Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Speksailuongelmaiset - tukikerho

(539 posts)

1. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

Lumikko - 14:06, 26.11.2014  » 
    Toi palstalla myynnissä oleva Mordecai kuumottelee luvattoman paljon. Samaten AC JYD. Ihan citymaasturiksi vaan, koska varsinaiseen maastoajoon löytyy jo kaikki tarvittava. Temppuja en osaa paitsi jos trackstand lasketaan, keuliminenkin sujuu vaan muutaman metrin. Oikea tarve: 0

Eiku katoppa tilanne Deth fish langassa ja toimi. Voisin tehdä Hki-reissun sitten. :P

Lähetetty 14:11, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  2. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

tuliko tässä nyt sivunvaihtoropleema, mihin katosi viesti? e: no niin

Lähetetty 14:12, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  3. naitsirK
    naitsirK
    Profiili

mustAfa - 13:05, 26.11.2014  » 
    mun ongelma ei oo rahanmeno vaan ajatuskapasiteetin ylenmääräinen tuhlaus pyörien miettimiseen ja ajan tuhlaaminen ebayn selaamiseen vaikka en mitään ostaskaan

Tämä! Joskus mietin mihin mun päivät työttömänä häviää. Se netissä pyörien katsominen/miettiminen on ajan musta-aukko. Speksaamisesta en henk koht pidä, ennemmin mieltä lämmittää jonkun itemin monikäyttöisyys ja se kuinka pitkä sen elinkaari käyttöesineenä on. Tänään laitoin vanhaan runkoon massat sisään ettei suola syö talvella puhki ja joudu speksaa uutta paskaa tilalle.

Lähetetty 19:34, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  4. manuelkala
    manuelkala
    Profiili

negaatio - 12:11, 26.11.2014  » 
    Kaipa sitä kuratointinautintoa voi purkaa.
    - osien ja tarjousten ettiminen, lähetysten odottaminen ja unboxailu/hiplailu

- tulevien buildien tiisailu ja tästä mahdollisesti saatu huomio

- itse rakentaminen
    - pyörän kuvaaminen ja kuvien postaaminen ja tästä saatu huomio
    Näistä ainakin kaks on oleellisesti yhteisöllisiä.

sanoisin kylläkin että nää kolme on yhteisöllisiä.

kuten FF tossa tokas, niin tarjousten postailu kavereille on ihan kivaa. kiva jeesata - tällanen ajattelutapa ehkä pahentaa tätä ongelmaa meille joilla ongelma on. muualla myynnissä, ostoksilla, vaatteet, spd-kengät, hanskat jne topsut on varmaan mulla eniten luettuja, ja ehkä siten myös eskaloi mun omistamisen haluja ja speksausta. tietyllä tavalla tän foorumin ihmiset myös luo tarpeita tuomalla esille omaa varustautumistaan - eihän mitään voi haluta ellei tiedä sen olemassaolosta.

Kona 經 LTD lifestyle
    ᚱ*ulkomaalaisen näköinen since 1989*ᚱ
    Lähetetty 19:43, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  5. kyllä siinä on puolet jeesausta ja puolet suolausta jos postaa jotain halpaa ja ihanaa =D

sain taas tänään jonkun ostamaan jotain

mut kyllä palstaläheisten tarpeet ja koot aika hyvin muistissa säilyy ja sit kun jotain tulee vastaan ni jakoon. eipä kyl onneks ole samaa kokoa olevia kavereita vaatteissa tai rungoissa et suurimmalta osin välttyy eturistiriidoilta.

Lähetetty 19:45, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  6. pahin morkkis tulee työnteosta, joka vie aikaa elämästä ja ajamattomuudesta. rahan kuluttaminen osom bikeihin tai soittokamoihin tai vaatteisiin ei ole ongelma. Myös rahattomuus aiheuttaa harmittavan tyhjiön, joskin myös ihanan vapauden.

Lähetetty 21:35, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  7. Rahasta viis, paljonko aikaa menee speksaukseen? Liikaa hyötyyn nähden? Todennäköisesti

Lähetetty 21:40, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  8. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

Hyötyyn?

Lähetetty 22:00, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  9. apa
    apa
    Profiili

Kuinka monta C:llä alkavaa alumiinista ratarunkoa yksi ajaja tarvitseekaan? Entä monellako pärjää? Milloin on liikaa?

Lähetetty 22:21, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  10. Speksaus ja GAS ongelman iso osa on mulle helvetinmoinen arpominen. Tiedän että ostan, se tunne et haluun ton ja ton täyttää koko mielen.
    Sen huomaa et siirtelee jotain ostosta ostoskoriin ja pois ja taas takaisin. Täyttää tiedot ja pakittaa just viimehetkellä. Mimmi tietää sen minusta kun oon saanut jotain päähäni hankkia. Ei sitä oikein mikään estä. Oston jälkeen tulee melkolailla heti euforia joka muuttuu nopeasti ostokrapulaksi. Syvä morkkis rahan tuhlaamisesta. Hyvä fiilis palaa sitten kun pääsee kyttäämään lähetyksen kulkua.

Oispa projekti.

kid_scientifik - 9:13, 4.1.2017  » 
    valot sammutettu loistavat kirkkaina
    Lähetetty 22:32, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  11. makko
    makko
    Profiili

DanielBraun - 22:32, 26.11.2014  » 
    Speksaus ja GAS ongelman iso osa on mulle helvetinmoinen arpominen. Tiedän että ostan, se tunne et haluun ton ja ton täyttää koko mielen.
    Sen huomaa et siirtelee jotain ostosta ostoskoriin ja pois ja taas takaisin. Täyttää tiedot ja pakittaa just viimehetkellä. Mimmi tietää sen minusta kun oon saanut jotain päähäni hankkia. Ei sitä oikein mikään estä. Oston jälkeen tulee melkolailla heti euforia joka muuttuu nopeasti ostokrapulaksi. Syvä morkkis rahan tuhlaamisesta. Hyvä fiilis palaa sitten kun pääsee kyttäämään lähetyksen kulkua.
    Oispa projekti.

Vähän samaa vikaa...tosin viimeaikoina ostokset jääneet melkolailla nollaan ammattiin liittyvien hankintojen takia, mut sen sijaan oon kasannu exceliin kokoajan ostoslistaa että sitkun on taas ylimäärästä rahaa ni ostan ton ja tän ja voi vittu.

Tällä hetkellä eniten kuumottaa:
    29er
    katurata
    retkeilyvälineet

Lähetetty 22:38, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  12. Ihme speksausta. Ite vaan kasailen. Aina hyvä fiilis. Harvemmin mitään turhaa tulee ostettua. Jatkuvasti tulee hankittua kaikkee tärkeetä, ja täytyy vaan tajuta että AINA niitä ostoksia tulee ennenpitkää tarvitsemaan. True story.

edit:

Täältä mun ratas pinosta löyty just sopivasti uusi 110bcd 34t ratas mitä tartteen yhteen projektiin. Oli hopeaa, mustaa ja gunmetallia 34-hampaisena.
    Pinossa on vanhaa uutta nossii nibbii hyvää ja paskaa. Sit on myös toinen pienempi pino jossain. Harvemmin joutuu rattaita ostaa kun niitä tarvii.

pt
    Lähetetty 22:44, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  13. Munez + pappis +1

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 22:59, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  14. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

omien pyöränosalaatikoiden läpitonkiminen on kyl välil nii paljon siistimpää ku mikää nettispeksaus (L)

lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 23:06, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  15. k_ma
    k_ma
    Profiili

apa - 22:21, 26.11.2014  » 
    Kuinka monta C:llä alkavaa alumiinista ratarunkoa yksi ajaja tarvitseekaan? Entä monellako pärjää? Milloin on liikaa?

GT:tä ei onneksi voi koskaan olla liikaa.

Ei niin ketterä, mutta aina eri paikassa..

Muista, että käyttäytymistäsi kaduilla ja julkisilla paikoilla tarkkaavat tuhannet silmät ja että ihmiset siitä tekevät johtopäätöksiään.
    Lähetetty 23:10, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  16. Meiti haaveilee, mut en koskaan osta mitään. Uus talvitakki on pitäny ostaa jo 2 vuotta, samoten talvispedut. Myyn kämpiltä kaikkee irtotavaraa poies (kaikki vinyyliy, cd:t, kirjat jne turhakkeet) ja ahistaa jos tilillä on alle 2000e rahaa. Ehkä mä ens vuonna saan ostettua uuden talvitakin jos se on tosi hyvässä alennuksessa. Mut hei, ei ees ahista!

Elämästä tulee muuten aika paljon helpompaa, kun lopettaa pilkunnussinnan ja aloittaa oikean nussinnan.
    Lähetetty 23:36, 26.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  17. peltsip
    peltsip
    Profiili

rakas topik, sanokaa mulle etten oikeesti tartte uutta takkia vaikka speksausviisari värähtikin aika kovasti just. luin myyntitekstin ja tuntuis että ois just mulle ja just ihan paras esim pyöräilyyn.

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 9:25, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  18. Uomo
    Uomo
    Profiili

En kyl tiiä oonko enemmän hamsteri vai speksaaja. Valtaosan osista hankin kuitenkin jotain projektia silmällä pitäen. Tosin tykkään kasata niitä silleen, että rungon saadessa on jo (lähes) kaikki osat kasassa. Tietty noita vintaasiosia pitää haalia silleen etukäteen, kun ei niitä kaupoista ihan samalla tavalla saa. Oon kyl myös tosi laiska myymään mitään ylimääräistä.

Edit: tuli käytyä inventaariokuvia läpi. Kyl mä oon hamsteri.

Vaihtelu virkistää: http://www.monivaihde.net

Tissiposket itkee vääriä kierteitä ja käsien likaantumista.
    Lähetetty 9:41, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  19. Hikky
    Hikky
    Profiili

Hyvännägöset stääshit uomolla.

Meikälläkin vähän se ongelma ettei mistään haluis luopua vaikka tietää ettei jotain osaa tai runkoa tule kuitenkaan käyttämään ja sit jos jotain myytävää olis niin kuvien otto ja ilmotuksen tekeminen ei kiinnostaisi yhtään, saatikka vielä hyvän hinnan miettiminen.

makko - 1:18, 14.6.2014  » 
    jaaha hikky taas kännissä
    Lähetetty 9:47, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  20. peltsip
    peltsip
    Profiili

voihan kakka. just muistin käydä ottamassa veronpalautukset ennakkoon eli alkuvuodesta lyödään vero% varuulta prosenttiyksikön tai kaksi isommaksi että on pelivaraa ja sit loppuvuodesta lasketaan tarkemmin kun alkaa olla paremmin tiedossa että paljon sitä tienaakaan tarkalleen. (on muuten äärimmäisen hyvä jippo saada vähän pelivaraa esim juurikin yt- juttujen varalle kun tulojen tippuessa saa veroprosentin melkein nolliin) tippuu sit joulukuun tilissä veroprosentti sen 18,5 %-yks. eli nyt ois rahallinen tekosyykin ton takin hommaamiseen. kyllä nyt koetellaan.

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 10:00, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  21. Hikky - 9:47, 27.11.2014  » 

Meikälläkin vähän se ongelma ettei mistään haluis luopua vaikka tietää ettei jotain osaa tai runkoa tule kuitenkaan käyttämään

Mul vähän sama vika.
    Kyl mä onneks osaan myydä jos oikeesti ei oo tarvetta/ei sovellu omiin käyttötarpeisiin.
    Mut kasvatan herkästi tunnesiteen kovasti käytössä olleeseen asiaan.

kid_scientifik - 9:13, 4.1.2017  » 
    valot sammutettu loistavat kirkkaina
    Lähetetty 10:05, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  22. manuelkala
    manuelkala
    Profiili

DanielBraun - 10:05, 27.11.2014  » 

Hikky - 9:47, 27.11.2014  » 
    Meikälläkin vähän se ongelma ettei mistään haluis luopua vaikka tietää ettei jotain osaa tai runkoa tule kuitenkaan käyttämään

Mul vähän sama vika.
    Kyl mä onneks osaan myydä jos oikeesti ei oo tarvetta/ei sovellu omiin käyttötarpeisiin.
    Mut kasvatan herkästi tunnesiteen kovasti käytössä olleeseen asiaan.

mulla ei ehkä kasva tunneside herkästi, mut kovasti aina mietin itekseni et joku päivä tuun tarviimaan tota

okei oon ehkä hamsteri

Kona 經 LTD lifestyle
    ᚱ*ulkomaalaisen näköinen since 1989*ᚱ
    Lähetetty 10:09, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  23. Hikky
    Hikky
    Profiili

Juu, kyl mäkin myönnän että oon 110% full hamsteri

makko - 1:18, 14.6.2014  » 
    jaaha hikky taas kännissä
    Lähetetty 10:12, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  24. vanttera
    vanttera
    Profiili

lol hyvä Uomo

"Krooh pyyh alkoholi sitä tätä krooh pyyh join alkoholia krooh pyyh."
    -Konsta
    Lähetetty 10:17, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  25. Uomon kuvia katsellessa tuli mieleen että pitää varmaan laittaa herralle PM kun alan speksaamaan rossiniin osia.

nina - 18:36, 23.4.2013  » 
    Satula keulii. Se tuntuu hyvältä vain mukulakivillä ajaessa.
    Lähetetty 10:19, 27.11.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: