Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Pelago San Sebastian

(68 posts)

1. Jii
    Jii
    Profiili

Etutartsi. Pakko saada etutartsi. Siitä lähti käyntiin prosessi jonka lopputulos näkyy kuvista. Sain mä sen etutartsin - ja vähän muutakin. Alunperin se oli tarkoitus laittaa Rystyyn tarvittaessa, mutta märät kelit herättivät myös ajatuksen siitä että täyspitkät lokaritkin olisi kova juttu enkä halunnut rakasta raidöö-rukkiani häpäistä mokomilla rumentimilla. Alkoi vimmattu Steamrollereiden ja Pomppisten internet-etsintä, mutta kumpaakin oli näinä epätoivon hetkinä vaikea löytää minulle sopivassa koossa. Hautasin ajatuksen ja menin Pelagolle hakemaan edes sen etutartsin.

Pelagossa oli tarjolla hyvää kahvia ,hyvää seuraa ja nurkassa seisoi Sebu-kompliitti jota päätin käydä kadulla "ihan vaan testaamassa". Sehän istui kuin rukkanen! Seinällä roikkui tasan saman kokoinen runkosetti jonka sitten päätin napata. Pienen kommunikaatioerheen takia minulle selvisi että kysyessäni " onko tämä se kuuskymppinen" minä olin tarkoittanut pystyputkea ja kauppias vaakaputkea. Epätoivo! Isoja numeroita! Hirvi! Päätin kuitenkin käydä vielä kerran varmistamassa sopivuuden kompliitin kyydissa ja kyllä se ihan passelilta vielä tuntui. Ei saakeli, 63-senttinen runko (tosin 61 keskeltä keskelle). 61 on paljon pienempi numero kuin 63.

Kilsoja ei paljon ole vielä alla, mutta pikkuhiljaa alan pitämään tästä uljaasta Kalevankadun hirvestä. Kuvanottohetken jälkeen stemmi on tippunut 5 mm ja tuntui jo paljon vauhdikkaammalta. Kotimatkalla mietin jo että tällä voisi Porvoon-ajonkin suorittaa. Paljon on varmaan vielä pientä hieromista, tavoitteena oli hyödyntää mahdollisimman paljon miljoonalaatikossa olevaa sälää. Uutta on siis runko, haarukka, tartsi, lokarit ja renkaat. Skenetolppaa tää huutaa, ja jotain järkevämpää satulaa. Riseriakin voisi kuulemma kaventaa :)

Ai niin ne kuvat.

Pelago San Sebastian 61 cm (c-to-c)
    Pelagon etutartsi
    Thomson/Raceface/Lizard Skins/FSA
    Octane One/Charge
    SKS/Schwalbe/Halo
    Sugino/TA/KMC/NSbikes/KRNKY/Surly

Yksi vaihe.
    Lähetetty 18:07, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. Samps
    Samps
    Profiili

Sebukat ei oo mun mieleeni kovinkaan mut tää on ihan sikkehieno.
    E: satulan tosin vaihtaisin mut pikkujuttuja

Cinelli because it's mash no one cool rides a dodildo | Myydään: Fixikiekot, 24"-kiekot, Tektro R539, TicketToTheMoon
    Lähetetty 18:15, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. Tätä sebulia pitää päästä koittamaan.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 18:20, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. tmar
    tmar
    Profiili

Paljonko kuskilla oli mittaa?

Lähetetty 18:23, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. zykkeli
    zykkeli
    Profiili

Tämä on isoksi fillariksi todella sopusuhtaisen ja kompaktin näköinen. Nätti peli.
    Sebuli on uusi sopuli.

- Judda -
    Lähetetty 18:26, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. snaamari
    snaamari
    Profiili

Yllättävän tasapainoinen pyörä huomioon ottaen tuon tolkuttoman kokosen rungon. Mihinköhän asti sitä uskaltais odottaa ettei nää lopu tän vuoden osalta omassa koossani? Ei mitään tangon kavennuksia, leveähköt riserit on just2013 ja noin ison miehen käsissä näyttää vielä sopusuhtasemmalta.

M:sälää

"Jätkä on iha vitun asbina valvomassa joka hiton topsua."
    Lähetetty 18:27, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. oge
    oge
    Profiili

^ +1, levee ajoraiseri on uus musta. Nätti sebu!

"If you go ride your bike, the internet will still be there when you return" - Abraham Lincoln
    Lähetetty 18:33, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. Jii
    Jii
    Profiili

187 oon pitkä, ei paljoa jää ilmaa vaakaputken ja sukukalleuksien väliin mutta ei tällä maastoon olla menossakaan. Tänään nautin siitä että voi sadekelillä ajaa farkuissa ja tennareissa parkatakki lepattaen ilman että kuravettä on kaikkialla. Käytännöllinen on uusi musta.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 18:45, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. TimoL
    TimoL
    Profiili

Eihän Sebulista voi olla tykkäämättä! Kompaktin näköinen ollakseen iso.

"älä kuuntele tota smurffii"
    Lähetetty 19:00, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

Täyspitkät ja tartsi, järkipalikoita, linjakasta, kaunista, herkkää. Kyllä, kyllä.

Lähetetty 19:49, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. mez
    mez
    Profiili

Mitkäs SKS:t noi on? Hyvä järkipyörä.

“Nothing compares with the simple pleasure of a bike ride.” John F. Kennedy
    Lähetetty 19:53, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. miglos
    miglos
    Profiili

Classy.

hustlers game.
    Lähetetty 19:54, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. tudetski
    tudetski
    Profiili

sebuism. kaikki kohdallaan.

Lähetetty 20:01, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. Tompsukka
    Tompsukka
    Profiili

Aivan törkeän hieno. Ainoa mitkä tökkää silmään on OS riseri ja satula. Katuratapyörä on kuumotellut mutta tämä pyörä saattaa hyvinkin laittaa suunnitelmat uusiksi. Ei tällaisessa pikkukaupungissa kumminkaan pääse kunnolla muussaamaam joten tällainen järkipyörä olisi huomattavasti käytännöllisempi.

Lähetetty 20:05, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

Nahkasatula ja esim soma arc tanko nahkatupeilla, ja olis esteettisesti aika virheetön. Näinkin tosi kova. Pitkät lokarit vahvassa harkinnassa.

Lähetetty 20:08, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Ei vais. Itselläkin lokasuojafiksi raiserilla.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 20:42, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Jii
    Jii
    Profiili

On tuossa kieltämättä sukunäköä :)

Yksi vaihe.
    Lähetetty 20:46, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. RTZ
    RTZ
    Profiili

187/61cm? Tän voi sit myydä eteenpäin klassisella tori.fi-hyväksytyllä "sopii n. 180-220cm kuskeille" myyntipuheella.

asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 21:03, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. Jii
    Jii
    Profiili

Sehän tässä onkin. Paperilta katsottuna olen että "ei helvetti" mutta silti tuntuu ihan oikealta kun istun fillarin päällä. Ehkä olen tullut hulluksi. Toisaalta TT+stemmimitta on tässä vain 5 mm pidempi kuin rystysessä (jota ajan dropin "kahvaotteelta") ja maasturissa (joka on kaikkien muiden mielestä lyhkänen mulle). Mene ja tiedä.

Leikitään vielä ajatusleikki: jos kukaan ei koskaan olisi mulle kertonut että kyseessä olikin se suurin koko niin ajelisin tyytyväisenä tällä enkä ajattelisi asiaa sen enempää. Aikahan sen loppujen lopuksi näyttää kuka oli oikeassa vai oliko kukaan. Ei tässä ole miljoonia kiinni eikä kaiken tarvitse olla niin vakavaa.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 21:20, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

fiksuhan tämä on. paitsi tartsi. paitsi jos tartsia todella tarttee.

hurjan korkea kyllä, mutta pääasia, että toimii kuskille. ei sitä paperilla ajeta vaan pihalla. vähän kyllä vänkää, että ollaan tasan samanpituisia ja mun pyörät on viiskutosesta viiskasiin..

Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 21:37, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. RTZ
    RTZ
    Profiili

kid_scientifik - 22:37, 16.4.2013  » 
    ei sitä paperilla ajeta vaan pihalla internetissä

Korjasin.

Edit: ja tarkoitus ei siis ole tässä kokoasiassa viistastella. Enintään vähän hassutella. Hyvä on jos hyvältä tuntuu. Ja tori. fi:n myyntipuhekin voi joskus olla totta.

asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 21:39, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. Tajuste
    Tajuste
    Profiili

Jotenkin Amsterdam -henkinen fiksi. Oma rolleri vähän samantyyppisessä kuosissa tällä hetkellä, tosin ilman tollasta hienoo etutarakkaa. Sebun runko näyttää muuten paljon ryhdikkäämmältä isossa koossa, miehekäs raiseri ja kaikkee!

Lähetetty 21:43, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Jani S
    Jani S
    Profiili

Isoltahan se näyttää

Lähetetty 21:48, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. Nätti! Tätä itse harkitsen myös talvi/lokari/kauppapyöräksi. Riseri näyttää todella leveältä omaan silmään, mutta kunhan on hyvä ajaa niin ei sillä väliä. Hauskan yksityiskohdan tuo satulan väritys.

pieni merenneito - 21:49, 7.6.2014  » 
    olen kaunis nainen ja asun vedessä
    Lähetetty 21:54, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. tya
    tya
    Profiili

Mitään "oikeaa" runkokokoahan ei ole olemassakaan, vaihtelee pyörän sekä kuskin mieltymysten mukaan ja se mikä tuntuu hyvältä on hyvä.

Lähetetty 21:57, 16.4.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: