Yksivaihde.net » Projektit

P:Räpellystä Pohjanmaalla: Nishiki Competition & Trim Master

(124 posts)
  • Started 3 years ago by __Sameli
  • Latest reply from Hispertti

  1. __Sameli
    __Sameli
    Profiili

    Salaa foorumia ja näitä kauniita pyöriä toista vuotta lurkkailleena päätin ottaa ns. härkää sarvista ja tehdä asialle jotain. Muutama soppelin kokoinen runko ilmaantui myyntiin mutta kuten ennenkin, melko nopeasti liikkuvat/vain noudolla. Sitten otsikon Nishiki kolahti toriin ja päätin että poistan tuon. Ei muutakuin Mansen kautta ja runko konttiin (toivotaan että kuvat toimii)
    IMG-20160423-WA0000 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Samoin tein ryhdyttiin purkuhommiin. Kampien päällimmäsiet suojakorkit lähti hienosti, toinen 5 ja toinen 5.5mm kuusiokoloavaimella. Kampien pultinreiät olivat melko ahtaat ja sopivaa työkalua ei löytynyt joten 19/32 hylsystä vähän lastua pois
    IMG_20160424_142500 by Sami Keskimäki, on Flickr
    No kampien ulosvetäjää en omista(nut), joten pitihän sitä yrittää kolmileukaisella:
    IMG_20160424_143913 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Onneksi ymmärsin lopettaa ajoissa ja tein van pienet jäljet kampiin. Kaupan kautta oikea ulosvetäjä ja homma toimii:
    IMG-20160424-WA0034 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Isompaa ratasta ei vahingoitettu kampia irrottaessa.

    Keskiö on BSA, aukesi kohtuullisella koputtelulla jälleen väärillä työkaluilla. Ihmeempiä vahinkoja ei tälläkertaa tullut. Ohjainlaakeri oli mallia ei kovin smooth, mutta irrottelin koolit lämmöllä ja koputtelemalla kaiken varalta. Roippeet purettuna ja pesulle:
    IMG_20160425_193133 by Sami Keskimäki, on Flickr

    Pari tuntia saunassa kuivumassa. Hyvät vedenpoistoaukot rungossa ja putkien sisällä ei juuri nimeksikään ruostetta eli en katsonut tarpeelliseksi tehdä niille mitään kummempia kuin huitasta Dinitrol ML:t putkien suojaksi:
    IMG_20160425_201210 by Sami Keskimäki, on Flickr

    Siihen se jäi sitten kuivumaan. Colliniteä päälle huomenissa suojaksi.

    Eli:
    Runko: Nishiki Competition, runkonumeron perusteella vuodelta 1980. Vaakaan 55,5 ja pystyyn lienee n.56? Tange Champion 2 rööriä. Painoa rungolla n. 2120g ja haarukalla 735g.
    Ajattelin melkolailla kirkasta buildia:
    matalahkot kehät kuten open pro tms. Navat? Gran Compet+tb14+DT comp. Kirkkaana muuten, hard ano kehät. Kumiksi tanwallia (paselat tulee).

    Kampiosastosta ei vielä varmuutta, nuo kiinniolleet Sugino Super Mightyt antaisivat sisärattaalla 41mm linjan mutta se näyttää niin pirun typerältä. Kiinni ollut Sugino Mighty MW-68 on kaikenlisäksi "toispuoleinen" joten kampien kaveriksi lienee vaikea löytää kapeampaa keskiötä, jolla kammet olisivat yhtä kaukana. Esimerkiksi Stronglight 2000 ei olisi aivan hullussa hinnassa planet-x:llä. Ratas Super Mightyjen ulkopaikalle ja 107mm UN55 kasetti tupaan

    Poljinhommia pitää vielä miettiä. Kovasti tekisi mieli laittaa speduhommiksi. LOOK

    Ohjaamoksi jotain kompaktidroppia ehkä Riseria ja sopivaa stemmiä kaveriksi 3t chromix ja b-riser näin alkuun. Emäputki 22mm mukana tuli sakaen melko nysä stemmi ja maantiedroppi, jotka tässä on olleet kai alkuperäisenä. Eivät oikein nappaa.

    Ohjainlaakeri uusiksi. 1" kierteellinen. Alempi race 27mm, [s]suosituksia kohtuullisen hintaisesta? Ebaysta tulossa halpis Tange ja kokeillaan elvyttää orkkis irtokuulilla ja ruosteen poistolla.[/s] Kasattu orkkis irtokuulilla

    Tolppana ajattelin pitää tuon Sugino mightyn, ilmeisesti hankala 26,6mm. Luulisin pituuden riittävän. Satulaksi mallaan ensin tuota melko rottaisaa Concor supercorsaa, katotaan mihin siitä.

    Mahtaisikohan olla kaikki oleellinen. Kommentoikaa. Tuomitkaa. Kertokaa mielipiteenne.

    Ainiin. En maalaa.

    E:Nappaan huomenissa oikealla kameralla paremmat kuvat itse rungosta, eipä noista oikein mitään järkevää näy.

    Lähetetty 21:21, 25.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  2. munccis
    munccis
    Profiili

    Hyvää tekemistä! Hyvää dokumentaatiota. Hyvä runko. Hyvä satula. Hyvä sorvi.

    NavoiIksi kirkkaat, matalat Gran compet ja tietty riser.

    josbanse - 21:18, 23.11.2017  » 
    Onks toi myynti-ilmotus siis vitsillä laitettu?
    Lähetetty 21:45, 25.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  3. Npertj
    Npertj
    Profiili

    älä vaihda kampia

    tulee huono

    wat mynccez said voi tulla aika hyvä

    vakiovänkääjä
    Lähetetty 6:31, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  4. josbanse
    josbanse
    Profiili

    Miksi et vaan vaihda keskiötä ja pidä noita kampia. Orkkis epäsymmetrisellä keskiöllä kammet ei suinkaan ole aina symmetrisesti vaan vedonpuolen kampi varmaankin ulompana, että rattaat mahtuu. Noilla perus tonaikaisilla maantiekammilla yleensä 107mm jis keskiö esim shimanon UN55 on hyvä valinta. Voit toki mitata orkkisakselin ja kertoa paljonko on toispuoleisuutta niin katsotaan tarkemmin. Kerro samalla nykyisen keskiön ketjulinja ulommalla rattaalla.

    Tekijämiehenäjän concorin voi pinnoittaa uudestaan nahalla, tosin mukavuussyistä suosittelen jotain muuta satulaa. Riippuu tietty omasta takamuksesta.

    Kehiksi kannattaa harkita h+son tb14. Matala boksikehä, mutta hieman leveämpi kuten nykyään on muotia. Jo 28 millisilläkin kumeilla istuvuus snadisti leveempään kehään on parempi.

    Lähetetty 7:34, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  5. __Sameli
    __Sameli
    Profiili

    Kiitos kommenteista. Ohjaamoksi testailen aluksi b-kaupan riseria ja sille pitää vielä arpoa stemmi kaveriksi. Isken kampiosaston vielä uudestaan kasaan ja mittailen. Mittailin että olisivat olleet yhtä kaukana. Ero akselin viisteiden leveydessä on luokkaa 2mm. Mittaan nyt tuon ulomman ketjulinjan myös uudelleen kun mokoma pääsi unohtumaan. Itsekin pidän noiden kampien ulkonöstä. Internetissä kehuvat että olisivat iso viisteellä ja 144bcd. Mietin itsekin kehäksi tuota tb14 ja napavalinta osuu varmaankin tohon gran compeen.

    Lähetetty 8:40, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  6. 3T Chromixia saa edullisesti Ebaysta ainakin, jos pidempää stemmiä kaipaat.

    Gran Compelle myös peukku.

    Lähetetty 8:52, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  7. josbanse
    josbanse
    Profiili

    Joo kannattaa se ketjulinjahomma tsekata. Oma veikkaukseni on se, että keskiönä on 113-115 välille osuva 3-4 milliä epäsymmetrinen keskiö ja ketjulinjana ulommalla paikalla 46mm. Viiste voi olla ISO. Symmetrisellä 109mm ISO keskiöllä oltaisiin aikalailla 42mm ketjulinjassa ja 107 Jissillä riittävän lähellä eli siinä n. 43mm linjassa. Tuon takia toi akselin pituus, epäsymmetria ja ketjulinja on hyvä tietää niin voi päätellä oikean mittaisen kasetin sinkula/fiksiajoon.

    Lähetetty 9:02, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  8. walto
    walto
    Profiili

    Muistelen saaneeni omasta Competitionista ketjulinjan kai 43 milliin kun ostin 107 mm michen keskiön jossa vetopuolen kupissa ei ollut sitä kaulusta, vaan sen sai uppoamaan kivasti rungon sisään. Laitoin niin syvälle että rattaan pultit pyöri vajaan millin päässä chainstaystä.

    Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 9:04, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  9. Hyvältän näyttää ja kovis runko. Oma ensifiksini oli paljon rumempi Tangen säästeliäästi ohennetusta viemäriputkesta tehty Nishiki International, jota silti lämmöllä muistelen. Elikkäs konversiot kunniaan. Menisin kanssa noilla kammilla, aivan hyvän näköiset. Jos vaan linjan saa ilman hirveää perseilyä.

    Hyvästä dokumentaatiosta kanssa pisteet!

    Everything matters (probably because there is so much of it).
    - Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 10:45, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  10. manuelkala
    manuelkala
    Profiili

    jos tekeminen kiinnostaa ohjainlaakerin osalta, niin suosittelen sorvaamaan sen putken alaosan 26.4 kokoon, säästyt aika isolta vaivalta, etenkin jos haarukan kierteet on muutoin nykymaailman standardeja

    Kona Sutra LTD counter: 1
    ᚱ*ulkomaalaisen näköinen since 1989*ᚱ
    Lähetetty 10:47, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  11. Magpie
    Magpie
    Profiili

    Ohjainlaakeri on JIS-standardin mukainen eikä niitä saa oikein mistään paitsi Pelagosta:
    Velo Orange ohjainlaakeri JIS
    Mulla on Nopsa-konversiossa tuollainen ja hyvin toimii.

    Lähetetty 11:49, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  12. josbanse
    josbanse
    Profiili

    Noita kuulauriahan voidaan myös hioa eli jos saat laakerin sorviin kiinni niin jollain hiomakivellä kevyt pintojen freesaus vois olla paikallaan ja toimia hyvin.

    Lähetetty 11:52, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. peltsip
    peltsip
    Profiili

    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 11:53, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. josbanse
    josbanse
    Profiili

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..

    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    Lähetetty 11:55, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. peltsip
    peltsip
    Profiili

    josbanse - 11:55, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..
    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    eli se uran muoto on ihan yhdentekevä laakerin toiminnan kannalta?

    gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 11:56, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. josbanse
    josbanse
    Profiili

    peltsip - 11:56, 26.4.2016  » 

    josbanse - 11:55, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..
    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    eli se uran muoto on ihan yhdentekevä laakerin toiminnan kannalta?

    No sinänsä kyllä kunhan se on säteen suhteen symmetrinen, vähintään toinen pinta on kupera ja pinnat eivät ole vaakatasossa, jotta kuulat toimivat sekä aksiaalisiin, että akselia vastaan kohtisuoriin voimiin. Uran funktio on pitää kuulat yhdellä radalla. Laakerikuula koskee kuitenkin minimaalisen pieneen kohtaan kerrallaan. Jos vaihtoehtona on koittaa elvyttää laakeripinnat tai mennä suoraan ostamaan uusi laakeri, kumman valitset? Ainakin entisaikoina oli ihan normaalia, että kalliissa navoissa kuluneet laakeripinnat elvytettiin kivellä hiomalla.

    e: Jos et nyt ymmärrä tätä tekemisen meininkiä tai jostain syystä muuten kannatat kertakäyttökulttuuria niin mene jonnekin muualle luomaan huonoa ilmapiiriä. Tässä topikissa tekijällä on hyvä meininki ja sä tuut tänne saarnaamaan siitä, ettei vanhaa palaa kannata edes yrittää kunnostaa.. Huomas taas, että kuka tuli foorumille, ei oo meinaan taas ainoa lanka jonne tulit haastamaan riitaa..

    Lähetetty 12:03, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. peltsip
    peltsip
    Profiili

    josbanse - 12:03, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:56, 26.4.2016  » 

    josbanse - 11:55, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..
    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    eli se uran muoto on ihan yhdentekevä laakerin toiminnan kannalta?

    No sinänsä kyllä kunhan se on säteen suhteen symmetrinen, vähintään toinen pinta on kupera ja pinnat eivät ole vaakatasossa, jotta kuulat toimivat sekä aksiaalisiin, että akselia vastaan kohtisuoriin voimiin. Uran funktio on pitää kuulat yhdellä radalla. Laakerikuula koskee kuitenkin minimaalisen pieneen kohtaan kerrallaan. Jos vaihtoehtona on koittaa elvyttää laakeripinnat tai mennä suoraan ostamaan uusi laakeri, kumman valitset? Ainakin entisaikoina oli ihan normaalia, että kalliissa navoissa kuluneet laakeripinnat elvytettiin kivellä hiomalla.
    e: Jos et nyt ymmärrä tätä tekemisen meininkiä tai jostain syystä muuten kannatat kertakäyttökulttuuria niin mene jonnekin muualle luomaan huonoa ilmapiiriä. Tässä topikissa tekijällä on hyvä meininki ja sä tuut tänne saarnaamaan siitä, ettei vanhaa palaa kannata edes yrittää kunnostaa.. Huomas taas, että kuka tuli foorumille, ei oo meinaan taas ainoa lanka jonne tulit haastamaan riitaa..

    en ymmärrä vaan sitä että pitäis tehdä eka ja sit miettiä että mites tää nyt meni näin vituiksi ja osat on sen myötä pilalla.

    kotitehtävänä voisit miettiä sellaisen menetelmän jolla noi urat saa takuuvarmasti symmetrisesti hiottua.

    gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 12:10, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. josbanse
    josbanse
    Profiili

    peltsip - 12:10, 26.4.2016  » 

    josbanse - 12:03, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:56, 26.4.2016  » 

    josbanse - 11:55, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..
    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    eli se uran muoto on ihan yhdentekevä laakerin toiminnan kannalta?

    No sinänsä kyllä kunhan se on säteen suhteen symmetrinen, vähintään toinen pinta on kupera ja pinnat eivät ole vaakatasossa, jotta kuulat toimivat sekä aksiaalisiin, että akselia vastaan kohtisuoriin voimiin. Uran funktio on pitää kuulat yhdellä radalla. Laakerikuula koskee kuitenkin minimaalisen pieneen kohtaan kerrallaan. Jos vaihtoehtona on koittaa elvyttää laakeripinnat tai mennä suoraan ostamaan uusi laakeri, kumman valitset? Ainakin entisaikoina oli ihan normaalia, että kalliissa navoissa kuluneet laakeripinnat elvytettiin kivellä hiomalla.
    e: Jos et nyt ymmärrä tätä tekemisen meininkiä tai jostain syystä muuten kannatat kertakäyttökulttuuria niin mene jonnekin muualle luomaan huonoa ilmapiiriä. Tässä topikissa tekijällä on hyvä meininki ja sä tuut tänne saarnaamaan siitä, ettei vanhaa palaa kannata edes yrittää kunnostaa.. Huomas taas, että kuka tuli foorumille, ei oo meinaan taas ainoa lanka jonne tulit haastamaan riitaa..

    en ymmärrä vaan sitä että pitäis tehdä eka ja sit miettiä että mites tää nyt meni näin vituiksi ja osat on sen myötä pilalla.
    kotitehtävänä voisit miettiä sellaisen menetelmän jolla noi urat saa takuuvarmasti symmetrisesti hiottua.

    Jos taas keskittyisit niin tossahan on sorvi käytettävissä.. Sitäpaitsi ehdotukseni käsitti tilannetta jossa toisena vaihtoehtona on uuden osan ostaminen. Jos siis sulla ei järkevää kommentointia ole, etkä viitsi lukea mitä on kirjoitettu niin parempi ettet kirjoita.

    Lähetetty 12:14, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  19. peltsip
    peltsip
    Profiili

    josbanse - 12:14, 26.4.2016  » 

    peltsip - 12:10, 26.4.2016  » 

    josbanse - 12:03, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:56, 26.4.2016  » 

    josbanse - 11:55, 26.4.2016  » 

    peltsip - 11:53, 26.4.2016  » 
    niin siis varta vasten tahtoo huonot laakeriurat vai mikä pointti tossa hiomisessa on?

    Jos se laakeri oli rouhea jo valmiiksi esim kuulat tehneet painaumat niin sorvilla ja kevyellä hionnalla saattais saada taas sileeksi ilman, että joutuu uuden laakerin ostohommiin..
    Ensimmäinen steppi on tosin uudet kuulat irtonaisina niin monta kuin mahtuu per puoli.

    eli se uran muoto on ihan yhdentekevä laakerin toiminnan kannalta?

    No sinänsä kyllä kunhan se on säteen suhteen symmetrinen, vähintään toinen pinta on kupera ja pinnat eivät ole vaakatasossa, jotta kuulat toimivat sekä aksiaalisiin, että akselia vastaan kohtisuoriin voimiin. Uran funktio on pitää kuulat yhdellä radalla. Laakerikuula koskee kuitenkin minimaalisen pieneen kohtaan kerrallaan. Jos vaihtoehtona on koittaa elvyttää laakeripinnat tai mennä suoraan ostamaan uusi laakeri, kumman valitset? Ainakin entisaikoina oli ihan normaalia, että kalliissa navoissa kuluneet laakeripinnat elvytettiin kivellä hiomalla.
    e: Jos et nyt ymmärrä tätä tekemisen meininkiä tai jostain syystä muuten kannatat kertakäyttökulttuuria niin mene jonnekin muualle luomaan huonoa ilmapiiriä. Tässä topikissa tekijällä on hyvä meininki ja sä tuut tänne saarnaamaan siitä, ettei vanhaa palaa kannata edes yrittää kunnostaa.. Huomas taas, että kuka tuli foorumille, ei oo meinaan taas ainoa lanka jonne tulit haastamaan riitaa..

    en ymmärrä vaan sitä että pitäis tehdä eka ja sit miettiä että mites tää nyt meni näin vituiksi ja osat on sen myötä pilalla.
    kotitehtävänä voisit miettiä sellaisen menetelmän jolla noi urat saa takuuvarmasti symmetrisesti hiottua.

    Jos taas keskittyisit niin tossahan on sorvi käytettävissä.. Sitäpaitsi ehdotukseni käsitti tilannetta jossa toisena vaihtoehtona on uuden osan ostaminen. Jos siis sulla ei järkevää kommentointia ole, etkä viitsi lukea mitä on kirjoitettu niin parempi ettet kirjoita.

    "tossahan on sorvi käytettävissä". meillä töissä vanhempi sorvi tekee kartiota vaikka miten yrittää kompensoida. siksi pyydänkin että kertoisit nyt sen menetelmän jolla varmasti täyttyy noi itse asettamasi ehdot. jos et osaa niin ole vaikka hiljaa eläkä inise.

    e: toi on nimittäin tosi paljon helpommin sanottu kuin tehty tuo operaatio. vaatii hiomatyökalulle oman pyörityksensä, staattinen pidike sorvissa ei kyllä riitä mitenkään jos ei tahdo polttaa laakerikehää pehmeäksi.

    ee:

    gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 12:16, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  20. ice0018
    ice0018
    Profiili

    Magpie - 11:49, 26.4.2016  » 
    Ohjainlaakeri on JIS-standardin mukainen eikä niitä saa oikein mistään paitsi Pelagosta:
    Velo Orange ohjainlaakeri JIS
    Mulla on Nopsa-konversiossa tuollainen ja hyvin toimii.

    Tai sitten Tangea ebaysta.

    49/19 42/11-36 36/20 - Josbanse: Kenen kaikkien siguun oon päässy?
    Lähetetty 12:21, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  21. munccis
    munccis
    Profiili

    Oliko tässä josbansen ja peltsip:in keskustelussa nyt havaittavissa sitten tämä kuuluisa DI-visionääri ja laitteistoa tunteva tekijämies?

    josbanse - 21:18, 23.11.2017  » 
    Onks toi myynti-ilmotus siis vitsillä laitettu?
    Lähetetty 12:40, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  22. IhanaTaina
    IhanaTaina
    Profiili

    Omat campan maantiekammet toimi ulkopaikalla 102mm keskiölä. Hyvältä vaikuttaa, en kutsuis räpellykseski.

    Lähetetty 12:55, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  23. Tais käydä nyt niin, että käytännön mies haurahtui teoretisoinnin puolelle. Pysähtyisin miettimään millaista rasitusta eturenkaan kurasuihkussa elävä irtokuulainen ohjainlakeri urallaan *tirsk* kokee ja säätämään ratkaisuvaihtoehdot sen mukaan.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 12:55, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  24. peltsip
    peltsip
    Profiili

    asb - 12:55, 26.4.2016  » 
    Tais käydä nyt niin, että käytännön mies haurahtui teoretisoinnin puolelle. Pysähtyisin miettimään millaista rasitusta eturenkaan kurasuihkussa elävä irtokuulainen ohjainlakeri urallaan *tirsk* kokee ja säätämään ratkaisuvaihtoehdot sen mukaan.

    jos oletetaan että laakerissa on voitelu niin aika tasaisesti lopulta se hiova aines kasautuu rasvan sekaan. vähän eri juttu kun pyöritellä kehää sorvissa ja vähän sorkkia jollain hiomakivellä sinnepäin.

    gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 13:41, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  25. __Sameli
    __Sameli
    Profiili

    Hoppis. Taas tuli puuhasteltua jotain pientä.
    Ensimmäisenä tarkistelin että kotelosuojaaine ei jää tukkimaan vedenpoistoaukkoja
    IMG_3082 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Seuraavaksi putsailin rungosta liimajämiä
    En tiedä mitä rungossa on ollut kiinni tai mitä tällä on tavoiteltu. Tuntuu kirkkaalta silikonilta. Ei lähtenyt CRC gasketremoverilla. Vanhanliiton Nitromorsia en sattuneesta syystä halunnut kokeilla
    IMG_3083 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Sitten vahat niskaan. Hinkkailin runkoon Colliniten 915 hybridiä, kestää autossa 4-6kk pesusta riippuen joten luulisi kestävän tässäkin. Vetopuolen chainstayn kromattua osaa kiillottelin vähän Mothersilla. Ne luvatut pari räpsyä rungosta:
    IMG_3086 by Sami Keskimäki, on Flickr
    IMG_3088 by Sami Keskimäki, on Flickr
    Laakerihilut oli yön liuotinkylvyssä
    IMG_3089 by Sami Keskimäki, on Flickr

    Ohjainlaakerien raceissa pieniä koloja ja epätasaisuutta. Laakerien kuulien pinta muistuttaa lähinnä pieniä kiviä. Flickr:ssa kuvia jos kiinnostaa ihmetellä. Kattelin itsekkin tota Ebayn Tangea, laitan kokeeksi moisen tulemaan, sopii tai ei ja saa 27mm crownracella.

    Ketjulinja-asiaan: Flickr:sta löytyy kuvia akselien mittauksista, ovat siis ensin mitattu ja sitten kuva vain muistin tueksi. En viitsi linkkailla niin hirmuista määrää tähän.
    Lopputulema: Akseli on tällähetkellä päästä päähän karvan alle 114mm. Vedon puoli 3,5mm leveämpi. Ulkopaikan ketjulinja 49mm rattaan keskelle. Kuten Josbanse meinasinkin, on vedon puolen kampi on puolitoistamilliä ulompana.
    Keskiöehdotuksia? Mieluusti laittaisin kuitenkin ISO-viisteellä olevan.

    Kaupat navoista sovittuna. Kehiksi tb14. Jatketaan.

    Lähetetty 19:21, 26.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Projektit

Search with Google: