Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Isi, mitä on polkupyörälähettiys?

(400 posts)

1. Workstinx
    Workstinx
    Profiili

nina - 9:56, 19.8.2014  » 
    Sitten kun lotta sun gradu tästä aiheesta on valmis, ni laita linkkiä.

tai laita ainaki tiivistelmä Ninalle

There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark.
    Lähetetty 9:46, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jani S
    Jani S
    Profiili

Munarkki - 10:05, 19.8.2014  » 
    Mua kiinnostais nyt aika paljon tietää, onko tämä myyttinen "lotta" oikeasti tosi hämmentävä trolli vai vaihtoehtoisesti ensimmäisen vuoden yhteiskuntatieteilijä

Ihan niinkö oisin nähnyt Lotan alkuperäiset kysymykset myös Facebookissa, KoFin tai YV:n sivuilla, mut en löydä niitä enää.

Lähetetty 9:50, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  3. Olikse lotta vai onk tänki takana joku karvane 35vee sami?

Lähetetty 9:56, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  4. Saakki
    Saakki
    Profiili

Itsehän en ole mikään lähetti ollut, mutta penskasta asti ajanut kovaa ja useimmiten sinkulalla. Pyörä oli ainoa järkevä kulkuväline kun kylälle oli 5km ja joidenkin kaverien luokse 10 plus kilsaa eikä paikallisliikenteestä tietoa. Pyörät oli myös pakko opetella laittamaan ja korjaamaan itse, koska kukaan muukaan ei sitä puolestani tehnyt. Tämä lähettilarppailu on ihan mukava jatke ja venttiili omille pyöräfriikkeilyille. Tapaapahan muita pyörähulluja, niin ei tarvitse mökkihöperöityä. Tai no onhan noita pyörätuttuja muitakin kuin yksivaihteilijoita, mutta en mä tiiä. Saapahan yhdessä jutustella ja ehkä järkätä jotain jne. Tännekin Joensuuhun saatu näitä älläreitä järkkäiltyä ja itselleni on jäänyt niistä positiivinen fiilis. Toimivuus, nopeus ja funktionaalisuus on mielestäni se juttu, miksi ajaa jollain fiksillä/sinkulalla ja käyttääpi jotain mahdollisesti lähetille suunniteltua kantovälinettä selässään. Itse olen myös aina ollut hattuihmisiä joten pyöräilyhattu, joka mahtuu kivasti kypärän alle on ihan jepa, vaikka sitä nyt eivät lähetit ole keksineetkään tietääkseni. Ja kyllähän sitä toimittaa pyörän selässä erilaisia asioita itselleen ja muille ihmisille pitkin viikkoa ympäri kyliä..tosin palkkaa siitä ei juuri saa, mitä nyt joskus hyvän mielen ja liikuntaa. Kesätyönä voisin mielelläni kokeilla kyseistä ammattia, mutta täällä susjrajalla ei ole oikein mahiksia.

Lindarling - 19:13, 1.3.2017  » 
    alkaa ajattelemaan vaihdepyöriä fikseinä
    Lähetetty 10:41, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  5. ziGo
    ziGo
    Profiili

Vein kerran kaverin paketin postiin pyörällä ja sain palkaksi kaljaa. Oonko lähetti?

Lähetetty 10:54, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  6. Wikipediasta puuttuu suomenkielinen artikkeli pyöräläheteistä. Tässä on mahdollisuutenne.

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 10:59, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  7. Saakki
    Saakki
    Profiili

^^Vai olitko lähetti. Meneekö se niin, että kerran lähetti, aina lähetti vai miten. Virallinen lähettiys vaatinee jollain firmalla/omalla yrityksellä palkollisena olemista?

Lindarling - 19:13, 1.3.2017  » 
    alkaa ajattelemaan vaihdepyöriä fikseinä
    Lähetetty 11:00, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  8. itellä oli nuorena poikana(silloin 2005)mielessä fillarilähettiys mutta jäi sitten kokematta sekin. vähän harmittaa kun olisin hienosti päässyt mukaan muokkaamaan skeneä.

Lähetetty 11:04, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  9. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

FF - 12:04, 19.8.2014  » 
    itellä oli nuorena poikana(silloin 2005)mielessä fillarilähettiys mutta jäi sitten kokematta sekin. vähän harmittaa kun olisin hienosti päässyt mukaan muokkaamaan skeneä.

He is too old. Yes. Too old to begin the training.

???

lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 11:06, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  10. tsa
    tsa
    Profiili

Huhhuh onneks tää juttu nostettiin nyt pöydälle, tajusin lopulta itsekkin kuinka paljon vahinkoa eri kulttuureille oon tehnyt omalla irvokkaalla apinoinnillani. Mulla on maantiepyörä, vaikka ikinä en oo tosissani kisaa ajanut, ja ton läskipyöränkin hankin ihan kesälläkin ajettavaks. Just mun kaltaisten runkkarien takia niihin viritellään jo joustokeuloja ja ties mitä muita hirvityksiä.

*itkee tukahtuneesti*

Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle. Sellaisella mä saan varmaan ajaa. Onneks mä oon ollut melkein vuoden päivät lähettinä niin fiksillä voin ajaa aina sunnuntaisin kunhan ennen lähtöä kumarrun nykkiin päin ja ruoskin itseäni ketjupiiskalla nivusiin.

Kipu kouluttaa, kipu kasvattaa.
    Lähetetty 11:12, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  11. peltsip
    peltsip
    Profiili

ziGo - 11:54, 19.8.2014  » 
    Vein kerran kaverin paketin postiin pyörällä ja sain palkaksi kaljaa. Oonko lähetti?

ite meinasin viedä netspille sille osoitetun paketin joka tuli mun kamojen mukana seuraaviin yhteisajoihin mutta se tulikin hakemaan paketin itse mun kotiovelta, olenko lähetti?

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 11:12, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  12. konkeli
    konkeli
    Profiili

Trolli lähti jo.

***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 11:15, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  13. oot muuten afa aivan oikeassa.

one day..

Lähetetty 11:16, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  14. trololotan aloitus vastaa ainakin yhteen kysymykseen: mitä jos sataa

Lähetetty 11:18, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  15. RTZ
    RTZ
    Profiili

tsa - 12:12, 19.8.2014  » 
    Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle.

Entä jos (kun) on sivari? Jopo vissiin ainoa vaihtoehto? Vai millaiset on initiaatioriitit jopokulttuuriin? Side silmillä ajellaan neljä viikkoa jalkakäytävillä ja kirjoitetaan tekstareita vauhdissa?

asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 11:23, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  16. tsa
    tsa
    Profiili

RTZ - 12:23, 19.8.2014  » 

tsa - 12:12, 19.8.2014  » 
    Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle.

Entä jos (kun) on sivari? Jopo vissiin ainoa vaihtoehto? Vai millaiset on initiaatioriitit jopokulttuuriin? Side silmillä ajellaan neljä viikkoa jalkakäytävillä ja kirjoitetaan tekstareita vauhdissa?

Jopoihinkin saa koskea vaan jos on lapsena ajanut mökillä uimarannalle sellaisella liian korkealla satulalla. Jos nyt on sellainen tilanne, ettei ole osallistunut orgaanisesti mihinkään pyöräilykulttuuriin, ei ole muuta mahdollisuutta kuin hakea se Insera lähimmästä prismasta ja nitkuttaa sillä eteenpäin hyväksyen asemansa osana harmaata kapitalistista massaa.

Lähetetty 11:33, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  17. tsa - 12:33, 19.8.2014  » 
    Jos nyt on sellainen tilanne, ettei ole osallistunut orgaanisesti mihinkään pyöräilykulttuuriin, ei ole muuta mahdollisuutta kuin hakea se Insera lähimmästä prismasta ja nitkuttaa sillä eteenpäin hyväksyen asemansa osana harmaata kapitalistista massaa. [painotus lisätty]

:D kova

Everything matters (probably because there is so much of it).
    - Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 11:43, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  18. RTZ
    RTZ
    Profiili

Tarkottaaks toi "orgaanisesti" siis vaakaputkelle tippumista tai stemmiin kolhimista?

Lähetetty 11:45, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  19. tsa - 12:12, 19.8.2014  » 
    Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle. Sellaisella mä saan varmaan ajaa.

Et saa.
    t. nimim. Taistelulähetti95

a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 11:49, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  20. tsa
    tsa
    Profiili

^^ Lue tämä artikkeli.

Lähetetty 11:53, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  21. Workstinx
    Workstinx
    Profiili

konkeli - 12:15, 19.8.2014  » 
    Trolli lähti jo.

mitämitä? metrolla campukselle kirjotteleen graduaan?? no, toivottavasti laittaa Ninalle sen tiivisteltän yms ni se voi sit referoida tänne sen sössötyksen

There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark.
    Lähetetty 11:56, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  22. Smurf
    Smurf
    Profiili

ununu - 12:18, 19.8.2014  » 
    mitä jos sataa

Mo'oon ihammärkä, ei tuolla sada.. siellä kaadetaan saavista!!

Lähetetty 12:12, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  23. kaelum
    kaelum
    Profiili

Onko se fillarilähettiyttä, jos kaverille käydään sateisena päivänä hakemassa vara-avain tämän asuntoon, kun tää ei ite töiltään ehdi? Palkkioksi luvataan joskus tulevaisuudessa tarjota esim. terveellistä suomalaista olutta.

Lähetetty 12:23, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  24. RTZ
    RTZ
    Profiili

^Oliko selässä lähettilaukku?

Lähetetty 12:25, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM
  25. kaelum
    kaelum
    Profiili

Äh, en nyt pannu merkille, oliko sillä. Voi olla, ettei ollut. Ei siis hai.

Lähetetty 12:30, 19.8.2014, 4 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: