Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

suuri vaihdekeskustelu

(9373 posts)
  • Started 5 years ago by miglos
  • Latest reply from vasaraasialainen

1. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

Negaatiolla on toi ohjaamopuolen estetiikka kyllä aika paljon paremmin hanskassa.

Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 16:47, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  2. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

spacer - 16:41, 6.12.2017  » 
    Caad12 2018 ultegra disc. Siistein caad tähän mennessä.

Kiekot jättää kylmäks. Olisivat lätkässeet 200€ lisää hintaan ja laittaneet jotkut tolkulliset renkulat alle. Olis tullut kuluttajallekin halvemmaks loppupeleissä.

wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 16:50, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  3. accro
    accro
    Profiili

Tätä väritystä en haastais:

1. (slang) hooked: addicted, unable to resist
    Lähetetty 16:51, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  4. mannine
    mannine
    Profiili

mutta aika siro olemus paitsi pientä jouluturvotusta tuolla emäputkiosastolla

Natural Born Käppä
    Lähetetty 16:53, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  5. spacer
    spacer
    Profiili

Eihän tuo buildi nyt lähellekään täydellistä vielä ole. Kiekot vois päivittää ja vähän muutakin.

Mut rungon muotoilu, logojen maltillinen sijoittelu ja väritys on tuossa se mistä tykkään. Yksinkertaisuus toimii.

Lähetetty 18:39, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  6. vasaraasialainen
    vasaraasialainen
    Profiili

Mä olen oikeasti vaan niin Specialized-uskovainen, että pitää aina dissata Cannondalea. Ehkä mä en näe tuossa metsää puilta. Tai jotain. Kun tuosta peittää sormella ohjaamon, kokonaisuus näyttää paremmalta. Mutta alumiineista Allez Sprint bäst, sitten Bowman Palace R. Näiden jälkeen ehkä Rotko ja Cannondale.

monikko ja kuusikulmaista kääpiötä
    Lähetetty 18:44, 6.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  7. madutin
    madutin
    Profiili

Pitkään somessa kiusoiteltu Campagnolo Movement ei sitte ollutkaan mitään uutta ja mullistavaa vaihdepyöräteknologiaa vaan vaatemallisto.

Vähän pettymys.

Lähetetty 23:07, 14.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  8. Smurf
    Smurf
    Profiili

kyttyra - 16:50, 6.12.2017  » 

Kiekot jättää kylmäks. Olisivat lätkässeet 200€ lisää hintaan ja laittaneet jotkut tolkulliset renkulat alle. Olis tullut kuluttajallekin halvemmaks loppupeleissä.

Joo Ksyriuumit ei olis ollut paljon kalliimmat suhteessa ja on jokseenkin paremmat kiekot

Lähetetty 19:28, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  9. tmar
    tmar
    Profiili

Mikä campan 2x10/11 setti kannattaa hommata? Kattelin ebaysta että velocen sais osittain uutena (brifterit ja etuvaijtaja) noin kahteen sataan.

Lähetetty 19:31, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  10. madutin
    madutin
    Profiili

Velocessa ja Athenassa pystyy vaihtamaan kerralla kolme pykälää pienemmälle rattaalle ja vaan yhden isommalle, tuota paremmissa vaihtuu 5 pienemmälle ja 3 isommalle. Lisäksi "powertorque"-nimellä kulkevissa osasarjoissa (Veloce, Athena, Centaur) kampien irrottaminen edellyttää kalliin erikoistyökalun.

10-vaihteiset Record-osat ei taida olla mitenkään mahdottoman kalliita ja lyhyen koeajon perusteella on mukavimman tuntuset vaihteet mihin olen itse koskenut (verrokkeina ekoja 11-vaihteisia huippuosasarjoja. muita 10-vaihteisia tai ihan uusia 11-vaihteisia en oo päässy koittamaan). Chorus varmaan ihan yhtä hyvä myös.

Lähetetty 20:10, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  11. madutin
    madutin
    Profiili

tupla

Lähetetty 20:10, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  12. Alejandro
    Alejandro
    Profiili

tmar - 19:31, 17.12.2017  » 
    Mikä campan 2x10/11 setti kannattaa hommata? Kattelin ebaysta että velocen sais osittain uutena (brifterit ja etuvaijtaja) noin kahteen sataan.

Potenza?

rauhallisin mielin kohti psykoosia
    Lähetetty 20:23, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  13. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

Mulla olis varsin hyväkuntoista mustaa Centauria, oliskohan 2011 vuosikertaa. Ostin projektia varten, ajoin jotain 100 kilsaa ja laitoin pyörän lihoiksi. Jos 175 mm on etsimäsi kampien pituus ja etuvaihtajan kiinnitys isolla clampilla kelpaa (löytyy kans shimmit pienemmälle), heitä PM. Kammet tossa Power Torquessa irtoaa ihan yleismallisella kaksikyntisellä ulosvetäjällä, ei siihen Campan omaa kahden huntin työkalua tarvita.

Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 20:39, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  14. Uomo
    Uomo
    Profiili

Uudet Powertorquet käsittääkseni helppoja irrottaa ja huoltaa ja ilman erikoistyökalua, mutta vältä niitä vanhoja versioita. Tota monta vaihdetta kerralla alaspäin -ominaisuutta ei välttämättä tartte, et älä siihen takerru.

Choruksen sanotaan olevan yleisesti paras hinta/laatusuhteeltaan. Potenza ei kyl mun mielestä yhtään huonompi.

Vaihtelu virkistää: http://www.monivaihde.net

Tissiposket itkee vääriä kierteitä ja käsien likaantumista.
    Lähetetty 20:49, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  15. accro
    accro
    Profiili

Chorus 11.

1. (slang) hooked: addicted, unable to resist
    Lähetetty 20:52, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  16. Millaiseen käyttöön? Viimeisen vuosikerran 10-Veloceissa sekä Centaur 11:ssa ja Potenzassa on ne EPS-malliset peukkuvivut, jotka on maastoisemmassa ajossa vähemmän tiellä kuin ne perinteiset, kahvasta suoraan ulos törröttävät. Centaur 11 ja Potenza handlaa myös 32-piikkiset takarattaat.

Power Torque -kammet tarvii tosiaan ulosvetäjää irroittamiseen, mutta mulla on mennyt keskimäärin noin viisi vuotta ympärivuotista ajoa per keskiölaakeri eli ei niitä tartte ihan joka vuosi eikä joka toinenkaan irroitella ja kuten Lumikko jo mainitsi, irroittaminen onnistuu tavallisella ulosvetäjällä (tosin se Campan oma akselin päähän tuleva pulikka helpottaa irroittamista huomattavasti)

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 21:06, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  17. tmar
    tmar
    Profiili

Tasaisen maan pyörään. Kammiksi tulee super compact nelikantti. Lumikon setti ois hyvä mutta pitää olla kirkasta. Choruksen tai paremmat kahvat ja velocen vaihtajat (taakse medium) varmaan toimii, pakka 13-29.

Lähetetty 21:48, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  18. Uomo
    Uomo
    Profiili

No jos kirkasta ni sit uusista Centaur tai Potenza ovat ainoat vaihtoehdot. Vanhempia kirkkaita saa toki ebaystä.

Vaihtelu virkistää: http://www.monivaihde.net

Tissiposket itkee vääriä kierteitä ja käsien likaantumista.
    Lähetetty 22:03, 17.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  19. eonwe
    eonwe
    Profiili

blend - 16:11, 14.8.2017  » 
    Ihan tosissaan vertaatte rosea ja kanjonia? Toinen on kauppaketjun markettipyörä ja toinen oikeasti itse kehittää pyöriä. Ite ajelen planet-x:llä ja ei pitäis heitellä kiviä, mutta onhan roset ja kanjonit nyt ihan eritason merkkejä.

Kiitos tästä ideasta. Nyt ajelen sekä Rosella että Planet X:n hiilarirungolla ja on oikein mukavaa.
    Ainoa mikä häiritsee on että ei ole tietoa Carbon XLS Cyclo Cross mahdollisesta kantokyvystä et ei tolla bikepackaamaan lähde.

Vaihteet on kivoi. Myös muut jutut on kivoi.
    Lähetetty 17:51, 19.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  20. eonwe - 17:51, 19.12.2017  » 

blend - 16:11, 14.8.2017  » 
    Ihan tosissaan vertaatte rosea ja kanjonia? Toinen on kauppaketjun markettipyörä ja toinen oikeasti itse kehittää pyöriä. Ite ajelen planet-x:llä ja ei pitäis heitellä kiviä, mutta onhan roset ja kanjonit nyt ihan eritason merkkejä.

Kiitos tästä ideasta. Nyt ajelen sekä Rosella että Planet X:n hiilarirungolla ja on oikein mukavaa.
    Ainoa mikä häiritsee on että ei ole tietoa Carbon XLS Cyclo Cross mahdollisesta kantokyvystä et ei tolla bikepackaamaan lähde.

Heh, Mä oon aina iloinen kun ylipäätään ajetaan. Surullista jos erehtyy ostaa niin huonon pyörän ettei sillä tee mieli ajaa. Toisaalta melkein kaikki pyörät on nykyään tosi jees. Etelän lomalla tuli ajettua känondeilin super sixillä ja kyl ne Ultegra-kahvitkin sopi ramimiehen käteen. Onneks ei ollut sähköö nii ei tullut ostotarpeita ja ei ne hydrauliset jarrutkaan niin ihmeelliset ollut.

Lähetetty 21:06, 19.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  21. eonwe
    eonwe
    Profiili

Juu, tämä ei ollut mitään kettuilua vaikka sen jostain kulmasta sellaisena saattaisikin lukea.
    Sen sijaan olin hetkellisesti unohtanut koko Planet x:n olemassaolon ja vanha Focus Mares tuli päivitettyä uuteen kokoonpanoon.

Vaihteet on kivoi. Myös muut jutut on kivoi.
    Lähetetty 10:55, 20.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  22. No worries. Jos esittää karrikoituja mielipiteitä pitää valmistautua siihen. että joku voi olla eri mieltä. Ite oon venaillut jos Planet-X sais jonkun oikeasti aeron rungon valikoimaansa niin vois miettiä nykyisen päivittämistä. Jatkot siitä varmaan sitten kuitua ja kuitua-ketjussa.

Lähetetty 13:03, 20.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  23. Funtsin tässä työmatkakrossarin kasaamista vaimolle, elikkäs mikäs olis kohtuullisen hintainen ja pomminvarma tubeless-levyjarru-kiekkosetti shimano-vapaarattaalla?

Nopeimmat jo varmaan huomasi, että kolmesta kriteeristä keveys jäi vaitsematta.

Pomminvarma meinaa siis sitä, että sen tubeleksen kanssa ei tartte stressata, koska ne maantielle valuneet litkut päätyy mun syliin.

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 10:01, 21.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  24. https://cyclingtips.com/2017/12/mixing-road-groupsets-what-works-together-and-what-doesnt-2/

nutip - 21:29, 19.10.2017> » 
    lötköä terästä alle ja löllytään auringonlaskuun
    Lähetetty 21:29, 28.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM
  25. asb - 10:01, 21.12.2017  » 
    Funtsin tässä työmatkakrossarin kasaamista vaimolle, elikkäs mikäs olis kohtuullisen hintainen ja pomminvarma tubeless-levyjarru-kiekkosetti shimano-vapaarattaalla?
    Nopeimmat jo varmaan huomasi, että kolmesta kriteeristä keveys jäi vaitsematta.
    Pomminvarma meinaa siis sitä, että sen tubeleksen kanssa ei tartte stressata, koska ne maantielle valuneet litkut päätyy mun syliin.

oisko nää? https://www.alpkit.com/products/love-mud-orbit-wheelset

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 21:31, 28.12.2017, 1 year sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: