Yksivaihde.net » Fillarikeskustelu – Bike talk

Steamroller Appreciation

(1734 posts)

1. Alkuhämärien rollereissa on vielä tuumainen keula, kun taas kaikki jostain 2010 eteenpäin vähintään ovat 1 1/8" keulalla. Noi alkupään rollerit taitavat olla vähän rare shit -kategoriassa tosin. Jossain vaiheessa 2010-luvulla rollereihin tuli lokaripaikat takahaarukkaan, mutta sen kummempia eroja ei vuosimallien välillä tietääkseni ole.

Kuten sanottu, toi on erinomaisen hyvä ympärivuotiseen ajoon, jos meinaa yksivaihteisella pyörällä ajaa. Sen verran mitä olen ajanut fikseillä (Nishiki-konversio, viemäriputki-Crescent-konversio, rolleri, San Sebastian), rolleri on paras. Sebu on hyvin lähellä, mutta tuntui jotenkin erilaiselta ja ehkä skidisti painavammalta. Lienee subjektiivinen ja korvien välissä oleva juttu, mutta rolleri on parempi.

Oikeuksiinsa rolleri pääsee minusta raiserilla. Ajoin tosi pitkään dropin kanssa, mutta kaupunkiajossa raiseri on parempi. Ja onhan toi monipuolinen pyörä: ajelin sinkulana tuolla pitkiäkin lenkkejä ja retkiä, koska niin voi tehdä.

Everything matters (probably because there is so much of it).
    - Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 18:10, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  2. vaihdu

- Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 18:11, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  3. vaihdu lisää

- Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 18:11, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  4. adrolyne
    adrolyne
    Profiili

No mä voin sen verran tällaista fiilistelyä tähän jakaa, että kesäkuun lopussa kasattiin tuo mun rolleri (gelsmander kasasi, itse join olutta), ja nyt on ajoa about 1000km eli päivittäistä työmatkaa ja vähän päälle. En osaa sanoa tarkemmin mikä siinä on, mutta en ole koskaan aiemmin ollut pyörällä ajamisesta näin fiiliksissä kuin viime ajat. Koko ajan tekee mieli ajaa. Rolleri on jotenkin agressiivinen ja ketterä ja ilmeisen moneen taipuva niinkuin 69 sivua osoittaa. En tiiä, ihana pyörä.

Lähetetty 18:13, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  5. gelsmander
    gelsmander
    Profiili

Ainakin viime vuosina jossain vaiheessa on tainnut tulla ED-käsittely tehtaalta eli parempi ruostesuojaus (ainakin teoriassa). Muuten speksit on tainnut olla pitkään samat. Varhaisina vuosina taisi olla 1" keula?, en osaa sanoa onko geossa ollut muutoksia.

Kuten tutam sanoi niin geo on jollain tavalla vaan sangen mukava. Verrattuna Sebuun pitää sanoa, että Rolleri tuntuu painon puolesta kuitenkin kevyemmältä. Itseä ei haittaa levari- tai lokarioptioiden puutekaan, mutta sentin-pari voisin 53-kokoiseen ottaa korkeutta lisää. Toisaalta, eihän se olisi enää Rolleri ja varmaan kaikki tähdet menisi väärään asentoon.

e: Lisäyksenä vielä, itse taas pidän Rollerista mukavimpana droppitankopyöränäkin mitä on tullut ajettua. Tulee vaihdeltua dropin ja riserin välillä aika tiuhaan fiiliksen mukaan, koska se on 5 minuutin homma.

Lähetetty 18:13, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  6. ressupottu
    ressupottu
    Profiili

Vähä oletinkin, että ei kauheena eroja ole. Harvoin nuita käytettynä näkee, mutta ei tässä kuitenkaan niin kiire ole uutta runkoa ostamaan, ettei vähän malttais käytettyjen markkinoita seuraamaan... Onko porukalla ollu yleensäkkään tapana suojata runkoja ruosteelta tai tarviiko semmosia kuinka aktiivisesti edes pohtia?

46/17
    Lähetetty 18:18, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  7. Joo, itsellä ihan sama fiilis: heitin Sebusta kamat kiinni rolleriin ja pyörä tuntui kevyemmältä ajaa. Sebu ehkä myös plaanaa enemmän tai tuntuu jotenkin lötkömmältä, en tiedä.

Rolleri on just sopivan ärhäkkä. Leveää rengasta alle ja tuolla voi tykittää kaupungissa läpi kuoppien ja työmaiden. Itse tykkään tosi paljon levarista ja sen saa, kun hommaa vaikka Disc Trucker 26" tai Straggler 650b keken tuohon.

Eikä liene vain sattumaa tai mutoia, että toi on yleinen työpyörä.

- Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 18:21, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  8. Rollereita liikkuu tällä palstalla suht. säännöllisesti. Ja ostoilmoituksella tsargat saada sellainen kohoaa.

Mä oon tavannut ruiskuttaa runkoon auton kotelosuoja-ainetta, kun olen pyörää kasaamassa. En tiedä onko siitä erityistä hyötyä, mutta tuskinpa suurta haittaakaan.

- Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 18:25, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  9. gelsmander
    gelsmander
    Profiili

Aiemman Rollerini käsittelin Dinitrolilla, nykyistä en. Vaikea sanoa todellisesta vaikutuksesta mutta ainakin tommoisen ei-ED-versioon varuiksi laittaisin jotain.

Lähetetty 19:18, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  10. pas
    pas
    Profiili

Surly tosiaan suosittelee kotelosuojausta vaikka onkin ED-käsitelty

Lähetetty 19:41, 16.9.2020, 3 days sitten. # Login to Send PM
  11. vvaltsu
    vvaltsu
    Profiili

fiksifriikki - 21:44, 20.4.2010  » 

nosto

Rollin'