Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Tankotopikki

(1213 posts)

  1. Smash
    Smash
    Profiili

    Stonga kiinnosta.

    En ainakaan haulla löytänyt mitään suurta keskustelua eri tankojen parhaudesta.
    Mitä stongia jengi suosii eri käytössä? No name riseri ouryilla on näppärä kaupungissa ja bullhornilla on tullut ajeltua sekä kaupungissa että lenkeillä hyvällä menestyksellä

    Mitkä ovat mukavimmat droppitangot yleiskäyttöön, etenkin ilman jarrukahvoja? Nitto noodle tms.? Onko tankonauhoissa "radikaaleja" eroja? Tottakai kaikkea voisi itse kokeilla, mutta olisi mukava kuulla kokemuksia erilaisista stongista eri käytössä ennen kuin tilailee kaikkea mahdollista kotiinsa. Por favor!

    Jos vastaava topikki jo löytyy niin olkaa ystävällisiä ja tuhotkaa tämä. En löytänyt haulla vaan mitään järkevää aiheesta.

    Lähetetty 11:11, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    Mukavin laadukas droppitanko fiksiyleiskäyttöön on Nitton Noodle, aivan oikein. Piste. Ja kyllä siihen melko nätisti menee normaali ohkaisen tangon lisäjarrukahva, etenkin leveisiin malleihin.

    Radalle nuudelissa on liian vähän droppia. Maantiellä sen alaote on erittäin käyttökelpoinen ja mukava, toisin kuin niissä Johanna Tukiaisen tissejä muistuttavissa ratadropeissa, joita on jopa joissakin valmispyörissä vetoamassa idioottihipsterien ratakiimaan.

    Tankonauhoissa on suuria eroja, mutta sen oikean löytyminen riippuu a) hanskoista b) sateesta c) hiestä d) tärinästä e) käsien koosta... Tankonauha on halvin ja helpoin tapa muuttaa pyörän ajotuntumaa radikaalisti muttei peruuttamattomasti.

    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 11:24, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. Tangon muoto riippuu aivan omista mieltymyksistä.

    Tankonauhoissa on paljon eroja. Välttäisin oman kokemuksen perusteella nauhoja, joissa on taustassa tarranauhan sijasta tahmea kuminen nauha. Ne on helppo asentaa, kun voi arpoa uudestaan ja uudestaan, mutta eivät pysy paikoillaan millään.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 11:25, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. Kare_Eskola - 9:25, 6.10.2010  » 
    Radalle nuudelissa on liian vähän droppia.

    Väittäisin kyllä, että aika harva tosissaan radalla ajava käyttää varsinaista syvää ratadroppia. Todella usein sielläkin ajetaan maantietangoilla.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 11:27, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. jussi
    jussi
    Profiili

    Kare_Eskola - 9:27, 6.10.2010  » idioottihipsterien ratakiima

    ... kiinnosta

    Lähetetty 11:30, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    asb - 9:30, 6.10.2010  » 

    Kare_Eskola - 9:25, 6.10.2010  » 
    Radalle nuudelissa on liian vähän droppia.

    Väittäisin kyllä, että aika harva tosissaan radalla ajava käyttää varsinaista syvää ratadroppia. Todella usein sielläkin ajetaan maantietangoilla.

    Totta. Tarkoitin lähinnä että se droppi mikä on maantiellä käyttökelpoinen puolen tunnin vastiksessa ei ole riittävän syvä kun rypistetään minuutti velolla.

    Kun isot pojat vääntävät velolla pieniä matkoja, stongissa on usein aika paljon sekä droppia että materiaalia.

    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 11:52, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. asb - 9:30, 6.10.2010  » 

    Kare_Eskola - 9:25, 6.10.2010  » 
    Radalle nuudelissa on liian vähän droppia.

    Väittäisin kyllä, että aika harva tosissaan radalla ajava käyttää varsinaista syvää ratadroppia. Todella usein sielläkin ajetaan maantietangoilla.

    kyl sir hoy käyttää:

    mut joo ei toi nyt niin törkeen alas tule mitä jollain ratadropeilla, mis alaote on eturenkaan tasolla:

    mut joo, tiedän et tarkotat varmaan niit jotka tuol hki:n velolla ajelee tosissaan. Niil kyl näytti olevan aika monella suhteellisen korkee ajoasento. Selittäisin sitä ehkä kans sil et aika moni niist tais olla yli 30v eikä tietenkään olympiatason kuskeja.

    Lähetetty 11:54, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

    Järjen, tarveharkinnan ja omien tuntemusten käyttö tankoa valitessa sallittava.

    Jos kädet tulee pipiksi, vika ei välttämättä ole tangon mallissa. Vähintään yhtä luultavasti se on kuskin painon jakautumisessa etu- ja taka-akselille. Törkkäämällä sitä penkkiä hiukan taaksepäin saa painoa pois käsiltä. Paitsi tietty, jos ajoasento on liian pitkä muutenkin. Silloin vaihdetaan stemmi samalla.

    Pistetään nyt tämäkin taas tänne

    "I never go for a walk without my bike"
    Lähetetty 12:11, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    Smash - 10:11, 6.10.2010  » 
    Mitkä ovat mukavimmat droppitangot yleiskäyttöön, etenkin ilman jarrukahvoja?

    Ehkä tää olis monikäyttöisin?

    Mulla ne tahmanauhaiset teipit (joita mulla on ollu Pro ja Bontrager) on pysyny täysin ongelmitta paikoillaan, kun vaan asentaessa venyttää tarpeeksi.

    Teippien pidossa ja pehmeydessä on tosiaan paljon eroja, mutta ne on aika helppo hahmottaa kaupassa hypistellessä.
    Perusgeeliteipit on yleensä aika varma valinta, on pehmeyttä ja pitoa, ja ovat melko samanlaisia keskenään merkistä riippumatta.
    Velon (Bilteman) geeliteipit painuu linttaan, lörpähtää ja repeilee verrattain helposti.
    Fizikin Microtexit on kestävät ja mukavat, eivät tosin kovin pehmeät ilman niitä lisätarvikegeelilätkiä.

    Dropissa kahvat on hieno asia.

    Lähetetty 12:46, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Mulla pro ei pysynyt paikoillaan (eka teippaus!), mutta niin kauan kuin pysyi niin tuntui hyvältä. Mulla kokemattomana alaoteajajalla kun taisi olla liian tiukka ote tangosta ja liikaa painoa sekä käsien että istuinluitten päällä.

    Member Since 11.6.2008 (7 years)
    http://www.retrokilpurit.fi
    Lähetetty 13:14, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    Nyt kun mainitsit, niin muistaakseni Botniapyöräilyssä katoinkin, että olit asentanut ne aika löysälle.. vai puhutko edes samasta pyörästä? Ne liimattomat pelkän tahmean pinnan omaavat tosiaan pitää ikäänkuin pingottaa paikalleen. Mutta eipä kyllä sellanen paperilla suojattu liimapintakaan pidä, jos ovat löysällä.

    Lähetetty 13:27, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. Smash
    Smash
    Profiili

    Tankoa valittaessa toki oman harkintakyvyn käyttö on varsin suotavaa ja pariakymmentä eri tankoa on tullutkin kokeiltua kapeasta "tukiais" ratatangosta 70cm leveään riseriin vuosien aikana.

    Oma ongelmani on löytää mukava droppitanko fiksiin maantielenkeille plus yleiseen kruisailuun, raiserin jätän kikkailuun ja velolle ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta.

    Jarrukahvojen kanssa olen digannut monista ergotangoista, mutta haasteen asettaa se, kun ei jarruille ole rungossa edes paikkoja. Nitto noodle näyttäisi saavan hyväksyntää ja taidan sitä seuraavaksi kokeilla. Vai onko olemassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja nimenomaan silloin kun ei ole mahdollisuutta laittaa jarrukahvoja miellyittämään pieniä puutuvia kätösiä?

    Lähetetty 17:17, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. SuicideHub - 15:17, 6.10.2010  » 
    Nyt kun mainitsit, niin muistaakseni Botniapyöräilyssä katoinkin, että olit asentanut ne aika löysälle.. vai puhutko edes samasta pyörästä? Ne liimattomat pelkän tahmean pinnan omaavat tosiaan pitää ikäänkuin pingottaa paikalleen. Mutta eipä kyllä sellanen paperilla suojattu liimapintakaan pidä, jos ovat löysällä.

    Sama laite, pitää vetää vähän kireemmälle ens ajokaudelle. Oppia ikä kaikki :)

    Member Since 11.6.2008 (7 years)
    http://www.retrokilpurit.fi
    Lähetetty 17:22, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Onks tää niinku Tukiaisen tissit:

    tykkään kyllä hiplaa ja katsella.

    Lähetetty 19:19, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. suorat, munanmittaiset tangot nollataivutuksella on höpöhommia ja näistä tunnistaa aloittelijat varmimmin.

    ratadropit vetää katukäytössä synkkyydessään vertoja jopa edellä mainituille dildoille.

    bullhornit kuuluu TT-pyöriin.

    oikein laitettu riser on minimalistinen ja ihan hauska ratkaisu pellepyörään, näyttää silti lastentangolta. aiheuttaa outoa riippuvuutta. pooloon paras.

    miehenkokoisille jarruttomaan fiksiin dropiksi nitton noodle tarpeeksi leveänä eli 460mm. muotoilu ja pitkä reach hieman kompensoivat kahvojen puutetta, ns. bullhorn-pössikset ilman sitä mykistävää rumuutta.
    460mm koska leverage. tällöin täyttää myös satunnaiset kikkelitankotarpeet kaupunkispedeilyssä kun fläteiltä ajettaessa ei lopu leveys. taivutus ehkäisee suurimman vitutuksen ranteista.

    kahvat tietty vie dropit ja meiningin muutenkin sinne nextille levelille.
    kun saadaan tanko vielä hinattua sinne oikeaan kohtaan ohjaamoa, voidaan puhua jo niistä hyvistä fiiliksistä. käytännöllinen on vaan kauneinta.

    Lähetetty 19:50, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

    kp - 17:50, 6.10.2010  » 
    käytännöllinen on vaan kauneinta.

    "I never go for a walk without my bike"
    Lähetetty 19:57, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. tya
    tya
    Profiili

    Yllättävää kyllä, kahvat voi myös laittaa vaikkei olisi jarruja (!!!) Tähän tarkoitukseen myydään jopa kahvoja joissa ei ole jarruvipuosaa, lähinnä kai tandemeihin tarkoitettu. Ne tosin näyttää aika kummalta ja saatavuus on hankala, joten kahvat mieluummin. Jollain patentilla vaan jumittaa ne vivut.

    Lähetetty 20:02, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

    ^toinen kahva kiinni etujarruun ja toinen stemmin viereen tulevaan kelloon.

    "I never go for a walk without my bike"
    Lähetetty 20:04, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    kp - 18:04, 6.10.2010  » 
    miehenkokoisille jarruttomaan fiksiin dropiksi nitton noodle (...) muotoilu ja pitkä reach hieman kompensoivat kahvojen puutetta, ns. bullhorn-pössikset ilman sitä mykistävää rumuutta.

    Varmaan kompensoi tosiaan ihan kivasti, mutta jos kuitenkin haluaa sitä yläotetilaa, jota bulliksessa paremmin on, niin miksei sitten laittaisi sitä?

    kp - 18:04, 6.10.2010  » käytännöllinen on vaan kauneinta.

    Lähetetty 20:13, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. Ite sain tänään asennettua bwitchin ja tykkään kyl ton "geometriasta". 42cm leveeks chopattu ja silti "ei näytä" naurettavan kapeelta kun tos on niin nopee nousu ja leveet tasaset ylängöt.


    Lähetetty 20:15, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. ^mitkä renkaat sulla on tossa 28"?

    Lähetetty 20:25, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. Siin on svalbe marathon plussat 25mm mut oikeesti vissiin 28mm. Talvirenkaat.

    Lähetetty 20:29, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. Ok, oli läskin näköset, ilmeisesti mahtuvat hyvin myös takahaarukkaan. Mä joudun tyytymään 23mm ja 25mm.

    Lähetetty 20:32, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. takahaarukas pyörii kyl kun on ratas melko takana mut takajarrusilta (en nyt parempaakaan nimitystä keksi) on ihan 1-2mm rakoa. Kesää odotellessa.

    Lähetetty 20:37, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. SuicideHub - 18:32, 6.10.2010  » 

    kp - 18:04, 6.10.2010  » 
    miehenkokoisille jarruttomaan fiksiin dropiksi nitton noodle (...) muotoilu ja pitkä reach hieman kompensoivat kahvojen puutetta, ns. bullhorn-pössikset ilman sitä mykistävää rumuutta.

    Varmaan kompensoi tosiaan ihan kivasti, mutta jos kuitenkin haluaa sitä yläotetilaa, jota bulliksessa paremmin on, niin miksei sitten laittaisi sitä?

    kp - 18:04, 6.10.2010  » käytännöllinen on vaan kauneinta.

    no se. jos se bulzori toimii jollekin niin sit se toimii, mutta ei se siitä lähtökohtaisesti (edit: kahvallista) droppitankoa käytännöllisempää tee, joskin kevyemmän. itse laittaisin edelleen kahvat ja samalla tekosyyllä sen etujarrun kiinni, koska yksikin dummy on jo riittävän hassu. ja laitoinkin. pitäisi vielä joku vittumainen vesipyssy viritellä talveksi.

    Lähetetty 20:50, 6.10.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: