Yksivaihde.net » Paikalliset – Local stuff and events

TQHCFR esittää: Turku - Forssa (-Turku) 19.5.

(50 posts)

1. Teemu
    Teemu
    Profiili

Ensi lauantaina pitäisi saada siis porukka Forssaan. Mielellään pyörällä ajaen. Homman nimihän oli se, että Mikon piti lunastaa jo eeppiseksi muodostunut vetonsa ja näin ollen meillä olisi ollut vetomies koko matkaksi. Olosuhteiden pakosta Mikko on nyt kuitenkin joutunut luovuttamaan ja näin ollen hävinnyt vetonsa. Mikko tarjoaa siis sovitut 2 keissiä markkalaageria jossain tulevissa yhdistyksen kinkereissä. Noh, mutta se siitä.

Nyt ajokuvio menee siis jossain määrin uusiksi.
    Lähinnä nyt kiinnostaisi kartoittaa, että kuinka moni sinne on ajaen lähdössä ja millaisella suunnitelmalla edetään? Meitsi on sitä mieltä, että ajetaan suorinta reittiä ja mahdollisimman kovaa, mutta oletan, että kaikki eivät ole samaa mieltä. Matkaa tulee lyhyimmillään n. 90km, mutta jos lähdetään maisemareitille, niin hiukan enempi. Jos vaikka kympin aikoihin aamupäivällä lähdettäisiin, niin sellaisella aikataululla voitaisiin liikkua, että about kahden paikkeilla oltaisiin Forssassa. Matkavauhti olisi siis melko leppoisa ja kaffellekin ehtii pysähtyä.

Mä voin ottaa ns. vetovastuun tästä hommasta, mutta tällainen tiukkapipo kun olen, niin on muutama sääntö, joita vaadin noudatettavan.

1) Kypärä päähän
    2) Ajomuodostelmassa pysytään
    3) Merkit näytetään

Jos haluatte "rennomman meiningin", niin sitten joku muu saa ottaa homman hoitaakseen. Älkääkä nyt ottako tätä minään nipottamisena, mutta porukan ajokaluston/-tyylin tietäen, on olemassa kaikki katastrofin ainekset, jos tuolla maantien varressa ruvetaan pelleilemään. Ennen starttia käydään läpi muodostelma ja kuinka siinä käyttäydytään sekä yleisimmät käsimerkit.

Mutta joo.
    Kuinka moni nyt siis olisi tulossa ajaen ja millä meiningillä?

Lähetetty 11:33, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. vallengrach
    vallengrach
    Profiili

Mihin tekosyyhyn vedoten se Mikko tästä jättäytyi?

Mä ajan. Mieluummin maisemareittiä, koska ei kiire.

Tom Ritchey swore he’d shave his moustache when Ritchey components stop winning races.

That was 41 years ago.
    Lähetetty 11:40, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

Mäkin voisin ajaa maisemareittiä, mut kyl se lyhin tiekin käy.

wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 12:23, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. kapexi
    kapexi
    Profiili

Yritän ehtiä mukaan. Reitillä ei väliä.

Stay True to TQHCFR
    Lähetetty 12:25, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. User has not uploaded an avatar
    Tri. Livingstone
    Profiili

Jaksattako te tosiaan ajjaa fiksillä 90 km 22-23km/h ?? Ootta te melekosia kosseja!
    Itekki tekis mieli tulla, mutta en tuolla vauhilla... Jos tuun, tuun palio hiliempaa, ja välillä sikarit polttelen ja sillain.

Lähetetty 18:19, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. inforest
    inforest
    Profiili

Vaikka en pidäkään itseäni minään Armstrongina, niin kyllä kai jokainen edes vähän ajanu jaksaa ajaa 90km 23km/h keskarilla. Tossahan melkein polttelee ne sikarit satulassa. Eri asia on noi Turun hullut jotka painaa sata kilsaa yli kolmee kymppiä. Vai hä? Jos ei oo duunia, niin voisin lähtee ajaan.

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 20:34, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. Sanna1978
    Sanna1978
    Profiili

Eikai tolla keskarilla tuu ees hiki ellei kauheen kuumaa ole :) ei pitäis kellekään joka on yli 100km viim 2v sisään ajanut niin olla kovinkaan ihmeellinen suoritus...

Lähetetty 21:29, 12.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

vallengrach - 12:40, 12.5.2012  » 
    Mihin tekosyyhyn vedoten se Mikko tästä jättäytyi?
    Mä ajan. Mieluummin maisemareittiä, koska ei kiire.

En aja Forssaan ollenkaan, en tiedä vielä olenko edes tulossa. Tunti ajoasennossa on tällä hetkellä maksimi, katsellaan syksymmäl uudestaan...

Lähetetty 10:59, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. Zigura
    Zigura
    Profiili

Mites toi viikonlopun ohjelma muuten? Yöpyminen Forssassa ja takaisin joskus aamupäivällä? Mun pitäisi olla sunnuntaina klo 16 Turussa brunssi-dj:nä.

Toisaalta oon nyt viidettä päivää kuumeessa, niin en tiedä muutenkaan onko järkeä lähteä puolikuntoisena.

Jeden Tag so schnell.
    Lähetetty 13:19, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. Teemu
    Teemu
    Profiili

Paluun saatte sopia keskenänne. Mä lähden jo lauantaina takaisin, n. klo 18. Chämppärin finaali tarttee ehtiä Turkuun kattomaan. Paluumatkan tulen siis suorinta reittiä ja kovaa. Menomatkalla voidaan fiilistellä.

Lähetetty 13:47, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. velo_love
    velo_love
    Profiili

Mää tuun myös, mut ajatuksena sellanen melko lunki tahti.

Lähetetty 18:04, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. velo_love
    velo_love
    Profiili

Ja yöpyminen kiinnosta.

Lähetetty 18:06, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. User has not uploaded an avatar
    Tri. Livingstone
    Profiili

inforest - 21:34, 12.5.2012  » 
    Vaikka en pidäkään itseäni minään Armstrongina, niin kyllä kai jokainen edes vähän ajanu jaksaa ajaa 90km 23km/h keskarilla. Tossahan melkein polttelee ne sikarit satulassa. Eri asia on noi Turun hullut jotka painaa sata kilsaa yli kolmee kymppiä. Vai hä? Jos ei oo duunia, niin voisin lähtee ajaan.

Silti minä vähän eppäilen...

Lähetetty 18:30, 13.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Teemu
    Teemu
    Profiili

Eli toistaiseksi mukana on

Teemu
    Sami
    Kaitsu
    Antsa
    Pekka
    Venla
    Turo
    Muneez?

Eiköhän Tri. Livingstonekin tuossa letkassa mukana pysy, jos seura vaan kelpaa. Porukassa ajaa sujuvasti 5 km/h kovemmalla keskarilla kuin yksinään. Jos matkavauhdiksi suunnitellaan vaikka jotain 25 km/h, niin ehtii siinä ne sikaritkin tarvittaessa poltella. Välitystä kannattaa hiukan miettiä, sillä esim. 47x17 on tuohon vauhtiin vähän pitkä. Rohkeasti mukaan nyt vaan muutkin.

Reittisuunnitelmia otetaan vastaan.

Kokoontuminen voisi olla vaikkapa Hämeentien ja Tammitien risteyksessä olevalla kylmällä asemalla. Onk se sitten Teboil, vai mikä? Eli tässä

edit.
    Turo lisätty seurueeseen :)

Lähetetty 14:03, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. vanttera
    vanttera
    Profiili

Teemu - 15:03, 14.5.2012  » 

Kokoontuminen voisi olla vaikkapa Hämeentien ja Tammitien risteyksessä olevalla kylmällä asemalla. Onk se sitten ST1, vai mikä? Eli tässä

Tohon ihan vihjeenä, että Kymppitien reunan kelvi on Kuralan Nesteen ja Tammitien väliltä aika pahasti auki ja tappajasepelin vallassa, joten suosittelen Vanhaa Hämeentietä alkumatkaksi.

"Krooh pyyh alkoholi sitä tätä krooh pyyh join alkoholia krooh pyyh."
    -Konsta
    Lähetetty 14:15, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. Teemu
    Teemu
    Profiili

^
    Totta muuten puhut. Täräytin taannoin maantiepyörällä tuohon työmaalle.
    Jos halutaan oikein maisemoida, niin ajetaan alkumatka reittiä Ravattula-Lieto-Hepojoki-Paimio-Tarvasjoki. Tarvasjoelta Forssaan reitti kaipaa vielä suunnittelua.

edit.
    Tutkin vähän tuota reittiä ja jos kauheasti ruvetaan 10-tieltä poikkeamaan, niin matka venyy yht´äkkiä kymmenillä kilometreillä. Paimion kautta nyt ei missään nimessä kannata ajaa. Joku tämmöinen voisi olla ihan OK. Pitää vaan jotenkin saada reitti syötettyä Garminiin, jotta ei jokaisessa risteyksessä tarvi alkaa suunnistamaan.

Lähetetty 14:23, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. Turo
    Turo
    Profiili

Päivä saatu sittenkin vapaaksi! Joten liityn letkaan mukaan. Jesh!

Lähetetty 15:09, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. User has not uploaded an avatar
    Tri. Livingstone
    Profiili

Mitkä teillä on välitykset?

Lähetetty 15:51, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. heskeli
    heskeli
    Profiili

pojilla on semmoset välitykset, joilla pääsee todella kovaa

skidaa muna
    Lähetetty 16:03, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. Teemu
    Teemu
    Profiili

Mä lähden varmaan 47x18 välityksillä. Vähän runttaamiseksi menee, jos 25km/h on keskari, mutta isompaa takaratasta ei viiti laittaa, kun tarttis ketjukin vaihtaa. Paluumatkalle sitten 47x17 ja vähän täysimpää.

Lähetetty 16:18, 14.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. velo_love
    velo_love
    Profiili

Mulla on ne mitkä mulla on kun mulla ei oo muitakaan. On aika sitivälitys, mut siinäpä sitten sotken.

Lähetetty 12:21, 15.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. Ite en pääse reissuun, duunissa. Jos joku haluu juomapullot mukaan niin multa saa lainaan tällasen setin. Kiinnittyy siis satulan kiskoihin.

Lähetetty 12:30, 15.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. Teemu
    Teemu
    Profiili

Suosittelen lämpimästi tuota pullotelinettä.
    Mieluummin 1,5kg painoa pyörässä kuin selässä juomarepussa.

Lähetetty 12:32, 15.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. kyttyra
    kyttyra
    Profiili

Jos on old skool eli 25.4/26 mm ohjaustanko, niin suosittelen pullotelinettä ohjaustankoon. B-kaupasta kaks neljä ysi.

Mulla on tollanen, ja Cinellin juomapullo siihen :)

wtpooh: "Helvetti, kyllä keski-ikäinen konttorirotta on kykenevä jos sen annetaan vaan olla ja toteuttaa itseään."
    Lähetetty 12:49, 15.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. MikeNAS
    MikeNAS
    Profiili

Saako tulla bussilla?

Lähetetty 17:06, 16.5.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Paikalliset – Local stuff and events

Search with Google: