Yksivaihde.net » Paikalliset puheenaiheet

Reitti 2000

(70 posts)

1. Elikkäs!

Tälle ei löytynyt omaat topikkia, joten pistämpä moisen pystyyn. Ajattelin käydä tuon ajamassa lähipäivinä ja yöpyä matkalla. Paria asiaa:

-Mitenkäs hyvin tuo on merkitti, tarvitsenko kartan/GPS-jäljen, ja jos näin, niin mistä sen saan?
    -Mikäs olisi suositeltu leiriytymispaikka?
    -Ja viimeiseksi, mitäs rengastusta suositellaan?

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 20:14, 17.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  2. ritari_s
    ritari_s
    Profiili

Jäljen saa vaikka reittioppaasta.

Epäilyttävästi YV-henkinen hemmo
    Lähetetty 20:24, 17.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  3. cuppis
    cuppis
    Profiili

-merkinnät on huonot. GPS-jälki helpottaa huomattavasti
    -Kämmenlammen laavu on erinomainen. Kannattaa varautua jopa ruuhkaan.
    -olen nähnyt ajettavan kaikenlaisella 28mm sliksistä läskirenkaisiin. Pääosin hiekkapohjaista ulkoilureittiä joten ei ole kovin tarkkaa renkaan suhteen.

Kannattaa lukea http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36770-Reitti-2000/page10

Lähetetty 20:26, 17.4.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  4. tero
    tero
    Profiili

Eilen käytiin k_laakson kanssa taluttamassa ajamassa Reitti 2000 Maunulasta alkaen. Reittimerkinnät eivät olleet niiiin huonot, kuin olisi kuvitellut, mutta kyllä useissa risteyksissä meni vähän sormi suuhun. Onneksi oli ladattuna Stravaan vanha Ekin reitti, niin siitä sai aina neuvoa ja taas löytyi joku riekaleinen reittimerkintä, joka vahvisti oikean polkuvalinnan. Mulla 48/21 fixed ja Kallella 44/18 ss ja kyl työntelyksi meni monet mäet jo ihan kuntonsakin vuoksi (kiviä, suuria irtokiviä, uria, hiekkaa) sekä juurakkopätkät. Rinnekodin jälkeinen tunkkauspätkä kierrettiin suosiolla Vihdintien kautta, kun ei paremmastakaan reitistä ollut tietoa eikä lähdetty arvailemaan reittiä. Mutaakin oli tarjolla sen verran, että pyörä sai aidon krossilookin. Salmen Tupa on nykyään taas auki ja saatiin ihan OK burgerit lounaaksi. Paluumatka Luukista tosin sitten Vihdintien kelviä, koska ei vaan jaksanut / kiinnostanut enää lähteä Luukki-Maunula mäkisiä teitä uudestaan.

Ens kerralla kyl vapari ja lyhyemmät välit ainakin itelle. Eikai tos muuten mitään. 118km ovelta ovelle ja 11,5h taukoineen.

Lähetetty 9:09, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  5. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

tekis mieli ajella tämä hitto soikoon

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 14:25, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  6. sani
    sani
    Profiili

pieni merenneito - 15:25, 3.7.2016  » 

Koska lähetää?

Crusty - 15:41, 2.6.2016
    Välillä kun lukee näitä juttuja täältä ni pelotta, että oon jossain psykoosissa.

chili pää
    Lähetetty 15:16, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  7. k_laakso
    k_laakso
    Profiili

Oli kyllä varsin mainio reissu, mitä nyt tiettyjä kohtia olisi voinut hieman soveltaa kun alkoi loppupään pyöräntunkkauskohdissa huumori loppumaan. 95% reitistä kuitenkin aivan täysin ajettavaa Sebulla, mitä nyt muutama mäki joka ei tosiaankaan irtokivien takia nousis kyllä varmaan millään vehkeellä.. Reitti ja maastot vaihtelivat hyvin suuresti laidasta laitaan ja maisemat olivat kyllä paikoitellen erittäin hienoja.

Voi vahvasti suositella.

Lähetetty 15:19, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  8. Yks kiva vaihtoehto on ajaa Luukista Luukkiin. Ottaa sen 40km siirtymän pois niin ei tunkkauskaan tunnu niin työläältä.

Lähetetty 17:02, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  9. tero
    tero
    Profiili

Ite tykkäsin kyl paljon enemmän pohjoisesta stagesta luukki-salmi välillä, kun salmen jälkeen se etäläinen oli sit sitä tikkuista etenemistä ja turhautumista enemmän. Vaihteet tai 2,1 luokkaa välit, toki mieltymysjuttuja.

Lähetetty 17:09, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  10. taisin mä varottaa, että se voi olla aika raskasta. Hats off kuka vaan ajaa lenkin vaihteita.

Lähetetty 17:34, 3.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  11. kunba
    kunba
    Profiili

Eilen kävin vetään tän maasturilla. Kivaa oli oujee.

ylittää törkeydessään komeasti vähäisen seksistisen tölväisyn
    Lähetetty 13:11, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  12. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

sani - 16:16, 3.7.2016  » 

pieni merenneito - 15:25, 3.7.2016  » 

Koska lähetää?

mulla ei taida olla mitään ens viikonloppuna; lauantai olis sellainen päivä jolloinka voisin, säävarauksella tosin koska elämäni on riittävän perseestä ilman riutumista vesisateessa.

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 13:20, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. cuppis
    cuppis
    Profiili

Täältä reitti jota useimmiten käytän Rinnekodin jälkeisen teknisemmän pätkän ohitukseen jos olen liikkeellä crossarilla https://www.strava.com/routes/5874755

Lähetetty 14:12, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. Jii
    Jii
    Profiili

Pirttimäki on sitten heinäkuun lomalla vaikkei kotisivuilla ole siitä mainintaa. Onneksi oli eväitä taskussa :)

Yksi vaihe.
    Lähetetty 14:39, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. tero
    tero
    Profiili

oon miettiny, jos vielä tänä vuonna kävisi pohjoista reittiä salmessa, esim. tuota cuppiksen strava jälkeä rinnekodin tunkkipätkä välttääkseen. se luukki-salmi oli omasta mielestä paljon nätimpi ja ajettavampi kuin se eteläinen lenkki.

en tiä koska, mut ennen lumia sinkulalla.

Lähetetty 15:04, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. Npertj
    Npertj
    Profiili

itelle tää oli joskus semmone bucket list tyypine homma

mutta täällä on niin moni jo postannu tyyliin " kävin eilen vetää , käytiin pyörähtää, tää oli hyvä keikka"

vähä latistunu tunnelma eikä ehkä jotenki innosta jos se on vaa soranjauhantaa

vakiovänkääjä
    Lähetetty 15:23, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

cuppis - 15:12, 25.7.2016  » 
    Täältä reitti jota useimmiten käytän Rinnekodin jälkeisen teknisemmän pätkän ohitukseen jos olen liikkeellä crossarilla https://www.strava.com/routes/5874755

taidan käydä loppuviikosta tän jäljen vetäseen

päiväreissuna mut eväät megessä. vaihteet ja 40mm slicks*

*lue: bibsien päällä shortsit, emalimuki kiinni satulalaukussa ja instagrammeri laulaa.

Lähetetty 15:33, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. cuppis
    cuppis
    Profiili

Tohon mun jälkeen saa muutaman mukavan lisäkilsan kun ajaa Salmesta Kattilan kautta Haukkalammelle ja siitä sitten normireittiä Solvallaan.

Npertj, mulle tää on periferian asukkina peruslenkki. Viime syksynäkin tuli ajettua kolmena perättäisenä viikonloppuna :)

Lähetetty 15:54, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  19. Huomenna lähden Nuuksiosta liikkeelle, eikä tartte edes kaupunkiin palata.

Jos on halukkaita lähtemään mukaan, ni treffit haltijalla klo. 10. Itse liikkeellä ss mtb.

Lähetetty 20:17, 25.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  20. User has not uploaded an avatar
    keevo
    Profiili

joo, itse kävin eilen heittässä reitin ja oikein vaikeimman kautta.. Oli portaita ja pitkospuita ja ajokelvotonta maastoa (jäykkä 29er) mutta olisi myös hienoja maisemia ja hyvä fiilis.

Jos kierrätte vastapäivään, niin tosiaan rinnekodin jälkeiseen ryteikköön ei ole mitään asiaa ilman kunnolla jousitettua pyörää, menee takuulla talutteluksi, se kannattaa kiertää.

vaihdevaroitus! niille kyllä jotka ilman vaihteita lähtee tolle pätkälle niin hattu päästä, saati fixillä, sen verran paljon sai kyllä ihan leppoisasti rullata pitkiä ja loivia alamäkiä alas. Ja aina ne alamäet ei muuten ollu mitään ihan hirveän loivia.

Klik!

Lähetetty 8:48, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  21. cuppis
    cuppis
    Profiili

^mistä löysit portaita ja pitkospuita?
    Mielestäni niitä ei reitillä ole ellei sitten Högbackan ja Haukkalammen välisellä pyöräilykielto-osuudella. Vai oliko Rinnekodin jälkeiselle osuudelle tehty raivaustöiden lisäksi uusia pitkospuita, viime kerralla siellä näkyi lankkuja odottamassa.
    En ole koskaan omistanut jousitettua fillaria enkä silti ole löytänyt ajokelvotonta maastoa reitiltä. Toki helpompaa ja mukavampaa kiertää Rinnekodin jälkeinen teknisempi osuus jos on kapeeta rengasta alla.

Lähetetty 8:55, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  22. User has not uploaded an avatar
    keevo
    Profiili

täytyy myöntää, että saatoin osua juuri tuohon pyöräilykieltoosuudelle, mutta huoli pois, en tosiaan pyöräillyt sielä vaan tunkkasin pyörää minkä jaksoin, joten no damage done. Seurasin vaan suht orjallisesti gpx jälkeä jonka olin puheliimeni ladannut Reitin jälen nimi oli näes reitti 2000 mtb joten ajattelin sen olevan pyöräillen ja oikeita reittivalitoja mukaileva.

Ajokelvottomin maasto omasta mielestäni löytyi juurikin rinnekodin jälkeen/ennen riippuu miten päin kiersi, itse en tosiaan sielä ryteikössä niillä voimilla edes 29x2.25 kumeilla pärjännyt, mutta myönnettäköön mtb hommat on mulle vielä suht tuore aluevaltaus. :)

Lähetetty 9:07, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  23. Rinnekodin jälkeiset tekniset meni krampuksella ihan kohtuullisesti tossa pari viikkoa sitten, mutta fiksirollerilla liikenteessä olevaa hikiapaja-ukkoa kävi vähän kyllä sääliksi.

Ja pitkospuita tosiaan on ainoastaan aivan satunnaisesti ja lyhykäisiä pätkiä.

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 9:12, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  24. ritari_s
    ritari_s
    Profiili

keevo - 9:48, 26.7.2016  » 
    Jos kierrätte vastapäivään, niin tosiaan rinnekodin jälkeiseen ryteikköön ei ole mitään asiaa ilman kunnolla jousitettua pyörää, menee takuulla talutteluksi, se kannattaa kiertää.

Ei siellä välttämättä jousituksia tarvi, ykkösleiriltä ajoin ogrella tuolta retkivarusteiden kanssa. Jyrkimmät mäet toki piti tunkata mutta muuten suurimmaksi osaksi ajaen. Vähän tuoreemmilla jaloilla olis tietysti mennyt paremmin :)

Epäilyttävästi YV-henkinen hemmo
    Lähetetty 9:20, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  25. Niih, Pirttimäen kahvila on edelleen heinäkuun kiinni. Onneks on mustikoita.

Lähetetty 9:33, 26.7.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Paikalliset puheenaiheet

Search with Google: