuihin, joita en oo vielä saanu yhtään murtumaan.

Harrihyt, paljons tolla ketjulla oli ajettu? Pikseleistä vakoillen näyttäs et sulla ois melko kulunu eturatas siinä?

Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.
    Lähetetty 12:08, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM
  16. makko
    makko
    Profiili

Hauska miten näissäkin asioissa kokemukset vaihtelee. Itsellä ollut (maantiepyörässä) pari kmc:n 11-ketjua, EL ja SL, eikä niissä mitään ongelmia ollut ja kestivät kilsoja pari tonnia enemmän kuin shimpan ultegra-ketju (vaihdan aina ketjua kun venymää on mittarissa yli puol prossaa). Toki ylläpito ja olosuhteet ei ole millään tavalla vakioita joten kai se on tuurista tääkin kii.

Nyt on kyllä taas ultegra kii ku sain niin halvalla

Lähetetty 13:51, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM
  17. Mr.Auer - 12:08, 2.8.2020  » 
    Harrihyt, paljons tolla ketjulla oli ajettu? Pikseleistä vakoillen näyttäs et sulla ois melko kulunu eturatas siinä?

2900 ja pelkkää maantiekäyttöä, olin myös kierrättänyt tuota ja Recordin kymppiketjua vajaan tonnin välein. Pikseleistä vaikoilu ei nyt kerro totuutta, sillä eturatas on uusi, vasta pari sataa kilometriä ajettu.

Muistui tässä myös mieleen, että alkukesästä mulla hajosi samalla tavalla parin tonnin kohdalla KMC X11-93. Siinä oli vain pari murtumaa ja ketju oli ollut ympärivuotisessa joka kelin käytössä cyclocrossissa, niin en kiinnittänyt huomiota asiaan sen enempää.

Lähetetty 19:14, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM
  18. mannine
    mannine
    Profiili

Nimi vois KMC sijaan olla DZS, De Zwakste Schakel

Natural Born Käppä
    Lähetetty 19:19, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM
  19. User has not uploaded an avatar
    JesseL
    Profiili

Itselläni hajosi melkein uusi Kmc ketju. Laitoin niiden takuu sivulla viestiä ja kuvan. Muutaman viikonpäästä oli tullut postiin uusi ketju. Ja tämä ei ollut edes takuullinen malli. Että hyvin muuten toimii palvelu.

Lähetetty 19:20, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM
  20. Mr.Auer
    Mr.Auer
    Profiili

Harryhut, jeps.

Lähetetty 20:26, 2.8.2020, 2 days sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Fillarikeskustelu – Bike talk

Search with Google: