Yksivaihde.net » Projektit

SanPietro - ex.Romuläjä Rossin, joka ei ollutkaan Rossin

(46 posts)
  • Started 6 years ago by -tipi-
  • Latest reply from Kare_Eskola

  1. Hei kaikki Fixerit, löysin tämän palstan viikonloppuna, kun yritin etsiä tietoa Rossin polkupyöristä. Pelastin näet sellaisen romuläjästä lauantaina, tarkoituksenani tehdä siitä jonkinmoinen CycloCrossari. Googlehaku Rossin polkupyöristä viittasi useampaankin viestiketjuun täällä, niinpä pyydänkin apuanne. Tunnistaako kukaan tämän Italian lipun väreissä olevan Rossinin mallia tai ikää? Runkovaihdevivut viitannee kahdeksankymmentälukuun?

    CRC:tä selatessani tulin johtopäätökseen, ettei ei ole kovinkaan taloudellisesti järkevää tehdä tästä CycloCrossaria, joten voisin koittaa käyttöentisöidä tämän. Hakusessa olisi siis ajanhenkeen sopiva etukiekko.

    Lähetetty 11:05, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Jos aloitat vaikka tällä: Linkki

    Ja fiksihommiin lue tuo saitin yläreunan fiksi-info.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 11:17, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. jussi
    jussi
    Profiili

    Sulla on niin huono kuva, että on mahdotonta sanoa edes onko toi joku karvalakkimalli vai malliston paremman pään peli. Joka tapauksessa parasta mitä tolle voi tehdä on panna se johonkin kuntoon ja ajaa sillä.

    Lähetetty 11:17, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. emel
    emel
    Profiili

    Pistät tänne foorumille rungon myyntiin niin saat hyvät rahat. Kyllä mulle kelpais :) älä missään nimes ala mitään cyclocrossaria tuommosesta vääntään.

    Lähetetty 13:16, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. Pittääpä ottaa iltasella parempia kuvia, josko malli siitä selviäisi. Onko tietäjillä vinkkejä yksityiskodista tai komponenteista, jotka voisivat antaa osviittaa? Tämä kuva oli jo sujahtanut facebookinkautta kännykkään ja sieltä google+ plussan, ni ei saata olla ihan orkkisresoilla. Toiveita äkkirikastumisesta pyörävanhuksen kustannuksella ei tällä hetkellä ole ;)

    Lähetetty 13:35, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. Ota kuvia muhveista, takajarrusillasta, tarroista jos on ja jos osat orkkista niin nekin voi antaa suuntaa.

    nina - 18:36, 23.4.2013  » 
    Satula keulii. Se tuntuu hyvältä vain mukulakivillä ajaessa.
    Lähetetty 13:36, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. Täällä onpi lisäkuvia, tarkennukset tosin meni vähän persiilleen. Takakiekon napa on Maillardin ja siinä on luku 86, viittaus vuoteen? Kehä on joku belgialainen. Takavaihtaja taitaa ainakin olla tuoreempaa tavaraa, kun on Shimanon STX?

    Lähetetty 21:45, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. WaterBoy
    WaterBoy
    Profiili

    Täältä voi myös kysyä monivaihde jutista.

    Lähetetty 21:53, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. HOIL
    HOIL
    Profiili

    tästä saat muuten komeen fillarin! tyylikäs runko! vaihteet mäkeen ja ajoon...

    Lähetetty 22:30, 30.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

    Kämäisten osien, geon ja lokarikiinnikkeiden perusteella näyttäisi joltain aloittelijatason ajokilta. Varmaan ohentamatonta putkea? Kyllähän tuosta asiallisen arkiajokin saa tehtyä ja miksei se taipuisi myös krossikuosiin. Kammet on varmaan syytä laittaa kokonaan uusiksi fiksikäyttöä ajatellen. Ja Cinellin satula kannattaa ehdottomasti päällystää uusiksi!

    Lähetetty 2:43, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. Monivaihde puolella epäiltiin, että kyseessä olisi vale-Rossin? Rungosta ei kyllä löydy logoja tahi Rossin tekstiä tarroja lukuunottamatta.

    Lähetetty 10:09, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. ghz
    ghz
    Profiili

    -tipi- - 11:09, 1.11.2012  » 
    Monivaihde puolella epäiltiin, että kyseessä olisi vale-Rossin? Rungosta ei kyllä löydy logoja tahi Rossin tekstiä tarroja lukuunottamatta.

    usein niissä rungoissa on esim. tämän tyylisiä koristeluita:

    rossinin tarina suomessa on niin epämääräinen etten rungon "autenttisuudesta" osaa sanoa mitään. voisko olla rossini tarrotettu tunturiks ja sit vielä takas rossiniks?

    <@makko> ei vispikää oo vispi jos sitä ei hitsais kasaa vammane lapsi
    Lähetetty 11:04, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. Sirkus
    Sirkus
    Profiili

    Mun mielestä toi näyttää aika paljon samalta, kuin mun ja monen muun Rossin Infinity. Tarrat ovat samanhenkiset, eri väriset vain. Pakko silti sanoa, etten ole vastaavaa nähnyt koskaan. Osat ovat joo vähän mitä sattuu, mutta se on näissä ollut vähän tapana...

    Dropoutit ja muhvit näyttävät samoilta, kuin mulla mutta näistä en vielä menisi takuuseen, koska ovat aika peruskauraa.

    Keskiön seutu
    Muhvi

    Mä riisuisin tuon pyörän osista ja putsaisin perusteellisesti. Tuossa on osat aika kuraa, mikä ei tarkoita etteikö siihen voisi laittaa parempia osia kiinni.

    Jos sulla on työntömitta, niin katopa satulatolpan halkaisija. Noissa Infinityissä se on mun ymmärtääkseni yleensä 26,4mm. Sitten, onko keskiömuhvin yläpuolella satulaputkessa Hand Made by Rossin -tarraa? Sellanen pyörän kuva sateenkaaren sisällä. Onko emäputken muhveissa leimoja? Mulla niissä on jotkut epämääräiset kulmat leimattuna, muistaakseni 72 astetta. Sitten vaan joko entisöimään, konversioksi tai mitä nyt sattuu keksimään. Toihan ei ole mikään arvorunko itsessään, eli jos osaamista löytyy / tuttavapiirissä on taitavia käsistään niin tee tosta crossari juottamalla cantilever-tapit runkoon kiinni. Renkaat mahtuu ja ois aika pähee.

    Toi on sellanen runkosetti että kestää kyllä piiskata kesät talvet. Eihän se mitään paperinohutta teräsputkea ole, mutta sitä suuremmalla syyllä.

    Terveisin lajitoveri

    en ole niin sisällä "skenessä", että olisi jargon hallussa.
    Lähetetty 11:06, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    Väritykseltään toi on samanlainen kuin se 80-luvun alun kilpapyörä, jonka ostin Tampereelta puolisolleni. Tarinan mukaan joku Tampereen seuroista oli ostanut tuon näköisiä vehkeitä Ruotsista vähän enemmänkin, kun Suomesta ei saanut, ainakaan yhtä halvalla. Eli ehkä jotain Crescentin tehtaan tarroittamatonta erää, jonka seura tai jälleenmyyjä sitten tarroittanut miten huvittaa.

    Kunnon kuvat muhveista ja dropouteista auttaisivat. Keskiön alapinnassa ja haarukan ruotoputkessa saattaa olla leimoja, jotka auttavat jäljille. Satulatolpan halkaisija, keskiön tyyppi, ohjainlaakerin standardi ym. seikat auttaisivat ainakin määrittämään, onko laitteella sukujuuria Italiassa.

    Mutta mitäpä järkeä noita taustoja on pohtia, kun kyse mitä ilmeisimmin on keskitason härvelistä. Laittaa kuntoon ja ajaa, jos on sopiva.

    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 11:07, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. Sirkus
    Sirkus
    Profiili

    Tässä vielä pari:



    en ole niin sisällä "skenessä", että olisi jargon hallussa.
    Lähetetty 11:11, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. ^kaks alinta ei vissiin onfinityjä oo ja muistaakseni columbuksen rööriä.
    e. hidas, ninjaeditoit pois :(

    nina - 18:36, 23.4.2013  » 
    Satula keulii. Se tuntuu hyvältä vain mukulakivillä ajaessa.
    Lähetetty 11:13, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Sirkus
    Sirkus
    Profiili

    Joo, hoksasin sen tossa kanssa. Se oranssi on Aellea, sinivalkea on columbuksen omaa muistaakseni. Infinityn rööristä taas ei oo mitään tietoa :D

    Niissä oli kanssa hienommat haarukat joten vaihdoin kuvat.

    edit. Sanotaan nyt vielä että vaikkei noi Infinityt oo ehkä seksikkäimpiä italokilpureita niin mun mielestä ne on mukavia ja ketteriä ajaa. Ja niiden puolesta ei tarvii tosiaan pelätä. jos jätät lokarikorvakkeet, saat lokarit kiinni. Näppärää!

    en ole niin sisällä "skenessä", että olisi jargon hallussa.
    Lähetetty 11:14, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. DinWeazel
    DinWeazel
    Profiili

    eikös noi kolme kaikki ollu infinityjä? ainakin omaani olen viemäriputki rossinina pitänyt? ja joo 12e maksaa siirtokuvat rossiniin, eli kuka vaan saa maantiepyörästänsä "rossinin" :)

    Lähetetty 11:26, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. Kare_Eskola - 12:07, 1.11.2012  » 
    Väritykseltään toi on samanlainen kuin se 80-luvun alun kilpapyörä, jonka ostin Tampereelta puolisolleni. Tarinan mukaan joku Tampereen seuroista oli ostanut tuon näköisiä vehkeitä Ruotsista vähän enemmänkin, kun Suomesta ei saanut, ainakaan yhtä halvalla. Eli ehkä jotain Crescentin tehtaan tarroittamatonta erää, jonka seura tai jälleenmyyjä sitten tarroittanut miten huvittaa.

    Mutta mitäpä järkeä noita taustoja on pohtia, kun kyse mitä ilmeisimmin on keskitason härvelistä. Laittaa kuntoon ja ajaa, jos on sopiva.

    Itse epäilisin kanssa cressuksi, koska useita crescentin mixtejä ja harjoituskilpureita olen tavannu oikeastaan täysin vastaavilla osilla
    MM.

    Myös kohtuu korkea headtube haiskahtaa cressulle jep!

    Käytännössä kyseessä vois olla siis 309 cressu rossinin tarroilla.

    Samahan tuo. Tällaiset tutkinnat vain kiinnostaa. Konversioksi vaan ja ajoon!

    Lähetetty 11:52, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. En löytänyt muita tarroja kuin yleiskuvassa näkyvät runkoputkien Rossin logot. Yhtäläisyydet kyllä intensiivisen Googlen kuvahaun tutkimisen jälkeen lähempänä mainittua Cresent 309:ä, kuin mitään Rossinia.

    Lähetetty 12:48, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. Sachs- ja Maillard -osat ja lokarinkiinnikkeet viittaavat tosiaan enemmän Crescentiin kuin Rossiniin. Voin yrittää napsia muutaman kuvan vastaavan Cressun yksityiskohdista vertailun vuoksi kunhan ehdin.

    Lähetetty 13:01, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. Saakki
    Saakki
    Profiili

    Sidenouttina vaan, että ite oon ainakin nähny infityn joka oli Falckin putkistolla. Liekö sitten yleisempi käytäntö ollut. Ei paskempi putkisto sekään.

    Lindarling - 19:13, 1.3.2017  » 
    alkaa ajattelemaan vaihdepyöriä fikseinä
    Lähetetty 14:38, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

    Sirkus
    Toihan ei ole mikään arvorunko itsessään, eli jos osaamista löytyy / tuttavapiirissä on taitavia käsistään niin tee tosta crossari juottamalla cantilever-tapit runkoon kiinni.

    Tuohan olisi hieno homma. Helpommalla toki pääsisi hankkimalla vanhat kunnon keskivetojarrut ja kuoristopparit. Jarrujen merkillä ei varmaan ole väliä, kunhan palat on tuoreet.

    ois aika pähee.

    Jep!

    Lähetetty 15:02, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. walto
    walto
    Profiili

    Mull Dundane - 16:02, 1.11.2012  » 

    Helpommalla toki pääsisi hankkimalla vanhat kunnon keskivetojarrut ja kuoristopparit. Jarrujen merkillä ei varmaan ole väliä, kunhan se on Weinmann ja malli on Vanquieur 750 tai 999, ja palat on tuoreet.

    Tein pienen korjauksen.

    Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 17:11, 1.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  25. Mull Dundane
    Mull Dundane
    Profiili

    Onkohan tuolla niin väliä? Weinmann, Mafac, Dia-Compe, Universal, Shimano Tourney...

    Tavallisella poikkivaijerilla varustettua Dura-Aceakin on muuten tehty joskus! Voi vaan olla pikkasen tyyris... Samoin Campagnololla taisi olla nykyäänkin mallistossa sellainen. Vai olikohan se tarkoitettu jo mittojensa puolesta aika-ajopyörän takajarruksi? Oli miten oli, jonkun ihan perusmallin luulisi olevan käypäinen, kunhan ulottuvuus on sopiva.

    Lähetetty 7:00, 7.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Projektit

Search with Google: