Yksivaihde.net » Paikalliset puheenaiheet

Pacific Northwest eli reissuraportti Yhdysvalloista!

(28 posts)

  1. Konga
    Konga
    Profiili

    Pacific Northwest eli reissuraportti Yhdysvalloista!

    Gales Creek Trail ja Storey Burn Trail
    Tervehdys täältä syksyisestä Yhdysvaltojen luoteiskulmasta. Jos kerta rakentaa vuoripyöriä niin kai se on käytävä edes kerran elämässä oikeilla vuorilla pyöräilemässä. Vuoripyörät vuorille!

    Ajattelin kirjoitella pienen esittelyn ja matkakertomuksen Tillamook State Forest -alueella olevasta ulkoilu- ja maastopyöräreitistä Oregonissa. Kyseisellä alueella on useita reittejä mutta sain vinkin Breadwinner Cyclesin Tony Pereiralta, että juuri Gales Creekin polut olisivat ehdottomasti ajamisen arvoisia. Gales Creek sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Portlandista. Suuntasinkin auton nokan Portlandista kohti Tillamookin metsää ja Gales Creekin leirintäaluetta mukanani oma 29+ sinkula. Hieman jännitti miten pärjäisin täysjäykällä sinkulalla ja 32x20 välityksellä vaihtelevassa maastossa.

    Perille leirintäalueella löytäminen oli todella helppoa, kiitos selvien opasteiden tien varressa. Parkkipaikalla tapasin muutaman muun samalle reitille lähdössä olevan pyöräilijän. Vaihdoimme hieman kuulumisia ja sain muutamia vinkkejä muista Oregonin alueella olevista reiteistä. Molemmilla oli 29er täysjoustopyörät vaihteilla varustettuna ja sanoivat vielä minun pyörääni katsellessaan, että taidat olla kova ajamaan kun olet sinkulalla liikenteessä. Mutisin jotain suomalaisesta tyhmyydestä takaisin. Heh heh!

    Gales Creekin leirintäalueelta lähtee useampia patikointi- ja pyöräilyreittejä eri suuntiin. Alueella on myös moottoriajoneuvoille sallittuja polkuja. Reiteiltä löytyy kuitenkin selvästi missä milläkin kulkuneuvolla saa ajaa. Olin itse valinnut noin 7.6 mailin lenkin joka koostui kahdesta eri polusta, eli Gales Creek Trailista sekä Storey Burn Trailista. Nämä molemmat on sallittu ainoastaan patikoijille, pyöräilijöille sekä ratsastajille. Gales Creek Trail oli melko pitkälti nousua leirintäalueelta ylös rinnettä noin 2 mailia ja osio Storey Burn Trailista jota ajoin takaisin leirintäalueelle oli taas pitkälti laskua. Toki kiipeämäänkin joutui mutta ei aivan samalla tavalla kuin Gales Creek Traililla.

    Gales Creek Trail
    Nimensä mukaisesti kyseinen polku lähtee Gales Creekin leirintäalueelta ja mutkittelee 2 mailin verran mäkeä ylös valtatie 6:lle Rogers Campin kohdille. Alempana polku kulkee sademetsämäisessä lehtipuuvoittoisessa metsässä ja rinnettä ylös noustessa puusto muuttuu kuusivoittoiseksi. Polun pohja on hieman savista ja paikoin kosteana melko liukasta lehtien ja puiden juurien takia.


    Polulla pärjää hyvin sinkulallakin mutta hieman kevyempi välitys kuin 32x20 voisi olla ihan poikaa. Omalla kohdalla ainakin. 1x9/10/11 ainakin riittää hyvin jos vaihteilla lähtee liikenteeseen. Muutamissa kohdissa meno meni aika runttaamiseksi ja lopulta taluttamiseksi. Mitään teknistä maastoa tuo ei kuitenkaan ollut.


    Ajoin itse asiassa Gales Creekin kahteen kertaan ylös päin, johtuen katkenneesta ketjusta reitin puolivälissä. Tästä kuitenkin lisää myöhemmin. Toisella kerralla monet kohdista nousi melko hyvin ihan polkien, joita en ensimmäisellä yrittämällä päässyt. Tiedä sitten johtuiko paremmista ajolinjoista vai mistä.

    Gales Creek on varmasti mukava tykitellä alaspäin mutta minä jatkoin ylös päästyäni valtatien yli kohti Storey Burn Trailia. Tuolta valtatieltä polku jatkui mukavasti alas kohti Elliot Creekiä paikoin melko leveänä ”soratienä” muuttuen lopulta kapeaksi mutkittelevaksi tasaiseksi poluksi lehdossa kunnes taas alkoi nousemaan hieman Storey Burn Trailin alkupuolella. Reitille Rogers Camp - Storey Burn mahtuu muutama mukava hyppykin, ei tosin mitään suurta mutta jos vauhtia on tarpeeksi niin kyllä ilmaan pääsee hauskasti.

    Storey Burn Trail
    Ensimmäisellä kerralla tämän alkulähteille päästyäni onnistuin katkaisemaan ketjun ja tietenkin laukkua tonkiessa huomasin jättäneeni ketjun varalenkit autoon Gales Creekiin. Ketjunkatkaisija oli kylläkin mukana. Hyvä minä. Hetken asiaa puntaroituani päätin suunnistaa takaisin valtatie 6:lle ja rullailla tien piennarta autolle. Onneksi matka oli alamäkeä koko matkan.

    Autolla nopea ketjun korjaus ja ei muuta kuin takaisin pyörän päälle. Hetken mietin, ajaisinko valtatietä takaisin mäen päälle vai uudestaan Gales Creek Trailia. Valitsin jälkimmäisen ja olen päätökseeni hyvin tyytyväinen sillä kyseinen polku avautui aivan uudella tavalla kuin ensimmäisellä kerralla vaikka olikin melko rankka rutistus. Selvisin kuitenkin takaisin paikkaan jossa matka ensimmäisellä yrittämällä katkesi.

    Storey Burn Trailin alkupuolella polku nousee melko tasaisesti vajaan muutaman mailin matkalla ja polku menee muun muassa valtatie 6:n alta seuraillen jyrkkää rinnettä sanoinkuvaamattoman upeissa maisemissa douglaskuusten katveessa. Täällä polku on enemmän sorapohjaista ja melko kuivaa. Tasaisen nousun jälkeen todellinen hauskuus alkaa, kun polku alkaa viettämään jälleen yhä enemmän kohti Gales Creekiä. Paikoitellen polku menee yhä melko jyrkissä rinteissä ja pudotusta on sen verran toisella puolella että aivan heti ei matka pysähdy jos polulta sattuu erehtymään. Muutamassa kohtaa hieman kyllä jännitti kun ei ole tuollaiseen maastoon tottunut.


    Reitin keskivaiheilla ja loppupuolella polku kulki melko rehevässä ja hieman ”tasaisemmassa” maastossa, alaspäin mentiin kuitenkin koko ajan.

    Sports Trackerin mukaan ensimmäisellä kerralla kun kiipesin Gales Creekiltä Rogers Campille sekä vähän matkaa takaisin taluttaessani nousua tuli noin 320m ja matkaa 10.6km. Ketjua korjatessani autolla aloitin uuden harjoituksen ja lenkin jälkeen nousua näytti tulleen 520m ja laskua 537m. Gales Creek - Storey Burn Trailin kokonaispituudeksi tuli 13.3km.

    Jos ei oteta huomioon ketjun katkeamista ja siitä johtunutta ärsyyntymiskäyrän hetkellistä nousua, niin sanoisin että aivan 5/5 reitti ajettavaksi. Sinkulalla tykittely oli todella hauskaa, leveä hymy nousi todella monta kertaa naamalle ja mitä tulee jouston puutteeseen (niin rungossa kuin keulassa), niin en kyllä kertaakaan kaivannut esim. joustokeulaa. 29+ kumit tasoittaa menoa oikein mukavasti. Opasteet poluilla/poluille oli selvästi näkyvillä, samoin eri polkujen pituudet sekä vaikeusaste. Nuo molemmat oli muuten tasoltaan keskitasoa ja voin sanoa että melko vähällä kokemuksella pääsi noista nauttimaan täysin. Selvisinhän minäkin tuolta hengissä.

    Reppuun/laukkuun kannattaa kyllä varata välipalaa, ettei energia pääse loppumaan kesken. Tietysti myös riittävästi juotavaa mutta nämähän on melko itsestään selvyyksiä teille.

    Lopuksi vielä kuva väsyneestä mutta onnellisesta ajajasta.

    Käykää katsomassa Flickrin puolelta kuvat isompina sekä muutama lisäkuva.

    ---

    Sandy Ridge

    Sandy Ridge on nimensä mukaisesti harjanne joka sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Portlandista eli siis paikallisessa mittakaavassa suhteellisen lähellä. Sandysta on pieni matka mm. Mt. Hoodin kansallispuistoon joten maisemat tuolla seudulla ovat kyllä kohdillaan. Opastus paikanpäälle on peri Amerikkalaiseen tapaan hoidettu hyvin isomman tien varresta.

    Oma vierailuni Sandy Ridgen poluille ajoittui melko sateiseen aikaan vuodesta kun syyssateet olivat jo alkaneet. Viikolla oli satanut useana päivänä ja otin pienen riskin lähtiessäni ajamaan Portlandista Sandy Ridgen suuntaan. Säätiedotus lupaili melko vaihtelevaa säätä mutta tuolle päivälle kuitenkin vähemmän sadetta kuin tuleville päiville. Riski kannatti ja vaikka matkalla satoikin vettä suhteellisen reilusti, niin paikanpäälle päästyäni sade oli jo lakkaamassa ja pienen odottelun jälkeen jopa aurinko hieman pilkisti pilven takaa.


    Sandy Ridge koostuu useasta hyvinkin erilaisesta polusta jotka on tarkoitettu ajettavaksi lähinnä ylhäältä alas. Täysin kiellettyä polkujen ajo ei ole vastavirtaankaa. Varsinainen siirtyminen poluille tapahtuu päällystettyä mutkittelevaa tietä pitkin. Kyseisen tien molemmissa päissä on puomit eikä siellä liiku yleistä liikennettä mutta täysin autio tuo tie ei kuitenkaan ole joten kannatta ajella sen mukaan. Nousu on melko uuvuttava, tasaista tylsää nousua riittää mutta ylös päästyä vaiva palkitaan. Ylhäällä on valittavissa useasta erilaisesta polusta omien taitojen ja mieltymysten mukaan. Itse valitsin Hide & Seek nimisen reitin joka osoittautui varsin mainioksi pätkäksi. Täältä löytyy kartta alueesta.


    Ylhäällä oli jotenkin aavemaisen hiljaista kun sumu oli melko sakeaa sateen jäljiltä, vain lintujen ääniä kuului jostakin hieman kauempaa.







    Yläsosio Hide & Seek reitistä kulkee jylhässä kuusimetsässä harjanteen rinteellä jossa polku on paikoin kapeaa ja tiukkoja neulansilmiä riittää. Polulle sattuu myös muutamia pudotuksia isompien kivien ja juurakoiden päältä. Alempi osio taas on tasaisempaa ja leveämpää ja mutkiin on rakennettu kivettyjä valleja joista pääsi rullailemaan melko vauhdikkaastikin. Joissakin kohdissa itsellä pääsi hieman vauhtisokeus iskemään ja muun muassa tästä johtuen tuli otettua hieman ilmaa turhan paljon yhdessä hyppyrissä ja seurauksena melko ”näyttävä” laskeutuminen. Ylemmällä osiolla heitin myös kirjaimellisesti otb:t. Onneksi ei sattunut pahemmin.

    Polut alueella ovat hyvin hoidettuja ja mielenkiintoisesti suuniteltuja. Mitään supervaikeaa reittiä tuolta ei käsittääkseni löydy mutta osa on teknisempiä ja ei sovellu aivan aloittelijoille. Tuo ajamani Hide & Seek taas vaikutti tällaisen nyybien mittakaavassa oikein sopivalta myös vähemmän kokemusta omaavalle kuskille. Varsinkin tuo alempi osio oli kaikessa vauhdikkuudessaan aivan mahtava.


    Näin yksivaihteilijan kannalta paikka on melko helposti lähestyttävissä kunhan vain jaksaa tuon ylössiirtymisen runtata yhdellä vaihteella. Ajoin vain yhden kierroksen tuolla kun arungonlaskuun oli alas päästessä sen verran vähän aikaa ja pimeään metsään jääminen kesken toisen lenkin ilman valoja ei innostanut. Laskua SportsTrackerin mukaan tuli melko tasan tarkkaa 600m ja matkaa 11.7km.

    Samaan aikaan tuolla oli tasan yksi nuori mies pyöräilemässä täpärillä ja siinä pyöriä purkaessa takaisin autoon tuli hieman juteltua elämästä hänen kanssaan. Oli kuulemma Bendistä eli keskioregonista ja suositteli ehdottomasti pyöräreissua sille suunnalle. Tarkoituksena olikin käydä myös ajamassa Bendissä mutta aikataulullisesti se ei nyt onnistunutkaan. Jäipähän jotain seuraavaankin kertaan kun Yhdysvaltojen suunnalle matkustaa.

    ---

    Tehdaskierros Chris Kingillä, Portland

    Vierailin Chris King Precision Componentsin tehtaalla Portlandissa ja samaisen käynnin aikana pääsin toki tutustumaan heidän omaan Cielo polkupyörämerkkiinsä. Cielohan on muutamalla rungonrakentajalla melko pieni osasto Chris Kingillä joka itsessään työllistää toista sataa työntekijää. Olin innoissani pelkästään jo pääsystä Chris Kingin tehtaalle, sillä itse rakennus on upea vanha kahvipaahtimo. Vanhat tehdaskiinteistöt vetoavat jotenkin. Kierroksen minulle veti Guy joka vastaa Kingillä muun muassa OEM myynnistä sekä ulkomaanmyynnistä.




    Kierros alkoi tutustumalla kokoonpanoon sekä nopealla yleissilmäyksellä konehallin puolelle ikkunan takaa. Varsinaisiin tuotantotiloihin ei ulkopuolisia päästetä turvallisuuden nojalla.




    Kierros jatkui Kingin logistiikkaosaston aka varasto/lastaustilan kautta Kingin pyöräkorjaamolle jossa myös kasataan Cielon pyörät ja kiekot. Korjaamolla korjataan tarvittaessa työntekijöiden pyöriä. Tuolloin paikalla oli myös paikallinen cyclocrossmestari Josh Kelley rakentamassa uusia kiekkoja pyöräänsä. Pyöräkorjaamon vieressä oli pieni tila jossa korjataan tarvittaessa vanhoja napoja ja ohjainlaakereita eli jos sinulta sattuu löytymään vanha Kingin palikka ja se tarvitsee enempi laittoa niin suosittelen ottamaan yhteyttä Kingiin. Nuo palikat on tehty huollettaviksi. Toisaalta voi miettiä kuinka järkevää on lähettää palikka huoltoon toiselle puolelle maapalloa.

    Kingiltä löytyy myös todella hieno ja tunnelmallinen työpaikkaruokala/-kahvila. En vaan jostain syystä tajunnut ottaa tilasta kuvaa. Kahvilan puolella Kingillä punotaan juonia yhä enenevissä määrin tuon Kingin lanseeraaman Gourmet Century -tapahtuman päänmenoksi. Ainakin omasta mielestä kyseinen tapahtuma vaikuttaa kokemisen arvoiselta ja jos seuraavaan reissun tuonne koittaisi vaikka ajoittaa tapahtuman aikoihin…






    Kingiltä löytyy ylemmistä kerroksista pieni näyttelytila/minimuseo jossa on näytillä itsensä Chris Kingin vanhoja pyöriä, Cielon näyttelypyöriä sekä vanhoja ohjainlaakereita ja mielenkiintoisia räjäytys ja leikkauskappaleita mm. navoista. Löytyypä sieltä jopa Kingin nelikanttikeskiö joka ei koskaan tullut tuotantoon. Tilasta löytyy myös Chrisin vanha sorvi jota hän on käyttänyt aikoinaan autotallissaan yrityksen alkutaipaleella.


    Jonkun Lancen käyttämä ohjainlaakeri.


    Guy ihmettelee vanhaa sorvia.




    Cielon ”verstaan” puolta.


    Rosterikankia.


    Kingillä kaikki alumiinijäte kierrätetään mahdollisimman tarkkaan ja heiltä löytyy oma puristin jolla jäte puristetaan pieniksi alumiinpelleteiksi. Näin ollen öljy ja leikkuunesteet saadaan poistettua alumiinista tehokkaasti ja syntyvä jäte on melko puhdasta kierrätykseen.

    Chris King on melko mielenkiintoinen yritys nykyaikana sillä heiltä löytyy talosta mm. oma talonmies, sähkömies sekä korjaajia eli alojen edustajia jotka nykypäivänä monesti ostetaan ulkopuoliselta alihankintana. Myös Kingin kiinnostus ekologiseen tuottamiseen sekä kierrätykseen oli ilahduttavaa. Kingillä on myös hauska palkitsemisjärjestelmä työntekijöille jos he ajavat pyörällä työmatkansa. Pyöräilemällä työntekijät voivat ansaita kahvi- ja ruokalippuja sekä saada palkallisia vapaapäiviä.

    Jos ikinä satut käymään Portlandin suunnilla, niin suosittelen kyllä lämpimästi ottamaan yhteyttä Chris Kingiin ja sopimaan tehdaskierroksesta.

    Kuvat isompina ja muutama lisäkuva löytyy täältä.

    ---

    Handmade Bike and Beer Festival 2015, Portland

    Kyseinen tapahtuma on HUB:n eli Hopworks Urban Breweryn järjestämä pienimuotoinen festivaali joka kokoaa yhteen paikallisia rungonrakentajia ja pienpanimoita. Kokonaisuutena varsin mainio tapahtuma. Enempi keskityin ihmettelemään ja juttelemaan näytteilleasettajien kanssa kuin kuvaamaan. Alla kuitenkin hieman kuvasatoa.




    Paul Price - Paul Components





    Legenda - Christopher Igleheart.









    John Watson kuvaamassa jotain keltaista pyörää. John kuvasi myös hieman pienemmän pyörän samaan syssyyn.

    ---

    Three Corner Rock (3CR), Washington State
    3CR sijaitsee Washingtonin osavaltion puolella, vajaan tunnin ajomatkan päässä Portlandista. 3CR on kallionhuippu jonka laelta avautuu todella upeat näkymät joka suuntaan. Huipulla on sijainnut joskus viime vuosisadan alkupuolella vartio-/tähystystorni josta on tarkkailtu metsäpaloja. Huom! Jos liikut autolla tuonne polun alkupäähän Washougal joen puolella, niin alueelle vaaditaan Discover Pass jotta voit parkata auton. Päivä taitaa olla 10usd luokkaa.

    360° näkymästä kallion laelta voi bongata seuraavat vuorenhuiput; Mt. Hood, Mt. Jefferson, Mt. Adams, Mt. St Helens sekä Mt. Rainier.

    Kyseinen reitti oli rankin mutta samalla ehkä myös hauskin polkuiloittelu joka tuli reissussa koettua. Matkan varrelle osui reilusti nousuja ja laskuja, paljon nopeita neulansilmäkäännöksiä, puronylitys sekä valtavasti upeaa luontoa ja maisemia. Sattuipa reitin varrella niinkin, että hävitin polun aivan kokonaan ja varsinainen määränpää jäi sillä kertaa saavuttamatta.

    Puustona perus kuusimetsää ja polun pohja melko kuivaa soraa.


    Tällaiset pikkuystävät olivat sankoin joukoin kutoneet verkkojaan polun yli ja niitä oli milloin missäkin roikkumassa kun vauhdilla suhautti verkon läpi. Vaikka nuo melko harmittomia ovatkin, niin siltä aiheuttaa pieniä puistatuksia vieläkin.



    Maisemia polun varrelta.


    Pienen juoma- ja ihmettelytauon aikana huomasin haukan liitelemässä yläpuolellani. Tarkempaa lajitunnistusta en pystynyt tekämään kun lintu pysytteli kuitenkin sen verran etäällä. Suhteellisen iso kuitenkin.


    Puolen välin tienoilla. Päämäärä siintää jo edessä!



    Puronylitys onnistui onneksi helposti, kiitos suhteellisen matalalla olevan veden. Keväällä kyseinen paikka on käsittääkseni melkoisen vuolas ja kuivin kengin ylittäminen hieman haastavampaa.


    Purolla tuli ihmeteltyä pidemmän aikaa tämän amerikankoskikaran (Cinclus mexicanus) touhuilua. Lintujen, hämähäkkien ja suht suurien etanoiden lisäksi polulta löytyi myös todisteita muista eläimistä, sillä muutaman kerran meinasin ajaa kojootinjätöksiin.



    Sitten vastaan tuli melkoisen kokoinen avohakkuu. Tässä kohtaa myös hävitin polun ja etsinnöistä huolimatta se myös pysyi hävyksissä. Tottakai heilautin tuosta hakkuuaukion yli kuin pomomies konsanaan. Pienen etsinnän jälkeen löysin tuolta pienen polun joka ei ollut oikea vaan vei ainoastaan metsäautotielle tuossa huipun juurella. No olihan sitä metsätietäkin mukava ajella siinä jonkin aikaa eestaas. Reissuun varattu aika kuitenkin alkoi käymään vähiin ja auringonlasku alkoi myös lähestymään uhkaavasti. Ajoin takaisin autolle samaa reittiä ja perille päästyäni SportsTracker näytti metsässä käytetyksi ajaksi minuutin vajaa viisi tuntia, matkaa kertyi 31,88km ja nousua/laskua 1320m.

    Palasin huipulle muutaman päivän kuluttua mutta tällä kertaa en ollut pyörällä liikenteessä vaan ajoin autolla huipulle asti ja kävin ihastelemassa maisemia.


    Tässä huipulta nähtynä tuo kohtalokas hakkuuaukko.



    Hieman maisemia huipulta.

    ---

    The Vanilla Workshop -vierailu, Portland

    Teille, joille pyörämerkit Vanilla Bicycles ja Speedvagen eivät ole tuttuja pienenä pohjustuksena seuraava. Vanilla Bicycles on Sasha Whiten oma kustompyörämerkki ja pyörien rakentamisesta vastaa nimenomaan Sasha itse. Speedvagen taasen on Sashan ja usean muun eri aloilta olevan henkilön perustama pyörämerkki. Speedvagen rakentaa puolikustomeita eli heillä on oma mallisto joista voi tilata mieleisensä omilla mitoilla. Molemmat merkit toimivat kuitenkin samassa osoitteessa nimen The Vanilla Workshop alla. Vierailuni aikaan yritykset olivat juuri muuttohommissa. Muutto tosin tapahtui ainoastaan seinän toiselle puolelle hieman isompiin tiloihin.



    Näkymiä pajan puolelta.



    Kaikki "dekaalit" jne. on maalattuja Speedvageneissa. Kuvissa väriteema "Surprise Me" vuodelta 2011.


    Rungon maskausta.


    Sasha juottamassa runkoon ohjureita. En muuten saanut kovin iloista kuvaa kyseisestä herrasta. Ei nimittäin miestä kiinnostanut pätkääkään, että kävin tuolla vierailulla. Sen sijaan Jen jonka kanssa sovin tapaamisen ja joka esitteli minulla paikkoja oli todella mukava ja kertoi mielenkiintoisesti yrityksesta/yrityksistä.


    Sashan oma proto Speedvagenin Urban Racerista. En jaksanut ottaa kuvaa koko pyörästä eli jos et tiedä miltä kyseinen pyörä näyttää niin guuglaa urban racer. Melko hämmentävä peli.




    Surprise Me 2015 väritystä. Kyseinen pyörä oli muuten lähdössä muistaakseni Japaniin.

    Täältä kuvat hieman isompina: KLIK!

    "The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 6:19, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  2. Freeflow
    Freeflow
    Profiili

    Hieno tarina ja tsygä!

    Cognitiivinen dissonanssi.
    Lähetetty 7:16, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  3. Sepsodus
    Sepsodus
    Profiili

    Kuvista välittyy rento polkufiilistely, pääsispä joskus käymään! Kiva nähdä paikallista luontoa, ettei tartte aina kattella keskuspuistoa.

    Lähetetty 7:26, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  4. paulos
    paulos
    Profiili

    Kaunista maisemaa, kiitos tästä.

    Crusty - 20:03, 15.12.2012 »
    Oon luullu et interneteissä on vaan vihollisia, lähen juomaan kaljaa.
    Lähetetty 7:40, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  5. Salomo
    Salomo
    Profiili

    Hyvä meininki ja mainio stoori. Olisi kyllä noille seuduille kiva päästä ajelemaan. Pari kertaa jenkeissä tullut ajeltua ja kyllä toimii. Polut hyvässä kunnossa ja selkeästi merkittyjä. Opasteihin yleensä myös merkitty kuka väistää ketä jos samoilla poluilla useita käyttäjäryhmiä. Nätti kyllä toi 29+.

    Lähetetty 7:44, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  6. ziGo
    ziGo
    Profiili

    Tuliko vastaa mitää siistejä elukoita?

    Lähetetty 8:20, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  7. Konga
    Konga
    Profiili

    Ei tullut elukoita vastaan. Yhden peuranmetsästäjän tosin tapasin joka kertoi nähneensä muutamia naaraspeuroja jonkin matkan päässä.

    Mukava jos jaksoitte lukea koko jutun. Vähän pitkähän tuosta tuli mutta yritin nyt tuoreeltaan kirjoitella tuntemuksia.

    "The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 8:28, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  8. Ompas upeita kuvia, tekisi mieli lähteä vuoripyöräilemään samantien jonnekin laukkujen kanssa.
    Nopean näköistä trailia, näyttää siltä että justiinsa hyvä pommitella semiläskillä.

    skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

    " I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 8:33, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  9. Sweet, dude!

    a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 8:56, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  10. paulos
    paulos
    Profiili

    Tosin 29 kuume nous muutaman asteen tän johdosta.

    Crusty - 20:03, 15.12.2012 »
    Oon luullu et interneteissä on vaan vihollisia, lähen juomaan kaljaa.
    Lähetetty 10:43, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  11. Freeflow - 8:16, 17.10.2015  » 
    Hieno tarina ja tsygä!

    kid_scientifik - 9:13, 4.1.2017  » 
    valot sammutettu loistavat kirkkaina
    Lähetetty 11:01, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  12. kova rapsa

    tämmösiä lukee mielellään

    Lähetetty 11:04, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. sani
    sani
    Profiili

    Joo, huh!

    Crusty - 15:41, 2.6.2016
    Välillä kun lukee näitä juttuja täältä ni pelotta, että oon jossain psykoosissa.
    Lähetetty 16:17, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. qlt
    qlt
    Profiili

    hyvä rapsa, hieno pyörä. kiitti!

    thefootdown - 13:55, 5.9.2014
    I was under the impression that the members of this forum were nice helpful people.
    Lähetetty 16:35, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. MrScientist
    MrScientist
    Profiili

    Aijai, mahtavaa maastoa, mahtava pyörä. Mahtavaa.

    Lähetetty 19:49, 17.10.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. Konga
    Konga
    Profiili

    Päivittelin tuohon aloituspostaukseen kuvia ja tuntemuksia Sandy Ridgestä, OR. Vaihdoin samalla otsakkeen yleisluontoisemmaksi koska ajattelin kirjoitella vielä muutakin menneestä reissusta tähän samaan lankaan.

    Seuraavaksi voisin jatkaa vaikka noila pajavierailuilla joissa tuli käytyä. Pitää vaan katsoa milloin ehtii kirjoittelemaan.

    "The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 19:05, 29.1.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

    laaturapo.

    jatkoon.

    ps. pajavierailut kiinnosta.

    Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 19:10, 29.1.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. User has not uploaded an avatar
    Anonymous
    Profiili

    Jäänyt huomaamatta. Ei vähentänyt kiinnostusta suomalaiseen käsityöhön.

    Lähetetty 19:38, 29.1.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  19. Noniin, mainiota tarinaa taasen.

    skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

    " I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 19:41, 29.1.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  20. no jäänyt tosiaan ihan huomaamatta. metsät kiinnosta.

    komean näköistä, kaikin puolin.

    edit: horisin jotain tyynestämerestä, mutta eihän tässä oltukaan kaliforniassa!

    edit2: eiku häh! olihan nämä tillamookin metsät sittenkin tyynenmeren sademetsiä!

    Everything matters (probably because there is so much of it).
    - Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 20:21, 29.1.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  21. Konga
    Konga
    Profiili

    Jatkoin turinointia ensimmäiseen postaukseen. Nyt vuorossa Chris King!

    Alkaa kyllä näin puolen vuoden jälkeen ikävä hiipimään noihin maisemiin kun katselee ja käy läpi reissukuvia.

    Edit: Hieman pitkäksihän tuo ensimmäinen postaus alkaa muodostumaan mutta näkisin kuitenkin järkevämmäksi, että kaikki on samassa kuin siellä täällä ympäri lankaa. Koittakaa kestää.

    "The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 18:59, 19.3.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  22. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Kiitos! Mukava lukea tommosia.

    1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 19:11, 19.3.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  23. Hieno jatkokertomuksen jatko. Taidan hankkia revolverisorvin ja ryhtyä laakerihommiin. Tarakat onkin ihan perseestä.

    Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -
    Lähetetty 19:14, 19.3.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  24. Lakimies84
    Lakimies84
    Profiili

    Kyllä oli kivaa luettavaa! Iso kiitos siitä. Tehdas aivan huippu ja nuo maisemat...kyllä täytyy sanoa että Kongakuume iski ja pahasti! Upea pyörä.

    Lähetetty 19:22, 19.3.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM
  25. Konga
    Konga
    Profiili

    Kiitos kommenteista. Mukava, että jaksatte lukea.

    Kävin tuossa hieman vielä lisää kuvia läpi ja lisäsin tuollaisen enempi kuvapainotteisen rapsan Handmade Bike & Beer Festivaaleilta.

    "The details are not the details. They make the product." -Charles Eames
    Lähetetty 21:34, 19.3.2016, 3 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Paikalliset puheenaiheet

Search with Google: