Yksivaihde.net » Projektit

P: 27,5+ seikkailupyörä teille ja teiden ulkopuoliseen liikkumiseen

(16 posts)

1. Konga
    Konga
    Profiili

Ikuisuusprojekti, niin kuin kaikki mun projektit nykyään. Tästä olisi kuitenkin tarkoitus kasata droppitangolla, 27.5+ kiekoilla ja kaikenlaisella kivalla kuorrutettu seikkailupyörä ah aina niin muodikkaaseen retkeilyyn takapihalle. Aloitin tämän varmaan yli vuosi sitten ja olen siitä asti paininut mm. sen kanssa, että jätänkö saumat hiomatta ns. raakasaumoiksi vai hinkkaanko smoothiksi. Oon myös tehnyt tähän perän ainakin kaksi kertaa uusiksi. Ai miksi? Ihan vaan koska voin. Ja koska projekti on kestänyt niin pitkään, on emäputkistandardikin jäänyt jo vanhaksi:D

Putket on Columbuksen 29eria ja kromoa. Kulmat perus 73/69.

Perä ottaa mukavasti sekä 27.5+, että 29" koon kumia mutta oikeastaan tuohon menisi vielä 29+ kiekkokin, kiitos piratgon rockereiden ja riittävän pitkän takakolmion. Keskiössä on pudotusta 80mm joten periaatteessa keskiö ei nousisi vielä noilla 29+ kiekoillakaan liian korkealle.

Keula on segmentoitu ja haarukanpäät 15mm läpiakseleille. Kiinnikkeitä löytyy riittävästi. A-C 445mm jos jotakuta kiinnostaa.

Ohjaamoa kannattelemaan tein tuommoisen teräksisen stemmin. Sojottaa.

Keulalle olisi tarkoitus iskeä tuommoinen semi-iso tarakka. Runkoon olisi tulossa vielä muutama lisäreikä bolt-on runkolaukkua varten.

Osia ei ole vielä haalittuna mitään mutta mainittakoon, että runko on rohloff yhteensopiva tarvittaessa. Periaatteessa houkuttelisi laittaa myös lokasuojat.

"The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 21:51, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  2. Noni. Hyvältä näyttää

kid_scientifik - 9:13, 4.1.2017  » 
    valot sammutettu loistavat kirkkaina
    Lähetetty 22:06, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  3. Kyllähän tuommoisella seikkailis hitto. Vähän ehkä itseäkin kiinnostais moisiin hommiin droppitangollinen vaikkakin looppi on etukassien kans kätevä

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 22:07, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  4. qlt
    qlt
    Profiili

Peukku

thefootdown - 13:55, 5.9.2014
    I was under the impression that the members of this forum were nice helpful people.
    Lähetetty 22:09, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  5. Mika K
    Mika K
    Profiili

Uuh, kun nättti. Ja mulla olis viel se yks putkisetti siel varastossa odottamassa.. :)

Lähetetty 22:11, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  6. manuelkala
    manuelkala
    Profiili

Hyvä proggis

Mahtuisko tonne viistoputken alapuolelle shamppanjapullon mentävä tellinki? Vois olla näpsäkkä

Kona Sutra LTD counter: 1
    ᚱ*ulkomaalaisen näköinen since 1989*ᚱ
    Lähetetty 22:13, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  7. cuppis
    cuppis
    Profiili

Hyvältä näyttää!
    Vielä kun teet vaihdettavat takahaarukanpäät niin sehän taitaa olla Fargo :)
    Edit: jos oikein zoomasin niin sekin on jo hoidettu

Lähetetty 22:56, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  8. Ihana projekti! Tuo sun suunnittelema yoke on kyll mun ehdoton lemppari tähän asti näkemistäni ratkaisuista tähän lyhyen perän ja ison rengastilavuudeen onglmaan.

Lähetetty 23:05, 9.10.2018, 1 year sitten. # Login to Send PM
  9. Konga
    Konga
    Profiili

Ikuisuusprojekti jatkui viime viikonloppuna vihdoin. Ei tuo nyt vieläkään ole valmis mutta jotain tapahtui kuitenkin. Askartelin perän lopulliseen malliinsa. Oon aina halunnut koittaa tuollaista wishbone -tyylistä. Samoin tarakkaa tuli edistettyä. Rungon saumojakin hioin.

Lähetetty 17:53, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  10. SailorDog
    SailorDog
    Profiili

Hieno on. Jos osaisin itse hitsata tavaratelineitä niin tekisin tällaisen kevyen version.

Lähetetty 17:55, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  11. ValleroX
    ValleroX
    Profiili

Ei voi muuta kuin huuli pyöreenä ihastella artesaanin tekemisiä.

napikwan - 17:24, 12.4.2019  » 
    At times, when you read these stuff from here, I'm afraid that I'm in some psychosis.
    Lähetetty 18:10, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  12. Konga
    Konga
    Profiili

Jos tuohon etutarakalle nyt alkaisi laukkua mallailemaan niin mikäs se olisi seksikkäin näppärin kiinnitystapa tällä hetkellä? Magneetit pohjaan vai jotkut klipsut vai vapaasti ja kuormaverkko päälle vai mitenkä?

Lähetetty 19:07, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  13. makko
    makko
    Profiili

Konga - 17:53, 26.3.2019  » 
    Ikuisuusprojekti jatkui viime viikonloppuna vihdoin. Ei tuo nyt vieläkään ole valmis mutta jotain tapahtui kuitenkin. Askartelin perän lopulliseen malliinsa. Oon aina halunnut koittaa tuollaista wishbone -tyylistä. Samoin tarakkaa tuli edistettyä. Rungon saumojakin hioin.

Elephanttihan se siellä.

Näppärin laukunkiinnitystapa minkä olen internetissä viime aikoina nähnyt on ollut se pelago/restrap kollabossakin ollut magneettisydeemi. En kyl tiiä onko se oikeessa maailmassa hyvä mut internetissä vaikutti pätevältä. junou.

Lähetetty 19:12, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  14. wex4
    wex4
    Profiili

Magneetti pitää ainakin mopoissa tankkilaukun paikoillaan, pinta-alaahan niissä on enemmän.
    Täydet pisteet takapään ratkaisulle.

Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi näitä rakentelen.
    Lähetetty 19:31, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  15. sheikkailupyörät best.

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 22:27, 26.3.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  16. Konga
    Konga
    Profiili

Laitetaan nyt tänne myöskin ihan dokumentoinnin nimissä. Paketti ois aika lailla kasassa, pientä saumojen viilailua olisi vielä tiedossa. Harmi kun projekti on kestänyt niin pitkään, että on tarpeetkin ehtineet muuttua. :D

Lähetetty 13:00, 3.6.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Projektit

Search with Google: