Yksivaihde.net » Pyöräverstas

keskiö ei istu!?

(5 posts)

1. HOIL
    HOIL
    Profiili

jotten kohta joudu postaamaan hupsista-topikkiin kysyn neuvoa teiltä. shimanon 5500 105-sarjan keskiö Italokierteillä ja 109mm akselilla. tuota siis olin laittamassa rossin infinityyn. oikean puolen kierteet meni melkeen itekseen eli keskiöpatruuna on nyt muhvin sisällä (siis oikean puolen kierteet on kiinteinä patruunassa. kyl te tiiätte). sitten vasemman puolen tattia kun alan ruuvaan kiinni nii kierteestä pukkaa alumiinilastua. MITÄ?? keskiö on käytetty nii ei kierteissä pitäs mitään ylimääräsiä törsteitäkään olla. oonko ollu vaan niin vietävän tomppeli että oon hommannu vääränlaisen keskiön vai mistä kiikastaa? auttaa miestä mäessä!

Lähetetty 13:49, 9.11.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  2. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Uuden keskiön halkaisija on mitä ilmeisimmin oikea, koska vetopuolen kuppi toimi. Varmista vielä kierteet. Italo-keskiön vasemman puolen kupissa on normaalikätiset kierteet. Kiristyy siis myötäpäivään. Onko näin keskiömuhvissa ja uudessa keskiössä ja näinkö kiristit?

Jos kyllä kaikkiin, niin sitten pitää käydä rotsauttamassa keskiömuhvi alan liikkeessä.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 14:00, 9.11.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  3. HOIL
    HOIL
    Profiili

kyllä, kyllä, kyllä.. kaikki on niinku pitääki, kierteet on oikeat, silminnähden puhtaat, suorat ja virheettömät. käytäntö vaan sotii teoriaa vastaan. ajatus liikkeeseen viemisestä kauhistuttaa rahapulan takia. siksi otin ja VÄÄNSIN sen kiinni. sinne se meni. lastua tuli vähän matkaa alussa, sit se loppu. käytin vielä irtikin ja kierteet oli ehjät. ilmeisesti jokanen keskiö on vaan oma ittensä. vähän erilaisia kaikki. mut joka tapauksessa kiitti kartsa!

Lähetetty 14:36, 9.11.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. Konsta
    Konsta
    Profiili

Edit. oon hidas

1-vaihteiset: RodagiraScottHelkamaSingularNopsa
    Lähetetty 14:38, 9.11.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  5. Kare_Eskola - 14:00, 9.11.2012  » 
    Uuden keskiön halkaisija on mitä ilmeisimmin oikea, koska vetopuolen kuppi toimi. Varmista vielä kierteet. Italo-keskiön vasemman puolen kupissa on normaalikätiset kierteet.

Olen ostanut laadukkaita kilpapyöriä myyvästä kivijalkamyymälästä, jonka nimi alkaa seellä ja loppyy ärrään, brittikeskiön, jonka vasemman puolen holkissa oli italokerteet.

Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 14:43, 9.11.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas

Search with Google: