Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Yksivaihteen pakettiseuranta

(979 posts)

1. kaelum
    kaelum
    Profiili

josbanse - 14:57, 4.10.2019  » 
    In the mean while tossa tapanilassa on ollut R-kiskalla posti, jonne oon onnistuneesti siirtänyt paketteja, mutta valitettavasti vaan suomen sisäset paketit, koska postin pakettien ohjaussysteemi ei toimi, jos paketti tulee ulkomailta.

Juu ei tää rajotu mitenkään pelkästään ulkomaan paketteihin...

Tulossa siis Helsingistä Jyväskylään ärrälle. Kiinnostas paitsi miksi toi on menny Tampereelta Lahteen (vai onko ees), mut myös et miten sinne on ajettu ajassa 1h11min ku rajotusten mukaan menee joku 1h40min :D

Lähetetty 8:54, 9.10.2019, 9 months sitten. # Login to Send PM
  2. User has not uploaded an avatar
    SeppoKyllikki
    Profiili

Tämä ei nyt innosta:
    Fr, 13.12.2019 12:03 Hamburg, GermanyThe international shipment has been processed in the export parcel center

We, 11.12.2019 02:45 Hamburg, GermanyThe international shipment has been processed in the export parcel center

Tu, 03.12.2019 14:34 Köln, GermanyThe international shipment has been processed in the parcel center of origin

Mo, 02.12.2019 17:52 --The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

Lähetetty 19:56, 17.12.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  3. napikwan
    napikwan
    Profiili

Tilasin Klean Kanteeneja Outnorthilta:
    La klo 18.51 tilaus sisään.
    Su klo 15.34 tilaus lähetetty.
    Ti klo 19.35 saapumisilmoitus @ Posti.

Ymmärrän kyllä se on ihan tervettä maalaisjärkeä ja hyvä että semmosta löytyy!
    Lähetetty 23:23, 17.12.2019, 6 months sitten. # Login to Send PM
  4. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

DHL: to: s-postiin ilmoitus toimitusyrityksestä -> soitto aspaan ja pyyntö, että kuljettaja soittaa ennen toimitusta -> pe: s-postiin ilmoitus toimitusyrityksestä -> soitto aspaan ja pyyntö, että kuljettaja soittaa ennen toimitusta –> s-postiin kilahtaa kolmas ilmoitus toimitusyrityksestä -> soitto aspaan ja pyyntö, että kuljettaja soittaa ennen toimitusta, aspa lupaa, että paketti toimitetaan tänään ennen klo 17.00. Tässä nyt mietin, että soitanko aspaan vielä kolmannen kerran tänään, vai venaanko vielä tovin.

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 18:12, 10.1.2020, 6 months sitten. # Login to Send PM
  5. pedAlex
    pedAlex
    Profiili

Oli kyl vähintäänkin outo toimitusprosessi CRC:ltä tilattaessa. Kun paketti lähti niin siellä CRC:n omilla sivuilla löyty seurantalinkki (Trakpak), josta pääsi seuraamaan lähetystä. No olin ottanut siis toimituksen johon ei edes pitänyt kuulua seurantaa. Anyway, sit kun tuolta Trakpakin linkistä painoi kohtaa "View more tracking", se ohjas johonki correos.es -sivustolle (ilmeisesti espanjan posti?), jossa näkyi sen lähetyksen tiedot samalla tavalla kuin Trakpakin sivuilla. Kuitenkin toimitusmaa oli merkattu Finland, mut sit taas esim. seurantatunnuksen perässä oli ES joka viittaisi espanjaan menevään lähetykseen.

Vähän rupes mietityttää et mikähän homma. No otin sieltä trakpakin sivuilta sen ES-päätteisen seurantatunnuksen ja syötin OmaPosti-appiin ja sieltä avautui myös lähetyksen tiedot, joten tässä kohtaa kelasin että kai se on menossa oikeeseen osoitteeseen kun kerran näkyy Postin järjestelmässä. Tänään oli 13:45 tullu appiin tieto et lähetys on luovutettu vastaanottajalle, vaikkei mitään oo tullu kotiin enkä oo saanu viestiä meilillä/sms. Kaiken lisäksi tossa postin appissa on hitusen väärä postinumero. No ehkä Posti selvittää homman jotenkin, olis osille jo tarvetta.

OmaPosti-appin tiedot:

Samat tiedot näkyy siellä espanjan postin sivuilla:

Kellään muulla vastaavaa kokemusta?

Edit. postin chatissa sanoivat että lähetys olisi viety lähipostiin ja mulle olisi pitänyt olla tullut saapumisilmoitus, jolla sen voisi noutaa. Nyt kun sitä en ollut saanut niin kun että voinko käydä kyselemässä pakettiani nimellä postissa. Piti käydä kaikki ne paketit läpi ja laittoivat myöhemmin viestillä että ei näkynyt hyllyssä. Neuvoivat tulemaan vielä seuraavalla viikolla uudestaan. Maanantaina sama juttu, ei löytynyt hyllystä. Tänään katsoin trackingia ja siellä näkyi eilen paketin olleen Helsingissä, tänään lopulta tuli postiluukusta :). Että tällainen prosessi.

simplicity = happiness
    Lähetetty 21:46, 22.1.2020, 5 months sitten. # Login to Send PM
  6. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

Bike24 lähetti paketin dpd:llä(postnord), kuinka kusessa olen?

Lähetetty 1:43, 6.2.2020, 5 months sitten. # Login to Send PM
  7. iru
    iru
    Profiili

2.3. lähti Santasta matkaan parit rattaat yllättävän nopeasti tilauksesta. Kuitenkin nyt tilanne näyttää huolestuttavalta, sillä:

Lähetetty 15:25, 6.3.2020, 4 months sitten. # Login to Send PM
  8. 23/03/2020 Covid-19 lockdown | All non essential businesses are in lockdown so all the shipments are suspended.

Saas nähdä tuleeko paketti tämän vuoden puolella :rolleyes:

Sheep, like all wool-bearing animals, instinctively travel north, where it’s colder, and they won’t be so stuffy.
    Lähetetty 9:16, 14.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  9. Arttu
    Arttu
    Profiili

CRC:n paketti joka luvattiin perille ei ole edes lähtenyt varastolta viikossa. Kiitos Postnord.

Bike Componentsin paketti on maannut hetken tossa Pirkkalassa DHL:n varastolla koska yrittivät kaiketi toimittaa mutta meikälle ei oo ilmoitettu mitään. Mihinkähän perkele sitä pitäisi soittaa?

Lähetetty 8:36, 20.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  10. https://www.dhl.fi/fi/ota_yhteytta/ota_yhteytta_express.html
    Mä oon soitellut tuonne aina kun Saksan paketti on saapunut Suomeen. Yleensä osoitetiedoista on jäänyt puuttumaan rapun kirjain, asunnon numero sekä puhelin nro. Aina on saanut osoitetiedot korjattua sekä ovikoodin lisättyä ja paketin pikaisesti perille. Tämä koskee tosin ainoastaan paketteja mitkä DHL toimittaa perille, jos menee Postille niin sitten saattaa olla vaikeampaa.

Lähetetty 8:52, 20.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  11. mthamala
    mthamala
    Profiili

Arttu - 8:36, 20.4.2020  » 
    CRC:n paketti joka luvattiin perille ei ole edes lähtenyt varastolta viikossa. Kiitos Postnord.
    Bike Componentsin paketti on maannut hetken tossa Pirkkalassa DHL:n varastolla koska yrittivät kaiketi toimittaa mutta meikälle ei oo ilmoitettu mitään. Mihinkähän perkele sitä pitäisi soittaa?

Postnord on aivan hanurista. Eivät saa pakettia noutopisteeseen pk-seudulla vaikka tullut jo to-aamuna Suomeen. BC:ltäkin tulossa lähetys, katotaan onko parempi tuuri. Ilmeisesti DHL:n aspa ei auta..?

Lähetetty 8:55, 20.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  12. Arttu
    Arttu
    Profiili

anzi - 8:52, 20.4.2020  » 
    https://www.dhl.fi/fi/ota_yhteytta/ota_yhteytta_express.html
    Mä oon soitellut tuonne aina kun Saksan paketti on saapunut Suomeen. Yleensä osoitetiedoista on jäänyt puuttumaan rapun kirjain, asunnon numero sekä puhelin nro. Aina on saanut osoitetiedot korjattua sekä ovikoodin lisättyä ja paketin pikaisesti perille. Tämä koskee tosin ainoastaan paketteja mitkä DHL toimittaa perille, jos menee Postille niin sitten saattaa olla vaikeampaa.

Soitin tonne ja ystävällinen asiakaspalvelija täytteli puuttuvat tiedot ja sovittiin uusi toimitus huomiselle. Kiitti!

Lähetetty 8:59, 20.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  13. walto
    walto
    Profiili

Laitoin itsekin viikko sit tiistaina CRC:lle ja B-C:lle tilausta vetämään, pelkästään hyllyssä olevaa tavaraa tietty. Ensinmainittu on seurannan mukaan tänään saapunut Ruotsiin, jälkimmäisestä ei ole tilausvahvistuksen jälkeen kuulunut mitään.

Ei kyl nappaa alkaa mitään aspojakaan kuumottelemaan kun noilla varmaan muutenkin hommaa riittää. Onko jengillä viimeaikoina kestänyt kauankin lähetysilmotuksen saaminen bike-componentsista?

Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 19:03, 22.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  14. walto
    walto
    Profiili

Postnordin seuranta kertoi paketin olevan läheisessä automaatissa ja väitti siitä lähteneen SMS + Email.

CRC:n tiedoissa oli tietty joku muinainen puhelinnumero ja oiskohan tuo sähköposti jäänyt Telian verkkoon. Merkinnästä oli kuitenkin jo 5 tuntia niin soitinpa aspaan kun se vielä on auki. Sanoivat että maanantaina tulee uusi sähköposti aiheesta :)

No eiköhän 10 min päästä tullut sähköpostia koodeineen päivineen.

No eihän se koodi toimi kyseiseen automaattiin. Tiedä sit onko se jotenkin soittoni johdosta invalidoitu vai liittyykö MH/PostNord/SmartMile automaatteihin jotain mustaa magiaa joka käyttjän pitäisi vain tietää.

Tietosuojamuistutus Googlelta
    Hakutulokset
    Tulokset internetistä

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 18:36, 25.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  15. vvaltsu
    vvaltsu
    Profiili

Jos mun eilen klo 13:01 jakeluauton kyytiin nostettu paketti kilahtais nyt noudettavaksi pakettiautomaattiin, paketin keskinopeus Jyväskylän rahtiterminaalista valitsemaani noutopisteeseen olisi n. 0,34km/h.

Rollin'
    Lähetetty 16:38, 30.4.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  16. vvaltsu
    vvaltsu
    Profiili

Odotteluun kyllästyneenä menin tänä aamuna R-kioskille tiedustelemaan pakettia, kun ei lähetysseurannassa tapahtunut mitään. Sinne on aikaisemmat paketit tulleet, jos eivät pakettiautomaattiin ole mahtuneet. No siellähän se oli, mutta oli unohtunut kirjata koneelle ja siksi ei näkynyt lähetysseurannassa mitään eikä tullut saapumisilmoitusta. Siellä se kai on ollut viime torstaista lähtien. Mitenköhän kauan olisi pitänyt sitä ilmoitusta odotella, jos ei olisi itse älynnyt käydä kysymässä...

Rollin'
    Lähetetty 14:17, 5.5.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  17. Mun yks paketti palautu jo lähettäjälle takas kun ei tullut saapumisilmotusta. Seuraavia palautuksia tässä siis odotellen :)

Elämästä tulee muuten aika paljon helpompaa, kun lopettaa pilkunnussinnan ja aloittaa oikean nussinnan.
    Lähetetty 14:41, 5.5.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  18. vvaltsu
    vvaltsu
    Profiili

Se on kyllä uskomatonta, että postin tai noutopisteen työntekijällä ei käy mielessä katsoa lähetyksen tiedoista että onko siellä jotain hämärää, ennen kuin pistää paketin paluumatkalle. Äkkiseltään voisin kuvitella, että noita paketteja ei jätetä tietoisesti noutamatta ihan valtavan usein, vaan syy on siinä, ettei niistä ole tullut saapumisilmoitusta jostain syystä perille tai pakettia ei edes ole kirjattu noudettavaksi lähetysseurantaan.

Rollin'
    Lähetetty 15:35, 5.5.2020, 2 months sitten. # Login to Send PM
  19. Hemmetti mun kaima ei osaa kirjoittaa omaa meiliosoitettaan ja mä saan sen seurantameilit. Vituttaa nää pavlov-reaktiot...

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 17:09, 29.5.2020, 1 month sitten. # Login to Send PM
  20. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

Pikakirje briteistä helsinkiin kahdessa päivässä.

Posti ei ole vielä edes rekisteröinyt pakettia neljän päivän jälkeen, semmosta...

Lähetetty 16:02, 3.6.2020, 1 month sitten. # Login to Send PM
  21. Konsta
    Konsta
    Profiili

Posti on kivasti siirtyny tässä korona-aikana käytäntöön että paketti toimitetaan rapussa kotioven eteen eikä tartte mitään allekirjotella.

Nyt on sitten jännittävä mahdollisuus seurata miten nää systeemit lopulta reagoi kun eilen mulle saakka onnistuneesti ja ajallaan toimitettua 800 euron arvoista lähetystä ei Postin seurannassa edelleenkään oo merkattu toimitetuksi.

Sen sijaan tällainen on kyllä tältä aamulta:

18.6.2020 klo 7.20

Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus.

(Vastaanottajan luona on voinut olla este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi ovikoodi, lukittu alaovi, autolla liikkuminen estynyt tai pihalla olevat lemmikkieläimet. Jos vastaanottajan luona ei ole ollut esteitä, kuski on käynyt paikalla ja soittanut ovikelloa tai summeria, mutta kukaan ei ole avannut ovea. Koska lähetystä ei ole voitu toimittaa vastaanottajalle, toimitetaan se noudettavaksi vastaanottajan lähipostiin. Lähetyksen voi noutaa, kun seurannassamme näkyy hyllytys.)

Hih hih. Onneksi en ole epärehellinen ihminen. Mut onhan toi nyt siis ihan posketonta.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 12:41, 18.6.2020, 3 weeks sitten. # Login to Send PM
  22. Konsta
    Konsta
    Profiili

Tulossa Ranskasta paketti. Operaattori Chronopost. Seuranta pelitti ja tänään paketti Vantaalla.

Internetin kautta sain selville kuka EHKÄ hoitaa jakelua täällä päässä.

Yritin siis hakata Chronopostin seurantanumeroa DPD:n ja PostNorsin seurantoihin tuloksetta.

Ihan superärsyttävää että se numero vaihtuu joksku toiseks kun nää Suomen kakkatoimijat ottaa paketin haltuunsa. Olin jo epätoivoinen.

Mutta sitten, ihan vahingossa, hoksasin että Chronopostin seurannan ihan ensimmäiseen mainintaan oli jemmattu "Partner number: GEO/" -merkinnällä varustettuna toinen numerosarja jonka LOPPUOSA oli kuin olikin PostNord-yhteensopiva.

Kyllä olis taas mökin mummolta/vaarilta jääny tekemättä tämäki.

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 21:39, 23.6.2020, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  23. wex4
    wex4
    Profiili

Kirjoitan tätä kiihtyneessä mielentilassa.
    Postin toiminta menee alamäkeä koko ajan, tilasin Optimus hiker keittimen ja sitä odottelin hyvin innokkaana, olishan ensi viikolla metsäretki tiedossa.
    Ei kuulunut lähetystä, seisoo helsingissä,vihdoin otan asiakaspalveluun yhteyttä, chat on nykyään robotti, kehoitti etsimään tilausta lähetyskoodilla, ennen sentään sielläkin oli ihminen. Soitto asiakaspalveluun, siellä nauhoitus kehoittaa samaan, vihdoin joku vastaa ja soittaakin minulle takaisin, totesi -lähiposti ei tiedä asiasta mitään. Tiesin sen koska olen kiusannut häntä useana päivänä asiasta.
    Vihdoin seurantakoodilla postin seuranta ilmoittaa, että pitää tehdä vahinkoilmoitus.
    Jos liikut siinä lähistöllä, heidän roskiksessaan saattaa löytyä hiker keitin.

Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi näitä rakentelen.
    Lähetetty 21:15, 30.6.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  24. vvaltsu
    vvaltsu
    Profiili

Bike24:lta tulleet DHL:n lähetykset ovat aiheuttaneet mulle ja muille päänvaivaa. Ongelmana on, että rahtikirjaan ei laiteta vastaanottajan puhelinnumeroa, jolloinka DHL:n tyypit ei ikinä ota mitään yhteyttä. Tähän kun yhdistetään erittäin viiveellisesti päivittyvä lähetysseuranta, on soppa valmis. Eilen mulle tuli kuriiri ovelle, jota osasin odottaa kun olin oma-aloitteisesti kytännyt seurantaa ja katsonut, että paketti oli ollut aamuyöllä Helsingissä, mistä taas kokeneena ostelijana tiesin, että se tulee illalla ovelle tänne Jyväskylään. Mitään ilmoitusta, että sulle ois tulossa paketti, ei tullut, eikä ole tullut edellisistäkään. Eikä siellä seurannassa näkynyt mitään "jakelussa" -ilmoitusta päivällä. Viimeksi kun en muistanut kyttäillä seurantaa, pakettia oli yritetty toimittaa perjantaina eikä siitä ilmoitettu mitään kautta eikä jätetty edes korttia ovelle. Tiistaina sitten mietin että missähän paketti viipyy, ja katsoin seurannasta, että se on jo perjantaina käynyt ovella ja seisoo jossain terminaalissa. Ja sit vaan maksulliseen numeroon soittoa että pistäkää se paketti tohon ärrälle. Pitääkin laittaa palautetta tästä...

Rollin'
    Lähetetty 8:34, 1.7.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM
  25. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

Oon soittanut aina dhl:lle etukäteen ja tarkistanut että tiedot on oikein, koskaan ei ole bike24 laittanut oikeaa puhelinnumeroa.

Lähetetty 8:57, 1.7.2020, 1 week sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Search with Google: