Yksivaihde.net » Rompetori - Myydään, annetaan ja tarjotaan vaihtoon

M: Trek 930 Singletrack 26er sinkulahirviöprojekti MYYTY

(12 posts)

1. kiiski
    kiiski
    Profiili

Elikkäs Trek Singletrack 930 -fillari olisi myynnissä.

Lisää kuvia:
    https://drive.google.com/folderview?id=0B-DrbFEOJ0Q3Q2kybFA2aVhPOWs&usp=sharing

Löysin rungon kiekkoineen roskalavalta ja aloin jalostaa siitä omaan käyttööni pyörää. Jossain vaiheessa matkaa tajusin, että top tube -mitaltaan 58cm mittainen pyörä on itselleni (178cm) liian pitkä. Veikkaisin, että n. 180cm mittaiselle ja siitä pidemmälle menisi varmaan aivan mukavasti.

Pyörässä on pystydropit, mutta olen viilalla laajentanut droppia pari mm. taaksepäin ja sen myötä magic gear -hommina toimii tällä hetkelläkin pyörässä kiinni oleva 36/18 -välitys (ketju ei kuvassa kireimmillään).

Tästä saisi mehevän retkivekottimenkin, koska lokarit menee kiinni, taakse saa tarakan ja pari juomapullopaikkaakin löytyy.

Keula: Surly 1x1, paikat V-jarruille, levyjarruille ja lokareille. Ruotoputkea reilusti.
    Ohjainlaakeri: Joku mukana tullut, yläpuolen tiiviste puuttuu (laita sisurinpätkä ja aja auringonlaskuun) Top cap ei kuulu kauppaan!
    Kiekot: Mukana tulleet, pari mm. sivuttaisheittoa edessä ja takana mutta rullaavat aivan hyvin.
    Kammet: Truvativin jotkut maastokammet
    Keskiö: Mukana tullut keskiö oli huonossa kunnossa, joten laitoin lootan pohjalta tähän 117mm pitkän keskiön. Oikea mitta olisi enemmänkin 113mm, nyt ketjulinja on liian sivussa mutta toimii kumminkin.
    Eturatas: Wolf Tooth narrow/wide 36t MADE IN USA, ajettu mutta hyvässä kunnossa (voit tällä muuttaa pyörän myös 1x? -setuppiin!)
    Takaratas: 18t, purettu kasettirattaasta joten tämä kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen
    Kumit: Continental Rubber Queen 2.2, käytännössä ajamattomat
    Stemmi: Charge Plugin mukana tullut järkyttävän painava 110mm pitkä mötikkä
    Ohjaustanko: Joku roskiksesta löytynyt riseri ja foamitupit
    Polkimet: Clas Ohlsonin jotkut flatit
    Satulatolppa: Joku random mötkö
    Satula: en tiiä

Tällä hetkellä fillarissa on 1/8" ketju kokeiluhommia varten. Se kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa takarattaan.

Mukaan saa lisäksi:
    -Bränikän SRAM PC 850 -ketjun joka sopii sitten kapealle takarattaalle
    -Hyväkuntoiset Shimano Deore v-jarrukahvat
    -Tektron uudet v-jarrut jarrupaloineen
    -Fillarin mukana tulleet kammet, jossa on yhteenniitatut rattaat (joista uloimman olen rälläköinyt hampaattomaksi) tai voin heittää nämä roskiinkin, koska ovat aivan perseestä

Hinta koko roskalle 100€ 90€, sijaitsee Hyvinkäällä. Voin tuoda 20€ rahasummalla fillarin Helsinkiin.

30€ lisähinnasta mukaan saa myös mehevän joustokeulan, jota en kai edes koskaan kokeillut laittaa pyörään. Ostin sen nimim. Kampi:lta, joka kuvaili aikoinaan myynti-ilmoituksessa tuotetta näin:
    "Rock shox Recon solo air 100mm, käytön jälkiä on. Toimii, ilmat ja öljyt pysyy sisällä. Kaulaputkea 198mm jäljellä."

saatanan Gamera
    Lähetetty 12:04, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  2. täähän on siis ns tosi kova runko

Lähetetty 12:07, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  3. kiiski
    kiiski
    Profiili

Aika pitkin hampain tästä olen luopumassa, helkkari kun olis vaan pari cm lyhyempi.

Sähän vissiin munakorva tän perään huutelit joskus ntkt forumilla. Kerkesinkin jo laittamaan yv:tä, eli osta pois nyt vaan!

saatanan Gamera
    Lähetetty 12:09, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  4. yep. Harmi että ei oo rahaa ostaa noita osia tohon mukaan. Halvalla kyl lähtee!

Lähetetty 12:22, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  5. kunba
    kunba
    Profiili

[quote] tajusin, että top tube -mitaltaan 58cm mittainen pyörä on itselleni (178cm) liian pitkä. [quote]

tekis mieli väittää vastaan

ylittää törkeydessään komeasti vähäisen seksistisen tölväisyn
    Lähetetty 12:28, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  6. kunba - 13:28, 14.6.2015  » 
    [quote] tajusin, että top tube -mitaltaan 58cm mittainen pyörä on itselleni (178cm) liian pitkä. [quote]
    tekis mieli väittää vastaan

Huomasitko et toi on maastopyörä?

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 12:32, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  7. kunba
    kunba
    Profiili

^ joo huomasin

Lähetetty 12:35, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  8. kiiski
    kiiski
    Profiili

Veikkaan, että mulla on kuitenkin meistä paras tieto siitä onko tämä pyörä mulle liian pitkä vai ei, heh.

Mutta kuten sanottu, ei toi paljoa ole liian pitkä, mutta en ole vaan saanut säädettyä itselleni mukavaa ajoasentoa tolle. Totesin, että parempi laittaa eteenpäin kun syksyllä on muutto Helsinkiin edessä ja tartteisi saada tavaramäärää vähän pienennettyä.

saatanan Gamera
    Lähetetty 12:45, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  9. kunba
    kunba
    Profiili

^ No joo tottakai on. Mulla on pari saman pitusta maasturia ja oon 5cm lyhempi niin sillä vaan
    kun perustelit pituudellas. Mut henkilökohtasia juttuja tietysti mitotukset. Siisti pyörä on.

Lähetetty 12:54, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  10. kaukomieli
    kaukomieli
    Profiili

^^Itehän tiät parhaiten mikä sopii mut olethan kokeillut myös järkevän mittaisella maastostemmillä? Noin numeroiden valossa tossa ei liene muuta liian pitkää kuin stemmi?

Lähetetty 13:01, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  11. kiiski
    kiiski
    Profiili

Olen kokeillut todella lyhyelläkin stemmillä ja ajelin tällä pyörällä viime talvella aika paljonkin. Joku todella korkealla nousulla varustettu stemmi (tai sitten joku säädettävä hässäkkä) olisi voinut tuoda lisää auvoisuutta hommaan. Tällä hetkellä maantie/retkifiksissäni mulla on 54cm pitkä vaakaputki ja 11/12cm stemmi tuntuu sopivimmalta.

En vaan saanut tätä fillaria toimimaan itselleni järkevästi, maastohommat eivät sitten kumminkaan kiinnostaneet ihan niin paljoa ja nyt kun pitäisi saada vähän rahaa ja tilaa nurkkiin niin myyminen tuntuu järkevimmältä.

Viimeisimpänä ideana mulla oli tehdä tästä droppitangolla, Schwalben Big Appleilla ja lokareilla varustettu retkivekotin, mutta ei vaan saanut enää (rahaa) aikaiseksi kokeilla sitä inkarnaatiota.

saatanan Gamera
    Lähetetty 13:14, 14.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  12. kiiski
    kiiski
    Profiili

Nosto, hinnanalennus! Ostakaa ennenkuin tulen järkiini ja hankin lyhyemmän stemmin.

90€ ja ensi viikon tiistaina toimitus stadiin vain 10€, koska on muutakin asiaa sinne suuntaan.

EDIT: Varattu!

saatanan Gamera
    Lähetetty 14:28, 17.6.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Rompetori - Myydään, annetaan ja tarjotaan vaihtoon

Search with Google: