Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Väistelyä jalkakäytävillä l. väittelyä jalkakäytäväpyöräilystä

(559 posts)

1. konkeli
    konkeli
    Profiili

Keskustelu lähti käyntiin tarkoituksena perustaa bongaus-ketju jalkakäytävillä pyöräilleistä muotipyöräilijöistä. Keskustelu suuntautui nopeasti jalkakäytäväpyöräilyyn itseensä, joten aihe muutettiin. Alla alkuperäinen ensimmäinen viesti:

Tänään nähtynä oranssilla/punaisella lähettilaukulla ja vastaavan sävyisellä kotsalla varustettu kundi polki pistaansa uudenmaankadun ja yrjönkadun kulmalta kohti bulsaa pitkin jalkakäytävää. Jatkoi matkaansa bulsan pyörätiellä.

Ei näin.

***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 12:46, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  2. User has not uploaded an avatar
    vmk
    Profiili

EIKÄ!? Voi äiti mikä vääryys.

Lähetetty 12:57, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  3. konkeli
    konkeli
    Profiili

Fillaristeilla menee muutenkin niin hyvin noissa yleisissä asenteissa, ja yksivaihteisilla vielä paremmin, joten vois katsoa edes perushommat kondikseen. Eiks?

Lähetetty 12:59, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  4. Jere
    Jere
    Profiili

konkeli on oikeassa.

Lähetetty 13:00, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  5. jussi
    jussi
    Profiili

vmk - 11:03, 8.9.2010  » 
    EIKÄ!? Voi äiti mikä vääryys.

se olit siis sinä?

Lähetetty 13:03, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  6. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

Maanantaina kans nähty vaaleansininen Peace 9r ajelemassa eestaas Hakaniemessä. Jalkakäytävällä.

lyhyt allekirjoitus.
    Lähetetty 13:06, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  7. cool J
    cool J
    Profiili

Jere - 11:06, 8.9.2010  » 
    konkeli on oikeassa.

Word! Mieluiten postaukset vielä kuvien kanssa.

Voin ite jo tunnustaa, että joskus joutuu muutaman metrin koukkaan jalkakäytävälle, kun ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan ja tuleekin auto vastaan, yleensä kyllä onneks mahtuu ajaan siirtymättä jalkakäytävälle. Puolustauden heti sillä, että jalkakäytävillä on tilaa, ei täällä landella kukaan jalkakäytävillä kävele, kaikki liikku omalla autolla.

EDIT: ja pakko varmaan lopettaa toikin, ettei nimi/kuva päädy tänne

Lähetetty 13:10, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  8. Teemu
    Teemu
    Profiili

^
    Ei se yksisuuntaista väärään suuntaan ajaminenkaan mitenkään suositeltavaa toimintaa ole.

Lähetetty 13:58, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  9. juho
    juho
    Profiili

^Cool J:n kanssa melko lailla samaa mieltä, täytyy hävetä vähän punasia päin ajoja, väärään suuntiin koukkaamisia ja vähän joskus jalkakäytävällä ajoa, mutta kun täytyy päästä TÄYSII ettei sade yllätä.

Supo ja Anonyymit feikkiterroristijahdissa: http://pastebin.com/9mQgV75f
    Lähetetty 14:13, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  10. Monarc
    Monarc
    Profiili

Konkelikin on ainakin kerran ajanu ropalla kaverinsa kanssa ja samalla haukkunu mun pyörää ku siinä oli vaan yksi jarru! Niisk, niisk... yksivaihdekiusaaja!

Vitsi ku tää painaa kuitenkin aika paljon...
    Lähetetty 15:00, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  11. meinasin just perustaa tän ketjun.

isänmaantoivo töölön pyörästä abc:lle päin jalkakäytävää (ihan siistillä) keltasella condorilla verkkareissa ja retkikengissä. ensin joku 15s polkimiin kattelua ja taistelua kiinnittelyjen kaa, sit huoltsikalle kääntyvän ja paniikkijarruttavan auton eteen tahallaan ja angstiset RAGEKESKARIT välittömästi hämmentyneen kuskin suuntaan. vitutti ja hävetti.

Lähetetty 15:15, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  12. msb
    msb
    Profiili

Vaikka havaintojen tuntomerkit ei osukaan itseeni, tunnustan olevani välillä aika hukassa missä pitäisi ajaa.

The worst sin in an engineering material is not lack of strength or lack of stiffness, desirable as these properties are, but lack of toughness, that is to say, lack of resistance to the propagation of cracks. -J. E. Gordon
    Lähetetty 15:22, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  13. jussi
    jussi
    Profiili

tää taitoi tapahtua jo edellisviikolla jonain päivänä lounasaikaan mutta silti pakko raportoida:

nuorehko naisihminen tuli droppitankomaantiekonversiosinkulalla mäkeä alas TÄYSIÄ! snellmaninkadulla jalkakäytävällä, kädet alaotteella.

Lähetetty 15:24, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  14. konkeli
    konkeli
    Profiili

Monarc - 13:24, 8.9.2010  » 
    Konkelikin on ainakin kerran ajanu ropalla kaverinsa kanssa ja samalla haukkunu mun pyörää ku siinä oli vaan yksi jarru! Niisk, niisk... yksivaihdekiusaaja!

Roba = kävelykatu. Ja mähän neuvoin sua hankkimaan sen takajarrun sinkulaan. Kyllä mä voin sun pyörääkin haukkua, mut se olis tyhmää.

Lähetetty 15:38, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  15. Epäilen et lukeeko nää arjen antisankarit koskaan tätä topiccia. Jos ei niin tää on sit varmaan lähinnä epäilyttävää moraalista poseerausta. Ehkä tää mun negatiivinen asenne tätä topiccia kohtaan johtuu siit et välillä ajan kyl ajan jalkakäytävää jos reitti menee esim hämeentiellä. Perustelen sen itelleni yleensä niin et täs tekemäl väärin jotenki alleviivaan huonosti suunniteltua kevyen liikenteen verkostoa tai jotain.

Lähetetty 15:51, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  16. konkeli
    konkeli
    Profiili

Ei, sä vaan aiheutat negatiivisia asenteita jalankulkijoille pyöräilijöitä kohtaan, ja autoilijat eivät koskaan ymmärrä, että miksi niiden pitäis välittää pyöristä ajoradalla.

Me vaaditaan aika paljon juttuja muilta tienkäyttäjiltä, mutta itsekkäistä syistä johtuen monet eivät aja ajoradalla, silloin kun siinä pitäis ajaa. Sanon siis WTF ja käsken katsoa peiliin.

Lähetetty 15:54, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  17. rokpete
    rokpete
    Profiili

miten sä negaatio jaksat ees vaivautua tämmöselle palstalle missä kaikki muut on niin tolloja?

*** Hidas ja hiljainen ***
    Lähetetty 15:54, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  18. jussi
    jussi
    Profiili

negaatio - 13:54, 8.9.2010  » välillä ajan kyl ajan jalkakäytävää jos reitti menee esim hämeentiellä.

jos et uskalla ajaa ajoradalla hämeentiellä niin vaihda sitten suosiolla sitä reittiä.

Lähetetty 15:56, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  19. Konsta
    Konsta
    Profiili

Hehhee! Ihanaa kun tälle on oma topikki.

Mä oon ollu äänekäs ja aktiivinen jalkakäytävälläpyöräilynvastustaja varmaan kymmenen vuotta. Mutta nyt viime viikolla oltiin Vallilassa kävelemässä kun meidän kolmivuotias alkaa yhtäkkiä kiljumaan: "Tää ei oo mikään pyölätie!!" Ja tosiaan: siinä jalkakäytävällä ajeli joku sähäkkä vapaaratasfixipariskunta.

Pitää varmaan ruveta tarkkailemaan tätä omaa natseilua. Välittyy näköjään vähän turhan helposti eteenpäin.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 16:56, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  20. tää topikki vois koskettaa myös punaisia päin ajamista, selkärankaa pitäisi olla myös tässä meillä kapinallisilla.

I relax by taking my bicycle apart and putting it back together again.
    -Michelle Pfeiffer
    Lähetetty 17:00, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  21. Silvio Gamagoolo
    Silvio Gamagoolo
    Profiili

konkeli - 14:56, 8.9.2010  » 
    Ei, sä vaan aiheutat negatiivisia asenteita jalankulkijoille pyöräilijöitä kohtaan, ja autoilijat eivät koskaan ymmärrä, että miksi niiden pitäis välittää pyöristä ajoradalla.
    Me vaaditaan aika paljon juttuja muilta tienkäyttäjiltä, mutta itsekkäistä syistä johtuen monet eivät aja ajoradalla, silloin kun siinä pitäis ajaa. Sanon siis WTF ja käsken katsoa peiliin.

Samaa mieltä. Kuten itsekin toisaalla taannoin totesin, on kyseenalaista valittaa muiden tiellä-/klv:llä liikkujien touhuista, jos itse ajelee miten sattuu.

^ mutku kato täytyy päästä TÄYSII ettei sade yllätä.

No Gamagoolohan se on aina mielessä, mutta ******* nyt ensin.
    Lähetetty 17:02, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  22. Konsta
    Konsta
    Profiili

Ei se nyt ihan silleen mee että valittaa voi vaan jos on ite täysin nuhteeton.

Mä oon ajatellu sen oman jalkakäytävälläajelemattomuuden just tolta konkelin kantilta eli jonkinlaisena pyöräilijöiden maineen parantamisyrityksenä. Jalkakäytävällä ajelu kun on se suurin yksittäinen asia joka taviksia fillaroitsijoissa vituttaa. Ainakin Helsingissä.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 17:10, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  23. Ilkka
    Ilkka
    Profiili

Kun nyt ketjun luonnetta kerran pohditaan, niin tässä on oikein mukavasti itäblokkihenkistä "käräytä kaverisi"-henkeä. Meilläkin on feminiinimpi osapuoli toisinaan ajellut jalkakäytävää toistuvista yksivaihdeStasi-muistutteluista huolimatta ja pikkusiskokin on kerran jättänyt pysähtymättä valoihin.

Kyllä pelko ja häpäisy toimii aina paremmin kuin joku humanistinössöinen ajattelemuita-asenne.

Lähetetty 17:10, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  24. Silvio Gamagoolo
    Silvio Gamagoolo
    Profiili

Konsta - 15:10, 8.9.2010  » 
    Ei se nyt ihan silleen mee että valittaa voi vaan jos on ite täysin nuhteeton.
    Mä oon ajatellu sen oman jalkakäytävälläajelemattomuuden just tolta konkelin kantilta eli jonkinlaisena pyöräilijöiden maineen parantamisyrityksenä. Jalkakäytävällä ajelu kun on se suurin yksittäinen asia joka taviksia fillaroitsijoissa vituttaa. Ainakin Helsingissä.

Jos tämä oli mulle osoitettu, niin juurihan tuossa totesin, että valittaminen on KYSEENALAISTA, ei kiellettyä.

Tavikset=jalankulkijat? Jos jalankulkijoita vituttaa jalkakäytävillä ajelu, mitä luulet miltä autoilijoista tuntuu yllättävä punaisia päin ajelu sun muut "pikku oikaisut" ja "kaupunkitilan haltuunotot".

Mutta sillä ei kai ole niin väliä, koska autoilijat=pahikset?

No Gamagoolohan se on aina mielessä, mutta ******* nyt ensin.
    Lähetetty 17:21, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  25. Monarc
    Monarc
    Profiili

konkeli - 15:21, 8.9.2010  » 

Monarc - 13:24, 8.9.2010  » 

Roba = kävelykatu. Ja mähän neuvoin sua hankkimaan sen takajarrun sinkulaan. Kyllä mä voin sun pyörääkin haukkua, mut se olis tyhmää.

Joo, mä hankin nyt sitten jarruttoman fixin ja eilen ostin elämän josta myöhemmin postailen kuvia projektin edetessä. Ja jottei jää epäilystä niin ihan läpällä heitin ton Roba jutun.

Vitsi ku tää painaa kuitenkin aika paljon...
    Lähetetty 18:20, 8.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: