Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Ohjeita fiksin rakentamiseen

(47 posts)

1. Yleiskuvaa tuohon voisi joku asiantuntija kirjoittaa aihioista, lähinnä siis siitä, mitkä 70-80- lukujen retki/harjoituskilpapyöristä sun muista ovat käyttökelpoisia, mitkä taas liian painavia, mitkä laadultaan huonoja, missä on ikäviä standardiyllätyksiä ja mitkä taas niistä, joiden "raiskauksesta" saa Tuuren vähintäänkin uniinsa kummittelemaan ja tämä suhteutettuna siihen, että mitä pyöriä maassamme mahtaisi ullakoilla ja takapihoilla erityisesti piilotella. Internet- tai keltainenpörssikaupassa ei kaikkia ehdokkaita pääse hypistelemäänkään.

Ranskalaisistahan tuossa onneksi olikin jo varoitettu...

Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä täällä tapahtuu. Minulla on nastarenkaat alla, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa.
    Lähetetty 1:36, 24.3.2011, 9 years sitten. # Login to Send PM
  2. Biciolli
    Biciolli
    Profiili

Monivaihde-sivuilla on avattu Polkupyöräopisto.
    Siellä edetään askeleittain pyörän disainista valmiiseen pyörään kurssimuotoisesti.
    Liity mukaan.
    Pyörät valmistuvat "lukukauden" lopussa eli toukokuussa. Vielä ehtii mukaan.

Mee Olli vittuun siitä pätemästä.
    Lähetetty 0:15, 6.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  3. jOffE
    jOffE
    Profiili

Biciolli - 19:49, 5.1.2013
    Perustetaan pyöräopisto! (Yritin sitä jo yksivaihteen puolella, mutta se kaatui murrosikäisten häiriköintiin.)

ok.

Lähetetty 0:34, 6.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. E: väärä säie.

normaali - 11:23, 7.2.2014  » 
    Ei vittu, onko Uskaki koneteekkari? Kasvaako se isona Certiksi?
    Lähetetty 0:56, 6.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  5. peltsip
    peltsip
    Profiili

jOffE - 23:34, 5.1.2013  » 

Biciolli - 19:49, 5.1.2013
    Perustetaan pyöräopisto! (Yritin sitä jo yksivaihteen puolella, mutta se kaatui murrosikäisten häiriköintiin.)

ok.

Kylläpäs on kypsästi sivuutettu ainakin omasta mielestä hyvin oleellinen kritiikki (johon ei koskaan vastattu). Fiksumpi kaveri olisi saattanut muotoilla vaika niin että "yksivaihteen puolella ei ollut riittävästi kiinnostunutta porukkaa"...

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 11:19, 6.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  6. Ale99
    Ale99
    Profiili

MUISTAKAA SITTEN MYÖS, ETTÄ SE SATULA KUULUU SUORAAN, ELI VAAKATASOON!ja tossa mun pösössä on paska satulankiinnitys joka ei pysynyt suorassa.
    -Ale99

Biciolli - 11:37, 31.8.2012  » 
    Paskat!
    STEEL IS REAL! FUCK THÖ PALPA!
    Lähetetty 19:34, 5.3.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  7. Liekö oikea lanka kun sinkulaa ihmettelen, jos ei niin sori, näyttäkää suunta ja jatkot siellä.
    Mikä hiton voima saa ketjut kiristymään ajaessa?! Retkirunko, sinkulakitti ja pikalinkku. Dropit edestä auki ja yläviistoon kun vetopuolelta ihmettelee, siis ihan perus(?)haarukanpäät.
    Alarivi, toka vasemmalta-ish.
    Ainoa teoria joka hätäseen tulee mieleen on se että linkku ei pidä kunnolla, ja kanttarien ymsmyms kivien yli sompailu tönii rengasta taaksepäin, kiristäen näin ketjua. Onko muille ikuna käyny näin? Auttaiskohan ChopperOllin Pikalinkku2pulttiakseli- temppu?

vasaraasialainen - 10:54, 29.3.2019  » 
    Ei mikään kulje minkään kanssa linjassa. En mä ole mikään samurai.</block
    Lähetetty 21:02, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  8. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

Onko sulla hammastukset niissä haarukan sisäpintaa vasten tulevien lukkomuttereiden pinnoissa?

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 21:05, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  9. Itseasiassa nyt kun otit puheeksi niin ne hampaat on vähän osastoa "on joskus ollut". Aika silosta oli. Taidanpa piipahtaa paikallisessa huomenna. Taas tartti sen että joku sanoo ääneen itsestäänselvyyden, kiitosta.

Lähetetty 21:10, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  10. RTZ
    RTZ
    Profiili

Varmista vielä, että uudet hampaat on terästä, ei alumiinia. Ainakin jos runko on terästä.

Rolf - 19:56, 8.4.2020  » 
    varpaasta tuli vertakin mutta se intoon vaikuttanut vaan seuraavaksi vedettiin
    Lähetetty 21:11, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  11. Teräsrunko, joo.

Lähetetty 21:14, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  12. JJ90
    JJ90
    Profiili

Viilaa niille dropeille(maaleille), ruoste on kaunista.

negaatio - 22:51, 16.8.2010

Välillä tulee vähän semmoinen olo ettei ole kovin vakavasti otettava pyöräilijä.
    Lähetetty 21:15, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  13. Eikä oo, rottarojektit erikseen. Mut aika on hoitanu kyllä ton maalipuolen noista dropeista aika hyvin.

Lähetetty 21:18, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  14. waltsu
    waltsu
    Profiili

thericochet - 21:02, 14.5.2013  » Ainoa teoria joka hätäseen tulee mieleen on se että linkku ei pidä kunnolla, ja kanttarien ymsmyms kivien yli sompailu tönii rengasta taaksepäin, kiristäen näin ketjua. Onko muille ikuna käyny näin? Auttaiskohan ChopperOllin Pikalinkku2pulttiakseli- temppu?

Tää se on, kantsii vaihtaa.

Lähetetty 21:33, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  15. Purre
    Purre
    Profiili

Ale99 - 19:34, 5.3.2013  » 
    MUISTAKAA SITTEN MYÖS, ETTÄ SE SATULA KUULUU SUORAAN, ELI VAAKATASOON!
    -Ale99

niinko näi?

Sori OT. ja ei oo tarkotus vittuilla :)

Edit.
    Joo ja vähän aiheeseenkin

waltsu - 21:33, 14.5.2013  » 

thericochet - 21:02, 14.5.2013  » Ainoa teoria joka hätäseen tulee mieleen on se että linkku ei pidä kunnolla, ja kanttarien ymsmyms kivien yli sompailu tönii rengasta taaksepäin, kiristäen näin ketjua. Onko muille ikuna käyny näin? Auttaiskohan ChopperOllin Pikalinkku2pulttiakseli- temppu?

Tää se on, kantsii vaihtaa.

Mä poistin parin tällasia velosportista. 15e tai jotain. Mutterit tosin erimuotoset, myös rumemmat. Mutta avaamiseen vaatii onton kuusiokolon, joka tulee paketin mukana ihan kuusiokolon muotosena, sekä pullonavaajaan itegroituna. Sori, varmaan vanha juttu mutta ite oon intona.

Lähetetty 21:47, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  16. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

-

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 22:28, 14.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  17. Yhet tollaset fillarikirppikseltä ostinki, (varmaan joku täkäläinen oli myyjä) viiskulma-avain ja kaikki mut ei toiminu takana ollenkaan. Voipi olla et dropeissa on jtn, tai sit se (itseasiassa ahaa!) että oli alumiiminen se osa. eipä kiristä teräkseen. Etupyörä pysyy kyllä hyvin.

Lähetetty 0:10, 15.5.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  18. kmw
    kmw
    Profiili

Puksuttimessa on edessä Novatec-napa jossa kierteet vapaarattaalle. Fixi-option aattelin kyhätä ja ratas menee jengoille, mutta normi lukkorengas ei. Onko olemassa sopivaa ja jos on niin mistä? Vai laitanko vain oikeasti tiukalle ja väliin Locktitea tanakampaa liimaa? Skidailut tulevat jäämään vähiin kun jarrut on molemmissa päissä.

Kapteeni: "Ei sitä pyörää internetissä ajeta"
    Lähetetty 20:29, 14.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. RTZ
    RTZ
    Profiili

Brittikeskiön lukkorengas on vissiin oikean kokoinen itsarinapavirityksiin. Ja Loctite 638 on tanakkaa.

Rolf - 19:56, 8.4.2020  » 
    varpaasta tuli vertakin mutta se intoon vaikuttanut vaan seuraavaksi vedettiin
    Lähetetty 20:58, 14.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. kmw
    kmw
    Profiili

Jepjep. Ratkaisu olkoon liimaa ja nelikätinen kiristys.

Lähetetty 13:36, 15.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. josbanse
    josbanse
    Profiili

Kannattaa valita sitten sopiva takaratas esim 17t, niin ei skidspotit muodostu ongelmaksi eturatasta vaihtaessa, kun takaratastakaan et vaihda (toki 17 jaolliset eturattaat, mutta muuten)

Lähetetty 16:22, 15.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. kmw
    kmw
    Profiili

32*18 fix, 32*19 vaparilla (32*15 bmx-radalle). Mullon Nate edessä ja takana ja ne maksaa pauttia 120€ kpl -> näin köyhä nuukailija ei isommin skidaile :)

Kiinteää käytän luultavimmin vain harvakseltaan ja vain hyvin valikoiduissa paikoissa. Innostuin aiheesta oikeastaan vasta viime kevättalvena kun polut olivat sileämpiä kuin koskaan.

Lähetetty 17:15, 15.8.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Search with Google: