Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

How-To & Tee-se-itse aiheiden hakemisto

(14 posts)

  1. inforest
    inforest
    Profiili

    Hei muutes.
    http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=4335#post-61122

    -...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 15:43, 13.9.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  2. Freeflow
    Freeflow
    Profiili

    Tää hyvä btw: Made Good

    Cognitiivinen dissonanssi.
    Lähetetty 4:04, 6.7.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. Ale99
    Ale99
    Profiili

    voisko joku tehrä how to snowflake- puolaus??
    -Ale99

    Biciolli - 11:37, 31.8.2012  » 
    Paskat!
    STEEL IS REAL! FUCK THÖ PALPA!
    Lähetetty 23:10, 20.2.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. Ale99 - 22:10, 20.2.2013  » 
    voisko joku tehrä how to snowflake- puolaus??
    -Ale99

    http://forums.mtbr.com/wheels-tires/spoke-length-twist-lacing-605441.html#post9829726

    Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -
    Lähetetty 23:46, 20.2.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  5. Ale99
    Ale99
    Profiili

    ^kiitos, nyt tulee talvipörään snowflakee.
    -Ale99

    Biciolli - 11:37, 31.8.2012  » 
    Paskat!
    STEEL IS REAL! FUCK THÖ PALPA!
    Lähetetty 22:44, 21.2.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  6. Vill3
    Vill3
    Profiili

    Missään netissä mitään how to: Jarruvaijereiden jälkiasennus rungon sisäkautta

    Lähetetty 13:48, 1.9.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. RTZ
    RTZ
    Profiili

    ^Jäbän pitää nyt tehdä toi :)

    Joku vois väsätä ass-saverin 'kaavan' PDF:nä niin vois sitten leikellä/laminoida sydämensä kyllyydestä?

    Aemilius - 22:37, 6.6.2020  » 
    Ei näitä vehkeitä järjellä speksata.
    Lähetetty 17:54, 17.9.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. nalle wheelroos
    nalle wheelroos
    Profiili

    Ai tää vai:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1349040/SmartAss_template.pdf

    puheenvuoroni ei sisällä propositioita, väittämiä, omia näkemyksiä, mielipiteitä, mitään

    bullhorn pride ry
    Lähetetty 17:58, 17.9.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. ^ taaltahan se firman alkuperanen kaava loytyy

    e. hidas

    Kona 經 LTD lifestyle
    ᚱ*ulkomaalaisen näköinen since 1989*ᚱ
    Lähetetty 17:59, 17.9.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. RTZ
    RTZ
    Profiili

    Oho, enpä tommosesta ollu tietoinen. Danke.

    Aemilius - 22:37, 6.6.2020  » 
    Ei näitä vehkeitä järjellä speksata.
    Lähetetty 18:05, 17.9.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Ohjainlaakerin asennus link'd

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 12:15, 3.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  12. tudetski
    tudetski
    Profiili

    Siirsin nää Mäntyharjun maestron aka Kongan krimppausohjeet myös tänne:

    Hei mulla ei mahdu kumi pyörimään takana! Voiko rengastilalle tehdä jotain? Voiko rengastilaa kasvattaa? Pitääkö vaihtaa chainstayt? Täyttyykö mun ostaa uus pyörä? Ihmiset tai ainakin oletan, että he ovat ihmisiä, kyselevät säännöllisesti tuosta crimppaamisesta tai rengastilan kasvattamisesta ja tässä tällainen pieni how to -kuvasarja. Rengastilaa voi melko kivuttomasti kasvattaa itsekkin jos vaan omistaa ruuvipenkin ja tarvikkeiden askarteluun poran ja rautasahan. Tarvikkeita, jotka helpottavat operaatiota: joku mutikka millä crimppaus tapahtuu sekä vastakappale tukemaan putkea takapuolelta. Tämä vastakappale voi olla vaikka ihan vaan puupalikka sopivalla uralla eikä tuommoinen fancy alumiininen. Crimppausmutikka voi olla teräksinen tai alumiininen muotoiltu tai vaikka mutteri tms. ihan riippuen siitä kuinka siistiä jälkeä haluaa. Mutteri sellaisenaan vähän huono kun on niin kulmikas. Nuo kuvassa olevat alumiiniset pötkylät ovat sitä varten, että chainstayt ja crimppauspalikka harvoin menee ruuvipenkin leukojen väliin, ellei sitten ole todella sirot leuat. Pötkylät voi olla myös terästä kunhan ovat tarpeeksi paksut ja jäykät ja mahtuvat chainstayden väliin crimppauspalikan kanssa. Pötkylöiden päissä olevat pultit ja mutterit helpottavat paketin pysymistä kasassa (Kuva 1). Sit vaan katsotaan putkesta sopiva kohta mihin halutaan lisää tilaa ja vedetään sormikireyteen noi mutterit (Kuva 2). Kannatta laittaa myös takadroppeihin esim. napa tai kierretanko pitämään perää paikallaan elikkäs vähentämään perän vaeltelua. Koko homma ruuvipenkkiin ja puristetaan niin paljon kuin uskalletaan tai ainakin sen verran kun tarvii (Kuva 3). Sama homma toiselle puolelle ja täts it (Kuva 4). Takahaarukan leveys saattaa hieman muuttua ja dropit hieman liikkua suhteessa toisiinsa navasta/kierretangosta/dummyakselista huolimatta mutta näistä selviää pienellä taivuttelulla. Rungon suoruuden voi tsekata perus narukikalla eli dropeista naru emäputken kautta ympäri ja katsotaan suurinpiirtein että satulaputki jää siihen keskelle. Nyt mahtuu se nastarengaskin pyörimään!
    Kuva 1

    Kuva 2

    Kuva 3

    Kuva4

    Ja sori, ei ole tältä perjantailta mutta näin kipeenä harhauduin kahlaamaan läpi vanhoja kuvia. Olisikohan tälle ollut joku parempi paikka kun eihän kukaan täältä tätä löydä kuitenkaan kun tarvii.

    Lähetetty 14:52, 15.12.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. tune
    tune
    Profiili

    ^hyvä ohje! Nyt konassa pyörii nätisti 35mm kun ennen meni max32mm.

    Lähetetty 20:33, 29.12.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Search with Google: