Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Ajotietokoneet ja nopeusmittarit

(337 posts)
  • Started 9 years ago by happo-orgiat
  • Latest reply from Joeli2

1. Tästä ei löytynyt haulla topikkia, joten perustetaan sitten uusi. Suunnittelen jonkinlaisen nopeusmittarin hankkimista, ja toivon että porukka kertoisi hieman omistaan ja yleisesti niistä ominaisuuksista mistä niissä tykkäävät ja mitä toivoisivat niissä olevan.

Itse tarvitsisin sellaisen mittarin, josta näkee nopeuden sekä kadenssin ja jolla voi ottaa aikaa halutulta etäisyydeltä tai vastaavasti etäisyyttä määrätylle ajalle. Olisi kiva tutkia vaikkapa lentävää nelisatasta, kilometriä tai että kuinka pitkälle pääsee tunnissa.

nutip - 21:29, 19.10.2017> » 
    lötköä terästä alle ja löllytään auringonlaskuun
    Lähetetty 19:19, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  2. walto
    walto
    Profiili

Ite oon suosinu noita lidlin yhden-vuoden-ihmeitä. Kadenssia niistä ei taida nähä, mutta ihan perkeleesti muita funktioita löytyy. ja hinta yleensä 6€. Toimii tosiaan about vuodenpäivät sikäli kun käyttää talvellakin. Pelkässä kesäkäytössä varmaan pidempään. Ite oon noita käyttäny lähinnä hinnan takii, kyllä arvot näkyy aika eksaktisti kun säätää oikeen kehäpituuden. Mutta toisaalta, empä tajuu kenellä on niin herkkä pyörä, että tarttee lämpömittaria ajokoneeseen

Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 19:31, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  3. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

Minua on lähinnä kiinnostanut kadenssi, siispä tein tavallisesta Lidlin halpisnopeusmittarista itselleni kadenssimittarin asentamalla anturin etukiekon sijasta kampeen. Syötin luvun 1,676 (tai jotain sinnepäin) kehän pituudeksi ja nyt härveli laskee minulle kadenssia.
    Nopeudesta yms. ei tuolla systeemillä tietenkään saa mitään tietoa ellei osta toista mittaria siihen viereen.
    Halvin mittari jossa on ominaisuuksia lienee jotain eur 50 luokka (Redeye cadence), mutta kerro ihmeessä jos löydät jostain halvemmalla.

Anonymous: "Everything will be OK in the end. If it's not OK, it's not the end."
    Lähetetty 19:36, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  4. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

... eikun taisi olla Cateye...

Anonymous: "Everything will be OK in the end. If it's not OK, it's not the end."
    Lähetetty 19:37, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  5. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

Sigma 906. Vanha uskollisesti palvellut mittari.
    Toimintoina kello, nopeus, keskinopeus, maxnopeus, trippi, kokonaismatka, trippiaika, kokonaisaika.
    Sit on vielä keskinopeuden ja nopeuden vertailu joka käytännössä tarkoittaa sitä että näyttöön tulee nuoli joka näyttää joko ylös -tai alaspäin riippuen siitä ajaako kovempaa vai hitaammin kuin nykyinen keskinopeus.
    Kontrastinkin saa tästä säädettyä enkä ole muuta oikeastaan tarvinnut.
    Itse mittarihan on kiinni keskiön etupuolella pystyputkessa ja anturi chainstayssa.
    Näin siksi kun olen allerginen kaikelle ylimääräiselle roinalle pyörässä mutta kuitenkin kiinnostaa keskari, maxnopeus jne. Ne tiedot tutkitaan sitten illalla.
    Suosittelen.

lyhyt allekirjoitus.
    Lähetetty 21:01, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  6. opqdonut
    opqdonut
    Profiili

Tollanen suhthalpa kadenssillinen mittari ois:

http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2509

Lähetetty 21:34, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  7. hellcop
    hellcop
    Profiili

Onko kellään kokemusta Polarin CS200cad-mittarista? Oon vähän sellasta miettiny vaihdepyörään. Keskarit, kadenssit yms sykkeet kiinnostaa.
    t: succishomo

Lähetetty 22:48, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  8. rokpete
    rokpete
    Profiili

CS200cad

mulla oli just tommonen, ihan ok, joskus otti häikkää voimalinjoista yms (= huippunopeus 635km/h...) - sit meni hukkaan jonnekin ;)

*** Hidas ja hiljainen ***
    Lähetetty 22:54, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  9. hellcop
    hellcop
    Profiili

rokpete - 20:54, 15.6.2010  » 

CS200cad

mulla oli just tommonen, ihan ok, joskus otti häikkää voimalinjoista yms (= huippunopeus 635km/h...) - sit meni hukkaan jonnekin ;)

Eli sillä pääsee siis todellakin TÄYSII! Pitänee laittaa tilaukseen.

Lähetetty 22:58, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  10. ^^^^ mulla on Blackburn neuro, tasmalleen samannakoinen kuin tuo delphi mutta langaton ja mittaa sykkeen mukana tulevalla vyolla. Ihan hyvin se on pari vuotta pelittanyt joten varmaan tuokin on ihan toimiva vehje. Kuoret siina on samat ja varmaan softakin.

a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 23:03, 15.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  11. jeijei
    jeijei
    Profiili

pojot cs200:lle! hinta/laatu -suhde aivan kohdillaan. Itselläni mitään virheitä tullut.
    Jos haluaa halvan kadenssillisen niin sigman 1606l taitaa olla 1 halvimpia, tosin langallinen...

Lähetetty 15:05, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  12. Laku
    Laku
    Profiili

reiskaw - 13:05, 16.6.2010  » 
    Syötin luvun 1,676 (tai jotain sinnepäin) kehän pituudeksi ja nyt härveli laskee minulle kadenssia.
    .

Perustuuko toi luku johonki laskelmaan tai taulukkoon? Mulla on ittellä lukema 1620 käytössä. Sen sain laskemalla sorvin pakasta kierroksia mittarin kanssa. Ensin keksin jonkin mielestäni matemaattisen päättelyn mukaan loogisen luvun ja totesin sen vääräksi, sitten paperin, kynän ja laskukoneen kanssa päädyin tähän.

Mulla oli välillä kummatkin mittarit ja päättelin lukemia vertailemalla niiden pelaavan yhteen. Eikä toikaan nyt mitään isoa eroa tee, mun 100 on sulla reilu 103 rpm.

Hmh, no siinä nytte ei oo mitään järkee.
    Lähetetty 15:18, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  13. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

ChainThug - 13:18, 16.6.2010  » 
    ^^^^ mulla on Blackburn neuro, tasmalleen samannakoinen kuin tuo delphi mutta langaton ja mittaa sykkeen mukana tulevalla vyolla. Ihan hyvin se on pari vuotta pelittanyt joten varmaan tuokin on ihan toimiva vehje. Kuoret siina on samat ja varmaan softakin.

Oletko vertaillut Blackburnin antamia sykkeitä johonkin muuhun mittariin? On kiinnostanut Blackburn jo pidemmän aikaa, mutta ei ole vielä uskaltanut tilata.

Lähetetty 15:21, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  14. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

Perustuuko toi luku johonki laskelmaan tai taulukkoon? Mulla on ittellä lukema 1620 käytössä.

Löysin tuon luvun jostakin UK- tai USA-artikkelista, jonka löysin sattumalta googlesta. Siinä kaveri selitti seikkaperäisesti miten oli tehny nopeusmittarista kadenssimittarin.
    Ei ole juttua/linkkiä tallella mutta katson kotosalla jos löytäisin sen tai jonkun viitteen niin voit tarkistaa asian.

Lähetetty 15:49, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  15. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

no kas...
    tuossahan tuo juttu olikin:

http://www.63xc.com/martink/cadence.htm

Lähetetty 15:51, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  16. Laku
    Laku
    Profiili

Oho, poljen lujempaa kuin luulen.

Lähetetty 18:24, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  17. reiskaw
    reiskaw
    Profiili

M.O.T.

Lähetetty 21:58, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  18. villapaita
    villapaita
    Profiili

Mulla on päässä muusikon sisäänrakennettu kadenssimittari, esim:

Porilaisten marssi = 60
    Jenkkatempo = 80
    Sibelius, viulukonsertto, finaali = 100

Lähetetty 22:55, 16.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  19. sigma 1609 vielä asentamatta.
    http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,5,144,13;product=12642
    tuohon ostettava cadenssianturi erikseen.
    Tuollainen telineeseen kierrettävä sigma on ollut mulla talvipyörässä ja kestänyt 4-5 vuotta. Ja käynyn kerran kirjopesussa. Bio Luvilin kestävä siis.

Lähetetty 6:30, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  20. matoli
    matoli
    Profiili

Tuollainen Blackburn Delphi 3.0 tuli postista eilen, ihan tyytyväinen olen vekottimeen. Nippusiteitä kantsii hommata lisää, ne paketissa tulevat kahdeksan on aika nafti, kun niistä viisi menee anturien ja kadenssimagneetin kiinnitykseen. Nopeusmagneetti kiinnittyy omilla kierteillään pinnoihin.

Lisäksi tarttee hommata joku korokepala joko kadenssianturille tai sen magneetille, mikäli kammen ja chainstayn väliin jää yli 15mm tilaa.

Oli helppo asentaa ja silleen, näyttää monta numeroa kerrallaan ja on hieman muokattavissa turhan datan (häh?) karsimiseksi.

Lähetetty 7:34, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  21. hellcop
    hellcop
    Profiili

hellcop - 5:34, 17.6.2010  » 

rokpete - 20:54, 15.6.2010  » 

CS200cad

Eli sillä pääsee siis todellakin TÄYSII! Pitänee laittaa tilaukseen.

Eipä laitetakkaan tilaukseen, koska Polar dissaa Mäkkikäyttäjiä. Jumalauta 2010-luku, eikä kunnon Mac-supporttia!

Lähetetty 8:54, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  22. Laku
    Laku
    Profiili

Onko joku kokeillut kahta langatonta tai langatonta ja langallista samassa pyörässä? Ottaako pahasti toisistaan? Olis kiva saada langaton kadenssimittari, mutta tarkotus olis pysyä valittemallani putjettilinjalla, eli pyöräilyn pitää olla ylijäämästä autoiluun verrattuna.

Autoilusta tuli mieleen, että Sigma1200 yms. toimii mainiosti myös autossa, ja siitä on paljon enemmän iloa ja hyötyä kuin tavallisesta nopeusmittarista.

Lähetetty 15:02, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  23. MikeNAS - 13:02, 17.6.2010  » 

ChainThug - 13:18, 16.6.2010  » 
    ^^^^ mulla on Blackburn neuro, tasmalleen samannakoinen kuin tuo delphi mutta langaton ja mittaa sykkeen mukana tulevalla vyolla. Ihan hyvin se on pari vuotta pelittanyt joten varmaan tuokin on ihan toimiva vehje. Kuoret siina on samat ja varmaan softakin.

Oletko vertaillut Blackburnin antamia sykkeitä johonkin muuhun mittariin? On kiinnostanut Blackburn jo pidemmän aikaa, mutta ei ole vielä uskaltanut tilata.

Enpas muuten oo ikina tajunnut verrata blackburnin sykkeita muihin mittareihin... taytyykin muistaa kokeilla joku paiva kunhan saan vaihdettua suuntoon tuoreen pariston.

a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 15:13, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  24. Teemu
    Teemu
    Profiili

Mulla on käytössä langaton Sigman BC1606 nopeus- ja kadenssianturilla. Hyvin on palvellut kohta kolme vuotta joka säässä. Kerran kesässä kun muistaa vaihtaa paristot, niin avot. Mulla on tuohon toisessa pyörässä "Second bike kit", joka maksoi jonkun 15e. On kätevä.

Lähetetty 21:35, 17.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  25. sm0gu
    sm0gu
    Profiili

Kaverilla on nätisti laitettu Sigman mittari stemmiin kiinni ja siitä piuha kaulaputken korkkiin poratusta reiästä kaulaputken sisään ja kävyn reunasta ohi aina keulan kruunun sisäreunaan asti. Tosi huomaamaton ja siisti viritys vaikka onkin langallinen.

Tare luet tätä kuitenkin eli pics we need!

Kertaakaan ei oo ketju loppunu.
    Lähetetty 15:44, 23.6.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: