Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Cinelli Bootleg Mystic Rats

(80 posts)

  1. johnh
    johnh
    Profiili

    Cinelli Bootleg
    Onko tämä minkalainen pyörä? Enemmän fillareista tietävät kertokaa.

    Lähetetty 9:39, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  2. mustAfa
    mustAfa
    Profiili

    varmaan parempi kuin keskivertovalmisfiksit mutta hinta-laatu suhteesta en tiiä... velosportin hinta 960e

    lane changin' chain swangin'
    Lähetetty 9:46, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  3. bullhorn
    bullhorn
    Profiili

    penkki näyttää aikas karulta. varmaan ihan jees paketti muuten.

    Lähetetty 9:51, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  4. johnjohn
    johnjohn
    Profiili

    ihmetyttää snadisti toi satula, no kai se riittää jos ajaa punavuorta ympäri tms.

    Kuka jaksaa käydä töissä jokaikinen päivä, tai kulkea ruuhkabusseissa
    Lähetetty 9:51, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  5. jussi
    jussi
    Profiili

    Vastaus kysymykseen on 'kallis pyörä' mutta itse asiassa toi on ihan kiinnostava:
    -> juomapullonpidikereikiä ja takajarrukaapelinvientejä lukuunottamatta runko näyttää aika lailla samalta kuin Cinelli Vigorelli.

    EDIT: L/54-kokoisen geot:

    Mystic Rats: 540 500 545 536 150 73 74,5 35 392 582 966 58 366 40
    Vigorelli: 540 500 545 537 150 73 74,5 35 392 582 966 58 366 40,0

    Lähetetty 10:14, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  6. johnh
    johnh
    Profiili

    Ei siis mikään ihan paska. Ja jarrutkin olisi valmiina. Flip-Flop navalla jne. Kattelin vaan kun briteistä sais tämänhetkisellä kurssilla postikuluineen reippaalla 750€.

    Lähetetty 10:25, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  7. jussi
    jussi
    Profiili

    Ok, runkomateriaali ei taida olla täsmälleen samaa mutta palpa kuin palpa... ;)

    Mutta joo, etenkään tolla britti-hinnalla toi ei vaikuta ollenkaan pahalta.

    Lähetetty 10:26, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  8. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Nojoo, mitä mä olen tuota nähnyt, niin onhan se ihan näppärä. Menee samaan kastiin kuin Capo. Kiekot ja kammet vaihtoon, niin sitten siinä olis jo fillaria.

    Mutta siis, ei se runko ole lähelläkään vigorellia, vaikka vastaavalla tavalla ne slouppaavatkin :D

    ainiin, piti lisätä: myllyssä tuollainen pyörii.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 10:29, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  9. tya
    tya
    Profiili

    jussi, näinköhän tuo kuitenkaan on samaa kaljatölkkiputkea...? eikö noi putkien ohentelut ja ohennetuista rakentaminen kuitenkin tule vähän kalliimmaksi, joten jos runkoa on kuitenkin muutettu (pullotelinekiinnikkeillä ja muilla) niin oisko samantien tehty halvemmasta putkesta.

    Mut on toi 750e:n hintaan kyllä ihan edukas ja hienohan tuo on. Huolimatta nimestä...

    edit: hiiiidaaaaaaaas.

    Lähetetty 10:30, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  10. jussi
    jussi
    Profiili

    konkeli - 8:30, 26.5.2009  » Mutta siis, ei se runko ole lähelläkään vigorellia, vaikka vastaavalla tavalla ne slouppaavatkin :D.

    Mutta kuin ei ole sama jos/kun geometria on (yhtä milliä vaille) sama? Vigorelli on epäilemättä kalliimpaa/parempaa materiaalia mutta onko toi runko jotenkin muuten erimallinen, erilaiset profiilit putkissa tms.? Mä en ole Mystic Ratsia (***tu mikä nimi...) koskaa nähnyt luonnossa.

    Lähetetty 10:36, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  11. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Putkien materiaali voi hyvinkin olla samaa joissain putkissa, mut noi pullotelineet sun muut taitaa vaatia paksumpaa kamaa alle. Suurimpana erona mystisessä rotassa (samaa mieltä nimestä baitevei, mut se ei oo edes pahimmasta päästä TJEU "Hoy hoy! Rats") putket on simppelimpää profiilia (lue: pyöreitä). Vigorellissa ei ole yhtään "tavallista" rööriä, vaan kaikki on jotain spessua profiilia.

    Huomioin tässä, että bootleggin saumat on viimeistellymmän näköiset. Samaten etuhaarukka näyttäis olevan samaa kamaa, kuten se jumalanhylkäämä laakerikin.

    Parempi kuva

    Editoidaan nyt sekin vielä, että vigon tolppa on 31,6 ja rotassa 27,2. Pyörien geometria voi olla hyvin lähellä samaa, ellei jopa täysin sama. Siltä pohjalta se voi ollakin ihan törkeän hauska ajettava.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 10:50, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  12. MrHat
    MrHat
    Profiili

    Minä olen jostakin saanut päähäni, että mystic rats olisi samalla geometrialla, kuin vigorelli, mutta eri alumiinia ja pyöreillä putkilla. Vigorellin putkia on muistaakseni vähän rutisteltu sieltä täältä.

    edit: hehh. hidas.

    Lähetetty 10:52, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  13. Mitkähän kiekot tuossa on? Noin niinku päältä katsoen vaikuttaisi siltä, että tuossa ei esim Langsteriin verrattuna ole käytännössä mitään merkittävää eroa.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 11:17, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  14. K-Mikko
    K-Mikko
    Profiili

    Hauska nimi. Tulee mieleen jomman kumman hampurilaisketjun myyttinen rotta kanapurilainen.

    Lähetetty 12:06, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  15. zeikok
    zeikok
    Profiili

    asb - 10:06, 26.5.2009  » 
    Mitkähän kiekot tuossa on? Noin niinku päältä katsoen vaikuttaisi siltä, että tuossa ei esim Langsteriin verrattuna ole käytännössä mitään merkittävää eroa.

    Alexrace 28, eli sama mitä Langsterissakin. Rahastuksen makua. Jengi menee sekaisin vain siksi että se on Cinelli ja vähän niikuin vigorelli :)

    Mut on toi hemmetin hyvän värinen.

    Lähetetty 13:36, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  16. jussi
    jussi
    Profiili

    No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista.

    Vigorellin geometrian ohella pelkästään noiden palikoiden jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi (Cinellin Pista stonga ja stemmi, ja Unicantor satula yms.) kuin jonkun muun vastaavan ja Formulan navat on myös ihan jees. Sitäpaitsi mattamusta runko on IMHO siisti. Jarrukaapeliviennit on tietty ikävät kuten myös Suginon RD-kammet mutta muuten toi kyllä toimis.

    Lähetetty 14:22, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  17. jussi - 12:22, 26.5.2009  » 
    No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista.

    Hei, zeikok ehti jo kertoa mille kohderyhmälle toi on. Ei tarvi toisella. :)

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 14:31, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  18. Ilkka
    Ilkka
    Profiili


    Supercorsa pista
    Jos ei välttämättä halua alua, niin eikö tuo olisi asiallisempi Cinelli? Kyseessä on tietty vain runko, ja onhan tuo tietysti "hieman" kalliimpi.

    Edit. Eiköhän tuota ole jo aika moni kuolannut, kunhan postasin

    Lähetetty 14:49, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  19. konkeli
    konkeli
    Profiili

    Tosiaan, "hieman" kalliimpi. Velosportista saa melkein kaks vigorellin runkoa tuon rungon hinnalla.

    ***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

    lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 14:54, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  20. zeikok
    zeikok
    Profiili

    zeikok - 12:54, 26.5.2009  » 
    . Rahastuksen makua. Jengi menee sekaisin vain siksi että se on Cinelli ja vähän niikuin vigorelli :)

    jussi - 12:54, 26.5.2009  » 
    No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista.
    Vigorellin geometrian ohella pelkästään noiden palikoiden jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi (Cinellin Pista stonga ja stemmi, ja Unicantor satula yms.) kuin jonkun muun vastaavan ja Formulan navat on myös ihan jees. Sitäpaitsi mattamusta runko on IMHO siisti. Jarrukaapeliviennit on tietty ikävät kuten myös Suginon RD-kammet mutta muuten toi kyllä toimis.

    Jep jep :). Brändi se on mikä ratkaisee.

    Lähetetty 15:39, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  21. jussi
    jussi
    Profiili

    zeikok - 13:39, 26.5.2009  » Jep jep :). Brändi se on mikä ratkaisee.

    Näin. Sitten voi miettiä mistä kaikesta se brändi muodostuu.
    Tai jos ei kiinnosta niin mennä ja ostaa vaan sen kaikista halvimman.

    Lähetetty 19:37, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  22. Teemu
    Teemu
    Profiili

    Tässä näköjään nyt Vigorellin omistaja vähän älähtää, mutta menkööt.
    Noissa rungoissa saattaa olla geometria ja keula samat, mutta siihen se sitten jää. Vigorellin putket on aika paljon muhkeemmat ja varsin mielenkiintoisesti muotoillut (mitä ei kuvista huomaa), Bootleg taas on peruspyöreillä putkilla. Materiaalikin on hiukkasen eri alumiinia (Vigorelli: Columbus Airplane vs. Bootleg: Columbus Alloy Custom 7005) ja on sillä laadulla väliä, vaikka alurungoista onkin kyse. Eli kyse on ihan eri sarjan rungoista. Tuo Bootleg vaikuttaa ihan jees paketilta ja varsinkin tuolla Brittien hinnalla rahalle saa riittävästi vastinetta. Mikään Vigorelli se ei silti ole.

    Lähetetty 21:52, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  23. zeikok
    zeikok
    Profiili

    jussi - 19:52, 26.5.2009  » 

    zeikok - 13:39, 26.5.2009  » Jep jep :). Brändi se on mikä ratkaisee.

    Näin. Sitten voi miettiä mistä kaikesta se brändi muodostuu.
    Tai jos ei kiinnosta niin mennä ja ostaa vaan sen kaikista halvimman.

    Nii-in, tossa vähän käytiinki asiaa läpi. Kun kerran muihin pyöriin ei ole mitään muita eroja kuin rungon geometria, niin lisähinnän on pakko tulla nimestä ja imagosta. Ei sillä, onhan Specializedillakin kova brändiarvo. Sinänsä vaan huvittavaa selittää että samat osat joihin laitetaan vaan cinellin osat on sitten laadukkaampia ja parempia.

    Korjatkaa muuten jos olen väärässä, mutta eikö toi 7xxx-alumiini ole paksumpaa ja raskampaa kuin 6xxx-alumiini, ainakin mun maastomankeli oli seiskaa ja toi langsteri esim on kutosta.

    Lähetetty 22:16, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  24. joope
    joope
    Profiili

    Mulle on kerrottu että 6000-sarjan alu pitää lämpökäsitellä hitsauksen jälkeen että se kestäisi käyttöä, 7000-sarjaa ei. Mutta että lämpökäsitelty kuustonninen olis kestävin noista vaihtoehdoista. Seiskatonnisesta halvempi tehdä jos ei tarvi lämpökäsitellä, ja kuitenkin melko kestävä. Kuulemma. Älkää lyökö kovaa jos oon saanu väärää tietoa.
    6061 merkinnän perässä yleensä lukee T6 joka meinaa sitä lämpökäsittelyä, 7005 perässä en muista vastaavaa nähneeni, mikä tukee tuota käsitystä.

    hynysen näköinen mekaanikko
    Lähetetty 22:24, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  25. jussi
    jussi
    Profiili

    ^^ Niin?

    Vaikka sinä zeikok et sitä henkilökohtaisesti hyväksyisikään niin fakta on että jos palikassa lukee Cinelli niin kyllä se maksaa kaupassa enemmän ja jengi maksaa siitä myös käytettynäkin enemmän kuin vastaavasta jossa ei lue mitään tai lukee esimerkiksi Specialized.

    Lähetetty 22:27, 26.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: