Yksivaihde.net » Rompetori - Ostetaan, otetaan vastaan tai halutaan vaihdossa

Hankittu: Reikä haarukkaan (pk-seutu)

(8 posts)

1. K-Mikko
    K-Mikko
    Profiili

Paikallisessa liikkessä eivät poranneet Alpinan haarukkaan reikää jarrulle, joten kyselläänpä täältä. Kyseessä on Alpinan ratahaarukka, jossa on alumiininen ruotoputki ja sormella naputellen tuntuu, että porattavakin osa saattaisi olla alumiinia, ei kuitua. Jalat ovat siis kuitua. Kierretankokin tuolla sisällä näyttää olevan.

Jos joku haluaa korvausta vastaan pääkaupunkiseudulla tuikata tuohon kaksi reikää, niin olen kuulolla.

pm / mikko piste majander ät iki piste fi / O45 3469481

Lähetetty 19:57, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jalmaria
    Jalmaria
    Profiili

Tarkotatko paikallisella liikkeellä pyöräliikettä? Konepajan hommia taitaa nuo olla enemmänkin jos siitä hyvän haluaa. Itellä sama haarukka ja jarrureikä ollut kans harkinnassa mutta akkukoneella tuota en kyllä antais porailla enkä ehkä millään perus pylväskoneellakaan. Vähän tarkemmat vehkeet saa olla jos haluaa kunnon upotuksetkin. En oo vielä mistään käyny kyselemässä mutta tässä kevään mittaa vois harkita..

Lähetetty 20:13, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  3. Hikky
    Hikky
    Profiili

Kyllä siitä pylväsporakoneellakin hyvä tulee jos kone on hyvä, terä kunnossa ja saa haarukan kunnolla kiinni.

makko - 1:18, 14.6.2014  » 
    jaaha hikky taas kännissä
    Lähetetty 21:32, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  4. peltsip
    peltsip
    Profiili

pylväskoneella ne konepajallakin tuollaiset todennäköisesti poraa jos moiseen vie porattavaksi. mutta ei millään markan bilteman vehkeellä. joku pieni yksittäiskappaleita askarteleva paja vois ottaa mukisematta moisesta poraamisesta homman itselleen. vielä se jarrun takapuolen kiinnike mukaan niin painavat sille upotuksen samalla paikoituksella.

gpxgxp leiriin laskuri count 22.4.2017 = 100+100+10+160+30=400e
    Lähetetty 21:45, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  5. Jalmaria
    Jalmaria
    Profiili

Joo tottakai niillä pajallakin pyöväskone on mutta harvalla on autotallissa niin tarkkaa pylväskonetta kuitenkaan. Ite en aio lähteä oman haarukan kans ainakaan riskeeraamaan ja porailemaan ite vaan annan ammattilaisten hoitaa homman jos reiän päätän laittaa.

EDIT: Äkkiä haukkaa upotuksia tehdessä läpi asti jos ei saa kunnolla ja tarkasti rajotettua poran liikerataa.

Lähetetty 22:24, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  6. inforest
    inforest
    Profiili

En oo koneistaja, mutta sanoisin, että kone ei ole se tärkein tekijä, vaan terä. Jyrsinterä on parempi, kun perinteinen kartiokärkinen poranterä. Haarukan kiinnittäminen näyttelee tärkeää roolia.

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 22:31, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  7. ritari_s
    ritari_s
    Profiili

ohjeet tee-se-itse miehelle http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=16633

Epäilyttävästi YV-henkinen hemmo
    Lähetetty 23:01, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM
  8. Lumikko
    Lumikko
    Profiili

Ottaen huomioon jarrupalojen ja -länkien säätömahdollisuudet, en pidä jarrureiän poraamista mitenkään aivan älyttömän kriittisenä työnä tarkkuudeltaan.

Toki huolella ja siististi tehty työ on parempi, mutta tässä kohtaa ei myöskään tarvitse liikaa arastella.

Rengasrikko-counter 2018: 4
    Matkakortin lataus-counter 2018: 150 €
    Lähetetty 23:01, 2.4.2014, 5 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Rompetori - Ostetaan, otetaan vastaan tai halutaan vaihdossa

Search with Google: