Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Bullhorn Appreciation Thread

(117 posts)

  1. jussi
    jussi
    Profiili

    Sain eilen vihdoin ja viimein postista elämäni ensimmäisen bullhornin (Modolo Krono Q). En ole ikinä jotenkin oikein diggaillu siitä miltä ne näyttää mutta samalla olen aina tiennyt hiljaa mielessäni että bullhornilla olisi varmasti helvetin hyvä ajaa. Ja näinhän se on, koko ajofiilis muuttu totaalisen vauhdikkaaksi ja ylämäessä tuntuu että tolla kiipeis vaikka puuhun. Nyt pitäisi vielä löytää se oikean mittainen stemmi jostain.

    Lähetetty 9:53, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  2. TOKOI
    TOKOI
    Profiili

    Seconded. Ehdottomasti paras tankotyyppi mitä on tullut itse kokeiltua. Pitäis metskaa jostain joku vanha maantietanko mistä pätkiä toiseen pyörään bullhorni. Vai pitäiskö satsata johonkin valmiiseen?

    Lähetetty 9:57, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  3. basti
    basti
    Profiili

    jussi oikean mittainen stemmi

    Jos oikean mittainen tarkoittaa PITKÄÄ niin, mulla on ylimääräinen Cinellin quilli kauniissa kunnossa.

    Toimii myös esim: onkivapana.

    “Someday we'll find it, that rainbow connection,
    the lovers the dreamers and me.”
    -Kermit
    Lähetetty 10:01, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  4. Pari viikkoo oon Pistassa pitänyt Chargen bullhornia ja onhan se kiva. Edestä on huippu puskee ja poikkiputkelta rullailla. Ruskea keinonahka niin tangossa kuin satulassakin lisää vielä klassisuutta kokonaisilmeeseen. Mut sen stongan profiili on kylläkin vähän kohlo, mut tuntuma hyvä.

    Spoke Divider

    Spoke Divider
    Lähetetty 10:05, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  5. jussi
    jussi
    Profiili

    ^^ Ei pitkää kiitos, mulla on nyt tossa 10cm joka on vähän liian pitkä, laatikosta löytyy sitten 5cm vastaava jota aion kokeilla seuraavaksi mutta se taas on varmaan vähän turhan lyhyt.

    Ja mä halusin (esteettisistä syistä, joo...) nimenomaan tollasen oikean aika-ajostongan jossa on vähän droppia sarvissa, jonka takia en lähtenyt silpomaan mitään vanhaa maantiemutkaa.

    Lähetetty 10:05, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  6. heijari
    heijari
    Profiili

    Olen päästellyt kuukauden päivät flop&chopilla, ja tuntemukset ovat ristiriitaiset. Ajoasento on nopea ja ylämäissä maisema vaihtuu mukavasti, mutta kahvaosassa on tavallaan väärään suuntaan juuri sen verran käyrää, etten saa rennosti tukevan tuntuista otetta. Kaipaisin siis tuollaista riittävän pitkää suoraa pätkää kahvoihin.

    Kai se on jossain vaiheessa hankittava rahalla kunnollinen valmis tuote.

    "Although primarily regarded as a woman's hobby, bicycle riding has since gained popularity not only amongst the homosexual male community but also people who enjoy wearing Spandex® of all persuasions."
    Lähetetty 10:07, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  7. jussi - 8:07, 19.5.2009  » 
    Ja mä halusin (esteettisistä syistä, joo...) nimenomaan tollasen oikean aika-ajostongan jossa on vähän droppia sarvissa...

    "aika-ajostonga":ssa on melkein samat kirjaimet kuin "astangajooga":ssa!!
    :-o

    ...Sattumaa vai yliluonnollisiin asentoihin venyvien kielitieteilijöiden salajuonia??

    ja bullhornit on khyl siististi cool.

    a non ambidextrous fixy skidder thing.
    Lähetetty 10:21, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  8. TOKOI - 8:07, 19.5.2009  » 
    Pitäis metskaa jostain joku vanha maantietanko mistä pätkiä toiseen pyörään bullhorni. Vai pitäiskö satsata johonkin valmiiseen?

    Kyläsaaresta 2€. Mut valitse sieltä sit joku paska, niin ei mene hyvä stonga hukkaan. Riseriin tai dildotankoon verrattuna bullhorni varmaan tuntuu hienolta ylämäissä, mutta droppitangon jarrukahvoilla ajamisesta se ei eroa mitenkään. Mitä nyt toi alaote puuttuu.

    Olisko ollut niin, että toi bullhorni on lo-pro -aikojen tuote jolle nykyään ei ole enää tarvetta, kun aerodynaaminen ajoasento rakennetaan kyynärtuilla, eikä supermatalalla otteella?

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 10:23, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  9. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

    basti - 8:23, 19.5.2009  » 

    jussi oikean mittainen stemmi

    Jos oikean mittainen tarkoittaa PITKÄÄ niin, mulla on ylimääräinen Cinellin quilli kauniissa kunnossa.
    Toimii myös esim: onkivapana.

    Kuinka pitkä on pitkä? Nimim. mulle 12 senttinen.

    Kävin jo paikallisessa hyväntekeväisyyspuljussakin kollaamassa, mutta mukaan tarttui vain joku 8,5 senttinen Kalloy.

    "Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 10:28, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  10. jarkko
    jarkko
    Profiili

    Bullhorn on hyvä, mulla on kaksi erilaista - suora ja dropillinen Nitto. Jos estetiikka sivuutetaan, pidän dropittomasta sarvitangosta enemmän kuin Nittosta. Siinä on yksi toimiva kädenasento enemmän pitkälle matkalle.

    Mä olen tosin tällä hetkellä siirtynyt jo seuraavaan tankotyyppiin, otetaivas löytyi Pro PLT-kompaktidroppitangosta.

    Lähetetty 10:36, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  11. krz
    krz
    Profiili

    Oon ehdottomasti bullhornin ystäviä mutta vaihtelen sen ja riserin välillä riippuen fiiliksestä. Melkeenpä niin että riseri pooloon/kaupunniajoon ja bulli lenkkeilyyn.

    To ride, shoot straight and speak the truth.
    Lähetetty 10:38, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  12. jussi
    jussi
    Profiili

    asb - 8:38, 19.5.2009  » Riseriin tai dildotankoon verrattuna bullhorni varmaan tuntuu hienolta ylämäissä, mutta droppitangon jarrukahvoilla ajamisesta se ei eroa mitenkään. Mitä nyt toi alaote puuttuu.
    Olisko ollut niin, että toi bullhorni on lo-pro -aikojen tuote jolle nykyään ei ole enää tarvetta, kun aerodynaaminen ajoasento rakennetaan kyynärtuilla, eikä supermatalalla otteella?

    Niinpä, mutta kun ei ole niitä jarrukahvoja niin bullhorni tuntuisi olevan hyvinkin paikallaan. Ja joo, ei kai näillä enää kukaan aja tosissaan eli fiksuttajien retromuotiahan kaikki bullhornit loppujen lopuksi kuitenkin vaan on nykyään.

    Lähetetty 10:43, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  13. Teemu
    Teemu
    Profiili

    Mulla on Cinellissa Profilen aika reilusti droppaava bullhorn ja ihan loistava ollut lenkkiajossa. Ei ole droppitankoa ollut kertaakaan ikävä, koska tuolla tangolla saa kuitenkin ajoasennon tarvittaessa riittävän matalaksi ja kiivettäessä taas painon riittävän eteen. Kaupunkipyörässä siirryin riseriin, mutta sekin johtui esteettisistä syistä.

    Lähetetty 13:18, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  14. basti
    basti
    Profiili

    NKOTB
    Kuinka pitkä on pitkä? Nimim. mulle 12 senttinen.

    Jotain sinnepäin se on, siitä tuli tosin jo yks kyssäri. Laitan illal tai huomenna kuvan ja tarkat mitat.

    “Someday we'll find it, that rainbow connection,
    the lovers the dreamers and me.”
    -Kermit
    Lähetetty 14:18, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  15. Oon kans miettiny notta vaihtais chargeen noi häränsarvet takasin...

    Lähetetty 14:25, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  16. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    jussi - 12:25, 19.5.2009  » 

    asb - 8:38, 19.5.2009  » Riseriin tai dildotankoon verrattuna bullhorni varmaan tuntuu hienolta ylämäissä, mutta droppitangon jarrukahvoilla ajamisesta se ei eroa mitenkään. Mitä nyt toi alaote puuttuu.
    Olisko ollut niin, että toi bullhorni on lo-pro -aikojen tuote jolle nykyään ei ole enää tarvetta, kun aerodynaaminen ajoasento rakennetaan kyynärtuilla, eikä supermatalalla otteella?

    Niinpä, mutta kun ei ole niitä jarrukahvoja niin bullhorni tuntuisi olevan hyvinkin paikallaan. Ja joo, ei kai näillä enää kukaan aja tosissaan eli fiksuttajien retromuotiahan kaikki bullhornit loppujen lopuksi kuitenkin vaan on nykyään.

    Kyllä kai niitä bullhorneja vieläkin käytetään kyynärtuilla höystettynä ihan vakavastiotettavissa aika-ajopyörissä. Monet on varmaan yhtä kappalettakin, mutta tollastakin ainakin maantiellä näkeen, radalla tuskin. Droppitankoja aika-ajopyörissä harvemmin on.

    Lähetetty 14:32, 19.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  17. Kaktus
    Kaktus
    Profiili

    Luulin tilanneeni suoran bullhornin, jossa tangon päät kääntyvät ylöspäin:

    , mutta paketista löytyikin suora versio ilman mutkia:

    Nyt mietin, jaksanko ruveta vaihtamaan tankoa. Mutkaton versio voisi olla oikeastaan ihan hyvän näköinen, mutta osaako joku kommentoida, onko käytössä merkittävää eroa? Valitsin bullhornin "kädet droppitangon jarrukahvoilla" -ajoasennon takia, tankoon on tulossa etujarrulle yksi TT-jarrukahva.

    Lähetetty 10:25, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. justiisa vaihdoin chargen bullhornin takasin, vielä ku sais 80mm stemmin tohon 120 tilalle ni olis PARAS!

    Being a loser is such a drag
    Lähetetty 11:20, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. Kaktus - 11:25, 3.5.2011  » 
    Mutkaton versio voisi olla oikeastaan ihan hyvän näköinen, mutta osaako joku kommentoida, onko käytössä merkittävää eroa?

    Suoralla bulliksella joudut puristamaan käsiä, jottet luiskahda eteenpäin tankoon nojatessa. Sanoisin, että suora bullis toimii parhaiten lisätankojen kanssa, koska bullhorn-osaa käytetään silloin vain kiihdytykseessä. Vaihtaisin.

    Production does not come with smooth welds. Written confirmation may support you in the unlikely event of a guarantee claim.
    Lähetetty 11:53, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

    ..mistä halvin Profile Designin Cobra Wing?

    Laitan miniatyyriseen gankztaani, jotta saan ihanv*tunpäällikköjäykistä bemaxiveiveistä kaiken tehon irti aerodynaamisessa ass up, face down -ajoasennossa..

    nimim. metrinen putki - uhka vai mahdollisuus?

    Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 12:09, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

    ite oon aina fiilistelly tän ulkonäköä

    vaik tosiaan siin eio ees hirveen hyvät mutkat päissä, joutuis puristaa. Näyttäis kovalta jossain hiporatapyörässä

    Lähetetty 12:12, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    kid_scientifik - 13:09, 3.5.2011  » 
    ..mistä halvin Profile Designin Cobra Wing?
    Laitan miniatyyriseen gakztaani, jotta saan ihanv*tunpäällikköjäykistä bemaxiveiveistä kaiken tehon irti aerodynaamisessa ass up, face down -ajoasennossa..
    nimim. metrinen putki - uhka vai mahdollisuus?

    Eikö tohon yhtälöön sopis paremmin se Soman teräksinen el toro.. liikaa droppia ja aito materiaali.

    Lähetetty 12:21, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. negaatio - 13:12, 3.5.2011  » 

    +


    Ohjaustangon päät, hopea 5,99€ via Biltema

    =

    Lähetetty 12:37, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. jussi
    jussi
    Profiili

    Täytyy päättää omalta osaltani aloittamani keskustelu toteamalla, että vaikka 'dropillinen' häränsarvi oli jännä ajaa en loppupeleissä kokenut sitä erityisen hyvin kaupunkiajoon soveltuvaksi.

    Lähetetty 12:41, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. SuicideHub
    SuicideHub
    Profiili

    Haluan nähdä ton Ritcheyn foolhornisti käännettynä wannabeporteurtankona tässä pyörässä.

    jussi - 13:41, 3.5.2011  » 
    vaikka 'dropillinen' häränsarvi oli jännä ajaa en loppupeleissä kokenut sitä erityisen hyvin kaupunkiajoon soveltuvaksi.

    Onhan toi totta, jos yhtään on liikennettä tai muuta hidastetta, näinpä mullakin on nyt arkipyörässä riseri ja maantiellä ajan toisella pyörällä. Vaikkei mun omassa edes ollu droppia, mutta stemmi toki slämmätty.

    Lähetetty 13:25, 3.5.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: