Yksivaihde.net » Aiheen vierestä

Laskettelumiehiä/naisia?

(561 posts)

1. napikwan
    napikwan
    Profiili

Usein oon ollut maaliskuun lopulla Alpeilla ja aina on päässyt laskemaan. Kunhan hiihtoalueella on korkeutta tarpeeksi. Chamonix pitäis olla tuolloin ok, ellei joku El Niño iske.

Lähetetty 23:40, 3.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  2. SeppoKyllikki - 21:21, 3.2.2019  » 
    Ummikko kysyy. Kannattaako edes haaveilla Alpeille viikolla 12 laskemaan? Geneveen olisi kohtuullisella hinnalla lentoja, joten Chamonix voisi olla vaikka vaihtoehto. Yhden päivän olen Alpeilla laskenut, joten ei ole kovin hyvää kokemusta kohteista. Yksin olisin näillä näkymin menossa, jos edes toteutuu. On vähän sellainen olo, että Babyloniin tarvitsisin edes lyhyen tauon lisää.

Tuohon aikaan löytyy kyllä vielä laskettavaa hyvin ja viikko 12 on vielä ihan sesonkia. Chamonix näyttää pyörittävän rinnehissejä vielä vappuun asti., aguille du midihän pyörii läpi kesän.

skenen joukoissa seisot - skenen lippua kannat

" I'm built for comfort, I ain't built for speed"
    Lähetetty 11:31, 4.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  3. jesse v
    jesse v
    Profiili

Ideoita oisko Suomen Lapissa lunta offaritouhuihin jossain? Ylläksen tilanne ainakin aivan toivoton täältä näppäimistön äärestä katsottuna

Lähetetty 21:27, 6.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  4. Ismo Repi
    Ismo Repi
    Profiili

valtaosa tilanteista ylipäänsä on näppäimistön ääreltä katsottuna aivan toivoton.

en se minä ollut ja oli siellä muitakin
    Lähetetty 9:52, 7.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  5. uljaa
    uljaa
    Profiili

Jos nyt olisi aikaa hakea pehmeätä laskettavaa suomesta, suuntaisin katseeni lapin sijasta itäiseen vaarasuomeen.
    Koli, tahko, vuokatti...

Onhan puita tiheässä, mutta löytyy laskettaviakin linjoja puiden ja jyrkkyyden puolesta ja lunta luilisi olevan riittävästi.

Miten syötteelle osunut sateet?

Lähetetty 10:04, 7.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  6. Smurf
    Smurf
    Profiili

Floodaan tännekin.

Snow Surf-sessio Luostolla.

Get the Video Plugin

Lähetetty 11:17, 10.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  7. Smurf
    Smurf
    Profiili

Lopuksi Snow Moto.

Get the Video Plugin

Lähetetty 21:04, 12.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  8. Vaihdoin laskuhaalarin tuoreempaan ja tämä saisi lähteä, ostakaas joku tuo puuteripäivien rientoihin.
    Perjantaina ois suunta kohti St Antonia ja matkarahoille olisi käyttöä...

Lähetetty 16:34, 27.2.2019, 11 months sitten. # Login to Send PM
  9. Get the Video Plugin

tässä on väkevää tekemistä!

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 15:56, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  10. Ismo Repi
    Ismo Repi
    Profiili

^voi kyllä vain

ei tuu usein sanottua näin mut: osaispa saksaa

Lähetetty 17:10, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  11. laita enkkutekstit päälle, niin voit lukea puheet.

Spoke Divider

Spoke Divider
    Lähetetty 18:57, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  12. Ismo Repi
    Ismo Repi
    Profiili

haha noniin tuota

kiittistä

Lähetetty 19:16, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  13. User has not uploaded an avatar
    SeppoKyllikki
    Profiili

Odie - 11:31, 4.2.2019  » 

SeppoKyllikki - 21:21, 3.2.2019  » 
    Ummikko kysyy. Kannattaako edes haaveilla Alpeille viikolla 12 laskemaan? Geneveen olisi kohtuullisella hinnalla lentoja, joten Chamonix voisi olla vaikka vaihtoehto. Yhden päivän olen Alpeilla laskenut, joten ei ole kovin hyvää kokemusta kohteista. Yksin olisin näillä näkymin menossa, jos edes toteutuu. On vähän sellainen olo, että Babyloniin tarvitsisin edes lyhyen tauon lisää.

Tuohon aikaan löytyy kyllä vielä laskettavaa hyvin ja viikko 12 on vielä ihan sesonkia. Chamonix näyttää pyörittävän rinnehissejä vielä vappuun asti., aguille du midihän pyörii läpi kesän.

Jäi tämä tältä kaudelta tekemättä. Ei onnistunut aikataulujen junailu. Pitää alkaa suunnittelemaan ensi kaudelle. Laskemista on kyllä tullut huippumäärä tälle kaudella ja kausi vielä jatkuu.

Lähetetty 19:40, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  14. napikwan
    napikwan
    Profiili

tnts - 15:56, 10.3.2019  » 

Get the Video Plugin
    tässä on väkevää tekemistä!

Next level shit! Pyörä selässä laskeminen :D

Lähetetty 22:06, 10.3.2019, 10 months sitten. # Login to Send PM
  15. User has not uploaded an avatar
    SeppoKyllikki
    Profiili

Onko suosituksia lumilautasiteiksi? Nitro Teameillä mennyt kaksi edellistä talvea. Nitron Phantomeita saisi hyvin alle kahden sadan. Teameissä ei ole ollut mitään sanottavaa vikaa. Toiseen lautaan voisi hommata siteet, jotta voisi fiiliksen mukaan ottaa välineen mukaan ilman siteiden vaihtelua.

Pääasiassa rinnelaskua (eurocarving yrittämistä) ja pientä kikkailua.

E. Talvi tulee kuitenkin.

Lähetetty 14:23, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  16. Voi veljet, sais kyl talvi jo tulla kun ihan tässä meinaa laskettethammasta kutkuttaa. Tilasin brexit-alennusmyynneistä just uuden kypäränkin, 70e posteineen.

Kevään alennusmyynneistä hankittu myös tälle kaudelle atomicin shiftit ja niitä tarvitsisi myös päästä testaamaan...

Lähetetty 14:30, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  17. bgis
    bgis
    Profiili

SeppoKyllikki - 14:23, 4.9.2019  » 
    Onko suosituksia lumilautasiteiksi? Nitro Teameillä mennyt kaksi edellistä talvea. Nitron Phantomeita saisi hyvin alle kahden sadan. Teameissä ei ole ollut mitään sanottavaa vikaa. Toiseen lautaan voisi hommata siteet, jotta voisi fiiliksen mukaan ottaa välineen mukaan ilman siteiden vaihtelua.
    Pääasiassa rinnelaskua (eurocarving yrittämistä) ja pientä kikkailua.
    E. Talvi tulee kuitenkin.

Unioineita suosittelen. Jos Teameistä tykännyt niin esim Forcet. Atlakset jos Teameistä hieman ''löysempää''.

Lähetetty 14:34, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  18. Odie - 14:30, 4.9.2019  » 
    Voi veljet, sais kyl talvi jo tulla kun ihan tässä meinaa laskettethammasta kutkuttaa. Tilasin brexit-alennusmyynneistä just uuden kypäränkin, 70e posteineen. Kevään alennusmyynneistä hankittu myös tälle kaudelle atomicin shiftit ja niitä tarvitsisi myös päästä testaamaan...

Sweet! Mun vanha Rooster LE kaipais päivitystä pikkuhiljaa, mutta mulla on niin iso kuuppa, että mipsit ei mahdu mun päähän. Yhden parin Shiftejä tarttisin myös..

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 14:47, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  19. bgis - 14:34, 4.9.2019  » 

Onko suosituksia lumilautasiteiksi?

Unioineita suosittelen.

Unioneille +1.

a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 14:53, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  20. stenu - 14:47, 4.9.2019  » 

Odie - 14:30, 4.9.2019  » 
    Voi veljet, sais kyl talvi jo tulla kun ihan tässä meinaa laskettethammasta kutkuttaa. Tilasin brexit-alennusmyynneistä just uuden kypäränkin, 70e posteineen. Kevään alennusmyynneistä hankittu myös tälle kaudelle atomicin shiftit ja niitä tarvitsisi myös päästä testaamaan...

Sweet! Mun vanha Rooster LE kaipais päivitystä pikkuhiljaa, mutta mulla on niin iso kuuppa, että mipsit ei mahdu mun päähän. Yhden parin Shiftejä tarttisin myös..

Mulla toi on nyt kolmas troopperi, ja en jaksanut ruveta pyörää keksimään uudestaan niin tilasin vaan samanlaisen.

Shiftejä tuli testattua pariin otteeseen viime talvena, ja oli senverran vakuuttavat kamppeet että lähti hankintaan. Dynafitteihin en oppinut oikein koskaan, vaikka usemapaan kertaan yritin, joten jos joku kaipaa niin minulta saisi halvalla DPS:n wailerit plumeilla..

Lähetetty 15:01, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  21. Joo se mun taitaa olla jo kymmenisen vuotta vanha. Mulle tulee laskupäiviä vähemmän kuin sulle, niin ei ole ollut pakkotarvetta uusia, mutta kohta alkais olla. Kajsalla on kanssa Trooperi ja mä oon ollut aina vähän kade niistä tuuletusaukoista. Mä oon sovitellut vaan Skiservicessä noita uusia ja siellä ei ollut kuin mipsejä, mutta en ole tutkaillut saisko vielä ilmankin.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
    Lähetetty 15:32, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  22. stenu - 15:32, 4.9.2019  » 
    Joo se mun taitaa olla jo kymmenisen vuotta vanha. Mulle tulee laskupäiviä vähemmän kuin sulle, niin ei ole ollut pakkotarvetta uusia, mutta kohta alkais olla. Kajsalla on kanssa Trooperi ja mä oon ollut aina vähän kade niistä tuuletusaukoista. Mä oon sovitellut vaan Skiservicessä noita uusia ja siellä ei ollut kuin mipsejä, mutta en ole tutkaillut saisko vielä ilmankin.

Joo, itseasiassa nykyinen on ostettu 2011, ja oon ruvennut havahtumaa siihen, että vaikka ei pannuttele kovin usein niin metsälaskussa tuohon kyllä kopisee tavaraa aika tavalla ja uuteen vaihtamisen aika alkais olla. Kypärä ei kyllä ole se paikka missä kannattaa säästää...

Lähetetty 18:55, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  23. User has not uploaded an avatar
    SeppoKyllikki
    Profiili

ChainThug - 14:53, 4.9.2019  » 

bgis - 14:34, 4.9.2019  » 

Onko suosituksia lumilautasiteiksi?

Unioineita suosittelen.

Unioneille +1.

Unioneista on tykätty muillakin foorumeilla, mitä on tullut välillä lueskeltua. Tuossa ylempänä Force mainittiin lähemmäksi Teamia kuin Atlas. Jos oikein olen ymmärtänyt niin Atlas kai olisi lähempänä Teamia "canted footbedeineen" ja Force löysempi. Jos on tiedossa alennuksia Atlaksesta tiedossa, niin voisin harkita.

Lähetetty 19:06, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  24. bgis
    bgis
    Profiili

Itellä ollut forceja, atlakset ja nyt stratat. Atlaksen baseblate tuntui löysemmältä kun forcejen, mutta saattaa olla vaan se fiilis kun enemmän foamia ja canted footbedit. Joka tapauksessa kummatkin hyvät jokapaikan hommiin.

Lähetetty 19:38, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM
  25. .....
    .....
    Profiili

Contact prot ollu kyllä yleensä lempparit, nykyään kyllä oon sportannu switchbackejä

Lähetetty 19:46, 4.9.2019, 4 months sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Aiheen vierestä

Search with Google: