Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli – Rate mybike

AMA: Norosthairs eli setämiehen go to anywhere -pyörä

(77 posts)

1. josbanse - 8:58, 22.4.2020  » 

stenu - 6:57, 22.4.2020  » 
    Kyllä mä luulen, että omaan piikkiin meni, mutta katotaan nyt. Kaveri joka Cycloa Bicyclesiä pyöritti, elättää itsensä nykyään vetämällä pyöräretkiä Gironassa jenkkituristeille Bikecat-nimisessä firmassa ja duunit on arvatenkin vähissä nyt. Tarjoutui kyllä maksamaan kulut heti, kun vaan kykenee, mutta en ehkä kehtaa olla käsi ojossa, kun olen vuosien mittaan tutustunut häneen vähän liian hyvin, vaikka ei ollakaan koskaan tavattu. Eetu oli halpa, koska ei ollut itse ihan tyytyväinen lopputulokseen.
    Runkohommat on katkolla, koska siinä italialaisessa pajassa, missä Cyclon rungot kasattiin, porukka vaihtui pari vuotta sitten ja hommat alkoi kusemaan. Cyclo joutui perumaan kaupat kolmesta viimeisestä tilatusta rungosta ja palauttamaan käsirahat asiakkailleen, mutta ei saanut ennakkomaksujaan pajalta, joten riitautui niiden kanssa. Arvatenkin kyseinen paja ei ollut kiinnostunut enstisen porukan aikaisesta takuukeissistä. Uutta pajaa ei löytynyt. Jonkun kanssa testasi pari runkoa, mutta ei ollut tyytyväinen.
    Ihan pikkasen mä itse spekuloisin myös sitä, että halusinko rungon tehtäväksi liian keposasta tavarasta mun käyttöön nähden.

Turha kai sitä on spekuloida, että onko runko liian ohkasta, jos hitsisauma murtuu. Jos katot tota eetun tigaamaa saumaa orkkikseen verrattuna niin pystyt varmaan huomaamaan jotain eroa esimerkiksi sauman paksuudessa. Eri juttu olisi jos ois putki haljennut, mutta niinhän tossa ei käynyt.

tsekkailin noi saumat ja näytti, että vasemmalla puolella runkoa putket oli hitsattu yhteen syöttämättä tarpeeksi lisäainetta. sauma oli selkeesti kuopalla. se sitten repes auki ja ratkeema kiersi putken ympäri. esim. viistoputken saumat oli selkeesti paremmat. en sano, että mun saumat oli hirveän hyviä, selkeästi joudun vielä maksaan oppirahoja rosterin kanssa.

Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -
    Lähetetty 9:20, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  2. Jani S
    Jani S
    Profiili

hyvännägöstä toimintaa!

Lähetetty 10:09, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  3. Joo lähinnä mietin putken paksuuden suhteen sitä, että toi vaakaputki on mustaakseni 0,6 tai 0,7 mm päistä eli samaa paksuusluokkaa kuin Zona keskeltä. Kuvittelin, että kun on ohuempi pinta hitsattavana, niin pysyisi kiinni huonommin, mutta en tosiaan tiedä noista jutuista tarpeeksi ja tosiaan kevyen oloisesti se alareuna oli täytetty.

Paikkaväri on vähän sinisempi kuin alkuperäinen. Siistin isoimmat chipit samalla ja vedin 2k-lakan päälle. Origaanlihaarukkaa pitää vähän vielä meikata. Kävin tänään rytyyttämässä juurakkoa ja pellonlaitaa ja vielä on yhtenä kappaleena. Kulki suoraan myös ilman käsiä eli lopputulos tuntuis toimivan. Kiitos vielä Eetulle!

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 18:29, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  4. kunba
    kunba
    Profiili

Nice ja kai sitä nyt kuka vaan vois umpitankoa räkiä meneen mut on erikseen ne jotka tuollaisia hitsuuttelee.

rasistinenkaratepotku/lintukivääri/auto jos eio aikaa istua linnassa
    Lähetetty 18:32, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  5. leelee
    leelee
    Profiili

Taisin nähdä tämän tänään Mäntymäentiellä ajossa, komea sinisen sävy näytti olevan auringossa!

Lähetetty 18:37, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  6. ^ Piipahdin duunissa ja poljin joskus puolen päivän jälkeen urheilutien kautta kotiin päin.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 19:57, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  7. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

Hetki, missäs vaiheessa teräshaarukka vaihtui kuituiseen?

wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 20:00, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  8. stenu - 10:28, 3.4.2020  » 
    Mulla on tähän olemassa myös kevennyspäissäni viime syksynä ostamani Whisky No.7 CX -kuituhaarukka, mutta ton teräisen kanssa ajaminen on niin paljon kivempaa, että en ole sitä juurikaan käyttänyt.

:)

Lähetetty 20:20, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  9. Ismo Repi
    Ismo Repi
    Profiili

Jani S - 11:09, 22.4.2020  » 
    hyvännägöstä toimintaa!

stenu - 10:28, 3.4.2020  » 

ja ai että kun on hyvännägönen pyärä <3
    siromalla keulalla mun mielestä helposti yks näteimpiä pyöriä tämäntyyppiseksi pyöräksi.

mahtava homma et sait näin pian takas kondikseen.

en se minä ollut ja oli siellä muitakin
    Lähetetty 20:41, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM

10. Laitetaan nyt vierekkäin, ni on helpompi ihmetellä.
    Teräskeula on kyllä hieno. Kuitukeulan mattapinta vähän häiritsee vaikka pyörä onkin asetettu ihan ihmeelliseen asentoon aurinkoon nähden. Rungon värisenä kuitukeula vois olla aika hieno.

Kiva että pyörä pääsi näin nopeesti takaisin kuntoon. Näyttää edelleenkin todella sopusuhtaiselta ja loppuun suunnitellulta setiltä.

pt
    Lähetetty 20:52, 22.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  11. Pablon pyynnöstä tässä paremmassa valossa ja autenttisemman näköisenä, koska pölyä jne. Työkalumaisempi musta ton kuitukeulan kanssa, mutta esimerkiksi jenkkityyliin pitkähkö vaakaputken yläpuolinen emäputken pätkä näyttää paremmalta teräskeulan kanssa, jos nyt oikein alkaa analysoimaan. Vois olla slouppaavampi runko ton kuituisen kanssa. Eilinen lenkki taas muistutti, miksi tykkään teräksisestä enemmän. Kunhan lakka kuivahtaa, niin saan sen takas paikoilleen.

Lähetetty 7:52, 23.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  12. grep
    grep
    Profiili

Upea pyörä, onneksi kuntoutuminenkin järjestyi noin nopeasti!

Lähetetty 8:49, 23.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  13. Mites kuitu vs. teräskeula näin ajettavuuden näkökulmasta?

Lähetetty 8:59, 23.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  14. ritari_s
    ritari_s
    Profiili

Ai että, hyvä että tuli nopeasti takaisin ajoon! Ja hyvältä näyttää kuitukeulallakin:)

Epäilyttävästi YV-henkinen hemmo
    Lähetetty 11:58, 23.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  15. Eepos_ - 9:59, 23.4.2020  » 
    Mites kuitu vs. teräskeula näin ajettavuuden näkökulmasta?

Tykkään enemmän ajaa sen teräksisen kanssa. Mukavuudessa voi ehkä jotain pientä näennäistä eroa teräksisen hyväksi, mutta ne käyttäytyy jarruttaessa ja töyssyissä vähän eri tavalla. Kuituinen joustaa jostain sieltä ylhäältä ja teräksinen joustaa enemmän jaloista. Jarruttaessa kuituinen tahtoo taittua keulan alle, samoin esimerkiksi nimismiehenkiharaa ajaessa kuituiseen tulee sellainen vaakasuuntainen edestakainen liike, kun renkaan eteen tuleva möykky aiheuttaa keulan taipumisen taakse päin. Vastaavassa tilanteessa teräksinen joustaa yläviistoon eteenpäin ja pyörä käyttäytyy sen vuoksi hallitummin eikä se myöskään taitu alle jarruttaessa samalla tapaa.

Lähetetty 16:54, 24.4.2020, 7 months sitten. # Login to Send PM
  16. Vahvasti kasassa edelleen. Tuli nimittäin tilannekatsauksen tekeminen ajankohtaiseksi, kun vetäsin eilen kolmenkympin vauhdista otb:n unohtamani ojan seurauksena. Ei ratkennut. Eikä muuten edes solari, vaikka ilmassa olin ihan varma, että nyt napsahtaa.

Lähetetty 14:13, 14.9.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  17. Tämmönen hommeli. Kyllästyin chainsuckeihin tarvikecamagoolorattaiden kanssa. Ehkä ens syksynä voisi ajella jonkun krossikisan vaihteillakin. Nyt en ole viittinyt, koska Campan takavaihtajat ei kestä nyky-HelCX-ratoja.

Lähetetty 20:01, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  18. Laita Ekar ja Maguran hydrovannejarrut B-) Muistaakseni Magura tekee noi Campan hydrojarrut eli pitäis toimia samoilla systeemeillä.

Lähetetty 20:05, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  19. Eikö campalla muka ole takavaihtajaa joka kestäis yhtä ratasta edessä? Hyvän näkönen kyllä noinkin.

Ite oon haaveillu krossariin vannejarrullista 1x11 grx/ultegra/105 settiä...

pt
    Lähetetty 20:18, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  20. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

pabs - 20:18, 22.11.2020  » 
    Eikö campalla muka ole takavaihtajaa joka kestäis yhtä ratasta edessä?

Ekar saattais olla, mutta Campan normivaihtajat ei kestä, etenkään jos kisaa ja on mutaa.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 20:48, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  21. accro
    accro
    Profiili

Mitä niillä vaihtajille tapahtuu?

1. (slang) hooked: addicted, unable to resist
    Lähetetty 21:38, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  22. pabs - 20:18, 22.11.2020  » 
    Eikö campalla muka ole takavaihtajaa joka kestäis yhtä ratasta edessä? Hyvän näkönen kyllä noinkin.
    Ite oon haaveillu krossariin vannejarrullista 1x11 grx/ultegra/105 settiä...

Joo mä lopetin vaihteilla krossaamisen kolmen katkenneen takavaihtajan takia kesken jääneen kisan jälkeen. Katkeaminen on ominaisuus, ei vika :D

accro - 21:38, 22.11.2020  » 
    Mitä niillä vaihtajille tapahtuu?

Niissä on sellanen pulikka, joka katkeaa sitten, kun ketjussa, rissoissa ja häkissä on mutaa tarpeeksi. Muistaakseni kymppivaihtajissa osan numeronon RD-RE116, jos kiinnostaa googlata. Osan pystyy vaihtaamaan, mutta se on v-mäinen vaihtaa ja huonosti saatavissa (viimeksi venttasin Velosportista 3 kk). 11-v. vaihtajasta on kerran mennyt katki myös komposiittia oleva yläosa.

Ekarista en saanut selvyyttä, että sattuisko toimimaan 11-vaihteisten kahvojen kanssa ja periaatteesta otti pattiin, että ne teki siitä sellasen obsoliittisarjan, joka ei käy minkään vanhan kanssa mitenkään.

Tän päiväisen testilenkin perusteella Sramiin tottui nopeasti ja se vaihtaa ihan hyvin. Ei ehkä niin hienostuneesti kuin Campa, mutta sillai työkalumaisesti hyvin. Sramin vaihdevivun liikerata on lyhyempi ja vaihtaminen kevyempää ja se mela on mukavampi sormille. Noi kaikki on plussaa pitemmillä lenkeillä. Isompi ja Ilman peukkuvipua oleva kahva on lisäksi kivempi käsille röykkyisellä ajaessa.

Jarrun vetosuhde taitaa olla Sramissa vähän pitempi. Jarruissa oli aavistus vähemmän tehoa, mutta enemmän rapatilaa. Kuitenkin enemmän tehoa kuin Shimpan kahvoilla, joissa veto on vielä pidempi. Siihen, että ketjua, rattaita ja keskiölaakeria joutuu luultavasti vaihtamaan aiempaa useammin oon jo henkisesti varautunut.

Lähetetty 22:41, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  23. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Vaihtajien pulttiin on uurrettu kohta joka katkeaa. Mulla meni kaksi.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 23:24, 22.11.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  24. Vaihdoin vielä eturattaan Wolftoothin direct mountiksi. Painoa lähti 1X-päivityksellä sen verran, että uutta eturatasta lukuunottamatta kuvan kuosissa paino jää just alle 9 kilon. Toisilla kiekoilla, joissa 28/24 CX-Raytä, krossirenkailla ja hiilikuitukeulalla krossikisapaino jäänee alle 8,5 kilon.

Lähetetty 12:27, 24.11.2020, 6 days sitten. # Login to Send PM
  25. Jani S
    Jani S
    Profiili

stenu - 12:27, 24.11.2020  » 
    Vaihdoin vielä eturattaan Wolftoothin direct mountiksi.

Tämä oiskin ollut kuvan setuppiin seuraava tarjoiluehdotus. Erittäin hyvin speksattu taas siellä!

Lähetetty 14:08, 24.11.2020, 6 days sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli – Rate mybike

Search with Google: