Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

AMA: Gary Fisher Rig Brokeback Mountainbike

(76 posts)

1. Tällainen porttihuume isopyöräisiin siirtyi äsken Bullhornin kodista minun kotiini. AMA tulille ennen ensimmäistäkään ajoa.

Copy-pastea myyntitopicista:

Runko: alu XL
    Haarukka: Salsa CroMoto Grande Rigid
    Kiekot: Shimano XT navat, Mavic 2013 TN317 vanteet, DT champion pinnat
    Jarrut: Avid BB7 + Avid levyt + Avid Single Digit 5
    Kammet: Deore
    Eturatas: On-One RST
    Kumit: MaXXis CrossMark
    Stemmi: Ikivanha Titecin mil-spec
    Stonga: RaceFace riseri

No kävin mä sentään kunnon koeajon vetämässä tuolla lumisoosissa.

v2.0

v3.0

v3.1 25.9.2016

Niinku näkyy, niin alla Maxxis Ardent 2.4", ohjaamossa Avid Juicy 3 ja takana Velosolo 17t pulttiratas. Shimanon vapaaratas on ruostunut kiinni.

v4.0

Haarukka vaihtui Surly ECR:ään ja samalla ilmestyi jos jonkinlaista telinettä.

v5.0 12.9.2019

Tämmöstä tällä iteraatiolla. Kierrätin 27.5" kiekot ja kumit vaimon pyörästä tähän ja otin niistä sisurit veke.

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 22:12, 5.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jani S
    Jani S
    Profiili

Siisti kilppari, tääl on kans.
    Seuraileha rungon kestoa ajossa, näitä on menny aika paljon poikki.

Lähetetty 22:20, 5.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. Itsekin olin tätä menossa koeajamaan, mut sit tuli muuta. Klassikkoraamihan tuo on. missähän se Ekin vanha menee, kun sitäkin hieman himoitsin muutama vuosi sitten?

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 22:26, 5.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Vanhan liiton Rigit ratkeaa siitä satulaputken ja vaakaputken liitoksen huudeilta. Ja muistaakseni vaativat parkkipaikan kääntymiseen.

Klassikkopyörä silti.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 22:28, 5.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. User has not uploaded an avatar
    Anonymous
    Profiili

Pitkä ja matala. Sellainen jäi mieleen GF:n 29":stä. Jani S:n kanssa samoilla linjoilla tuosta rungon seurailusta. Omakohtaisesti kaksi olen saanut saumoista irvistelemään.

Lähetetty 22:29, 5.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. Norsu
    Norsu
    Profiili

Toi on kyllä tosi kaunis.

Lähetetty 0:22, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. Kare_Eskola - 22:28, 5.2.2013  » 
    Vanhan liiton Rigit ratkeaa siitä satulaputken ja vaakaputken liitoksen huudeilta. Ja muistaakseni vaativat parkkipaikan kääntymiseen.
    Klassikkopyörä silti.

Täytyy katella tota liitosta joo. Tämähän ei ole mikään elinkautinen pyörä, vaan edullinen portti 29er-maailmaan. 26:sta kun on vaikea päivittää 29:iin pala kerrallaan. Tällä rungolla ajetaan niin kauan, että se hajoai tai mulla on varaa P-29er:iin. :)

Toi kääntyminen ei ollut mikään ongelma tässä duunimatkalla. Vakaampi se on kuin tuo vanha spessun 26:n, mutta ei se nyt mikään tankkeri ole. Pitäis verrata millainen ero pienten ja isojen rigien geometrioisa on. Maantiepuolella isoissa tuppaa olemaan jykemmät kulmat keulalla, jottei pyörän pituus kasva älyttömäksi.

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 9:56, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. Katoinkin eilen, että siisti fillari, kun ohitin tällasen Alppipuiston kohdalla. Se oli varmaan tää.

Lähetetty 9:59, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. Smurf
    Smurf
    Profiili

Kommuutti varmaa sujuu, mutta metsäpolulla pyörää joutuu AJAMAAN ja pahimmillaan käänökset tehdään kanttaamalla.

Muuten klassikko.

Lähetetty 10:30, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. Zei
    Zei
    Profiili

käänökset tehdään kanttaamalla.

Tuohon kun tottuu, niin pyörä toimii hienosti. (juu ja siis itse pähkäilin aikoinaan saman ominaisuuden kanssa, mutta kun näin erään toisen kuskin esimerkkiä miten tuota voi ajaa kanttaamalla maastossa, niin lakkasin pitämästä tuota ongelmana :)) Se, että onko tuo "pahimmillaan" varmaan riippuu omista mieltymyksistä?

Supervakaa teknisissä paikoissa, sekä ylös että alaspäin. Mulla on muutama paikka "merkattuna" Espoon keskuspuistossa, mitä en ole ikinä päässyt millään muulla pyörällä, ei edes vaihteellisella täysnitkulla ( tosin tässä on aina se, että silloin tuli ajettua paljon ja totuttua tuohon raamiin).

Takapää noissa on/oli tosi fleksu muutenkin, mutta tavallaan se tuo vaan ajomukavuutta pikkasen. Rupes vaan itelläkin hirvittämään tuo rungon kesto ja myin pois - ainoa pyörä jonka kohdalla tämä on joskus kaduttanut jälkikäteen!

High Speed Low Tricks
    -Maastokuski on ihan metsässä kaupungissakin....-
    Lähetetty 10:55, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. Jneed
    Jneed
    Profiili

Tuolla kun oppii ajamaan, niin 26 maasturit tuntuu pikkulasten leluilta, eikä niihin voi enää koskea. Oon todistanut että tuollasella vanhan liiton Rigillä mennään myös helvetin lujaa. Pyörästähän se on kuiteski kiinni:)
    Geometria on tosiaan vähän outo, mutta joillekin se sopii paremmin kuin toisille. Esimerkiksi meikäläiselle tuo sopis erittäin hyvin.

Lähetetty 15:23, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. Jneed - 15:23, 6.2.2013  » 
    Oon todistanut että tuollasella vanhan liiton Rigillä mennään myös helvetin lujaa. Pyörästähän se on kuiteski kiinni:)

Tuollaisella on myöskin ajettu podiumille Tahkon 180 km:lla pariin otteeseen.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 16:43, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. Smurf
    Smurf
    Profiili

stenu - 16:43, 6.2.2013  » 

Jneed - 15:23, 6.2.2013  » 
    Oon todistanut että tuollasella vanhan liiton Rigillä mennään myös helvetin lujaa. Pyörästähän se on kuiteski kiinni:)

Tuollaisella on myöskin ajettu podiumille Tahkon 180 km:lla pariin otteeseen.

Pyörästähän se yleensä on kiinni.

Lähetetty 16:45, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. Miksi tässä on mekaaniset levarit? Aiotko vaihtaa ne oikeisiin jarruihin?

Lähetetty 16:47, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. ^^ Näin juuri. Paitsi, että siinä fillarissa oli muistaakseni nousukahvat. Saattoi siis olla kiinni myös niistä.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 16:47, 6.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. Zei
    Zei
    Profiili

Se on tuo väri, joka on nopee :)

Off-topic, mutta tästä sais aika samanlaisen, "moternilla" geometrilla

High Speed Low Tricks
    -Maastokuski on ihan metsässä kaupungissakin....-
    Lähetetty 11:25, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Smurf
    Smurf
    Profiili

stenu - 16:47, 6.2.2013  » 
    ^^ Näin juuri. Paitsi, että siinä fillarissa oli muistaakseni nousukahvat. Saattoi siis olla kiinni myös niistä.

no hitto, liloilla nousareilla olis maalissa ennen muita ja kaksi tuoppia juoneena.

Lähetetty 11:26, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. 906
    906
    Profiili

aivan hyvä pöörä, omani ei o revenny vielä, no ennoo palijo viime aikoina tolla ajellu mutta jotain 5000-6000 tonnia km ehkä vuoden 2006 jälkeen, lähinnä polkua ja talvityömatkaa. kyllä se puskassa kääntyy, jos ei muuten niin tosiaan kyljen kautta. kun on pätkä kuten esim ite niin tommonen junageometers on just mahtava, pää edellä kohti uusia haasteita (tai stemmiä).

ehkä ajelen omaani vielä n 5 v ennenkuin vaihdan britanniassa suunniteltuun teräxeen, jolloin kauppaan raamini vintage-hintaan, vink vink dibsit jo nyt?

ps. nyt maistuis ruuneperin torttu suussa, taidan käydä Siwassa
    ps2. eilen tykittelin Rigillä lumisoossissa kitaralaukku selässä, oli ihanaa

Ajelen, siis olen.
    Lähetetty 12:01, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. tubuku
    tubuku
    Profiili

On se kiva. Jos ei olisi tullut nelinumeroisia veromätkyjä ja niiden aiheuttamaa rahakatoa, olisin ostanut tämän pois.

Pyörässä on kaksi leveää pyörää. Sekä satula ja ohjaustanko
    Lähetetty 12:20, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. Zigura
    Zigura
    Profiili

asb - 22:12, 5.2.2013  » 

Maatiaiskissat on just parhaita ja rehtejä, vaikka esim. venäjänsiniset ja siamilaiset ovat myös nättejä.

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 12:20, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. Mä vakuutan itseni sillä, että toi satulaputken korkea kaulus on syypää hajoamisiin. Ku tolppa on minimi-insertissä, niin sen alareuna on about vaakaputken korkeudella. Tulee mukavat vännöt siihen saumaan. Tänään haen Lähikauppiaalta 400-millisen tolpan, niin tulee järkeä tohonkin hommaan. Ja rattaita ja ketjuja kans.

Lähetetty 13:00, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. Jani S
    Jani S
    Profiili

Jos haluaa pelata varman päälle, niin hitsauta tohon taitteeseen jo valmiiks joku vahvike, mut pitkä tolppa tietty jeesaa vähän. No Saintin Lucifer runko tais olla ennen hyvä esimerkki ko ratkeamisesta vanhempi malli vs. uudempi malli.

Lähetetty 14:38, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Mika K
    Mika K
    Profiili

Mullahan tuommoinen kesti ilmestymisensä jälkeen ihan hyvin kaksi kautta ja runko kai hengissä nykyäänkin. Ja meikän >100kg massalla ja 95cm inseamillä ei varmasti ollut kovin kevyellä käytöllä :)

Tosin meikäläistä jokusen kilon kevyempi, mutta hieman pidempi kaverini mursi samasta paikkaa vuotta uudemman Paragonin rungon kahden vuoden käytön jälkeen. Takuuseen meni se, että heilahti ja uutta tuli tilalle. Se lienee kestänyt sitten ok..

Lähetetty 14:42, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. User has not uploaded an avatar
    Anonymous
    Profiili

^GF:ssä parasta on toimiva takuu.

Lähetetty 15:02, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. erkko
    erkko
    Profiili

Kare_Eskola - 22:28, 5.2.2013  » 
    ...Ja muistaakseni vaativat parkkipaikan kääntymiseen...

Menee vähän ohi aiheen, mutta onko GF:n 29er geometriaa on muutettu viime vuosina? Itsellä on 2012-mallin 29er Genesis2-geometrialla, ja se kyllä kääntyy tosi herkästi. Käsittääkseni tuo geometria vaan tarttee sopivan keulan (jättöä enemmän kuin tavallisessa keulassa).

Tää on hieno pyörä, tällaisen haluaisin itsellekin, tosin kokoa M. Mistähän löytäisi?

Lähetetty 16:15, 7.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: