Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Polkupyörien ja komponenttien kuljettaminen kotimaassa postilla/matkahuollolla

(120 posts)

1. Pitäisi lähettää kokonainen fillari Itä-Suomeen ja tarttis kehittää riittävä suojaus osille ja rungolle. Oletteko minkälaisiin paketteihin sulloneet vai vain kuplamuovilla pinnoittaneet ja tangon kääntäneet? Kannattaako kiekot pitää kiinni, jotta levyjarrut ei ota niin helposti hittiä.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 20:30, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  2. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

Mulle sanoivat taannoin kun kysyin ettei tarvitse/saa pakata mitenkään jos on koko pyörä kyseessä. Tällöin itse matkahuollotin vain rungon ihan pahviin käärittynä. Kiekkoihin vedin taannoin kuplamuovit.

"LEADER IS ALWAYS LEADING....LEADER DON'T CRASH"

Ois muuten NJS Kisapaita kaupan.
    Lähetetty 20:37, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  3. mikko.k
    mikko.k
    Profiili

Joo mullekki matkahuolloin leidi sanoi taannoin että anna olla vain tuollaisena mikä se nyt on. Kokonaisen pyörän lähetin.

Vauhti korjaa virheet, ilmassa ruumis lepää. m:colnago, mountain goat
    Lähetetty 20:39, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  4. Ehdottomasti kiekot kiinni, ettei haarukat pääse vääntymään. Niillä on käsittämättömiä voimia käytössä siellä. Ja jos ei ole paketissa, niin toimitus pitää tarkastaa ennen kuin poistuu sieltä Matkahuollosta, muutoin vastuu raukeaa. Tosin vastuu taitaa raueta myös jos ei ole pakattu. Kuvia todistamaan kunto kannattaa myös ottaa.

Lähetetty 20:40, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  5. Yhdesti tässä kyselin tarkemmin noita seikkoja, ja se meni muistaakseni niin, että Matkahuolto ei ole korvausvelvollinen, jos sitä pyörää ei ole asianmukaisesti (?) pakattu. Mutta käytännössähän niitä ei yleensä pakata. Ja jotain pykäliä liittyi vielä mahdollisuuteen lähettää se särkyvänä.

Toinen asia on se, että Matkahuollon korvauskäytäntö pitkällisinen prosesseineen tuotti korvauksia vääntyneestä vanhan maantiepyörän etuhaarukasta jotain 30 euroa, eli hieman enemmän kuin sen rahtauksen hinta.

Ja vielä, jos se pyörä on kokoon kasattuna kiekkoineen päivineen, niin sitä tuskin heivataan pötkölleen sinne painavien rahtitavaroiden alle, toisin kuin ilmeisesti oli käynyt tuon piiloon pakatun rungon kohdalla.

Lähetetty 20:57, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  6. Paikallisesta pyöräkaupasta antavat mielellään pahvilaatikon, jollaisessa pyörät heille tulee. Sehän on kauppiaalle ongelmajätettä. Olen ainakin täällä Vaasassa saanut aina kun olen käynyt pyytämässä. Kerran sain jopa pikkasen halvemmalla rahdin matkahuollossa 18,50 kun sanoin että laatikossa on pyörän osia, ei kokonaista pyörää. Pyörästähän veloittavat aina 30 kgn mukaan matkahuollossa, painoi kuinka vähän tahansa: 27 Euroa.

Member Since 11.6.2008 (11+ years)
    http://www.retrokilpurit.fi
    Lähetetty 21:05, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  7. knuu
    knuu
    Profiili

Minulla on keittiön nurkassa sopivanlainen pahvilaatikko. Täältä taannoin ostamani pyörä kulki Matkahuollon kyydissä tuossa laatikossa ja pääsi perille ilman ongelmia.

Saa hakea Töölöstä, muussa tapauksessa toimitan sen pahvinkeräykseen alkuviikosta.

Lähetetty 23:31, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  8. knuu - 21:31, 18.3.2010  » 
    Minulla on keittiön nurkassa sopivanlainen pahvilaatikko. Täältä taannoin ostamani pyörä kulki Matkahuollon kyydissä tuossa laatikossa ja pääsi perille ilman ongelmia.
    Saa hakea Töölöstä, muussa tapauksessa toimitan sen pahvinkeräykseen alkuviikosta.

pm

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 23:36, 18.3.2010, 10 years sitten. # Login to Send PM
  9. Matkahuolto on pyöräharrastajan paras kaveri vihollinen. Laskutus 60 kg mukaan eli tänä päivänä maksaa pyörän toimittaminen matkahuollolla noin 45 Euroa!!

Mun mielestä 28-29 Euroa oli jo ylihintaa. Melkoinen nousuprosentti.

Member Since 11.6.2008 (11+ years)
    http://www.retrokilpurit.fi
    Lähetetty 18:28, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  10. No johan pomppasi hinnat vuodenvaihteessa. Kiitti infosta, tietää varautua...

Lähetetty 18:45, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  11. Phew, koska tulee Onnibussi?

Oletettavasti pyörän pakkaaminen laatikkoon järkeistää hintaa hieman.

Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -
    Lähetetty 19:20, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  12. Heh, tähän liittyen... Kävin hakemassa äsken junalla kiekot, maksoi 18e. Kesällä ajattelin lähettää kiekot, mutta pyysivät muistaakseni n. 35e lähetyksestä.

Mitäs muita tapoja kuin tuo nyt kallis matkahuolto on pyörän lähettämiseen?

normaali - 11:23, 7.2.2014  » 
    Ei vittu, onko Uskaki koneteekkari? Kasvaako se isona Certiksi?
    Lähetetty 19:33, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  13. sanaksenaho
    sanaksenaho
    Profiili

tyhja - 20:40, 18.3.2010  » 
    Niillä on käsittämättömiä voimia käytössä siellä..

yhteen isoon laatikkoon niin ettei laatakosta tule mitää ulkopuolelle! töistä joskus lähetetty filoa niin että tanko ulkopuolella ni voi huh huh! kyllä saa runtua ja kunnolla! pakkaa hyvin!

kitisevä ketjureaktio
    Lähetetty 19:34, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  14. Certi - 19:33, 4.1.2013  » 
    Heh, tähän liittyen... Kävin hakemassa äsken junalla kiekot, maksoi 18e. Kesällä ajattelin lähettää kiekot, mutta pyysivät muistaakseni n. 35e lähetyksestä.
    Mitäs muita tapoja kuin tuo nyt kallis matkahuolto on pyörän lähettämiseen?

itsekin lähetin kiekkoparin turkuun ja hinta oli jotakuinkin tuota luokkaa kun tilavuuden mukaan laskutti. omani kävin noutamassa turusta ja ei halvaksi tullut sekään, vaikkakaan ei se kertun burgeribuffa mitenkään överihintainen tainnut olla.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 19:35, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  15. makko
    makko
    Profiili

hmm, viime keväänä lähetin kiekot kans matkahuollolla stadiin, hinnaksi tuli 15e. Tuurillako ne niitä hinnoittelee vai mistä johtunee nuo isot erot?

Lähetetty 19:39, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  16. HOIL
    HOIL
    Profiili

onhan noita kokonaisena lähetetty. kerran vaan huomas että kokonaisella pyörällä oli ajettu. varmaan jossain yövuorossa tullu lajittelijalla tylsää. ottanu pari kiekkaa hallin ympäri. sittemmin oon pistäny aina ajokelvottomaksi. lukinnu jotenki renkaat.

Lähetetty 19:43, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  17. Yliluoma
    Yliluoma
    Profiili

Onks kukaan tutkinut kuriiripalveluvaihtoehtoja, esmes DHL?

Lähetetty 19:58, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  18. elbe
    elbe
    Profiili

Minulta ei suostunut ottamaan koko pyörää vastaan. Sekä lisäksi kerran sain kokonaisen fillarin, joka oli naarmuuntunut lähetyksessä. Korvauksia ei tippunut ja sanoivat sen olevan lähettäjän syytä.

Nyt otin kiekot ja haarukan irti. Laitoin kuplamuoviin kaikki osat ja tiukasti pahvilaatikkoon. Kiekot menivät erikseen kuplamuoviin pakattuina omina kolleina. Hintaa tuli 28€ muistaakseni.

Lähetetty 20:48, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  19. Zigura
    Zigura
    Profiili

normaali - 19:20, 4.1.2013  » 
    Phew, koska tulee Onnibussi?

Onnibussilla on vissiinkin Puskarahti -niminen palvelu tavaroiden lähettelyyn, mutta käsittääkseni vastaanottajan pitää olla bussia vastassa määränpäässä. Hinta taitaa olla 3€ (joo, kolme euroa) per kolli koosta riippumatta. En jaksa katsoa yksityiskohtia, katsokaa itse.

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 21:36, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  20. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

Ja Turusta paketit kulkee tarvittaessa mun kautta suoraan vastaanottajalle kotiin 7 eurolla.

Lähetetty 21:46, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  21. peltsip
    peltsip
    Profiili

Yliluoma - 19:58, 4.1.2013  » 
    Onks kukaan tutkinut kuriiripalveluvaihtoehtoja, esmes DHL?

Yks juttu on kanssa jos työpaikalla käytetään jotain puljua. Esim kiitolinjalla pystyy itse maksamaan kuljetuksen mutta samaan aikaan kertomaan firman asiakasnumeron. Itse sain jostain lähteyksestä 30e pois eli 50e -> 20e kun kysyin pomolta että onko ok käyttää firman asiakasnumeroa jos kuitenkin maksaa laskun itse.

e: ps toisaalta sit jos hukkaavat paketin matkalla niin onnea matkaan sinne nurkkiin kaivelemaan :D

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 22:27, 4.1.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  22. Ei mitään sittenkään... (Edit:) Meinasin vaan kysäistä onko joku onnistunut hyödyntämään huuto.netin Huutopakettia kokonaisen pyörän rahtaamisessa. Saisi varmaan pakattua maksimimittoja pienempään pakettiin ja painokin jää alle maksimipainorajan. Vajaa kymppi ei ole paha tikki.

Lähetetty 0:20, 19.2.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  23. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

normaali - 19:20, 4.1.2013  » 
    Oletettavasti pyörän pakkaaminen laatikkoon järkeistää hintaa hieman.

ei.

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 8:35, 19.2.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  24. P-2
    P-2
    Profiili

Tänään kävin matkahuollossa kysymässä kokonaisen pyörän postittamista, tädin mukaan Suomen sisällä lähetys maksaa paikasta / pyörästä riippumatta 43,19e.

moi onx jäbä mike monroe
    Lähetetty 17:13, 1.3.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM
  25. noemi
    noemi
    Profiili

P-2 - 17:13, 1.3.2013  » 
    Tänään kävin matkahuollossa kysymässä kokonaisen pyörän postittamista, tädin mukaan Suomen sisällä lähetys maksaa paikasta / pyörästä riippumatta 43,19e.

Joo, ja opiskelija-alennusta on turha edes kysyä :'(

"Vaikeinta tässä työssä on käsittää kuinka kaikki oikein pysyy koossa."
    - Alfamer Polkupyörän huolto- ja korjausopas
    Lähetetty 17:24, 1.3.2013, 7 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: