Yksivaihde.net » Projektit

Projekti: Pearson

(19 posts)

1. Tuli postista ja alkuun kaikki näytti hyvältä. Siinä oli muutamaa osaa kiinni, athena tolppa ja joku sellen istuin ja naurettavan pitkä cinellin stemmi. Keula oli keirteellinen hiilari.

Koska tää keula ei musta näyttäny hirveen hyvältä ja yhdessä suorassa keulassa ei ollu tarpeeks kierteitä, päädyin vuoden verran sopivaa runkoa odottaneeseen battaglin keulaan.

Kun vein pajalle ja rupesin ottaa osia irti, tolppa tietysti jumissa. Se sai kaks pvää Plus Gasia ja kaks pvää ammoniakkia. jsn välissä athena aero tolppa halkes istuimen kiinnityskohdasta. Sit vaan soikeeseen osaan kiinni ja runttaa kovempaa kos tolppa oli jo rikki.

Eipä irronnut.
    Luin foorumilta tolpan poisto ohjeita ja päädyin puukkosaha tekniikkaan, koska ei ollut kiinnostusta läträtä aineilla, tai edes ettiä brittiputkimiestä. Melkeen kolme tuntia varmaan meni. Olisin ollut paljon nopeampi jos olisin tajunnut kuinka helposti huomaa kun saha alkaa raapimaan terästä. Noh, lopulta putki melkeen putos ulos. Kaks sahaus pistettä olis saleen riittäny.

Jossain välissä kun kärsivällisyys alko olla rajoilla kokeilin osia runkoon ja tietysti tässä brittirungossa piti olla italo keskiö. Eis ees tullu mieleen, mut sattumalta sinä iltana, kun kirosin ongelmaa yks Lontoosta kotosin oleva kaveri oli pajalla myös. Kuulemma jtn pikkupuotien hipsteripelleilyä, mut ei voi myöskään tietää kuinka paljon Trevor tykkäs italo kierteistä...

Ajan pyörää kiinteänä nyt keväällä kunnes tulen suomeen ja sit se saa vaihteet. Varmaan joku sekamelska ultegraa ja duraacee ja puuttuvat jln perus campalla.

pt
    Lähetetty 15:32, 15.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  2. Eli keskiölaatikosta löytyi ihmeenkaupalla joku FSA:n 103millinen italo kasettikeskiö. Valitettavasti JIS, mutta sillä on pakko pärjätä nyt. 103millinen antoi campan kammille 47millisen ketjulinjan eli kammen sisäpuolella ratas antaa 40milliä. Jos JIS viisteen ero ISO viisteeseen on 2millin verran ja Tifosin Italo keskiö on 102 milliä, ketjulinjan ei pitäis parantua siitä kuin 47-2-1=44milliin. Plus että pitäis kammen spideristä varmaan hioa jtn pois ettei ota runkoon kiinni...
    Mun ei ehkä kannata ruveta säätää enempää, jos kammet pysyy kiinni, eikä rupee naksumaan. Eikä halkee.

pt
    Lähetetty 13:01, 16.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  3. Niin ja siis runko on 531c putkea ja ehkä sentin tai kaks liian matala runko (54), mutta tuleepahan aerompi asento.

pt
    Lähetetty 13:05, 16.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. rokpete
    rokpete
    Profiili

mä voin sit ottaa ton rungon vastaan, kun kyllästyt siihen ;)

*** Hidas ja hiljainen ***
    Lähetetty 13:06, 16.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  5. joo, saa nähdä jos mä tosiaankin tuon tän suomeen ja isken vaihteet kiinni ja huomaan et runko on liian matala, ettei kompakteja ergo droppeja saa 26millisellä klampilla (vai saako?) ja italo keskiö vtuttaa ja ja ja. ÄH, tän piti olla helppo projekti. Tässä on kyllä toisaalta just täydellisesti kaikki kiinnikkeet modernia ja vanhempaa vaihdeosaa varten.

UPDATE.

Keulassa on P niinkuin pablo ja väriskeema on vähänkuin köyhän miehen Look.
    Mukavan pikkunen. Ei kuitenkaan liian pieni.

pt
    Lähetetty 14:14, 16.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  6. pt
    Lähetetty 17:50, 19.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  7. Zigura
    Zigura
    Profiili

pabs - 15:14, 16.5.2012  » 
    ja italo keskiö vtuttaa ja ja ja.

Höpsis. Mulla oli tallin kaikissa neljässä pöörässä italokeskiöt. Iisiä, kun ei tarvinut sporttaa kuin yhtä standardia. Nyt arkipyöräksi tosin tuli ranskiskeskiöinen konversio, joka on trijlardi kertaisesti vituttavampi kuin italjaano.

Osta pabs multa takakiekkoon mätsäävä etukiekko.

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 19:07, 19.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  8. matu187
    matu187
    Profiili

pabs - 15:14, 16.5.2012  » 
    …ettei kompakteja ergo droppeja saa 26millisellä klampilla (vai saako?)

Saa, Richey Biomax. Tosin noissa ergo/kompakti dropeissa on niin tiukat mutkat että sen laittaminen quill stemiin on aika perseestä. Nim. kerran tein enkä enää.

Lähetetty 19:25, 19.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  9. ^^niin, mutta kun mulla on tahan mennessa ollu kaikki rungot brittikierteella...
    Eipa se mitaan, kylla taa nainkin toimii.
    Oon viela kahen vaiheilla et onko mustat kiekot paha vai hyva.

^joo, tuttu juttu. Jotkut riseritkaan ei meinaa menna quilliin...

Nyt pitaa ettia jostain hopea tolppa, koska satula luisuu tossa mustassa.

pt
    Lähetetty 23:40, 19.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  10. Ihana

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 1:12, 20.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  11. Zigura
    Zigura
    Profiili

pabs - 0:40, 20.5.2012  » 
    Nyt pitaa ettia jostain hopea tolppa, koska satula luisuu tossa mustassa.

Minkä kokoisen tolpan toi runko imaisee?

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 11:40, 20.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  12. Fullspeed
    Fullspeed
    Profiili

hyvältä näyttää pappis, mutta musta musta satula olis parempi. sininen pois! miten olis pinkki?

nyt sulla on suomeen tuotavana vaan 3 pyörää?

Lähetetty 11:46, 20.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  13. ^2, koska se revolution track on jsn poliiseilla todistusaineistona siita Daven kolarista. Kaveri unohti etta oli ostanut titaanisen krossi rungon ja nyt se osti pari viikkoa sitten titaanisen maantierungon. En aatellu ettei se olis muistanu ja oli aika hauska tilanne kun mainitsin sen krossiprojektista eika se tiennyt siita mtn!
    Revolution track taitaa jaada pyorapajalle, mutta ei se haittaa koska se oli muutenkin ruma.

Joo, ehka vaihdan mustan satulan, vaikka sininen on matching...

^^toi ottaa 27.2millista -sama kuin muissakin mun pyorissa, mut jstn syysta mulla on vaan joku miljoona mustaa tolppaa. Pitaa vaan eka hoitaa toi satulaputki kuntoon, koska tolppa ei mene kahdeksaa senttia syvemmalle. Taytyy huomenna ettia kauppa jossa on oikean kokoinen aarpora (? reamer).

Pitaa ehka lisata ketjuun halflink etta pystyn kayttaan molemman puolen rattaita takakiekossa.

pt
    Lähetetty 14:03, 20.5.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM

14. Droppi oli ihan jees, mut vaihdoin just riserin takas koska otin tän mkn lontoon retkelle.
    tällä hetkellä on 120millinen stemmi ja riseri, mut edelleenkin tuntuu siltä että vois olla vähän pidempi. onkohan huono juttu...

Kuvaan ehkä lontoon skenea jos päädyn menee viikonlopun pippaloihin.

pt
    Lähetetty 2:52, 7.6.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  15. pabs - 3:52, 7.6.2012  » 

tällä hetkellä on 120millinen stemmi ja riseri, mut edelleenkin tuntuu siltä että vois olla vähän pidempi. onkohan huono juttu...

Ei. sun pitää uskaltaa uskaltaa. JA sitäpaitti, kun taluttaa, on miehekästä pitää siitä 130mm jyrvästä kiinni.

Vasaraasialainen:
    Mutta Nelson on kyllä hyvä. Likipitäen täydellinen moderni alukaturatarunko.
    Lähetetty 10:31, 7.6.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  16. Kävin Pearsonin kanssa kesäkuun alussa lontoossa.

Viimeviikolla olin Shetlannissa pyöräretkellä.

Nousukahvat oli vähän must (ja aivan mahtavat!), koska en löytänyt päivän varoitusajalla tarpeeks leveetä droppia. Etutarakka koska ei ollu takatarakkaa. Onneks ei tarvinnu paljoo tavaraa koska yövyin kavereilla. Jarru olis ollu siisti.
    Satula ei oo hirveen mukava pidemmällä matkalla ja vaihtuu suomessa varmaan fliteen paremman tolpan kanssa.
    Shetlanti oli tosi siisti paikka, mutta pyöräily on vähän sään armoilla kos sumu.

pt
    Lähetetty 16:54, 10.7.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  17. Näyttää mainiolle koko vehje. Sen näköinen että tuolla ajetaan eikä vain katsella ja mietitä miten ajettaisiin.

Olisit käynyt arvioittamassa Pearsonin putiikissa rakennelman kun tuolla suunnalla olit!

Lähetetty 19:15, 10.7.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  18. njoo, lontoossa olin vähän kännis läpäl, ni ei ehtiny käydä siellä.
    Pitää huomenna soittaa rourkelle koska ne ei oo koskaan vastannu mun maileihin, eikä lähettäny mun ostamaa lippistä.
    Langdalen puoti oli tosi mukava puhelimessa kun kyselin mun loprosta.

Highlightsit koska ei oo mtn järkeä alottaa uutta lontoo lankaa:

Regentsparkissa oli joku festari.

Bricklanen huudeilla Portable Bicycle Workshop

Poolopyörä

Kovarik AINA parkkeerattuna Brunswickin waitrosen edessä.

Tapasin Taten ulkopuolella kaks amerikkalaista jäbää jotka oli touraamassa euroopassa. Mukavia tyyppejä. Toisessa trekissä oli Campan gruppo ja toisessa DA.
    Sain niiltä jotku 'bikeith' tarrat.

How to 'carry a magazine on your bicycle'

pt
    Lähetetty 21:55, 10.7.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  19. RTZ
    RTZ
    Profiili

pabs - 22:55, 10.7.2012  » 

How to 'carry a magazine on your bicycle'

Turku-lokarin Lontoo-versio.

asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi