Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

AMA: Crister Majander '85 -konversio

(24 posts)

  1. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Uusin versio (huhtikuu 2018):

    Klein-konversio osottautu liian pieneks ja harmitti. Tuli sitten olo että pakko kasata tää taas ajoon. Osa palikoista omista varastoista mutta oon kyllä hankkinu uuttakin tavaraa tätä varten. Kiekot ny ainaki. Takakiekko tommone hipo. Etukiekko jiimalta tullu joku kevyt, siinä oli hopealla maalattu vanne enkä tykänny joten maalasin sen mustaks omin pikku kätösin pensselillä. Oon näköjään oppimassa ehkä vähän Fliteistä veks nimittäin toi Fabric tuntuu kyl hyvältä.
    .

    Speksit:
    Runko: Crister Majander 1985 by Christer Majander (1 908 g)
    Haarukka: mahdollisesti saman hepun tekele (627 g)
    Ohjainlaakeri: Tange Falcon (85 g)
    Speisseri: joku hiilari
    Stemmi: 3ttt, 26/110mm
    Shimmi: 0,3mm messinki
    Stonga: noname alu, nousu 30 mm, backsweep 15° (248 g)
    Gripit: PRO Foam Ergonomic (70 g)
    Jarrukahva: Shimano Tiagra BL-R550 (84 g)
    Jarru: Campagnolo Veloce, tuunailtu (150 g)
    Vaijeri+kuori: Jagwire Ripcord (21 g)
    Penkki: Fabric Scoop Shallow, titzkukiskot (259 g)
    Tolppa: Shimano XTR SP-M900, 27,0 mm (208 g)
    Keskiö: Hope titaani, BSA, 110 mm, JIS
    Kammet: Galli Aerodynamic KL, 170 mm
    Polkimet: Xpedo MF-1A (218 g)
    Eturatas: omnomnomien ratas, 48T
    Rattaanpultit: noname, teräs
    Ketju: joku levee, ostin Prismasta
    Takaratas: Victoire Cycles, alumiini, levee, 18T
    Lukkorengas: Victoire Cycles, alumiini
    Etukiekko: joku keventelynapa 28H / DT Comp / messinkinipat / DT RR1.1 / joku teippi (732 g)
    Takakiekko: Victoire Cycles 28H / DT Revo/ alunipat / H+Son Archetype / Veloplugs
    Pultit + prikat: Victoire Cycles, titzku
    Etulinkku: joku sekalaine, titaaniakseli
    Kumit: Grand Bois Cerf, 28-622, taittuvat
    Sisurit: Vittoria lateksi
    .





    .

    .

    .

    .

    .

    _______________________

    Vanhempi versio (heinäkuu 2015):

    Tuorestin vanhaa uskollista mustilla palikoilla. Uutta Campan kammet, ysäritolppa, jarru ja ohjaamo. Myös uus etukiekko tuli. Nyt on vihdoin Campan ratanavat edessä ja takana. Kiitos penario, Freeflow, dpstyles, Erik, Biciolli ja seaman!
    .

    Runko: Crister Majander 1985 by Christer Majander (1 908 g) Haarukka: mahdollisesti saman hepun tekele (627 g) Ohjainlaakeri: noname, alu (80 g) Speisseri: VeloSolo, alu (? g) Ahead-adapteri: PRO (153 g) Stemmi: Syntace F99, 25,4/105 mm (106 g) Stonga: noname alu, nousu 30 mm, backsweep 15° (248 g) Gripit: ViceGrips (131 g) Jarrukahva: Shimano Tiagra BL-R550 (84 g) Jarru: Campagnolo Veloce, keraamiset palat (150 g) Vaijeri+kuori: Jagwire Ripcord (21 g) Penkki: Selle Italia Flite Titanium (? g) Tolppa: Shimano XTR SP-M900, 27,0 mm (208 g) Keskiö: Stronglight JP 400, BSA, 103 mm, JIS (267+28 g) Kammet: Campagnolo Record Strada, 170 mm (433 g) Polkimet: Xpedo MF08TT (215 g) Eturatas: Galli 42T (40 g) Rattaanpultit: Stronglight teräs (21 g) Ketju: Shimano DA CN-7701 (236 g) Takaratas: noname 3/32", teräs, 16T (? g) Lukkorengas: Campagnolo (? g) Etukiekko: Campagnolo Record Pista 32H / DT Revo / alunipat / OpenPro Ceramic / Schwalben teippi (852+30 g) Takakiekko: Campagnolo Record Pista 32H / DT Revo / alunipat / OpenPro CD / Veloxin teippi (887+33 g) Kumit: Panaracer Pasela, 25-622, taittuvat (248+263 g) Sisurit: Vittoria lateksi (92+94 g)
    .







    .

    .

    .

    .

    _______________________

    Vielä vanhempi versio (lokakuu 2012):
    .

    Runko: Crister Majander 1985 by Christer Majander. Haarukka: mahdollisesti saman hepun tekele. Ohjainlaakeri: noname, alu. Stemmi: SR FourSir, 80 mm. Stonga: ITM Super Italia Pro 225. Etujarru: Campagnolo Record 2040, palat KoolStop Ceramic. Jarrukahva: joku. Penkki: Selle Italia Flite Titanium vuodelta 1995. Tolppa: joku aero, 27,0 mm. Keskiö: Syncros Hardcore, 111 mm, titaaniakseli. Kammet: Galli Aerodynamic KL, 170 mm. Polkimet: Galli/Maillard. Häkit: Campagnolo Super Record. Ratas: Galli 42T. Ketju: Shimano DA CN-7701. Takaratas: joku 3/32" teräs, 16T. Lukkorengas: Campagnolo. Etukiekko: Campagnolo Record 28H / DT Revo / alunipat / OpenPro Ceramic / Veloxin teippi. Takakiekko: Campagnolo Record Pista 32H / DT Revo / alunipat / OpenPro CD / Veloxin teippi. Renkaat: Continental GP 4season, 28-622, taittuvat. Sisurit: Vittoria Latex.
    .





    .

    .

    .

    .

    _______________________

    Vanhin versio (heinäkuu 2012):

    Kävi hyvin. Sain tämmöisen rungon työkaverilta lahjaks. Ei kuulemma ollut tilaa. Runko tuntu kevyeltä ja laadukkaasti viimeistellyltä. Putki näytti olevan Reynolds 531C:tä ja vasemmassa chainstayssa on pikkuinen tarra jossa lukee Guaranteed built with Haden high quality frame lugs. Emäputkessa oli kiinni messinkinen pyöreä pieni laatta johon oli kaiverrettu teksti Crister Majander 1985. Tein vähän selvitystyötä ja kävi ilmi, että runko on siis tehty Suomessa ja sen on juottanut ja maalannut heppu nimeltä Christer Majander, siis h:n kera. Ruotsinkielinen charmööri toimii nykyään puutarhurina mutta myönsi kuulusteltaessa rakentaneensa muutamia kymmeniä runkoja harrastuspohjalta 1980-luvulla Porvoon ympäristössä. Kuulemma myös Suomen maajoukkueen ajajille oli muutamia mennyt. Laatta on nyt mulla pöydällä putsattuna, isken sen takas kiinni kun saan aikaseks. Tietääkö kukaan mitään muuta kyseiseen herraan liittyvää? Onko tämmöisiä runkoja näkynyt?

    Runko näytti tosi isokokoiselta mutta mitat on 56 pystyyn ja 55 vaakaan, keskeltä keskelle. Passeli mulle siis. Kasasin tän olemassaolevilla palikoilla. Mitään ei tarvinnu ostaa varta vasten. Tämmöinen siitä nyt sitten tuli. Jotain osia päivittelen ehkä kevyempiin tässä ajan kanssa. Ihana tää on ajaa mun mielestä.
    .

    Runko: Crister Majander 1985 by Christer Majander. Haarukka: mahdollisesti saman hepun tekele. Ohjainlaakeri: noname, alu. Keskiö: Syncros Hardcore, 111 mm. Kammet: Galli Aerodynamic KL, 170 mm. Kiekot (by Janoinen): edessä Campagnolo Record, DT Revo, alunipat, OpenPro Ceramic 28H; takana Campagnolo Record Pista, DT Revo, alunipat, OpenPro 32H. Kumit: Panaracer Pasela 25-622. Sisurit: Vittoria Latex. Stemmi: 3TTT. Tolppa: 3TTT. Penkki: Selle San Marco Corsaire 313. Ratas: Galli 42T. Ketju: KMC. Takaratas: noname, teräs, 16T. Lukkorengas: Campagnolo. Polkimet: Galli/Maillard. Häkit: Campagnolo Super Record. Stonga: noname. Gripit: ViceGrips. Jarrukahva: noname. Etujarru: Campagnolo Record 2040, palat KoolStop Ceramic.
    .



    .

    Lähetetty 21:37, 2.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  2. elaintarha
    elaintarha
    Profiili

    Klassiset teräsrungot on aina hienoja varsinkin, kun niiden takana on jotain tarinaa!

    Lähetetty 21:42, 2.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  3. On hieno!

    Lähetetty 21:50, 2.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  4. DinWeazel
    DinWeazel
    Profiili

    Tää on hemmetin hieno ihan livenäkin!

    Lähetetty 7:05, 3.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. Joha
    Joha
    Profiili

    Täähän on mielettömän makee ja hieno tarina!

    "Sain tämmöisen rungon työkaverilta lahjaks" = Suomen Parhaat Työpaikat 2012.

    Lähetetty 7:08, 3.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. ^ ...tai ainakin Suomen Paras Työkaveri 2012... :-)

    Konsta - 22:37, 2.7.2012  » 
    myönsi kuulusteltaessa rakentaneensa muutamia kymmeniä runkoja harrastuspohjalta 1980-luvulla Porvoon ympäristössä.

    Niin no ei kai niitä sitten kummemmin "Nähty kaupungilla"-listalla tule näkymään ;-)
    Runko lienee maalattu ja tarroitettu uudemmankin kerran tässä vajaan 30v kuluessa (?) - kertoiko CM mikä on ollut alkuperäinen väri?

    Lähetetty 8:57, 3.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Kiitos kehuista!

    Ja siis toi oranssi on alkuperäinen väri. Noista kuvista se ei ehkä välity mut kyllä maalipinnassa on ajan ja käytön tuomaa kolhua monessa kohtaa.

    Mullahan olis riittänyt kysymyksiä herra rungonrakentajalle vaikka pariks tunniks. Katsoin kuitenkin parhaaksi lopettaa puhelun kohteliaan ripeästi kun olin saanut oleellisimmat vastaukset. Mister Majander vaikutti luvalla sanoen ei nyt ehkä kiusaantuneelta mutta hiukkasen hämmentyneeltä siitä että joku tuntematon jolppi osoitti näin yllättäen kiinnostusta hänen menneisyyden harrastustaan kohtaan. En mä kehdannut enää sit painaa päälle.

    Lähetetty 17:15, 3.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. Livenä nähty talon sisäpihalla, tyyliä oli!

    Lähetetty 19:16, 5.7.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Päivitetty versio editoitu tuonne ensimmäiseen viestiin.

    Lähetetty 15:10, 5.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

    Hieno ja historiallinen on runko ja hyviä päivityksiä. Kiva että laitat (mustat?) tankonauhat mutta sinne alle jää kuitenkin "turhat" urat vaijereille, ja nekös vasta korventaa mieltä, kaikki turha on nimittäin ylimääräistä... Seuraavaksi päivityslistalle Nitto Noodle -tanko. Et kadu.

    Lähetetty 15:16, 5.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Kiitti vaan! Ajattelin kyllä laittaa vaijerikuorenpätkät sinne tankonauhan alle.

    Jotenki mua on vähän epäilyttäny se Noodle. Mut otan vinkin vakavasti. Jos semmoinen kävelis halvalla vastaan vaikka.

    Lähetetty 15:19, 5.10.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Update! Edelleen ajossa. Nykykuosi edattu tonne ekaan viestiin.

    Lähetetty 21:40, 26.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  13. RTZ
    RTZ
    Profiili

    Under her (rattlecan) black wings!

    Lähetetty 5:23, 27.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  14. kunba
    kunba
    Profiili

    Tämä erinomaisen hieno pyörä.

    Lähetetty 6:55, 27.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  15. kunba - 7:55, 27.7.2015  » 
    Tämä erinomaisen hieno pyörä.

    Lähetetty 6:57, 27.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  16. Musta ja oranssi aina hyvä ja hyvin nätti muutenkin. Mutta siis voi että kun on hoikan näköinen haarukka!

    Lähetetty 9:58, 27.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  17. snaamari
    snaamari
    Profiili

    erittäin kova. Mistä tuo stonga on kotoisin ja kuinka levee pätkäsemättömänä???

    Lähetetty 10:01, 27.7.2015, 3 years sitten. # Login to Send PM
  18. Voe minkä teit ton eturattaan kanssa. Voiko mihinkään enää tässä maailmassa luottaa?

    E. Eikä edes osien painoja listattuina. Onhan se toki duuninsa punnailla, mutta näissä Konstan ama-langoissa parasta just sama pieteetti osien valinnan ja listauksen kanssa.

    Lähetetty 23:19, 8.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  19. Konsta
    Konsta
    Profiili

    Anteeks mut mä en jaksanu enää sitä. Mul oli yhteen aikaan vanhal Applen geenelkku-läppärilläni kaikki painot hyvässä järjestyksessä mutta sit se kone tuhoutu vanhuuteensa ja lannistuin enkä oo enää punnaillu muutaku silleen satunnaisesti. Kaiken maailman lippulapuilla niitä lukuja on nyt mutta en tiedä enää mikä numero oli minkäkin osan.

    e. Lisäsin tonne nyt muutaman painon jotka löysin puhelimesta (ja aiemmista postauksista).

    Lähetetty 9:52, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  20. nutip
    nutip
    Profiili

    yllättävän keposta toi 531c

    Lähetetty 9:56, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  21. RTZ
    RTZ
    Profiili

    Eri hyvä on näinkin, vaikka täysmusta ohjaamo + musta haarukka vähän huutais jotain kirkasta yksityiskohtaa tonne nokille.

    Ja Ceramicci etukiekoks ois toki pop.

    Lähetetty 11:03, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  22. mannine
    mannine
    Profiili

    eripari kiekot, eipä ois koirasta uskonu

    Lähetetty 11:27, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  23. RTZ
    RTZ
    Profiili

    mannine - 11:27, 9.4.2018  » 
    eripari kiekot, eipä ois koirasta uskonu

    Yksivaihde: pilalla (taas)

    Lähetetty 11:49, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM
  24. Onhan tää ny aika hieno kyllä silti. Vähän partsbin katsauksen oloinen, mutta väliäkös sillä jos on Konstamaynen partsbin käytössä.

    Lähetetty 11:52, 9.4.2018, 7 months sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: