Yksivaihde.net » Projektit

P: Nimble 9

(22 posts)

  1. Foorumilta jo tuttu Canfield pääsee uuden omistajan käsittelyyn. Maastoajot on tähän asti hoidettu krossarilla, eikä mtb:n kokoamisesta muutenkaan ole ihmeemmin kokemusta. Sinkula tästä tulee. Keula jää, tolppa ja stemmi löytyy jo ja specxauscredittejä jäljellä noin 1k. Hyvät partsit ja parhaat diilit kiinnostaa.

    Lähetetty 16:07, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jani S
    Jani S
    Profiili

    Hopen jarrut, kuitutanko (esim Eastonin EC70), Ramimies tahi Racefacen vääntiöt direct mount rattaalla ja loput eurot kiekkoihin.

    Lähetetty 16:25, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  3. tääl vissii iha kilpailukykysiä kiekkolaisia

    http://www.actionsports.de/en/wheels/wheelset-deals/mtb-disc-29-/

    Lähetetty 16:43, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  4. Tanko natsais hyvin muiden putkiosien kanssa. Pitääkö skene hopen jarrujen hintalaatu-suhdetta erityisen hyvänä? Ajattelin alunperin satsata vähiten juuri jarruihin.

    Lähetetty 16:49, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  5. Alejandro
    Alejandro
    Profiili

    Jos hinta-laatusuhde edellä mennään niin shimano XT.

    rauhallisin mielin kohti psykoosia
    Lähetetty 17:08, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  6. Npertj
    Npertj
    Profiili

    jarruissa hinta ei ole määräävä tekijä joten.

    Mach-0 - 16:49, 27.4.2016  » 
    Ajattelin alunperin satsata vähiten juuri jarruihin.

    huomaan ettei ole paljo maastureita speksailtu tahi ajettu

    vakiovänkääjä
    Lähetetty 17:21, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  7. Npertj
    Npertj
    Profiili

    maasturiin ostetaan ensin kiekot

    sitten jarrut

    sitten voimansiirto

    viimeisenä rahat putkiosiin ynnämuihin

    vakiovänkääjä
    Lähetetty 17:24, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  8. kmw
    kmw
    Profiili

    Hieno runko!

    Kehtaan väittää että SLX-jarrujen hintalaatusuhde on parempi kuin XT. Tankosuosituksena Salsa2bend. Mulla 23°, tekevät myös 17°. Ranteet tykkää. Kuitu Jones olis best, mutta kovin on hintava.

    Kapteeni: "Ei sitä pyörää internetissä ajeta"
    Lähetetty 17:25, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  9. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

    hyvä meno tässä. ja käyttäjät jani s & npertj tietävät mistä puhuvat - olen samoilla linjoilla.

    olen saanut ilon speksata tämän tyyppisiä kulkineita viimeisen vuoden aikana 4 kpl. tältä pohjalta muutama vinkki (järjestys harkittu):

    *kiekot: tsekkaisin mikäli hope hoopseista löytyy (edelleen) hyviä diilejä, mieluummin stänin kehillä, joista ottaisin leveimmät flow ex:t; pikkasen kalliimmat, mutta erinomaisiksi todetut yleiskiekot ovat swissin 1501-sarjalaiset, erit. leveimmät ex 1501

    *jarrut: imo paras hinta-laatu-suhde shimanon slx ja hopen e4/x2 -jarruissa, riippuen siitä kuinka paljon tahtoo sijoittaa; jos sramin guide-sarjaa lähtee hyvällä halvennuksella, niin ne messiin pohdintaan (suosittelen myös feissauttamaan korvakkeet, esim. toikalla)

    *kammet: sramilta joko halvemmat alsaiset stylot tai x1:t, tai vaihtoehtoisesti kalliimmat kuituset x0:t direct mount -rattaalla

    *lopuissa paloissa panostaisin maastospesifiin kuitutolppaan, mikäli ei halua dropperia

    Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 20:31, 27.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  10. RaceFace Turbinet löytyi crc:ltä rattaineen 160€ ja eastonin ohjaamokin tipahti ostoskoriin.

    Bike24:llä olisi tarjolla takakiekkoinen leveällä kehällä:
    Hope Hoops Pro II Evo Trials 40T - NoTubes ZTR Flow EX - 29" Singlespeed Rear Wheel - QR

    Nyt nukkumaan.

    Lähetetty 23:09, 2.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  11. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

    Liityn kuoroon, että jarrut on maasturissa erityisen tärkeä hallintalaite. Jos bangforbucks kiinnostaa, SLX vaikuttaisi hyvältä ostokselta. Eteen ainaki 180-millinen laikka.

    Eiköhän tästä tuu semmonen, että pyörä kestää pommitusta paljon enemmän kuin mitä ajaja uskaltaa runnuttaa. Eli suhteet juuri kuten kuuluukin.

    Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 23:20, 2.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  12. Jooona
    Jooona
    Profiili

    ^^ Kokemuksesta voin sanoa, että hopen trials on hyvä napa, mutta kannattaa vielä tarkkaan harkita mahdollista vaihteistusta. Omalla kohdalla trials vaihtui normi pro evoon ja kyllä silläkin ihan iloisesti ajoi ne sinkkuratas ajot.

    Lähetetty 6:25, 3.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

    Kuusi takaratasta tuohonkin saa. :)

    Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 6:44, 3.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. Negaation linkin takaa löytyy houkuttelevan oloisia diilejä. Ei kai 500€ näistä liikaa ole? Navat on ainakin kovat. Sais myöhemmin vaihteetkin ripustettua.

    Lähetetty 7:03, 3.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. Salomo
    Salomo
    Profiili

    Itse laittaisin vähän leveämpää kehää vaikka asiallinen setti tuokin on.
    Jos haluaa noilla 240:llä mennä niin nopeasti katottuna esim.

    DT 240
    Ryde Edge 28 OS
    DT Comp Black
    Brass nipple
    1636g / 519,90€

    Lähetetty 8:56, 3.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. DT Swiss 350 Disc
    Ryde Trace Trail 25 disc black 29er
    DT Swiss Competition 2.0/1.8 black
    DT Pro Lock Alu-Nippel black
    Preis: 479,90 €
    Gewicht:1820 g

    Kehät on himpun kevyemmät kuin Ryde Edge 28 OS, mutta kehän sisäleveys silti 25mm.
    350:set riittää varmasti jo yli omien tarpeiden, joten 240set saa jäädä hyllylle.

    Mieltä? Jäikö jotain funtsimatta?

    Lähetetty 11:52, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. messinkinipat mielummin?

    Lähetetty 12:00, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. Mikä noissa mättää?

    Lähetetty 12:22, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  19. en minä tiiä, olen aina vaan tehny niil ku kaikki sanoo niin

    Lähetetty 12:24, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  20. Jii
    Jii
    Profiili

    Holkittamattoman kehän kanssa alunippeli katkeaa helpommin ja saattaa korroosion yhteydessä jumahtaa kiinni kehään. Messinkinippeli kestää paremmin korroosiota eikä pyöristy yhtä helposti rihdatessa. Aina messinkinippelit maastoon (ja talvikäyttöön suolatuilla teillä) jos voi valita, sen verran saa kuitenkin kosteutta ja likaa osakseen.

    Yksi vaihe.
    Lähetetty 12:30, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  21. Npertj
    Npertj
    Profiili

    ^+1

    vakiovänkääjä
    Lähetetty 12:36, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  22. Kiitos Jii.

    Lähetetty 13:16, 12.5.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Projektit

Search with Google: