Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

NJS Finland

(886 posts)

1. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

NJS = Nihon Jitensha Shinkōkai (Japan Keirin Association)

NJS INFOA JA KESKUSTELUJA AIHEESTA:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keirin
    http://en.wikipedia.org/wiki/JKA_Foundation
    http://bg.keirin.jp
    http://keirin.jp/pc/dfw/dataplaza
    http://keirin.jp/pc/dfw/portal/guest/data/bicycle/
    http://www.lfgss.com/thread9736-2.html
    http://homepage.mac.com/tomity/PhotoAlbum37.html
    http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-326237.html

NJS KOMPONENTTEJA MYYVIÄ KAUPPOJA:
    http://www.alexscycle.com/
    http://www.tracksupermarket.com/
    http://njs-keirin.blogspot.com/
    http://hubjub.co.uk/
    http://www.keirinberlin.de

EBAY-KAUPPIAITA:
    Phil_the_power_taylor (njs-export)
    8pilgrim8
    Njskeirin1
    Serichan2007

NJS RUNGOT KUSTOMINA:
    Panasonic
    Gan Well Pro
    Nagasawa
    Kalavinka
    Bomber Pro
    Georama
    (Track Supermarket takes orders for custom made frames, hand made in Japan, by makers such as Panasonic, Nagasawa, Nakagawa, Bridgestone/Anchor, Samson, Baramon, Vogue, Cherubim and Ganwell Pro)

FOORUMIN NJS-RUNGOT:
    3Rensho -Jamessi
    Bridgestone - Favorit
    Bridgestone Anchor - Ice0018
    Bridgestone Anchor - Zigo
    Bridgestone - Iihis
    Gan Well Pro - Dpstyles
    Gan Well Pro - Khaiser
    Gan Well Pro - Turjake
    Georama - Hra Moss
    Giro - DanielBraun
    Giro - jh
    Iribe -???????
    Levant - -Tipi-
    Kiyo Miyazawa - Jenni
    Makino - Anttig
    Makino - Asi
    Makino - Artpow
    Makino - Josif
    Makino - Mllks
    Nagasawa - Ismo repi
    Panasonic - aNooj
    Panasonic _ GiniMehu
    Panasonic - Opaz
    Panasonic - Waldemaar
    Peloton - Takaperin (crashed)
    Presto - Normaali
    Samson -TS
    Samson - Iihis
    Stratos - Olavi Takatalo
    Vivalo - Afa
    Vivalo - Juhani
    Vivalo Special - Saakki
    Vivalo Special - Pippo
    Vogue - Voisin

(Edited 18.7.2014)

"LEADER IS ALWAYS LEADING....LEADER DON'T CRASH"

Ois muuten NJS Kisapaita kaupan.
    Lähetetty 9:48, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  2. bob
    bob
    Profiili

Mulla oli valkoinen aero. Ne alkuperäiset satulat on njs leimattuja mutta uudet muistaakseni ei. se oli aika mukava ennenkuin meni rikki.

Lähetetty 10:06, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  3. Ois kiva nähdä kuvia ja kuulla kokemuksia jos kukaan on puolannut takakiekkoja NJS tyylisesti 4x.

Lähetetty 11:17, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  4. JIITEE
    JIITEE
    Profiili

Mullakin on musta nahkainen Kashimax Aero sekä jokin lyhyt (80 mm?) japsistemmi NJS-leimalla. Ja olikohan Winpistan kippurasarvetkin leimalla ??

Nämä kaikki olivat kiinni vm. 1983 Nishiki Race Masterissa ( vaihdevaroitus ! ) , mutta nyt täysrestauraatiossa piti vaihtaa koolleni sopiva Cinellin 2A-stemmi kun 120-130 mm:n japsia ei tähän hätään löytynyt.

Muuten ko. stemmin ohella Nishikin ainoat ei-japanilaiset osat ovat ulko-ja sisärenkaat :-)

Juha

Lähetetty 11:53, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  5. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

Georg - 9:53, 24.8.2010  » 
    Ois kiva nähdä kuvia ja kuulla kokemuksia jos kukaan on puolannut takakiekkoja NJS tyylisesti 4x.

Eipä toi nyt juuri eroa muista ristiinpuolauksista.

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 12:01, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  6. jussi
    jussi
    Profiili

Leimatut rungot on kyllä IHQ - mutta:

1.) Jenin kurssin, postikulujen, tullien ja ALVien jälkeen helposti ihanan kalliita.

2.) ei välttämättä kannata ostaa ainakaan kovin pahasti klommoilla olevaa (lue: Keirin-skaboissa 60km/h vauhdissa kolaroitua) runkoa vaikka terästä ovatkin.

3.) geometria/mitat ovat yleensä suht. pitkiä ja matalia kun länsimaiselle ruumiinrakenteelle ja kaupunkifiksutteluun ylipäätään soveltuisi yleensä paremmin juuri päinvastaiset mittasuhteet.

Lähetetty 12:37, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  7. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

^jenin kurssi, tullit ja alvit pitää paikkansa. Toinen hintaa nostattava tekijä tuntuu olevan postitus. Jenkkilästä löytyy aina välillä helmi runkoja, mutta yksityishenkilön postikulut nousee pilviin. Se mikä on mukavaa nähdä on että isommat nettifirmat kuten wiggle, probike yms. on saanut tiettyjen komponenttien hinnat suhteellisen alas. Näin ollen käytettyjen komponenttien tilaus jaappaniasta tulee vähintään saman hintaisiksi. Runkojen koot vaihtelee ja suurin osa on mitä omituisempia...mutta mitä voi odottaa runkoista jotka on tilauksesta tehty.

Samalla linjalla Jussin kanssa, ettei ihan mällättyä kannata lähteä tilailemaan. Kuvista kun ei aina näe todellisuutta.

Eniten mua kiinnostaa näissä se ettei valmistajista ole juuri tietoa tarjolla, esimerkkeinä vaikka Giro,Levant,Yanagisava, Iribe.

Kiinnostavaa on myös se miten entiset NJS gurut esimerkkinä Kusaka-San alkoi tekemään niinkin pientä projektia kuin Kinfolk. Yhtä nättejä runkoja kuin Vivalo. Tosin Vivalojakin saa nykyisin halvemmalla, liekö menetetyn NJS statuksen vuoksi.

EDIT: yllätyksenä oli kyllä mullekin että joissakin vanhoissa Nishikin maatiekompliiteissa on käytetty leimattuja osia ->Kashimaxin Aero satulat.

Lähetetty 15:46, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  8. JIITEE
    JIITEE
    Profiili

dpstyles - 13:46, 24.8.2010  » 

EDIT: yllätyksenä oli kyllä mullekin että joissakin vanhoissa Nishikin maatiekompliiteissa on käytetty leimattuja osia ->Kashimaxin Aero satulat.

Huono kuva, mutta K-max siinä köllöttää.

Juha

Edit : Jep, kappas vaan , tarkemmin katsoen häkitkin ( Kyokuton Pro VIC II:set eli KKT--PVII-malli )löytyvät NJS-leimalla SR-Sakaen häkeillä.
    Ei kiinni ,kun ei ole ajanut ikinä häkeillä , vielä. Eggbeaterit on mulle varma valinta :-)

Lähetetty 17:31, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  9. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

itelleni oon perustellut NJS-rungon ja parin muun osan hankintaa sillä, että leiman pitäisi olla jokin laadun tae, ei välttämättä tarkoita kevyintä ja hipointa vaan kestävää ja luotettavaa. keirin-skaboissa juurikin ryminää riittää ja isojen rahojen ollessa pelissä vedonlyönnissä osista on varmaan yritetty tehdä kestäviä ja tasalaatuisia.

rungot on ainakin jossain määrin käsintehtyjä ja yksilöllisiä mikä mulle ainakin on yksi ratkaiseva tekijä, vaikka harkitsinkin ennen vivalon ostoa isolla tehtaalla tehtyä palpa-runkoa

toi geometriajuttu on tosiaan vähän nihkeä, mullakin vaakaputki on just oikeen kokonen mutta pystyputki sentin tai kaks liian lyhyt. en oo antanut sen vaivata vaan laittanu vähän pitemmän tolpan...

lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 19:29, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  10. jussi
    jussi
    Profiili

Ameerikassa oikeatkin lähetit ajaa hipsteripyörillä!

Sharky & 3Rensho.

Lähetetty 19:46, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  11. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

^satulankärjen teippi mätsää upeesti runkoon

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 20:08, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  12. mut ei barspinnaa

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 20:15, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  13. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

^ei se väärin ole. mutta onkos tämä nyt hipsteröintiä? menee mun mielestä enemmänkin hifistelyn puolelle =) Vähän kun sijoittaisi tonnin kämäseen kaiuttimeen. Mutta eipäs nyt mennä sivuraitelle.

Lähetetty 20:30, 24.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  14. Smurf
    Smurf
    Profiili

sanottakoon nyt vielä ettei se leima kerro kestävyydestä mitään. Leima merkkaa jonkinlaista standardia, jotta kaikilla keirinukoilla on samanlaatuiset pulikat kiinni.

Lähetetty 8:46, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  15. mannine
    mannine
    Profiili

Joo en tiiä, street life videon tyyppiki oli näköjään vaihtanu kultaisen vivalonsa siniseen vispiin jossa korkea bmx tanko...

Natural Born Käppä
    Lähetetty 15:14, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  16. Smurf
    Smurf
    Profiili

..tosin njs-varvaskoukut olivat aika steel, eivät meinanneet millään muotoutua kengän ympärille ja nyt ne ovat paulilla.

Lähetetty 15:38, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  17. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

Teräksiset varvaskoukut, ainakin MKS:n muotoutuu itseasiassa aika hyvin. Ainoa ongelma on siinä jos käyttää useampia eri kenkiä. Tällöin häkit ei istu kunnolla ja ajo on ärsyttävää.en harkinnut ostaa yhden parin alumiinisia häkkejä. Niitä vain ei ole juuri tarjolla ja niiden kestävyys on kuulemma erittäin heikko.

Lähetetty 19:40, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  18. konkeli
    konkeli
    Profiili

Amuliiniset häkit on ihan jees, ja ajamalla niitä ei paskaksi saa. Sen sijaan ne on helppo rikkoa esim kanttariin pyörää nojatessa tai kännipäissään astumalla polkimelle sen ollesa häkki ylöspäin. Been there, done that.

Mutta mulla on jotenkin sellainen hytinä, että amuliinihäkit ei olis leimallisia. Joku tietävämpi voi korjata tuon olettamuksen.

***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 20:02, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  19. jussi
    jussi
    Profiili

^ Mielestäni amuliinisetkin versiot tulevat leiman kera. Ja todellakin menevät varsin helposti rikki mm. kuvailemallasi tavalla.

Lähetetty 20:11, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  20. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

Alu on myos leimattu.saa mm. Hubjubilta samalla hinnalla kuin teraksiset.pitaa varmaan ottaa pari testiin.

Edit: Alu hakkeja saa mkslta monissa vareissa.vain Alu vari on leimalla varustettu.

Lähetetty 20:28, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  21. konkeli
    konkeli
    Profiili

Korjaus: Myös anodisoidut on leimallisia. Ainakin kuvien perusteella.

Pirulauta, nyt vasta tajusin minkä hintaiset ne mun kullanväriset cinelli-häkit oli. Onneksi olkoon ostajalle.

Lähetetty 20:37, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  22. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

hmmm...mistä löysit. Ainakaan nuo track supermarketin anodisoidut ei ole leimattuja. Jossain värillisessä olen nähnyt sen harhaanjohtavan alloy logon njs tilalla. Niitähän on ollut vuosittain(?) vaihtuvia sarjoja jossa on nitton tankoa,stemmiä ja mks polkusimia ja häkkejä.

Lähetetty 21:45, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  23. konkeli
    konkeli
    Profiili

Esim.

Yritän ehtiä vielä pyörähtämään tuolla ja varmistamaan noiden aitouden.

Lähetetty 22:32, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  24. tya
    tya
    Profiili

Kamooooooooooooon, mitä kelaatte, kandeeko häkkien olla amuliinia vai terästä, noin käyttöä ajatellen, vaikka toisen matskun vois anodisoida ja toisen ei? Oli leimoja missävaan? Kumpi on kivemmin taivuteltavissa, mitä veikkaatte?

Sori, oon juonut muutaman. Palataan aiheeseen myöhemmin.

Lähetetty 23:17, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  25. Hyvä topikki!

Mä rakastuin Keirin-pyörissä niiden kauneuteen ja yksinkertaisuuteen. Ei myöskään haittaa, että (kuten mainittua) rungot on yleensä käsityötä ja ainakin oman kokemuksen mukaan kestävät normaaliajoa varmaan loputtomiin. Se et NJS-palikat on vaikeita saada, kalliita ja epäkäytännöllisiä yms. Suomen oloihin vain lisää fiilistä, koska siinä on haastetta. Tuskin missään muussakaan keräilyssä on mitään todellista järkeä...

Mulla on ajossa varmaan ysikyt-luvun puolivälin Vivalo, joka on avokehiä ja satulatolppaa vaille kompliitti (en tosin viitti ajaa Kashimaxilla koska mun takamus on rakastunut Fizikiin) ja sitä on kiva jo ihan vaan katsella puhumattakaan ajamisesta. Suuri kiitos Jussille (aka Suomen NJS-jälleenmyyjä N:o1) ja sille muistaakseni Kajaanilaiselle heebolle joka myi mulle ne Open pro kehät Dura-ace navoilla.

Nyt tosin olen epäpyhästi ajanut riserilla, koska selässä ajoittain oleva lauta hakkaa dropilla ja jyrkällä stemmillä ajaessa mua takaraivoon...
    Lukkiksilla on kyl ehdottomasti nautinto ajaa jarrutonta fiksiä, mutta pyöräilykengillä on paha skedetä tai bostailla kaupungilla tai muutenkaan kävellä, joten yleisimmin on käytössä Sylvan track polkimet+MKS NJS-häkit+NJS tuplaremmit (kai Toshit, järkyttävän kalliit, mutta järkyttävän hyvät).

MKS:n RX-1 pedaalit Toshin sinkularemmeillä ei taas oikein toimineet mulla. Pitää ehkä kokeilla noilla tuplaremmeillä kun jaksaa.

Lähetetty 23:40, 25.8.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: