Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Seisontatuki eli jalka

(19 posts)
  • Started 5 years ago by lasvain
  • Latest reply from Tahmatassu

1. lasvain
    lasvain
    Profiili

En löytäny topikkia, ja jossain projektissa oli joku muukin kyselly. Voin siirtää, jos topic on jo olemassa.

Tai onko vaihtoehtoisesti jotain lankaa, mihin voi heittää tän tyylisiä kysymyksiä?
    Eli miten tämmösen saa siististi irti ?

Kiitos.

Lähetetty 12:51, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  2. josbanse
    josbanse
    Profiili

Ei taida moneenkaan foorumipyörään jalka sopia/kuulua. Ton saat irti kätevästi rälläkällä.

Lähetetty 13:06, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  3. lasvain
    lasvain
    Profiili

Tää propleema voi konversioissa tulla kuitenkin vastaan. Ja siis tarkotus ois irrottaa tää ehjänä. Tuon jalanpidikeosan rälläköintiä voin mietiskellä sen jälkeen. :)

Lähetetty 13:15, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  4. peltsip
    peltsip
    Profiili

joku joskus sanoi tuosta jalkamallista jotain. sen muistan että jippo oli loppupeleissä tosi yksinkertainen mutta ei valitettavasti mitään hajua että mikä se jippo oli.

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 13:37, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  5. Top Dog
    Top Dog
    Profiili

Oisko ollu zigura? Voin olla väärässä.

suihkurouva - 22:32, 6.10.2016  » 
    istuminen on uus tupakointi
    Lähetetty 13:41, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  6. Leevi
    Leevi
    Profiili

Ekaks yritetään irrottaa ehjänä hakkamalla tota muoviosaa taltalla ja vasaralla. Sit otetaan rälläkällä kaikki pois ja vähän chainstaytakin.

48/18 42/16 41/16
    Lähetetty 14:03, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  7. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

Traceur - 15:03, 24.9.2014  » 
    Ekaks yritetään irrottaa ehjänä hakkamalla tota muoviosaa taltalla ja vasaralla. Sit otetaan rälläkällä kaikki pois ja vähän chainstaytakin.

en ole tämmöistä ikinä joutunut tekemään mutta tekniikkasi vaikuttaa uskottavalta ja luultavasti tällä menisin itse eteenpäin :D

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 14:31, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  8. Omasta herraspyörästä tuo lopulta vuosien jälkeen tippui itsekseen. Hitsaus runkoon ei ole kovin vahva verraten miten jäykkä se jalan mekanismi on.

Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä täällä tapahtuu. Minulla on nastarenkaat alla, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa.
    Lähetetty 15:48, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  9. nysimum
    nysimum
    Profiili

Mulla oli mixtessä samannäköinen palikka, mutta se oli erikseen kiinni rungossa omana osanaan, keskiömuhvin takana takahaarukan ja pystyputken välissä.

Toiselta puolelta se oli umpinainen, eli ainakaan tossa mun versiossa ei ees pääse toiselta puolelta koputtelemaan jalkaa liikkeelle.

Ja mä en btw saa tota jalkaa hievahtamaankaan. En milliäkään, vaikka on liotettu sitruunahappokylvyssä ja truutattu CRC:tä.

Oonpa aika körny.
    Lähetetty 16:06, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  10. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

Ulommassa putkessa näkyisi olevan leikkaukset, jotka on painettu sisään jalan + mekanismin pitämiseksi sisällä. Ei ole siis tehty purettavaksi. Jos sinne saa väliin laitettua jotain (tai kyseiset kohdat putken suulta tärveltyä), rojut pitäisi saada vedettyä ulos.

Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 16:32, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  11. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

Veikkaisin, että nuo leikkaukset on painettu sisään ennen maalaamista, ja näinollen ennen jalan asentamista. Ja veikkaisin myös, että tuossa valkoisessa muovinpalassa on jossain kohdassa halkio, ehkä tuossa kohdassa jossa sellainen näyttäisi ulottuvan pelkän kolon sijaan itse jalkaan asti, jonka saa käännettyä tuon nystyrän kohdalle kun muovinpalaa painaa sisään jousta vasten, mut en tiiä, kun en ite ole ikinä ihan tommosta jalkaa purkanut.

Lähetetty 16:41, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  12. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

^ Pidän näkemystäsi huomattavasti pätevämpänä ja kokeilisin. Paina, käännä 1/6 kierrosta ja päästä.

Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 17:43, 24.9.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  13. User has not uploaded an avatar
    Tankonauha
    Profiili

Oletan että minulla sama ongelma ja samanlainen jalkapyörässä. Löyttisikö uusia ideoita nyt viiden vuoden jälkeen?
    Olettaisin itsekin että pitäisi painaa ja kääntää jolloin irtoaisi, mutta en vielä ole onnistunut tässä.

Lähetetty 11:29, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  14. josbanse
    josbanse
    Profiili

josbanse - 13:06, 24.9.2014  » 
    Ei taida moneenkaan foorumipyörään jalka sopia/kuulua. Ton saat irti kätevästi rälläkällä.

Laitetaan tää vaan tähän, sama neuvo pätee siis

Lähetetty 11:36, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  15. User has not uploaded an avatar
    Tankonauha
    Profiili

^ Näin siinä kävi että sahasin irti, tuon mouviosan sain kyllä crc:n avulla liikkumaan mutta ainakin tässä tapauksessa oli niin jäykkä että piti koko painolla olla kaksin käsin painamassa ja ei enää kädet riittänyt kiertämiseen, kaikkiaan kaksi tuntia painin tuon kanssa ennen kuin luovitin.

Tarvitsee jonkinlaisen erikois avaimen mikä kävisi yllä olevassa kuvassa pysty akselilla oleviin koloihin ja näin ollen pystyisi painamaan ja samaan aikaan kääntämään.

Eli kyllä sen irti saa jos viitsii käyttää aikaa sopivan työkalun tekemiseen.

Lähetetty 16:15, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  16. 08-HC-BC
    08-HC-BC
    Profiili

Get the Flash Video

Sori jos linkki on huonosti, mutta jospa tuosta videosta apua seuraavalle joka painii vastaavanlaisen jalan kanssa

Edit: ei toimiei, korjailen linkkiä

E2: En osaa tube-yv, en ainakaan mobiililla.

Kyseessä video: Vanhat Velot irrottaa seisontatuen

Oispa: parempi nikki..
    Lähetetty 18:28, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  17. 08-HC-BC - 18:28, 31.10.2019  » 

Get the Flash Video
    Sori jos linkki on huonosti, mutta jospa tuosta videosta apua seuraavalle joka painii vastaavanlaisen jalan kanssa
    Edit: ei toimiei, korjailen linkkiä
    E2: En osaa tube-yv, en ainakaan mobiililla.
    Kyseessä video: Vanhat Velot irrottaa seisontatuen

kopioi youtubeappista linkki, laita selaimesta "näytä tietokonesivusto" päälle ja postaa sinne. kopioi syntynyt url tänne.

Get the Flash Video

Ei ollut fiksusti postattu Eetulta -
    Lähetetty 19:53, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  18. User has not uploaded an avatar
    Tankonauha
    Profiili

Hyvä video, mutta tässä minun tapauksessa ei ollut tappia pohjassa vaan nuo kuvassa näkyvät väkäset piti jalan paikallaan, tuota muovia pitää siis painaa alas päin ja samalla pyöräyttää jollloin oletettavasti jalka lähtee irti.

Lähetetty 20:51, 31.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  19. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

vai että seisontatuki

Lähetetty 8:51, 1.11.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: