Yksivaihde.net » Pyöräverstas

ulkorenkaan paikkaaminen?

(61 posts)

  1. mulhu
    mulhu
    Profiili

    Joku urpo oli kai eri mieltä pyörän lukitsemisesta sisäpihan aitaan ja puhkoi renkaat koko rivistä. Nyt mulla on siis kaksi contin gp 4 seasonia, joissa on X:n mallinen reikä sivuvallissa. Reikä on sen verran suuri, että sisäkumi pullistuu siitä ulos huolestuttavan paljon. Onko jollakulla kokemusta saako noita korjattua kestävästi?

    Lähetetty 15:13, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  2. Kuinka pitkät X:n viillot ovat? Vähän pahalta kuullostaa...

    Isommilla paikkarasian mukana tulevilla paikoilla (joita ei oikein muuhun voikaan käyttää) voi ulkorenkaan viiltoja paikkoa sisäpuolelta. Antaa vain vulkanisoijan vaikuttaa tarpeeksi kauan (10min+) niin paikka kiinnittyy hyvin (kannattaa laittaa myös paikkaan).

    Lähetetty 15:29, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  3. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    Sehän oli hauska temppu.

    Täälä on jotain neuvoja aiheeseen ja jos reikä ei oo kovin iso, myös ulkokumin pala ulko- ja sisäkumin välissä auttaa. Niin iso pala, ettei pääse liikkumaan ja peittää kunnolla.
    Viime talvena ajelin jonkin aikaa bilteman nastanakilla, johon nasta oli kaivanut alleen reiän, välissä oli ylimääräinen kulutuspinta estämässä puhkeamisia jo muutenkin. Kesti ajoa kyllä aikansa, mutta petti lopulta. Ehkä suojasuikale oli liian kapea, kun siellä oli vain tuubin kulutuspinta, vain se kuvioitu, maahan ottava osa. Parempi leikata vain reunalangat pois.
    Mutta tuohon tapaukseen sopisi paremmin ehkä pelkkä pala keskeltä kulutuspintaa, vähä jäykempää, niin ei pullahda.
    Kannattaisi ehkä sekä ommella, että laittaa joku pala väliin.

    Lähetetty 15:31, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  4. bullhorn
    bullhorn
    Profiili

    purukumilla me paikkasimme sen!

    Lähetetty 16:11, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  5. johnjohn
    johnjohn
    Profiili

    noi sisäkumin paikat on liian velttoja ainakin omalla kokemuksella, alkaa se materiaali joustamaan kun vetäset sen 7-8baria ilmaa.

    Kuka jaksaa käydä töissä jokaikinen päivä, tai kulkea ruuhkabusseissa
    Lähetetty 17:09, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  6. Laku
    Laku
    Profiili

    Wanhat paksut Tip-topin autonrengaspaikat vois kanssa toimia. En tiedä mitä nykyisissä autonrengaspaikkarasioissa on mutta kannattaa vilkaista. Huom. niitten on oltava siis sisärenkaallisen autonrenkaan paikkoja, nykyiset tubelessit paikataan ihan erilailla.

    Hmh, no siinä nytte ei oo mitään järkee.
    Lähetetty 18:11, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  7. jussip
    jussip
    Profiili

    .

    Lähetetty 18:18, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  8. En ole vastaavaan tilanteeseen onneksi joutunut, mutta liimaisin varmaan jotain ei-joustavaa sinne renkaan sisapuolelle... tyyliin vahvasta pressusta palanen. Ja ulkopuolelta haava umpeen jollain superliimalla. Ainakin se tavara milla autojen tuulilasit liimataan kiinni on aika lujaa.. jollain semmoisella tuli nuorempana paikattua aika monet skeittikengat.

    Kauttaaltaan punoksille ajetulle renkaalle oon muutaman kerran saanut yhden ajokeikan lisaa armonaikaa vetamalla pari tiukkaa kerrosta jeesusteippia pahiten pullottavan kohdan paalle renkaan ja vanteen ympari. Ihan kammottavan huono se on ajaa ja koko ajan saa olla henkisesti varautunut siihen jysaykseen kun 8,5 bar paattaa purkautua akillisesti pihalle, mutta toimii kiireessa jos ei ehdi renkaanvaihtoon ryhtya.

    a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 19:01, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  9. johnjohn - 17:01, 10.9.2009  » 
    noi sisäkumin paikat on liian velttoja ainakin omalla kokemuksella, alkaa se materiaali joustamaan kun vetäset sen 7-8baria ilmaa.

    Joo voipi olla näinkin - varsinkin jos vekki on isompi. Itse olen paikannut lähinnä kylkien pieniä repeämiä 23-25mm maantienakeista jotka ovat tulleet kun oon pöräyttänyt jonkin sepelipätkän lävitse - ne ovat omani 9.5-10 baria kestäneet.

    Lähetetty 19:26, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  10. jussip - 17:26, 10.9.2009  » 
    Voisiko paikkamateriaalina käyttää vanhaa sisärengasta ? 1-2 kerrosta ja liimaa väliin ?

    Tänään just kokeilin. N. 5mm viiltoon ei yksi kerros sisäkumia riitä. Sisus pullottaa ulos.

    Lähikaupan rengas 49 euroa. Ajettu n. viikko. Harmittaa

    Lähetetty 23:11, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  11. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Jesarilla mä olen tehnyt joskus jonkun hätäpaikan ulkokumin sisäpintaan. Ei ole pysyvä ratkaisu. Toi ulkokumin palanen vois toimia, mutta rengas todennäköisesti ei ole enää sen jälkeen miellyttävä ajaa.

    Uus nakki, jäljitä se vandaali ja maksata sillä.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 23:22, 10.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  12. mulhu
    mulhu
    Profiili

    Kiitokset vastauksista. Jonkin ohuen ja joustamattoman materiaalin liimaaminen sisäpuolelle ja repeämän korjaaminen ulkoa kuulostaa järkevältä. Ulkorenkaan ompeleminen onkin jännä ajatus, sitä voisi melkein testata ihan testaamisen vuoksi :)

    Ne reiät ei edes ole mahdottoman suuria, x:n sakarat ei oo montaa milliä pitkiä. Ongelma on kai siinä, että reiän mallista johtuen siihen tulee läpät jotka aukeaa sisärenkaan paineesta. Ammattimaisesti puhkottu siis. Ja nakit oli toki nähneet vasta muutaman kymmenen kilometriä.

    Lähetetty 8:57, 11.9.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  13. MrHat
    MrHat
    Profiili

    Nyt kun tämä keskustelu ompahti esiin tuon kumin paikkauksen myötä, niin tähän voisi lisäksi ehdottaa liquisolea. Vaikuttaisi olevan vähän niin kuin ärjynmpää kontaktiliimaa.
    Puoliskojen pitää antaa kuivua 30 min ennen yhteen puristamista ja sitten pitäisi saada painetta puristukseen. Mutta sehän onnnistuu tässä hyvin, kun liimaa vanhaa ulkokumia sinne sisäpuolella, laittaa kumin paikalleen ja pistää painetta renkaaseen. Tarvittaessa varmistaa pullotuskohdan ulkopuolelta jesarilla.

    Lähetetty 9:01, 30.4.2010, 9 years sitten. # Login to Send PM
  14. jesse v
    jesse v
    Profiili

    Onko joku menestyksekkäästi paikkaillut ulkokumeja tässä edellisen postauksen jälkeen?
    Itellä gatorskinissä sepelin tai lasinpalan tekemä reikä (ei siis viilto). Reikä on pieni eikä sieltä näytä sisuri pullistuvan, mutta varmaan uuden kiven joutuminen reikään aiheuttaisi renkaan tuhoutumisen. Millä tää siis tilkitään? Reiän reunoja ei mun mielestä ole tarpeen puristaa yhteen, vaan täyttää kolo jollain aineella. Käykö toi Liquisole sellaiseen, vai nimenomaan ei?

    Lähetetty 19:50, 2.5.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. jesse v
    jesse v
    Profiili

    tupla

    Lähetetty 19:50, 2.5.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Mä olen paikannut onnistuneesti sisurinpaikoilla ulkokumeja. Ja pikaliimaa ulkopinnan kuoppaan.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 19:52, 2.5.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. User has not uploaded an avatar
    Anonymous
    Profiili

    Ffoorumin tubeless ongelma -ketjussa oli puhetta tutubeless-renkaan paikoista. Sellainen voisi toimia tässäkin. Pikaliimaa tms ulkopuolelta viiltoon.

    Lähetetty 20:33, 2.5.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. Juunas
    Juunas
    Profiili

    Joskus back in the days skedeaikoina paikattiin (liquisolen lisäks) kenkiä sikaflex-nimisellä aineella, joka vois sopia tohon.

    Lähetetty 21:18, 2.5.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. grep
    grep
    Profiili

    Maitokauppaysärimaasturin pehmoisenpuoleisen Michelin Wild Run'r ulkokumin viiltohaavassa on sekä sisä- että ulkopuolelle paikatut tavalliset sisäkuminpaikat pysyneet yllätyksekseni jo parisataa km.

    Ankara hiomapaperikarhennus ja renkaan kuviottoman tasainen ulkopuoli varmaan auttavat.

    Lähetetty 0:39, 4.8.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  20. User has not uploaded an avatar
    Siiseli
    Profiili

    Jos joku yrittää ompelua, niin tämä voisi olla sopiva ommel reunojen yhteenompeluun. Reunojen pitäisi mennä nätin tasaisesti yhteen ilman mitään kupruja. Eli siis vastakkaiselta reunasta aina alapuolelta läpi ylös, niin muodostuu vetoketjumainen ommel, joka pakottaa rrunat tasaisesti vastakkain.

    http://www.perestroika.ca/html2/vest/Hand_stitches10.gif

    Jokin nylon lanka, ehkäpä? Lopuksi päälle jotain sopivaa liimaa, molemmin puolin.

    Lähetetty 2:10, 4.8.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  21. grep
    grep
    Profiili

    Vahatulla purjelangalla on aika miellyttävää ommella. Neulankin toki pitää olla vähän vahvempaa lajia.

    Lähetetty 23:02, 4.8.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  22. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Kuulunee tähän topsuun.

    Ostin käytettynä ohuet maantierenkaat. Mysteerillinen sisäkumin itsestäänräjähtäminen sai selityksensä kun löysin takarenkaan kyljestä reiän. Renkaan kudos oli siltä kohtaa puhki. Pieni ja melkein huomaamaton hole mutta lateksisisuri oli täysillä paineilla punkenu ittensä siitä läpi. (Ulkorenkaan vaurion onnistuin paikantamaan koska puhjenneen sisurin kyljessä oli just samassa kohdassa nätti ja pyöreä, halkaisijaltaan 3 mm:n reikä.)

    Periaatteessa noi renkaat pitäis kai heittää menemään mutta kokeilumielessä testaan kuitenkin nyt tällaista paikkausta:

    1) Ulkorenkaan sisäpuolelle reiän kohdalle normaali sisäkumin paikka.
    2) Paikan päälle lisäturvaksi vielä kuuden sentin palanen kankaista vanneteippiä (sisäpuolelle siis).
    3) Renkaan ulkopinnalle reiän kohdalle pari tippaa pikaliimaa sitomaan yhteen rispaaneet säikeet.

    Eturenkaan kulutuspinnassa myös viilto. Laitoin siihenkin samanlaisen purkkavirityksen.

    Laitan seurantaan, raportoin kestosta.

    1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 17:13, 7.2.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  23. Top Dog
    Top Dog
    Profiili

    Ainakin isommissa rei'issä normi paikka alkaa pullottaa ulos. Löysin ohjeen jossa leikattiin setelistä palanen ja taiteltiin se vähän paikkaa pienemmäksi. Seteli on ohutta ja todella kestävää paperia. Tähän ei tietenkään kannata käyttää sitä 5e sedelssiä vaan jotain muuta heikkoa valuuttaa. Kokeilin temppua ja toimii.

    suihkurouva - 22:32, 6.10.2016  » 
    istuminen on uus tupakointi
    Lähetetty 17:34, 7.2.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  24. RTZ
    RTZ
    Profiili

    En kyllä ymmärrä miksi tuohon pitäs käyttää seteliä eikä jotain ei-venyvästä kuidusta valmistettua kangasta. Setelikikka lie semmonen "tien päällä kun ei muuta ole" -mcgyveröinti. (Setelithän on joko kokonaan tai suurimmaksi osaksi tekstiilikuitua eli ennemmin kangasta kuin paperia.)

    Sisuripaikat + pikaliima ei oo ainakaa mulla kestänyt. Pikis kovettuu liian kovaksi ja sauma pettää aika nopeesti, sit alkaa sisuripaikka pullottaa niinkuin Top Dog kirjoitti.

    asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 17:38, 7.2.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM
  25. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

    paikkailuhommiin esim nahka on aika jees, samoin vanhan superOHUEN maantiekumin pala, vanhasta tuubirenkaasta leikattu pala vielä parempi. joskus oon käyttäny myös kangaspohjaista hiomapaperin palaa, toimi sekin hetken aikaa. Park tool tekee muuten "emergency tire boot"eja, tilattiin pyöräpajalle yks setti mut ei oo testattu vielä. varmaan jostain nettikaupasta saa

    lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 17:42, 7.2.2015, 4 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: