Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

AMA: Gungat eli Ajokoira-Gunnar ja Rosthairs (modified by Konga)

(48 posts)
  • Started 6 years ago by stenu
  • Latest reply from kid_scientifik

1. Jiihaaa, tää on nyt mun! Kylläpä ihminen voikin olla uudesta fillarista onnellinen. Pari vuotta olen yrittänyt metsästää vuosia hyvin palvelleelle Konille isopyöräistä seuraajaa. Mieluisaa, sopivaa tai järkevän hintaista ei vain ole sattunut kohdille.

Viime kesän Tahko tuli ajettua Saksasta löytyneellä On Onen 29er-titskusinkulalla, mutta sen geometriassa oli pari asiaa, jonka takia se ei tuntunut omalta. Tahko kuitenkin kulki sillä sen verran mukavasti, että ajatus 29eristä jäi kaivelemaan. Päätin pitää On Onen mukana tulleet kiekot, vaikka runko lähti syksyllä kiertoon.

Joulun alla vihdoin tuli Britti-ebayssä myyntiin 29er RockHound-runko, joka tosin oli vaihteellinen. Se jäi kuin jäikin sen verran edulliseksi, että uskalsin huutaa sen sillä ajatuksella, että vaihdatan Kongalla dropit. Kongan kanssa olin neuvotellut jo syksyllä droppiprojektista toiseen runkoon liittyen, joten se oli ikäänkuin sovittu valmiiksi.

Runko on muutaman vuoden vanha. Siinä on puolisentoista senttiä nyky-Gunnareita lyhyempi emäputki, mikä sopi omiin tarpeisiini loistavasti. Takahaarukka piteni puoli senttiä droppien vaihdon yhteydessä, kun putkien taivuttelussa tuli uskalluksen raja vastaan. Toisaalta alkuperäiseen versioon ei mahtunut 2,35 Rallirane taakse, mutta nyt mahtuu.

Kun runko oli palautunut onnistuneelta Mikkelinmatkalta, kiikutin sen suoraan Decoväriin, jossa sotkivat rungon värin mukaan sävyt mulle kannuihin (pohja + candy + lakka). Vähän etukäteen pelotti, että mitähän paikkamaalauksesta tulee, mutta se oli turhaa. Luonnossa näkee kyllä, että haarukan loppupään väri ei ole ihan identtinen. Vähän vähempi candyä olisi riittänyt, mutta mulle kelpaa hyvin noin.

Mulla on ollut kisapyöränä, silloin harvoin kun olen innostunut "tosissani" kisaa ajamaan (ne ketkä allekirjoittaneen tuntee, tietää että se "tosissani" ei ole kovin tosissaan), Gunnarin vaihteellinen etujoustokakskutonen, mutta kun jälkikasvu nykyään pitää huolen tosissaan kisaamisesta, niin päätin vaihdemaasturista luopua ja purin siitä kammet, jarrut ja osan putkiosista. Samalla jouduin syömään sanani nelikantista ja Middleburneista, mutta Gunnarin 73-millisen keskiön kanssa se ei olisi ollut järkevä yhdistelmä.

Lämpeen yleensä uusille fillareille vähän hitaasti, mutta nyt kävi toisin. Koko paketti natsasi välittömästi eikä ole aikoihin ollut lumipoluilla niin kivaa kuin viime viikonloppuna! Bonuksena tuossa on pari maalikolhua ja yksi pieni dentti speksattuna valmiiksi, joten ei harmita niin pahasti ensimmäisen kuperkeikan jälkeen.

Handcrafted in Waterford - modified in Mikkeli:

Runko: Gunnar (Rock)Hound, koko "17,5-tuumaa", mikä tarkoittaa ST 415 mm ja TT 600 mm.
    Haarukka: Salsa CroMoto Grande
    Kiekot: Hope Pro2 SS, DT-Revolution, DT X470
    Renkaat: Racing Ralph 2,35" + Stanin tubelessetti
    Kammet/ratas: Truvativ Stylo OCT Silver Mirror/ Blackspire Mono Veloce 32t
    Keskiö: GXP
    Takaratas: Surly 18t
    Polkimet: Ritchey Pro
    Ohjainlaakeri: FSA OrbitX
    Mutka: Race Face Turbine
    Stonga: Ritchey WCS Carbon Trail
    Jarrut: Hope X2 160/160 mm
    Tolppa: Controltech Team Issue
    Sitsi: SLR
    Pulloteline: King Cage SS

Tasan 9,5 kg kaikkinensa. Runko 1,95 kg alkuperäisillä dropeilla. Paragonit lisäsivät noin 150 g.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 12:52, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. Jii
    Jii
    Profiili

Oho oho. Jännäsin jo propellihattupyöräilyfoorumilla mitä sieltä onkaan tulossa. Diggaan.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 12:55, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. Mika K
    Mika K
    Profiili

Nätti on.

Lähetetty 13:36, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. ritari_s
    ritari_s
    Profiili

Drool

Epäilyttävästi YV-henkinen hemmo
    Lähetetty 13:37, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. Kaunis runko. Hieno väri. Lähikuvia esim dropouteista jään odottamaan!

Lähetetty 13:38, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

kova. laadukas ameriikan rauta futaa aina.

Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 13:44, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. ^^ Kiitos. Tässä on Kongan kuvaamana ennen maaleja: http://farm9.staticflickr.com/8229/8398557419_01b0ce95e6_b.jpg. Yritän malttaa kuvailla lisää jossain välissä.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 13:47, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. Hyvännäkönen kaksysi. Toimii.

Lähetetty 13:50, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. TheMiklu
    TheMiklu
    Profiili

Pelkkää mahtavuutta!

Lähetetty 14:02, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. snaamari
    snaamari
    Profiili

Tämä on hieno!!!

M:sälää

"Jätkä on iha vitun asbina valvomassa joka hiton topsua."
    Lähetetty 14:34, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. Jani S
    Jani S
    Profiili

kowa!

Lähetetty 14:42, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. Salomo
    Salomo
    Profiili

Todella jees!

Lähetetty 18:12, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. Toimivan, ja ennenkaikkea ajettavan olonen paketti! Tykkään.

Vasaraasialainen:
    Mutta Nelson on kyllä hyvä. Likipitäen täydellinen moderni alukaturatarunko.
    Lähetetty 19:40, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. zykkeli
    zykkeli
    Profiili

no tämähän on jotain. Ajaisin!

- Judda -
    Lähetetty 19:51, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. kmw
    kmw
    Profiili

Ehtaa parhautta!

Kapteeni: "Ei sitä pyörää internetissä ajeta"
    Lähetetty 20:26, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. WaterBoy
    WaterBoy
    Profiili

Nyt on kåwa!

Lähetetty 20:28, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Jooona
    Jooona
    Profiili

Tämä on hyvä.

Lähetetty 20:31, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

Jotenkin vaarallisen näköisiä tuollaiset lyhyet emäputket. :P

Lähetetty 22:24, 28.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. Kiitos kaikille.

^ Joo niin on eikä ne varmasti ihan turhaan sitä vahvikepalaa emäputken ja viistoputken väliin ole lisänneet uudempiin malleihin. Onneksi etupää tuntuu tukevammalta kuin mun mun vanhassa Konassa ja se on pysynyt yhtenä palasena monen monta vuotta. Mutta koputan puuta.

Lähetetty 11:02, 29.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. miglos
    miglos
    Profiili

onhan tämäkin nyt siisti!

hustlers game.
    Lähetetty 12:25, 29.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. Kyllä!

Lähetetty 12:28, 29.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. kmw
    kmw
    Profiili

Kuva on oikein hyvä, mutta livenä se on ihan läählääh -hieno. Eikä ollut ajotuntumakaan pöllömpi.

Kapteeni: "Ei sitä pyörää internetissä ajeta"
    Lähetetty 14:27, 1.2.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Palataas tänne... Kunnari on kuukauden päivät ollut ajossa ja rakkaus vaan kasvaa. Saattaa käydä jopa niin, että uskallan luopua Konasta. Houndin geossa tuntuu natsaavan kaikki kohdilleen ja vähän vielä paremminkin. Pitkähköstä takahaarukastakaan en ole vielä löytänyt oikeastaan mitään haittaa, mutta sen näkee paremmin kesällä, kun polut muuttuvat taas haastavammiksi.

Yksi asia rassaa: tuo saakelin GXP-värkki ei hiljene, vaikka mitä tekis. Jo vaihdefillarissa se naksahteli silloin tällöin, mutta sinkulassa se on ihan mahoton. Vaihdoin uuden laakerinkin, mutta ei auta. Hopeiset kammet pitäisi kuitenkin olla - Middleburnit? Onko jollain kokemusta nelikantti-Middleistä ja 73-millisestä keskiöstä. Middleburnin ohjeiden mukaan pitäisi olla 118-millinen akseli? Onko jollain kokemusta Origin8-keskiöistä ja sattuuko joku tietämään riittäiskö 116-millinen? Vai pitäisköhän investoida X-typeen, jos Shimppa-yhteensopivat ulkoislaakerit pelittäisi paremmin. Ainakaan vaimon Race Face -kampien kanssa ei ole ollut ongelmia.

Lähetetty 10:58, 5.3.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. Jii
    Jii
    Profiili

Mulla naksuu kyllä RF-keskiökin (tuli Atlasten mukana). Välillä se häiritsee, välillä ei.

Yksi vaihe.
    Lähetetty 11:02, 5.3.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. Näinkö mä tämän tänään aamulla Unioninkadulla varsapuiston kohdalla? Joku polki mun vieressä tämän näköisellä vehkeellä ja kääntyi sitten Yrjö-Koskisen kadulle.

Siisti on.

Everything matters (probably because there is so much of it).
    - Roy Wagner
    44/17
    Lähetetty 11:08, 5.3.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: