Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Surly Cross-Check

(104 posts)

1. jarkko
    jarkko
    Profiili

Pitkäksi venähtänyt proggis on viimein ajokunnossa. Runkona Surlyn Cross-Check, kokoa pienempi kuin se mun musta vastaava. Tarkoitus on vähentää niska-hartiaseudun jumeja. Osina kaikenlaista peruskamaa. Jarruttimet tulevat hieman myöhemmin, molempiin päihin kelvolliset cantit ja kahvoiksi maantiekahvat.

Hyvin lyhyen testipyrähdyksen perusteella tämä runkokoko tuntuu huomattavasti paremmalta kuin edellinen. Stongakin on sopivalla etäisyydellä ja korkeudella, dropeilta ajaminen tuntuu luontevalta. Nyt on millä syysmyrskyjen läpi puskea.

Lähetetty 20:09, 11.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  2. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

Hieno! Pienempi pyörä on aina helpommin säädettävissä, nätimpi, ketterämpi...ja kevyempi!

lyhyt allekirjoitus.
    Lähetetty 21:13, 11.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  3. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

Retkipyöräkonversioksi yllättävän siisti :p Onks tää nyt sellainen nk. järkipyörä?

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 21:23, 11.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  4. 906
    906
    Profiili

CrossCheck on äärimukava pyörä, ajelin yhden talven ja tyhmyyksissäni myin rungon+haarukan pois, edelleen harmittaa.

Ainakin oma sinkula-CCni oli nimenomaan järkipyörä, sillä oli mahtavaa ajella joka paikassa.

Ajelen, siis olen.
    Lähetetty 22:25, 11.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  5. jarkko
    jarkko
    Profiili

NKOTB - 20:25, 11.5.2009  » 
    Retkipyöräkonversioksi yllättävän siisti :p Onks tää nyt sellainen nk. järkipyörä?

Järkipyöräpä hyvinkin, jos sellaista termiä voi mistään fiksistä käyttää. Retkipyörät ovat ehdottomasti parhaita ajopyöriä.

Lähetetty 5:01, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  6. Tuo taitaa olla 54 cm ? Jos olet myymässä isompaa runkoa pois, voisin olla kiinnostunut...

Lähetetty 5:26, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  7. jarkko
    jarkko
    Profiili

Lähelle muttei aivan. Tämä on 52-senttinen, vanha on 54-senttinen. CC on hyvin pitkä pyörä, 54 cm rungon vaakaputki on 56 cm. Ihan heti se vanha ei ole kaupan, koska annoin sen langolle testiajoon. Katsotaan, koukuttuuko mies fikseihin vai ei. Veikkaisin ettei järkimiehenä koukutu, sen nykyinen kisakireä cyclocrossari on kuitenkin oikeasti aika paljon nopeampi ja parempi pyörä kuin mitä fiksi voi ikinä olla.

Alkutuntuman perusteella tämä on ehkä ensimmäinen täysin oikean kokoinen pyöräni, tai ainakin pahuksen lähellä sitä. Ei siihen koon hakemiseen mennytkään kuin 12000 km ja 6 runkoa... Alaotteelta on helppo ajaa, mutta silti myös putkelta ajo on helppoa, ei tule fiilistä että kaatuu nenälleen heti kun nousee pystyyn. Tämä yhdistelmä ei toteudu minkään muun pyöräni kohdalla, ne ovat hyviä vain jommassa kummassa. Hymyilin iltaisella testilenkillä aika leveästi.

Lähetetty 7:31, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  8. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

Jos olisi rahaa hakea runko kaupasta, valinta olisi hyvin todennäköisesti juurikin 54 senttinen Cross Check. Sen jälkeen ei vaan luultavasti olisi ainakaan kymmeneen vuoteen sinne runkokauppaan asiaa. (Surlyn mukaan se 54:n vaakaputki muuten on 55 senttinen)

"Onneksi skidit pitävät skarppina ja moottoripyöräily on minulle eräänlaista joogaa.” - Pertti ”Nipa” Neumann
    Lähetetty 7:36, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  9. jarkko
    jarkko
    Profiili

NKOTB - 5:36, 12.5.2009  » 
    Jos olisi rahaa hakea runko kaupasta, valinta olisi hyvin todennäköisesti juurikin 54 senttinen Cross Check. Sen jälkeen ei vaan luultavasti olisi ainakaan kymmeneen vuoteen sinne runkokauppaan asiaa. (Surlyn mukaan se 54:n vaakaputki muuten on 55 senttinen)

Ei ainakaan tämän taulukon perusteella? Kyllä mä omissa mittauksissakin päädyin tuollaiseen noin 56 cm pituuteen. Pitkiä ja matalia pyöriä nuo ovat. Tähänkin tuli, ja jää, aika korkea nippu spacereita stemmin alle, jotta tangon korkeus tulee sopivaksi.

Lähetetty 7:45, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  10. NKOTB
    NKOTB
    Profiili

jarkko - 5:45, 12.5.2009  » 
    Ei ainakaan tämän taulukon perusteella?

Tais olla hippasen silmät ristissä sitten, kun eilen illalla noita Surlyn runkoja viimeksi kuolasin. Taisin sekoittaa Paceriin.

Lähetetty 7:56, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  11. Steamroller on omaan kroppaan just sen sentin liian pitkä, joten Cross Check hieman isommalla spacer nipulla saattaisi olla tällekin ruodolla suunnilleen täydellinen mitoitus.

Hyvyys. Pahuus. Pyöräilijä.
    Lähetetty 9:57, 12.5.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  12. jarkko
    jarkko
    Profiili

Oh noes! The Zen is gone! Kiinteävälityksinen Pyhäinhäväistys!

Cane Creekin SCX-5-cantileverit ja SCR-5C-kompaktijarrukahvat, Koren kuoret ja vaijerit. Molemmissa päissä!

Lähetetty 15:16, 5.7.2009, 10 years sitten. # Login to Send PM
  13. opa
    opa
    Profiili

Nostetaan tätä kun sattui silmään tämä kuva. Eli aika-ajon maailmanmestari Emma Pooley vetää lenkkiä crosscheckillä.

Lähetetty 15:58, 13.12.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Hyvä kuva, epätavallinen yhdistelmä! Crosscheck + Zippit, 202:t? + tangonpäätyvaihtajat... onko linkkiä lähteeseen? Miksei se aja ehdottoman supe riööreillä cervelo polkupyörillä??

There is a faster man
    Lähetetty 16:42, 13.12.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  15. MrHat
    MrHat
    Profiili

No, minusta jo nuo sponsorit Cervelo ja Skoda ovat aika epätavallinen yhdistelmä.

Lähetetty 16:50, 13.12.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  16. Korkean tason talleilla (Pooley ajaa Cervelossa) on yleensä autosponssi... toki koko ammattipyöräilyhomma kaikenkaikkiaan on aika omituinen kyhäelmä.

There is a faster man
    Lähetetty 16:56, 13.12.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  17. opa
    opa
    Profiili

kuvat on signaturen facebook sivulta, eli taitaa olla samu ilosen ottamia. en tiedä onko avoin, mutta ehkä tämä toimii.

http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=327589&id=342578163153

Lähetetty 17:03, 13.12.2010, 8 years sitten. # Login to Send PM
  18. User has not uploaded an avatar
    Vrldsmstare
    Profiili

Suunnittelen Cross-Check-rungon hommaamista. Olisi mukava lukea kokemuksia ja mielipiteitä runkokoon sopivuudesta. Jalan sisämitta on noin 90 cm ja pituutta 190 cm ja siten 60 cm runkoko olisi mielessä.

Lähetetty 19:11, 1.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  19. Kare_Eskola
    Kare_Eskola
    Profiili

Rostsekki on mitoitukseltaan toimiva mutta omituinen. Keskimittaisten pyörissä emäputki on melko lyhyt, vaakaputki pitkä ja satulaputken kulma loivahko. Pitkäkoipisten pyörät ovat oma lukunsa, mutta silti laskurien antama "normaalimitoitus" ei välttämättä pidä kutiaan.

Suosittelen koeajoa. Minulla on 56, jota voit tulla testaamaan noin niin kuin yleissivistykseksi, tuo pitkä stemmi mukana. Saattaa noita kuuskymppisiäkin liikkua jossain.

Korson Kaiku / Hi5bikes.fi / http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
    Lähetetty 20:37, 1.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  20. User has not uploaded an avatar
    ichijiro
    Profiili

Mistä te ootte noita ostanut? Ja millä hinnalla?

Lähetetty 23:50, 1.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  21. Mika K
    Mika K
    Profiili

Vrldsmstare - 19:11, 1.1.2011  » 
    Suunnittelen Cross-Check-rungon hommaamista. Olisi mukava lukea kokemuksia ja mielipiteitä runkokoon sopivuudesta. Jalan sisämitta on noin 90 cm ja pituutta 190 cm ja siten 60 cm runkoko olisi mielessä.

Itsellä oikeastaan samat mitat eli 189cm ja 90cm ja alla 60cm runko. Toimii mainiosti kaikenlaiseen ajoon meentieltä mutakrossiin ja kiinteästä poolonpeluusta työmatkakulkineeksi.

Jos olet sattumoisin Oulussa päin, niin saa tulla koeajamaan.

Lähetetty 12:49, 3.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  22. pattern
    pattern
    Profiili

Asiallisen oloinen fillari.

jarkko: minkä kokoinen olet?

Lähetetty 16:44, 3.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  23. User has not uploaded an avatar
    Vrldsmstare
    Profiili

Kare_Eskola:lle ja Mika K:lle kiitoksia tarjotuista koeajomahdollisuuksista. En valitettavasti, etäisyydestä johtuen, pääse niitä hyödyntämään. Eniten päänvaivaa aiheuttaa tuo rungon pituus. Ilmeisesti 58cm voisi sopia myös.

Lähetetty 20:20, 3.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  24. jarkko
    jarkko
    Profiili

Normipäivänä oon ~173 cm, neuvolan mittauksessa 175 cm. Jalkoja mulla on enemmän kuin selkää tai käsiä. Ajoasentopreferenssi on maantiemaisen makaava.

Lähetetty 20:26, 3.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM
  25. opa
    opa
    Profiili

Itse olen 188cm ja jalat siinä 88 cm. Olen nyt pari vuotta ajanut 58lla ja minusta sekin on vielä hieman liian pitkä. 10cm stemmillä ja lyhyellä droppitangolla mennään. Nyt jos ostaisin uuden niin ostaisin varmaan toisen rungon. Korkeamman ja lyhyemmän.

Lähetetty 20:33, 3.1.2011, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Arvostele mun ajopeli

Search with Google: