Yksivaihde.net » Pyöräverstas

S.Sebastian voimansiirtovaihtoehdot

(20 posts)

  1. Automatic
    Automatic
    Profiili

    Moro,

    olen uusimassa sinkula-San Sebastianin voimansiirtoa, mielellään kokonaisuudessaan tai vähintään pelkät rattaat.

    Ostoslistalla oli Suginon 75-sarja, mutta kävi ilmi ettei se istukaan ensimmäisen sukupolven Sebuun tosta noin vaan: kampi törmäisi stayhin. Keskiöksi en mielellään ottaisi muuta kuin 75, vaikka homma ratkeaisikin kuulemma suht helposti tietyllä keskiöllä ja oikealle siirrolla.

    A. Voiko chainstayta muokkauttaa (missä?) usean millin verran jotta 75-koneisto mahtuisi? Originaalissa Sebussa nykyisellä 45-millisellä ketjulinjalla jo pelkkä ratas on lähimmillään 4mm chainstaystä.

    B. Onko vaihtoehtoisia, vastaavanlaisia (erittäin laadukkaita ja kauniita) kampi-ratas-keskiöyhdistelmiä tälle potilaalle?

    C. Onko tässä nyt nöyrryttävä uusimaan eturatas ja vapari suht halvalla ja vaihtaa 10k kilsan jälkeen runkoon johon menee parempia osia? Just nyt ei oo varaa ihan siihen.

    Check nipple fit before inserting spoke
    Lähetetty 23:11, 2.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  2. --> vastaus

    Spoke Divider

    Spoke Divider
    Lähetetty 0:07, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  3. josbanse
    josbanse
    Profiili

    42 millin linja ainakin onnistuu jä jää milli hyvää tilaa väliin. Mulla oli vanhassa maantieteräsrungossa - fleksaavassa sellasessa millin väli eikä runtatessakaan helposti osu.

    Lähetetty 6:16, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  4. josbanse
    josbanse
    Profiili

    42 millin linja ainakin onnistuu jä jää milli hyvää tilaa väliin. Mulla oli vanhassa maantieteräsrungossa - fleksaavassa sellasessa millin väli eikä runtatessakaan helposti osu.

    Lähetetty 6:16, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  5. 75:t saat mahtumaan kun laitat 115mm ISO-standardin keskiön jolloin ketjulinjasta taisi tulla jotain 46mm. Itse laitoin lisäksi takarattaan taakse 2mm spacerin, että sain ketjulinjan tarpeeksi suoraksi. Näin tein itse kun muutama viikko sitten 1st gen Sebuun 75:t halusin laittaa.

    Lähetetty 7:54, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  6. josbanse
    josbanse
    Profiili

    Kyllähän teräsrunkoja voi toki krimppaillakin, mutta en tiedä, kannattaako tän hintasissa rungoissa tehdä ainakaan diy menetelmillä.

    Lähetetty 8:01, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  7. kim
    kim
    Profiili

    Mitä noihin toleransseihin tulee niin mulla on 2001 rollerissa 2-3mm kammen päästä chainstayhin ja maalit on hinkkautuneet kesän jälkeen. Eli runtatessa ottaa snadisti osumaa. Spideri ei samalla tavalla flexaa, mutta Launchpadistä lähti maalit koska siihen väliin jää hiekkaa ja muuta roinaa - väliä oli reilu milli. Nuo ratakeskiöt jättäisin hyllyyn, jos aiot vuoden ympäri ajaa. ISO keskiöistä velocea tai centauria.

    edit: ja tuota viltsun menetelmää olen käyttänyt monessa pyörässä hyvällä menestyksellä. Parin millin spaceri menee hyvin lähes kaikkiin napoihin ja sillä saa riittävän suoran ketjulinjan.

    -Wyld-
    Lähetetty 8:09, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  8. josbanse
    josbanse
    Profiili

    Joo viittasin siis juurikin rattaan ja chainstayn väliin, kun tässäkin oli tuota väliä pohdittu.

    Lähetetty 8:12, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  9. zykkeli
    zykkeli
    Profiili

    onhan se seiskavitosen keskiö ihQ ja smuutti, mutta ei olisi omakaan valintani ympärivuotiseen ajoon.

    sitä tuossa tulin ajatelleeksi, että jo jollain vanha Ellipsen takakiekko niin sehän olisi tuohon Viltsun kertomaan komboon aivan nappiin.

    - Judda -
    Lähetetty 8:14, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  10. netspider
    netspider
    Profiili

    Runko takuupalautuksena myyjäliikkeeseen ja uusi tilalle, eikö tuo ole aika selkeästi virhe tuotteessa? Vispin crimppasin mutta kalliimmassa rungossa vaatisin oikeutta.

    Kun ajat, aja!
    Lähetetty 8:30, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  11. mindw
    mindw
    Profiili

    ^

    ensimmäisen sukupolven Sebuun

    Runko ei ole uusi ja kyseessä on "ominaisuus". Nykyisissä rungoissa mahtuu ratakammet pyörimään.

    vallengrach
    krossi osoitti tänään jälleen kerran olevansa kuin koko ihmiselämä pienoiskoossa: parhaimmillaankin vähintään epämiellyttävää & ajoittain aivan hirveetä.
    Lähetetty 8:34, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  12. makko
    makko
    Profiili

    netspider - 9:30, 3.10.2014  » 
    Runko takuupalautuksena myyjäliikkeeseen ja uusi tilalle, eikö tuo ole aika selkeästi virhe tuotteessa? Vispin crimppasin mutta kalliimmassa rungossa vaatisin oikeutta.

    Paitsi että ekan geniksen sebun tuotetiedoissakin luki jotain että vaan 130bcd kammet tjsp mahtuu pyörimään. Uudempiin taitaa mahtua jo.

    e. myähäs

    Lähetetty 8:35, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  13. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

    pidempi akseli ja takakiekkoon fix-g tai pulttinapa tai rotorit kammiksi

    20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 8:38, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  14. ....
    ....
    Profiili

    fix-g/pulttinapa ^

    edit: mein kompfh

    Lähetetty 9:52, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  15. tmar
    tmar
    Profiili

    Juuh 130 bcd kammilla 45 milliä mahdollinen ja 144 en lähtis kokeileen ees ehkä jos ei pakko. Tämä oman 1st gen yksilön perusteella. Messengereissä ei onneksi mitään vikaa ja speissailut yms kikkailut takana voi unohtaa kun ketjun kireys järkevä.

    Lähetetty 10:23, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  16. Tai mitenkäs esimerkiksi neliskanttikeskiöön sopivaa NOS maantie-Shimanoa Ebaysta, kuten Dura Ace 7400/10 tai 600 6207 (joka näyttää muutenkin profiililtaan vähän SG75:lta). Eikös ne oo ihan riittävän hipoa? 130 BCD -fiksirattaita saa kyllä.

    Lähetetty 10:33, 3.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  17. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

    vanhat maantiekammet böijjaa

    Lähetetty 2:06, 6.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  18. Automatic
    Automatic
    Profiili

    Kiitos kaikille hyvistä pointeista ja ehdotuksista (kiitos huonoistakin, taas vähän maailmaa nähneempi).

    Jäljelle jäi

    1. JIS-linjasto Defiant/Gimondi pitkällä White Indin keskiöllä. Näiden saatavuus ei näytä kovin hyvältä. Lisäks en tykkää ajatuksesta että kammet ja ratas on yksi tuote.

    2. 75-setti pitkällä Phil/Centaur/Veloce-keskiöllä. Kattelin myös Ennätyspitsaa kampisarjaksi mutta saatavuus näyttää huonolta ja pitäis vielä oikeet kootkin osua (46-49T / 170 mm).

    Näyttäis siltä että seuraavaks etitään keskiökauppaa.

    Check nipple fit before inserting spoke
    Lähetetty 22:42, 6.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  19. Otat noi https://www.bike-components.de/en/Campagnolo/Record-Pista-170mm-Kurbelgarnitur-p5520/

    Yks piikki lisää ei sua tapa.

    nina - 18:36, 23.4.2013  » 
    Satula keulii. Se tuntuu hyvältä vain mukulakivillä ajaessa.
    Lähetetty 0:08, 7.10.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  20. mindw
    mindw
    Profiili

    Onko kukaan kokeillut asentaa uudemman polven sebuun Campagnolo Record Pista -kampia? Viitteellisen q-factorien tutkimisen perusteella ongelmia saattaa tulla.

    vallengrach
    krossi osoitti tänään jälleen kerran olevansa kuin koko ihmiselämä pienoiskoossa: parhaimmillaankin vähintään epämiellyttävää & ajoittain aivan hirveetä.
    Lähetetty 19:06, 20.12.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: